Käynnistys ongelma (galant -00vm 2,4gdi)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jere
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jere

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2019
Moi, Mitsubishi galant -00vm 2,4gdi ei lähde käyntiin, mittaristossa vilkkuu keltainen moottorin vikavalo. startatessa kone pyörii ja meinaa lähteä käynttin mutta sammuu.
Auto kävi korjaamolla jossa tarkistivat ajoitukset,sylinteripaineet, vaihtoivat sytytystulpat ja nokka-akselin asentotunnistimen. saivat vikakoodiksi c0910 (kuulemma yleisvikakoodi).

Vika alkoi yllättäen auto ajettu pihaan ja seuraavana aamuna ei lähtenyt käyntiin. kun virrat laittaa päälle jostakin kuuluun nakutus/releen ääni n.5sekuntia, (normaalia?)

onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
 
Akku hengissä ja navat puhtaat ja kunnolla kiinni? Kaasuläppä siellä varmaan "kolisee". Kannattaa tarkistaa toiminta. Mutta älä painele käsin sähkömoottoria vastaan!
 
akun pitäisi olla kunnossa, yritetty käynnistää myös lisävirralla. Otin MAFilta liittimen pois ei vaikutusta.
bensa relettä en löytänyt, missä mahtaa olla? korjaamo kylläkin sanoi että saa bensaa.
ohessa video kaasuläpästä, pitäisikö läpän aueta kun virrat on päällä ja painelee kaasupoljinta?
(nakutus alkaa kun virrat päällä)

olisiko kenelläkään lainata autoon sopivaa obd lukulaitetta rahaa vastaan pk-alueella?
 

Liitetiedostot

  • 20190226_170946.jpg
    20190226_170946.jpg
    212.8 KB · Lukukerrat 160
Viimeksi muokattu
akun pitäisi olla kunnossa, yritetty käynnistää myös lisävirralla. Otin MAFilta liittimen pois ei vaikutusta.
bensa relettä en löytänyt, missä mahtaa olla? korjaamo kylläkin sanoi että saa bensaa.
ohessa video kaasuläpästä, pitäisikö läpän aueta kun virrat on päällä ja painelee kaasupoljinta?
(nakutus alkaa kun virrat päällä)

olisiko kenelläkään lainata autoon sopivaa obd lukulaitetta rahaa vastaan pk-alueella?
bensarele etupaneelin takana mut jos bensaa saa nii ei se sit se oo, mut tosta pystyy peruskoodit lukee iha biltemanki laitteella (ainaki omasta pystyy ja mul on 2 vuotta vanhempi galant) ja käyttäjältä akio kantsii kysyy, sil on kans gallua ja sil tais toi mutin testeri olla lohjalla
 
Sen mitä nyt omasta gdi:stä muistan ni läpän pitäisi liikkua mutta toi ääni kuulostaa siltä että olisi jumissa tms. Ota liittimet irti ja kokeile varovasti tuntuuko takertelevan. Näissä on ollut vikaa että liimaukset pettää (oli jossain topicissa täällä juttua). Ja mulla on kyllä lukija lohjalla mutta en lähde lainaamaan kun eivät kasva puussa. Ensi viikolla käyn vantaalla kyllä niin voisi koittaa siihen yhdistää. Missäpäin tämä on?
 
kaasuläppä vaihdettu ja auto lähti käyntiin, kiitos akiolle vikakoodien luvusta ja osan löytämisestä.
 
nytten tullut pientä lisäongelmaa, auto ei meinaa pysyä käynnissä. kun käynnistää joutuu kierrokset nostamaan 3-4k ja sieltä laskea pikkuhiljaa alaspäin tyhjäkäynnille, välillä edes tämä ei auta. kun saa käyntii pysyy normaalisti tyhjäkäynnillä siihen asti kun auton taas sammuttaa.
 
nytten tullut pientä lisäongelmaa, auto ei meinaa pysyä käynnissä. kun käynnistää joutuu kierrokset nostamaan 3-4k ja sieltä laskea pikkuhiljaa alaspäin tyhjäkäynnille, välillä edes tämä ei auta. kun saa käyntii pysyy normaalisti tyhjäkäynnillä siihen asti kun auton taas sammuttaa.
Suuttimia noist on menny ja tekee tota, viallinen maffi voi kans vaikuttaa, ja siinä kaasuläpässä on myös säätöuuvi mitä voit koittaa säätää, semmosen mustan kuminappulan alla
 
Suuttimia noist on menny ja tekee tota, viallinen maffi voi kans vaikuttaa, ja siinä kaasuläpässä on myös säätöuuvi mitä voit koittaa säätää, semmosen mustan kuminappulan alla
pitää tutkia mikä mahdollisesti vikana. Tänään aamulla lähti kylmänä käyntiin helposti mutta 50km ajelun jälkeen kun pysähdyin syömään ei enään startannut. kun virta-avainta pitää start asennossa auto ei sammu, kävi mielessä voisiko virtalukko olla huono?
 
Oliko akku ollut irti kun laitoit uuden läpän?
Tämä ohje evo x mukaan tyhjäkäynnin säädöstä.

ETV RELEARN PROCEDURE
1. Start the engine and let it warm up. Use the MUT-III to confirm that the engine coolant temperature
exceeds 85o C (185o F). The A/C switch should be OFF for this procedure.
2. Repeat the following steps 3 times:
Turn the ignition switch to the OFF position and wait at least 10 seconds.
Restart the engine.
Leave the engine running after the third start.
3. Allow the vehicle to idle for a minimum of 15 minutes.
The ETV Relearn Procedure is complete.
 
Oliko akku ollut irti kun laitoit uuden läpän?
Tämä ohje evo x mukaan tyhjäkäynnin säädöstä.

ETV RELEARN PROCEDURE
1. Start the engine and let it warm up. Use the MUT-III to confirm that the engine coolant temperature
exceeds 85o C (185o F). The A/C switch should be OFF for this procedure.
2. Repeat the following steps 3 times:
Turn the ignition switch to the OFF position and wait at least 10 seconds.
Restart the engine.
Leave the engine running after the third start.
3. Allow the vehicle to idle for a minimum of 15 minutes.
The ETV Relearn Procedure is complete.
ite tuos vaihon just kans kaasuläpän moisee ja vaihtamalla vaa ja vähä ruuvia sääs uudesta, ja eikös 4b11 motissa kummiski sähkönen läppä ja pari muuta anturia ja fixupmi tietokone ku ensimmäisissä ruiskumoottori mitsuissa :)
 
Niin siis sähköinen läppä näissä gdi galanteissa.. Saikos jere tähän tolkkua?
 
Unohtunut päivitellä tänne, eli ongelma lämpimänä käyntiin lähtemisessa oli väärä nokka-akselin asentotunnistin joka oli haettu motonetista rek. numerolla. kun laitoin vanhan paikoilleen niin lähti toimimaan normaalisti.
 
Takaisin
Ylös Bottom