JDM autojen paikkaluku

Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
Menee juuri näin.
No niin eli tuolla technical manuaalin tiedoilla tosta tulis 3,66 paikkanen ja vähän kevennettynä nelipaikkanen kun kokonaismassa on 1585 kg ja omamassa 1310 tämä näiden erotus jaettuna 75=3,66

Ai niin mutta kun otteessa lukee omamassa 1552 kg mutta manuaalissa 1310kg
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mulla otteessa kokonaismassa 1635kg ja omamassa 1365kg eli 270kg kantavuus. Tämän mukaan kuljettajan lisäksi tulee 3 paikkaa.
Kävin leimalla juuri ja autosta tuli 4 paikkainen, koska nykyään omamassaan lasketaan kuljettaja mukaan. Näin ainakin näitä tehneen inssin mukaan nykyään tehdään.

Autoa ei punnittu, koska otteesta tulee massat suoraan ellei valmistaja ilmoita muita painoja. Mulla ce-todistuksessa kokonaismassa 1750 ja se tuli pakettiautopojilta, mutta sitä massaa ei voida hyväksyä suomessa.

Eli todellisuudessa auto painaa enemmän kun otteen massa jos olet itse autossa ja vaadittu 90% bensaa tankissa. Jos silloin punnitaan niin ei varmasti riitä massat kuin 3 paikkaiseksi.

En tiedä mistä tämä laskutapa on mutta sopii mulle.....
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

jappes sanoi
Mulla otteessa kokonaismassa 1635kg ja omamassa 1365kg eli 270kg kantavuus. Tämän mukaan kuljettajan lisäksi tulee 3 paikkaa.
Kävin leimalla juuri ja autosta tuli 4 paikkainen, koska nykyään omamassaan lasketaan kuljettaja mukaan. Näin ainakin näitä tehneen inssin mukaan nykyään tehdään.

Autoa ei punnittu, koska otteesta tulee massat suoraan ellei valmistaja ilmoita muita painoja. Mulla ce-todistuksessa kokonaismassa 1750 ja se tuli pakettiautopojilta, mutta sitä massaa ei voida hyväksyä suomessa.

Eli todellisuudessa auto painaa enemmän kun otteen massa jos olet itse autossa ja vaadittu 90% bensaa tankissa. Jos silloin punnitaan niin ei varmasti riitä massat kuin 3 paikkaiseksi.

En tiedä mistä tämä laskutapa on mutta sopii mulle.....

Näin se tehdään nykyautoissa mutta se on taas inssistä kiinni kuinka hän asian näkee. Osa on tullut nelipaikkaiseksi juuri tuon laskukaavan mukaan.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Eikö tuo nyt oo se ja sama moniko paikkainen auto on papereiden mukaan,jos ei tarvi vöitä ja penkkia vaan alkaa poistella.
Ite en ainakaan kovin isoihin kevennys operaatioihin yhden lisäpaikan toivossa viitsisi ruveta.
Omasta autosta tuli kolme paikkainen,mutta on se ihme kyllä viittäkin kestänyt kuljettaa.
Mikäli poliisilta yhtään löytyy maalaisjärkeä niin tuskin laittaa pysäytys tilanteessa ketään kävelemään,mikäli autosta löytyy kaikille vyöt,jos nyt edes huomaisi katsoa otteesta auton paikkalukua.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Saattaahan tuosta tulevaisuudessa tulla ongelmia jos on yleisesti todettavissa että suurin osa JDM-autoista on esim. kolmepaikkaisia. Nykyään kun ei saa edes ylimääräisiä henkilöitä kuljettaa väliaikaisesti.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mulla on 4 paikkanen ja enempää en porukkaa autoon edes halua. 4 henk matkustaa ihan mukavasti mutta se viides olisi hieman liikaa. Väliaikaisena menisi mutta lakihan ei enää semmoista salli. Eli joissain tilanteissa on 1 juoppo vähemmän.. harmittaa ihan liikaa. Joskus lakia tulee ehkä hieman "tulkittua".
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tunari-82 sanoi
Eikö tuo nyt oo se ja sama moniko paikkainen auto on papereiden mukaan,jos ei tarvi vöitä ja penkkia vaan alkaa poistella.
Ite en ainakaan kovin isoihin kevennys operaatioihin yhden lisäpaikan toivossa viitsisi ruveta.
Omasta autosta tuli kolme paikkainen,mutta on se ihme kyllä viittäkin kestänyt kuljettaa.
Mikäli poliisilta yhtään löytyy maalaisjärkeä niin tuskin laittaa pysäytys tilanteessa ketään kävelemään,mikäli autosta löytyy kaikille vyöt,jos nyt edes huomaisi katsoa otteesta auton paikkalukua.

