Jauhemaalausta pk seudulla

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Kävi mielessä jos vanteet maalauttaisi ja kysymys kuuluukin onko pk seudulla tai sen läheisyydessä jauhemaalausta tekevää yritystä joka suostuisi aluvanteita maalata kohtuu hintaan?

Ja kyllä olen jo googlea käyttänyt ja muutaman kyselynkin jo maililla laittanut mutta parempi kysyä useammasta paikasta.

Vastausta on tullut tähän mennessä vasta tuolta.

www.eleko.fi

Vanteet 18 tuumaiset 4kpl

-hiekkapuhallus
-pesevä rautafosvatointi
-jälkipassivointi
-jauhemaalaus Ral-kartan mukaan(mitä meiltä löytyy n.200 eri sävyä)

Hinta 200-250€ + alv 23% hinta tarkentuu kun olen nähnyt vanteet.

Mitä netistä luki niin hinta oli 2008 25e per vanne, että pientä hinnannousua on näköjään ollut.
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Kysäisepä tuolta Taximostakin tarjousta.
Pääasiallisesti aina saanut halvemman hinnan kuin Elekosta kun asioinut ja on siinä aivan vieressä,myös Kytkintiellä.
Kauheaa hintaeroa tuskin on, mutta kaikkihan on kotiinpäin. :peukku

http://www.yritysopas.com/tiedot/taximo-oy/
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

tässä lahdessa saattas olla yksi kaveri kuka noita tekee..tosin vanhan maalin päälle,että tuo vanhojen poisto pitää tehdä ite jos tarvii..itse vedän ainakin uuden värin talvi vanteiden päälle jos tuo auto jää mulle talveksi.noissa on aivan virheetön pinta niin väri vedetään vanhojen päälle :-*
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

_AH_ sanoi
Kysäisepä tuolta Taximostakin tarjousta.
Pääasiallisesti aina saanut halvemman hinnan kuin Elekosta kun asioinut ja on siinä aivan vieressä,myös Kytkintiellä.
Kauheaa hintaeroa tuskin on, mutta kaikkihan on kotiinpäin. :peukku

http://www.yritysopas.com/tiedot/taximo-oy/

Pitää tuolta myös kysyä.

uusis sanoi
tässä lahdessa saattas olla yksi kaveri kuka noita tekee..tosin vanhan maalin päälle,että tuo vanhojen poisto pitää tehdä ite jos tarvii..itse vedän ainakin uuden värin talvi vanteiden päälle jos tuo auto jää mulle talveksi.noissa on aivan virheetön pinta niin väri vedetään vanhojen päälle :-*

Kysäse jos voisi tehdä myös minulle ja mihin hintaan.
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

tattarisuolla on yks mesta mikä maalaa siinä kytkintiellä
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

uusis sanoi
tässä lahdessa saattas olla yksi kaveri kuka noita tekee..tosin vanhan maalin päälle,että tuo vanhojen poisto pitää tehdä ite jos tarvii..itse vedän ainakin uuden värin talvi vanteiden päälle jos tuo auto jää mulle talveksi.noissa on aivan virheetön pinta niin väri vedetään vanhojen päälle :-*
Onkos tuo sitte jauhe vai märkämalattu pinta jos tekee vanhan päälle?
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

jauhe+uuni,näin olen ymmärtänyt.mutta en ole varma tekeekö muille kun tutuille.. ::)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Märkämaali jos on alla,niin kiehuu läpi uunituksessa,jos jauhon laittaa päälle.


Ja jos pientäkään virhetta vanhassa pinnassa,niin kannattaa saman tien puhaltaa kokonaan läpi.

Meinaan pienikin reikä pinnassa->alkanut hapettuun sisältä->uusi maali "kiehuu"/pysyy vain hetken.


Itsekkin kyllä muutamien vanhojen pintojen päälle maalannut,ja kyllähän nekin onnistuivat,mutta pinta olikin "virheetön".

