Jounin Evo 6

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Jounin Evo 6

On kyllä nätti kutonen. :peukku

Jännät etujouset kun on keskellä tollanen tiheempi kohta kierteessä. En ole tollasia ennen nähnyt, yleesä tiheempi kierre on jousen ylä-tai alapässä.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

Nätin näköinen peli. :peukku

Ratapäiviä odotellessa että näkee oikein livenä! :driver

Näinkö oikein, mutta sulla ei ollut sisälokaria edessä?
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

cubeqtio sanoi
Näinkö oikein, mutta sulla ei ollut sisälokaria edessä?

Kuva on otettu kun auto oli ruostesuojauksessa ja tuossa yhdessä kuvassa tosiaan ei ole sisälokaria kiinni.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

Noniin, sulla on melkein samanlainen patentti ilmanottoon kun mulla. :) Tosin sulla astetta rajumpi!

Miten seossuhteet meni apexin kanssa? Ootko kattonut? Eli löytyykö laajakaistaa. On vaan noilla vaparifilttereillä tapana pistää auto menee laihalle..
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Jounin Evo 6

On aika näppärä ratkaisu,itellä kans melkein samanlainen mut putki jää vaan puskurin verkon taakse
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

cubeqtio sanoi
Miten seossuhteet meni apexin kanssa? Ootko kattonut? Eli löytyykö laajakaistaa. On vaan noilla vaparifilttereillä tapana pistää auto menee laihalle..

Ei ole laajakaistaa enkä ole seoksia katsonut... toivottavasti tuosta vaparista ei mitään hämminkiä aiheudu. Laajakaistan voisin laittaa sitten samalla kun vaihtuu muitakin osia.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

No sä ehdit sitten ensin sen peräpöntön kanssa. :)

Näyttäis olevan HKS Hipowe normi peräpönttö. Just sitä mitä olin ettimässä.

Miltä muuten se vaimennin näyttää jos katsoo suoraan ulostulosta sisään.. ?

Ja videoo pörinästä tai sitten Alastaroon tai Ahvenistoon näytille.. :)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

cubeqtio sanoi
No sä ehdit sitten ensin sen peräpöntön kanssa. :)

Näyttäis olevan HKS Hipowe normi peräpönttö. Just sitä mitä olin ettimässä.

Miltä muuten se vaimennin näyttää jos katsoo suoraan ulostulosta sisään.. ?

Ja videoo pörinästä tai sitten Alastaroon tai Ahvenistoon näytille.. :)

Pönttö oli sopivasti tuossa nurkilla niin kävin sen hakemassa.
Voin napata kuvan ulostulosta sisään ja ottaa jonkun videopätkän pörinästä.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

Tuossa vertailunvuoksi vanha putkilo ja sitten uusi takapönttö
http://www.youtube.com/watch?v=GNIHhCRfKMA

Ja tässä kuva ulostulosta sisäänpäin
putkilo_640x480.JPG
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jounin Evo 6

Toivottavasti menee Ahvenistolla läpi tuolla. Pystyn sanomaan ilman mittariakin ettei vanhalla suoralla putkella olisi ollut toivoa.

Sopiko suoraan paikalleen vai pitikö soveltaa?
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

Kuulostaa suht samalta kun mun Silentti. Toi kyl näyttää niin HKS:n hipowerin EI silent peräpöntöltä.

Tuolta saa kuunneltua mun: HKS HiPower Silent (Oikee -> save as..)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

ast sanoi
Toivottavasti menee Ahvenistolla läpi tuolla. Pystyn sanomaan ilman mittariakin ettei vanhalla suoralla putkella olisi ollut toivoa.

Sopiko suoraan paikalleen vai pitikö soveltaa?

Se vanha suora putkihan antoi muistaakseni 94-95db tuloksen silloin kun sen mittasit siellä kerava miitingissä. Jos tuo nyt edes 1db vaimentaa niin sittenhän sen pitäisi mennä alle rajan.
Paikalleen se meni ihan heittämällä. Tosin liitos kohta orkkis putken ja tuon 3" pöntön kanssa on sellanen tursake.

cubeqtio sanoi
Kuulostaa suht samalta kun mun Silentti. Toi kyl näyttää niin HKS:n hipowerin EI silent peräpöntöltä.

Luulis, että HKS olisi jonkun merkinnän laittanut pönttöön mutta voihan se HKS:n pönttö ollakkin.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

evo6 sanoi
Luulis, että HKS olisi jonkun merkinnän laittanut pönttöön mutta voihan se HKS:n pönttö ollakkin.

Sitä myös itse luulin. Sama Jasman lätkä ja ei mitään sen enempää.. :O
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Jounin Evo 6

cubeqtio sanoi
:D Toi on aika hiljanen oikeesti. Sähkömopolta se kuulostaa radalla.. :p

mulle olis juuri sopiva, mutta ongelmahan on se että joutuu tekeen putki osat uudestaan
ja todennäkösesti ääni menee pilalle :'(

noh, hain tänään varaston pohjalta 2x2,5 ulos 3" sisään änkkärin ja pitää kokeilla
josko siihen änkkäriin sais jatkoa ja auton alla 1,7metriä olis tilaa änkkäreitä tunkee peräkkäin ::)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

Mulla ois kuvia tosta miten se o kasattu.. ei hyvii mut saa ajatuksen.