No, noin se varmaan yleensä menee mutta jos tarve on kuljettaa jatkuvasti/usein 3:a matkustajaa, niin onhan se parempi, että auto on laillinen. Ja joku voi jättää auton ostamatta sen 3-paikkaisuuden vuoksi. Itse ainakin ostan 4-paikkaiseksi rekisteröidyn, jos Suomesta ostan uudemman JDM-evon. Eli 3-paikkaiset jäävät ostamatta.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

ite hommasin evo 3:n japanimportsilta ny kesän alussa, ja ne katsasti sen valmiiks 4 paikkaseks poistamalla sisustaa katsastuksen ajaks. eikä pitäs mitään ongelmaa enää olla..
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

No en mä usko että ne poijjat noita paikkoja kovinkaan kyttäilee, ja jos on yhtään viisaampi poliisi niin ei se mitään sano jos on 3 paikkanen auto ja onkin neljä kyydissä kun selvittää niille että mikä on ollu meininki näiden japsiautojen kanssa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Varmaankin henkilövahinkoihin onnettomuustilanteessa, kun autossa on enemmän ihmisiä kuin kantavuutta
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

markho sanoi
Varmaankin henkilövahinkoihin onnettomuustilanteessa, kun autossa on enemmän ihmisiä kuin kantavuutta

Tässä tapauksessa vakuutusyhtiö vaan kaivaa kuvetta, ei siinä sen kummempaa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

nokonzok sanoi
Tässä tapauksessa vakuutusyhtiö vaan kaivaa kuvetta, ei siinä sen kummempaa.

Eli jos ahtaudun vaikka 5 kaverin kanssa johonkin 4-paikkaseen autoon ja auto lähtee lapasesta, niin vakuutusyhtiötä ei kiinnosta oliko autossa enemmän henkilöitä mitä otteen mukaan saa kuljettaa? Varmasti kiinnostaa. Aivan vastaava tilanne, kuin vetäisit ylikuormaa peräkärryllä ja kärry lähtisi hanskasta sen takia.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Vakuutusyhtiön on erikseen todistettava että "ylikuorma" aiheutti juuri kyseisen onnettomuuden. Pelkkä mutuilu ei auta, ja jos aletaan kättäpidempää jossain oikeudessa hakemaan niin eiköhän se liene selvää että auto on viidelle henkilölle suunniteltu. Ihan sama juttu kuin mutuilut siitä että viritetyn auton kolaroinnissa evättäisiin korvaukset laittoman virityksen takia.
Trafi-saivartelu on eri asia kuin tosielämä.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Vakuutusyhtiö saattaa toki henkiöluvun ylittämisen vuoksi yrittää luikerrella vastuusta, viimekädessä korkeimmassa oikeudessa tai EU tuomioistuimessa ratkaistaan kuka oli oikeassa.

Itsellä kun on onneksi 2-paikkainen niin saa olla pari koria kaljaakin mukana ja kantavuus riittää :)
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

mystinengalant sanoi
Mitenkäs jos siellä olla esim yks henkilö ilman turvavyötä kun käsketty poistaa. ??? (ja jotain sattuu)

Turva vöiden käytöstä myös laki teksti olemassa. Eli käytä vöitä.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

miikka sanoi
Eli jos ahtaudun vaikka 5 kaverin kanssa johonkin 4-paikkaseen autoon ja auto lähtee lapasesta, niin vakuutusyhtiötä ei kiinnosta oliko autossa enemmän henkilöitä mitä otteen mukaan saa kuljettaa? Varmasti kiinnostaa. Aivan vastaava tilanne, kuin vetäisit ylikuormaa peräkärryllä ja kärry lähtisi hanskasta sen takia.

Jos kyseessä on liikennevakuutuksesta korvattava henkilövahinko niin ei aivan varmasti kiinnosta. Tai voi kiinnostaa, mutta maksaa silti. Ihmeen sitkeässä nämä vakuutusyhtiömyytit kyllä elävät. Mainittakoon vielä ties kuinka monetta kertaa, että kaskostakin saa vielä korvauksia vaikka olisi rattijuopumusraja ylitetty. Ette kai te nyt ihan oikeasti luule, että joku viriosa tai yksi ylimääräinen matkustaja jotenkin vaikuttaisi henkilövahinkojen korvauksiin.