Ja jos taas vanne puhallettu,niin silloin pitää "myrkyt" olla käytössä,että saa pinnan käsiteltyä,jos vetää vain jauhon alun päälle niin ei pysy kauaa/ollenkaan.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Joo siis edellämainittu menetelmä on tosiaankin rahan arvonen jos siihen sisältyy

puhallus
pesu
fosfatointi
huuhtelu
passivointi
huuhtelu
kuivatus
maalaus

Hinta on ihan perusteltu, työvaiheita siinä on ja aikaa menee. Ja tulee hyvä ja kestävä.
 

Wolfie

Mitsubishitön mies
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

ST sanoi
Märkämaali jos on alla,niin kiehuu läpi uunituksessa,jos jauhon laittaa päälle.


Ja jos pientäkään virhetta vanhassa pinnassa,niin kannattaa saman tien puhaltaa kokonaan läpi.

Meinaan pienikin reikä pinnassa->alkanut hapettuun sisältä->uusi maali "kiehuu"/pysyy vain hetken.

Mä uskaltaisin olla eri mieltä. En ole mikään maalari, en tiedä märkä- enkä pulverimaalauksesta yhtään mitään muuta kuin että spraypurkista nappia painamalla tulee värjäävää kamaa pihalle paineella ;D

Mutta siis, mulla on tällähetkellä alla käytetyt 16" köykämiinivanteet. Edellinen omistaja oli niillä hiukan kantteria pussannut ja muuta, eli pinta ei ollut täydellinen. Olivat paskaiset ja naarmuiset. Itse pesin vanteet kotonani autonpesuaineilla ja fairylla, kiikutin Heinolaan pulveroitavaksi, seisoivat tallissa ensin pari kuukautta ennenkuin saivat pulverin pintaan. Sitä en tiedä olivatko firmassa pesseet osia ennen pulveria, mutta heidän puheiden mukaan ei vanhaa märkämaalia tarvitse poistaa eikä hioa eikä käsitellä pesun lisäksi mitenkään.

Nyt nuo ovat alla pyörineet kesän eikä niissä ole mitään merkkiä minkäänlaisesta kiehumisesta tai hilseilystä tai irtoamisesta :eek:

Kuten sanottu, en tiedä näistä hommista mitään. Mutta mulla on pysynyt täydellisesti vanhassa epätäydellisessä märkämaalissa :peukku Seuraamme mielenkiinnolla miten hyvin kestäävät talvisäilytyksen ja seuraavan kesän. Siirtyneevät talvivanteiksi joskus kun saan hommattua hienommat kesävanteet.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Wolfie sanoi
En ole mikään maalari, en tiedä märkä- enkä pulverimaalauksesta yhtään mitään
Noh,itse olin jauhemaalarina +1v,ja ruiskulla on tullut suihkittua useamminkin.


Riippuuhan tuo tietysti hieman uunituksestakin,jos sinnepäin pinnan tekee matalalla lämmöllä,niin ei välttämättä kiehu läpi.



Jokainen voi itse tehdä testin,maalaa peltiin vaikka kilikali-pullolla,ja laittaa uuniin +200' +20min,ja katsoo mitä tapahtuu..
 

Wolfie

Mitsubishitön mies
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

ST sanoi
Noh,itse olin jauhemaalarina +1v,ja ruiskulla on tullut suihkittua useamminkin.


Riippuuhan tuo tietysti hieman uunituksestakin,jos sinnepäin pinnan tekee matalalla lämmöllä,niin ei välttämättä kiehu läpi.



Jokainen voi itse tehdä testin,maalaa peltiin vaikka kilikali-pullolla,ja laittaa uuniin +200' +20min,ja katsoo mitä tapahtuu..

Niin, kuten sanottu niin en tiedä hölkäsen pöläystäkään näistä hommista ;D Enkä tykkää lähteä ammattimiehiä epäilemään.