Tossa on katin jälkeen kaks "pullistusta" putkessa (näkee myös sivulta kun katsoo) niin uskon että ne ottaa resoa ja ääntä pois..
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

Hyvän näköinen kotelo! Toimivan näköinenkin vielä. :)
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: Jounin Evo 6

sit viel käy ostaa sellasta kumi tiivistettä siihen kotelon yläreunoihin mikä painautuu konepeltii vasten ni tulee tiiviimpi ja vielä siistimpi :peukku :peukku
ja hitsais kotelon ni sais kulmaraudat pois ;)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

_jkh_ sanoi
sit viel käy ostaa sellasta kumi tiivistettä siihen kotelon yläreunoihin mikä painautuu konepeltii vasten ni tulee tiiviimpi ja vielä siistimpi :peukku :peukku
ja hitsais kotelon ni sais kulmaraudat pois ;)

Kumitiivisteen ajattelin (kunhan saan sitä hommattua) laittaa vain siihen pyöreeseen kohtaan jossa maffi on eli lähinnä suojaamaan maffia kun se kuitenkin vähän heiluu ja voi osua siihen kotelon reunaan. Jonkun kannen ajattelin kyhätä tuohon päälle. Tai juu pitääpä katsoa jos etolasta löytys jotain tarpeeksi korkeaa tiivistettä niin voisihan sitäkin kannen sijaan tosiaan miettiä.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

_jkh_ sanoi
sit viel käy ostaa sellasta kumi tiivistettä siihen kotelon yläreunoihin mikä painautuu konepeltii vasten ni tulee tiiviimpi ja vielä siistimpi
Kumitiiviste on lisätty ja nyt näyttää hienolta :)
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: Jounin Evo 6

löytykö niin korkeeta tiivistettä ettei kantta tarvii tehdä ? :peukku
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

Laitoin tollasen tiivisteen siihen nyt ainakin joksikin aikaa ja pitää katsoa jos jossain vaiheessa innostuisi sen kannen tekemään. Enkä edes tiedä kuinka paljon sinne jää vielä konepeltiin väliä tuon tiivisteen kanssa se kun on vähän vaikea tarkistaa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jounin Evo 6

Tutkitko paljonko kotelo vaikuttaa suodattimelle menevän ilman lämpötilaan? Jos on Evoscan niin sillä näkee suoraan lämmön MAF:n anturilla.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

ast sanoi
Tutkitko paljonko kotelo vaikuttaa suodattimelle menevän ilman lämpötilaan? Jos on Evoscan niin sillä näkee suoraan lämmön MAF:n anturilla.

Eipä tullut mieleen mitata mutta olis pitänyt mutta eipä se oikein jälkeenpäin auta. Kaikki Autothan on yksilöitä mutta jotain suuntaa antavaahan tuon hyödystä saisi jos joku katsoisi toisella evo 6:lla suodattimelle menevän ilman lämpötilaa ja itse katsoisin tuosta omasta kun ulkoilman lämpötila olisi suurinpiirtein sama.
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: Jounin Evo 6

ottaa kuskin etuvalon pois ni pääsee kattoo paljon jää välii tiivisteen ja konepellin väliin :peukku
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

cubeqtio sanoi
Oiskos nyt tuo peräpönttö myynnissä? :)

Ei ainakaan vielä. Katson mölytasot tuolla nyt asennetulla putkella ja tuloksista riippuen mahdollisesti kokeilen jossain vaiheessa vanhaa takapönttöä tuon uuden tilalle.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

nahkuri sanoi
missäs tämä tehonlisäys nyt sitten tehtiin?

Sen teki yks mitsu clubilainen ja säätäjä saa itse halutessaan ilmoittautua.
 

Putte

Evolution VI GSR
Liittynyt
15 Huhtikuu 2010
Vs: Jounin Evo 6

Hyvä hyvä, kyllä näillä keleillä kelpaa nyt päästellä. 8) Onkos sulla mahdollisuutta kellotella aikoja esim. Race Chronolla? Voisi vähän vertailla meidän kärryjä kadulla, kun saan huomenna omaan riisiin uuden kykän kiinni.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Jounin Evo 6

Itse en säätäjä ollut mutta sen verran katsoin että aika asialliselta vaikutti tulokset. :peukku Ei tarvii enää jäädä jalkoihin....
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

Putte sanoi
Hyvä hyvä, kyllä näillä keleillä kelpaa nyt päästellä. 8) Onkos sulla mahdollisuutta kellotella aikoja esim. Race Chronolla? Voisi vähän vertailla meidän kärryjä kadulla, kun saan huomenna omaan riisiin uuden kykän kiinni.
Juu on mulla race chrono ja voisi sillä muutamat mittaukset ottaa. Race Chronossa vakiona oleva 80-120 on varmaan ihan jees. Itselleni tein myös lisäksi 20-100 ja 60-100 performance testit.
Noita tuloksia on vain aika vaikea verrata kunnolla kun esim. jotkut mittaa 80-120 ajamalla 75km/h ja siitä kaasu pohjaan ja jotkut 60km/h ja siitä kaasu pohjaan. Ajattelin, että tollasen 20-100km/h tuloksen voisi mitata niin, että kävelyvauhdista kaasu pohjaan. Ja nyt kun on 120km/h rajoitukset motarilla niin voisi mitata 20-120 tai 20-140.
 