-JP- sanoi
Turva vöiden käytöstä myös laki teksti olemassa. Eli käytä vöitä.

Henkilövahingot korvataan täysin riippumatta oliko se vyö päällä vai ei. Toki niitä kannattaa silti käyttää.

ast sanoi
Vakuutusyhtiö saattaa toki henkiöluvun ylittämisen vuoksi yrittää luikerrella vastuusta, viimekädessä korkeimmassa oikeudessa tai EU tuomioistuimessa ratkaistaan kuka oli oikeassa.

Tuskin yrittää, henkilövahinkojen osalta ei käytännössä vaihtoehtoja ole. Tästä on olemassa eräs KKO tapaus, jossa jätkät veti isolla Mersulla pikkutiellä pusikkoon yli 200 km/h vauhdista ja ruumitahan siitä tuli. Korkissa tapeltiin siitä, oliko kuskin tuottamus siinä määrin suurta, että kaverin hajonnutta Rolexia ei makseta. Missään vaiheessa ei ollut edes kysymyksenä, maksetaan henkilövahingoista. Todella törkeissä tapauksissa voitaisiin ajatella, että kustannuksia peritään aiheuttajalta takaisin, mutta sekin on tässä topikissa esillä olleissa tilanteissa utopiaa. Ja siis vakuutusyhtiö tässäkin tapauksessa maksaa kyllä. EU-oikeudellisia aspekteja on vaikea nähdä tämän tyyppisessä asiassa, joten eiköhän KKO:n sana ole se viimeinen näissä jutuissa. EYT:ssähän ei ratkota muuta kuin kansallisen lainsäädännön yhteensopivuutta EU:n säännösten kanssa.

jcarlson sanoi
Trafi-saivartelu on eri asia kuin tosielämä.

Word!
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Semmoinen puolityhmä kysymys vielä että mitenkäs muuten tuo suhtautuminen (ei henkilövahinkojen osalta) vaan aineellisten vahinkojen tai millaisia sanktioita tulee "ylikuormasta" sakkomielessä? Esim. Olet syyllisenä vahinkoon ja sinulla on 5 ihmistä 3 paikkasessa autossa, saatko kovemmat sakot?

Itse ajattelin juuri siten asiaa, että ne "ylimääräiset" turvavyöt kannattaa säilyttää sen takia että JOS joutuu sitä ylikuormaa kuskaamaan ja sattuu. Itse pidän tuota 4 paikkaisuutta lähinnä hyvänä tekosyynä kieltäytyä jostain tietyistiä epämiellyttävistä kuljettajantehtävistä "Eihän tällä voi enempää kuskata lain mukaan enkä halua sanktioita"
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

jcarlson sanoi
Vakuutusyhtiön on erikseen todistettava että "ylikuorma" aiheutti juuri kyseisen onnettomuuden. Pelkkä mutuilu ei auta, ja jos aletaan kättäpidempää jossain oikeudessa hakemaan niin eiköhän se liene selvää että auto on viidelle henkilölle suunniteltu. Ihan sama juttu kuin mutuilut siitä että viritetyn auton kolaroinnissa evättäisiin korvaukset laittoman virityksen takia.
Trafi-saivartelu on eri asia kuin tosielämä.
Ai hitto että repesin tuolle trafi saivartelu on eri asia kuin tosielämä ;D mutta niinhän se kyllä on :)
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Tuossa manuaalissa kun on omamassa 1360 kg ja kokonaismassa 1635 kg niin tuollahan tulis kolmepaikkanen kuulema tästä manuaalin lapusta kelpaa kokonaismassa niin eikös sillon pitäs kelvata toi omamassakin? viimeks kun auto punnittiin niin omamassa oli 1552 kg tähän oli laskettu jo kuljettaja eli 1*75 kg.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Nyt on sitten toi oma vitonen kolme paikkanen inssi sano että pitää poistaa kahdet vyöt takaa mutta ei tarvii käydä näyttää enää konttorilla :) ja minä vakuutin että kyllä mä ne poistan ;D mutta onnistuuhan toi myöhemmin muutoskatsastaa jos haluaa enemmän keventää että nelipaikkanen tulis nyt ei vaan jaksanu hirveesti kevennellä.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Niin ja tosiaan trafille kelpaa manuaalista kokonaismassa jos ei ole muuta todistusta saatavilla ainakin vitosen tapauksessa kävi mutta luulis että kaikissa muissakin ainakin evoissa. Tässäpä vielä linkki manuaaliin http://www.spanpodyv.pwp.blueyonder.co.uk/manuals.htm
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Evoluutio5 sanoi
Nyt on sitten toi oma vitonen kolme paikkanen inssi sano että pitää poistaa kahdet vyöt takaa mutta ei tarvii käydä näyttää enää konttorilla :) ja minä vakuutin että kyllä mä ne poistan ;D mutta onnistuuhan toi myöhemmin muutoskatsastaa jos haluaa enemmän keventää että nelipaikkanen tulis nyt ei vaan jaksanu hirveesti kevennellä.