Mutta mulla pointtina oli nimenomaan se, ettei se ole ehdoton totuus että märkämaali kiehuisi sieltä alta. En tiedä miksi, en tiedä miten sen voi välttää, voiko sitä edes välttää, mutta näin minulla vaan on tapahtunut. Ihan vaan sen takia toin tämän esille että näin on tapahtunut minulle ja näin on minulle sanottu. Mutta silti, vähintäänkin kysymisen arvoinen seikka jos käytettyjä vanteita on pulveroimassa, että tarvitseeko puhaltaa välttämättä. Säästää rahaa ja ennenkaikkea aikaa.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Nurmijärvellä MK-Jauhepinta Oy niminen yritys pyytää jauhemaalauksesta 20e vanne joka sisältää maalauksen lisäksi rautafosfatointipesun. Eli vanhojen maalien poisto jäisi tässätapauksessa itselle tehtäväksi. Jos maalinpoiston tekisi itse niin miten homman saisi näppärimmin kotikonstein hoidettua? hiomapaperi käteen ja hinkkaamaan vai?

EDIT: minkälainen operaatio muuten tuo rautafosfatointipesu on?
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

evo6 sanoi
Nurmijärvellä MK-Jauhepinta Oy niminen yritys pyytää jauhemaalauksesta 20e vanne joka sisältää maalauksen lisäksi rautafosfatointipesun. Eli vanhojen maalien poisto jäisi tässätapauksessa itselle tehtäväksi. Jos maalinpoiston tekisi itse niin miten homman saisi näppärimmin kotikonstein hoidettua? hiomapaperi käteen ja hinkkaamaan vai?

EDIT: minkälainen operaatio muuten tuo rautafosfatointipesu on?
Jos sanot niille et hiekkapuhaltaa ne niin se lisää varmaan kympin per vanne hintaa ja saat paremmat ku autotallissa hiotut. Hionta, maalinpoistoaine jne ei oikeestaan korvaa puhallusta sinänsä, puhallus on niin helppo ja ylettyy joka paikkaan paremmin ku käsi niin ite kysyisin hintaa vielä että puhaltavat vanteet.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Nuo ei tee puhallusta eli se pitäisi tehdä jossain muualla. Puhalluksen jälkeen pitäisi vielä vanteista paikata pari damagee ennen maalausta. Löyty tollanen http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheel-repair/wheel-scuff-repair.htm linkki ja tuota linkissä käytettyä töhnää voisi kokeilla pariin vaurioon.
 

White_Eagle

Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2008
Sijainti
Puumala
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

UITTO- sanoi
Jos sanot niille et hiekkapuhaltaa ne niin se lisää varmaan kympin per vanne hintaa ja saat paremmat ku autotallissa hiotut. Hionta, maalinpoistoaine jne ei oikeestaan korvaa puhallusta sinänsä, puhallus on niin helppo ja ylettyy joka paikkaan paremmin ku käsi niin ite kysyisin hintaa vielä että puhaltavat vanteet.

minkälaisella hiekalla/ilman paineella aluvanteita uskaltaa lähtee puhaltamaa ettei tule kauheeta kraateri pintaa? hiekkapuhalluksesta kuiteki aika paljo kokemusta muttei koskaa aluvanteille
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

White_Eagle sanoi
minkälaisella hiekalla/ilman paineella aluvanteita uskaltaa lähtee puhaltamaa ettei tule kauheeta kraateri pintaa?
Ihan samalla mitä raudallekkin,jauhemaalauksessa tulee kuitenkin niin paksu/"itsestääntasaantuva" pinta,ettei alla olevan pinnankarheutta huomaa.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Mulla on parit/kolmet vanteet pulverimaalattu ja pohjalle metallirae puhallettu,todella järeällä puhaltimella.
Puhaltavat isoja koneiden runkoja teollisuudelle.
Pinta on ollut tosi karhea,mutta pulverimaali peittää hyvin ja pysyy ainakin.
Omiin vanteisiin on tullut joku pohjamaali,väri ja vielä lakka pintaan.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