Putte

Evolution VI GSR
Liittynyt
15 Huhtikuu 2010
Vs: Jounin Evo 6

evo6 sanoi
Juu on mulla race chrono ja voisi sillä muutamat mittaukset ottaa. Race Chronossa vakiona oleva 80-120 on varmaan ihan jees. Itselleni tein myös lisäksi 20-100 ja 60-100 performance testit.
Noita tuloksia on vain aika vaikea verrata kunnolla kun esim. jotkut mittaa 80-120 ajamalla 75km/h ja siitä kaasu pohjaan ja jotkut 60km/h ja siitä kaasu pohjaan. Ajattelin, että tollasen 20-100km/h tuloksen voisi mitata niin, että kävelyvauhdista kaasu pohjaan. Ja nyt kun on 120km/h rajoitukset motarilla niin voisi mitata 20-120 tai 20-140.
Mitä pidempi väli, niin sen tarkempi ja vertailukelpoisempi. Vakiona RC:stä löytyvät 60-160 tai 100-200 olisi parhaimmat. Nämä tietysti "lentokentällä" tai muulla suljetulla alueella ajettuna.

Mitenkäs noita omia kellotusvälejä pystyy tekemään RC:hen? Itse en ainakaan äkkiseltään osannut.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

Putte sanoi
Mitenkäs noita omia kellotusvälejä pystyy tekemään RC:hen? Itse en ainakaan äkkiseltään osannut.

Mulla on ainakin siellä performance tests sivun alareunassa nappula "Create new" ja mulla on käytössä versio v1.40
 

Putte

Evolution VI GSR
Liittynyt
15 Huhtikuu 2010
Vs: Jounin Evo 6

evo6 sanoi
Mulla on ainakin siellä performance tests sivun alareunassa nappula "Create new" ja mulla on käytössä versio v1.40
Tänks, sieltähän se löytyi optionsin kautta. :)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jounin Evo 6

evo6 sanoi
Sen teki yks mitsu clubilainen ja säätäjä saa itse halutessaan ilmoittautua.

:peukku

Hjyvä hjyvä!

Itsellä myös aikomus saada se 1.5bar Alastarolla. :)

Sitten vaan kovaa ajoa! Nälkä kasvaa.. varoitan.. :)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Jounin Evo 6

Kuinkas tällänen "lastenturvaistuin edition" käytännössä toimii? Riittääkö tilat edes siedettävästi?

Olisko teippaus fiksumpi vaihtoehto tolle värin vaihdolle?
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

lancer evo-r sanoi
Kuinkas tällänen "lastenturvaistuin edition" käytännössä toimii? Riittääkö tilat edes siedettävästi?
Hyvinhän se on toiminut kun ei ole ollut tarvetta lastenvaunuja kuljetella. Suppasen jos takakontista poistaisi niin sittenhän sinne ne vaunutkin mahtuisivat. Kuljettajan takana istuvalla on vähän tilan puutetta jalkojen kanssa.

lancer evo-r sanoi
Olisko teippaus fiksumpi vaihtoehto tolle värin vaihdolle?
Fiksusta en tiedä mutta ainakin se on paljon kalliimpi jos dippauksen tekee parilla sadalla jos itse ruiskii.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Jounin Evo 6

Nyt olen joutunut kuskailla evolla kahta lasta 2 ja 4vuotiasta päivähoitoon ja kironnut tilan puutetta.
Aina kun tukkii vaunuja takakonttiin,pitää irrottaa niistä pyörät.
Apukuskin puolella on paremmin tilaa kun voi laittaa penkin eteen,mutta kuskin puolella on nuoremman lapsen jalat penkkiä vasten(kuski 187cm)
Kyllä tuolla nyt juuri pärjää,mutta ei mikään varsinainen perheauto.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Jounin Evo 6

Pitäisi varmaan olla joku Lang-mallin mersu et meidän pikku-ukko mahtuis olla olla kuskin takana niin että ei jalat ottain penkkiin kiinni. (Kuski on yleensä 194cm pitkä.) Ei ainakaan Legnumiin mahtunut...
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

Morjensta kaikille tutuille ja tuntemattomille. Mielenkiinnosta kyselen sattuuko kukaan tietämään missä ja missä kunnossa tämä mun vanha evo6 tällä hetkellä on?
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Jounin Evo 6

evo6 sanoi
Morjensta kaikille tutuille ja tuntemattomille. Mielenkiinnosta kyselen sattuuko kukaan tietämään missä ja missä kunnossa tämä mun vanha evo6 tällä hetkellä on?

Sainkin tähän jo vastauksen :peukku
 
Ylös Bottom