Eli auto punnittiin vai?
Mikä oli punnittu tulos, jos saan kysyä ja etkö sanonut inssille että ottaa painot vaan otteesta ja tekee neli paikkaisen suosiolla ;)
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

jappes sanoi
Eli auto punnittiin vai?
Mikä oli punnittu tulos, jos saan kysyä ja etkö sanonut inssille että ottaa painot vaan otteesta ja tekee neli paikkaisen suosiolla ;)
No siis kun mulla ei ollu sitä japanin export certificatee ja ne ei hyväksyny tuosta manuaalista kun kokonaismassan sitten punnitsivat omamassan ja siitä sitten laskivat paikkaluvun. Kevensin autoa vähän niin jäi 25 kilosta kiinni ettei tullu nelipaikkanen. Laitan huomenna tänne sen omamassan kun katon otteesta en muista sitä.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Putte sanoi
Löytyykö tuo anturi bensatankin yläpuolelta takapenkin alta?
Mä maadoitin sen anturin mittariston takaa, se on siellä ihan reunassa se ruuvi niinkun bensamittarin puolella. Laitoin vaan johdonpätkän siihen sellasella liittimellä missä on reikä ja sit toisen pään laittaa vaan johonkin metalliin silleen että pysyy varmasti ja mielellään vetää sen piuhan sieltä mittariston takaa johonkin että ei inssi huomaa sitä ja jos menee ihan kuivalla tankilla katsastukseen niin kannattaa ottaa myös bensavalo pois ettei syty siellä puntarilla ;D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Evoluutio5 sanoi
Mä maadoitin sen anturin mittariston takaa, se on siellä ihan reunassa se ruuvi niinkun bensamittarin puolella. Laitoin vaan johdonpätkän siihen sellasella liittimellä missä on reikä ja sit toisen pään laittaa vaan johonkin metalliin silleen että pysyy varmasti ja mielellään vetää sen piuhan sieltä mittariston takaa johonkin että ei inssi huomaa sitä ja jos menee ihan kuivalla tankilla katsastukseen niin kannattaa ottaa myös bensavalo pois ettei syty siellä puntarilla ;D
Juu toi kuulostaa helpommalta ratkaisulta. :) Takapenkin ja niiden peltilätkien alta bensatankin päältä löytyi liittimet molemmilta puolilta, mutta eipä sinne tarvi sitten mennä sorkkimaan.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Ite kävin tänää kyselemässä katsastuskonttorilta miten toi homma nyt olis oman Evo 3 kanssa. Tulos oli että penkit kiinni, 2 vyöpaikkaa taakse kiinni ja leimalle, ei kuulemma tarvi ees kaaria ottaa pois :) ja nelipaikkanen siitä tulee :driver
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

oma evo katsastettiin tänään ja tuli 2 paikkanen ;D omamassa 1425 mukamas :nykii ajattein käydä tuossa toisessa konttorissa vaihtamssa 4 paikkaseksi, taino olisi tullut 3 paikkanen mutta olisi pitäny leikata penkistä palasia.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mistäs helvetistä tuo 1425kg repäistiin? Export certificatessa on 1350kg ilman kattoluukkua olevassa GSR:ssä jolla tulee vähintään 3-paikkainen.

Mikä konttori muuten kyseessä, että osaavat muut välttää kyseistä?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

porvoon a-katsastus teollisuusalueella. eka siin oli se 1350kg ja sit se lisäs siihen viel sen määrän et tuli 1425 : O kuinka iso tankki evossa on? eiks se oo 40l? ::) pitääpä mennä juttutt toista katsastuskonttoria :peukku
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

jcarlson sanoi
Mistäs helvetistä tuo 1425kg repäistiin?

1350 kg + 75 kg kuljettaja tai sitten punnitsemalla?