evo6 sanoi
Nuo ei tee puhallusta eli se pitäisi tehdä jossain muualla. Puhalluksen jälkeen pitäisi vielä vanteista paikata pari damagee ennen maalausta. Löyty tollanen http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheel-repair/wheel-scuff-repair.htm linkki ja tuota linkissä käytettyä töhnää voisi kokeilla pariin vaurioon.
huomioihan sitte et vannehopeitakin on kymmeniä eri sävyjä :D
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Vanteen ovat nyt valkoiset ja tarkoitus on ne maalauttaa ihan toisen värisiksi. Mutta tuossa linkissä oli tuo punertava töhnä jolla korjattiin nuo damaget niin kestääköhän tuo paikkausaine tuota rautafosfatointipesua joka tehdään ennen jauhemaalausta?
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

evo6 sanoi
Mutta tuossa linkissä oli tuo punertava töhnä jolla korjattiin nuo damaget niin kestääköhän tuo paikkausaine tuota rautafosfatointipesua joka tehdään ennen jauhemaalausta?
Itseäni lainaten tämä asia selvisi ja kitit kestää rautafosfatointipesun mutta ei todennäköisesti +200 uunia jonka taas jauhemaalaus tarvitsee.
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

onko kellään tietoa onko nuo ultimate ix bbs alkuperäis vanteet märkä vai pulveri maalattu tehtaalla?

pitäs nuo nyt maalata ja heittää uuniin mutta hieman pelottaa ajatus että kiehuu läpi :-[

tosin yhdetkään kiekot ei ole kuulemma kiehunut ja mennyt piloille että kai sitä vois antaa vaan mennä :-*
 

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Klaukkalassa on ainakin yks hyvä ja halpa mesta http://www.tj-ferrum.fi/
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

taisin just äsken päättää että ne bbs vanteet maalataan jokatapauksessa :D
ens viikolla pitäs olla uus väri päällä :p
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

uusis sanoi
taisin just äsken päättää että ne bbs vanteet maalataan jokatapauksessa :D
ens viikolla pitäs olla uus väri päällä :p

Jos tosiaan nyt maalautat lähes virheettömät IX:n BBS:t niin kyllä ison virheen meet tekemään...
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

InF sanoi
Klaukkalassa on ainakin yks hyvä ja halpa mesta http://www.tj-ferrum.fi/

Hinta alkaa kyllä olla kohdallaan.:peukku

Aluvanteiden hiekkapuhallukselle ja jauhemaalaukselle tulisi hintaa 170
EUR + alv 23% ~ 209 EUR.
Jos vanteissa on renkaat päällä, niin irrotuksesta veloitetaan 15 EUR +
alv 23% ~ 18 EUR.
Vanteet voi tuoda meille myös illalla tai viikonloppuna, jos päivällä ei
onnistu, minä kun asun tässä ihan vieressä.
 

lohno

New Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2010
Sijainti
Mäntsälä
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

järvenpäässä on metaplus Oy, ite maalasin siellä ni maalaus ja kirkas tai matta lakka päälle.. 100e sarja, jos haluaa pelkän maalauksen ni 50e sarja eli maalasu 50e ja lakkaus 50e sarja.. http://metaplus.fi/
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Onko tämän päivän hinnoista ja paikoista tietoa? Original 17" enkeit olis tarkoitus puhaltaa ja maalauttaa.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Virkkalassa Presso Center.
Outtiksen 18" vanteet, puhallus, pohjaväri, väri ja lakka 140€.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

pexi sanoi
Virkkalassa Presso Center.
Outtiksen 18" vanteet, puhallus, pohjaväri, väri ja lakka 140€.

Juurikin tällaisia vinkkejä! Vielä kun olis hieman lähempänä kehäteitä niin vielä parempi. Onhan tässä talvi aikaa :peukku
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

http://www.eleko.fi/eleko/jauhemaalaus/ tattarisuolla
Puhallus + jauhemaalaus = 220e (4kpl 9,5x18 vanteita)
Hintaan vaikuttaa jonkin verran minkälainen vanne on kyseessä

Kuvassa oleva vanne on maalattu "kawasaki green" mopovärillä eli RAL6018

b7cATDc.jpg
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: Jauhemaalausta pk seudulla

Korttian metalli , Askolassa.Puhallus ja jauhemaalaus RAL kartan väreillä,223e/4kpl. Kehtaa suositella :peukku
 
Ylös Bottom