Porvoon A-katsastus on mielestäni vihonviimeinen paikka mihin autonsa voi viedä rekisteröintikatsastukseen. Paikkaluvusta ja takapenkin sahaamisesta taisteltiin jo puoli vuotta ennen kuin AKE antoi aiheesta mitään ohjetta.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

okei. se oli punnituksessa auto ja etu akseli oli muistaakseni 630kg ja taka akseli 510kgen tiiä miten se sit saa siitä sen 1425kg. se kysy et miten iso tankki on ja sit sanoin et kait 40l nii sit jotain laski ja sai tollasen tuloksen :O paska katsastus paikka on vaa :-X
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mitkä todistukset kelpaa kokonaismassalle? Auto on tuotu englannista(evo IV) ja rekisteriotteessa ei lue mitään massoja. Katsuri ei hyväksy tuv lappua eikä manuaalin massoja. Tarttis saada runkonumerolle yksilöity lappu. Saako japanin export certificatea mistään, kun auto on kerran ollut englannissa rekisterissä?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Vaihda konttoria suosiolla.

tuv-lappuhan on runkonumerolle tehty, eli painojen pitää kelvata.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

simonsays sanoi
Vaihda konttoria suosiolla.

tuv-lappuhan on runkonumerolle tehty, eli painojen pitää kelvata.

Kävi jo kahdella eri konttorilla :-[ Molemmilla sama homma.
Tarvii olla maahantuojan/valmistajan kirjoittama lappu massoista, trafilta tullut ohje ettei saa hyväksyä tuv lappua...
Onko ketään kilvittänyt Pirkanmaalla tai edes kohtuullisen ajomatkan päässä, uk importteja lähiaikoina?
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Mielenkiintoinen menettely Trafilla kyllä. Vaaditaan ulkopuolisen tutkimuslaitoksen runkonumerolle yksilöity mittaus/tutkimuslappu jonka tuloksia ei sitten saa hyväksyä. Nam nam.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

TÜV-lappu ei kelpaa, mutta techincal info manualin tiedot kelpaavat jos muuta ei ole saatavilla. Yksi kokeilemisen arvoinen tempaus on teettää itse mettalilätkä konehuoneeseen ja laittaa siihen TÜV-lapun painot.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

aivan, unohdin itsekin sellaisen tehneeni, en tosi pellistä vaan ihan tarrasta ja liimanneeni sen kuljettajan ovipilariin..
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

tube87 sanoi
Onko ketään kilvittänyt Pirkanmaalla tai edes kohtuullisen ajomatkan päässä, uk importteja lähiaikoina?
Tänä kesänä täällä: http://www.kangasalanautokatsastus.fi/
Rekisteröintikatsastus hinnaltaan Tampereenseudun edullisin (150€ ja jälkitarkastus 15€). Inssinä oli paikan omistaja, jolla oli kyllä palveluasenne kohdillaan. Voin suositella! :peukku
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

tube87 sanoi
Inssi puhui ettei olisi niin yksikertainen, kun alle 5% muutoksia ei merkitä otteeseen. Eli 67.5kg tai 81,25kg riippuu kummasta se 5% otetaan.

Se 5% tarkoittaa poistettuja/vaihdettuja osia. Ei painoa.
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

Pluto sanoi
Se 5% tarkoittaa poistettuja/vaihdettuja osia. Ei painoa.

massoja myös, ainakin mulla punnittiin tuo etuveto kun muutoskatsastin turbo koneelle...
epäili että rojuista tulis niin paljon lisäpainoa että pitää paino muuttaa otteeseen....
jostain syystä kumminkin auto oli kevyempi kuin otteessa... 1270kg otteessa ja 1230kg oli punnittaessa...
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

kävin viime perjantaina katsastaa auton ja katsuri halusi maahantuojalta todistuksen auton kokonaismassasta ja akselimassasta. ajattelin vain että jos jollakin olisi sellaista todistusta nii jos pystyis lähetää mulle sellaisen. tai sit vaan kysyn itse maahantuojalta ;D
 
Vs: JDM autojen paikkaluku

evo4 sanoi
kävin viime perjantaina katsastaa auton ja katsuri halusi maahantuojalta todistuksen auton kokonaismassasta ja akselimassasta. ajattelin vain että jos jollakin olisi sellaista todistusta nii jos pystyis lähetää mulle sellaisen. tai sit vaan kysyn itse maahantuojalta ;D

Älkää välttämättä (tai ottakaa vaan ) ottako tosissanne seuraavaa kommenttia: ;D

Tosimieshän kirjottaa vemicin nimissä itse sen paperi. Ei se asema välttämättä tajuu ???
 
Takaisin
Ylös Bottom