Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Assari

New Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2011
Sijainti
Porvoo
Terve foorumilaiset!

Tämän kuun aikana saapuu vähän leveämmät vanteet Evo 9:iin, niin pitäisi saada takakaaret rullattu. Onko kellään tietoa kuka voisi sen tehdä ja tehdä se sillä tavalla että näyttä asialliselta? Asun itse porvoossa, joten mielellään 100km:n säteellä...

Kiitos etukäteen!
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Kannattaa katsoa mahdollisia mankeloinnin seurauksia:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14964.650 :nykii
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

artova sanoi
Kannattaa katsoa mahdollisia mankeloinnin seurauksia:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14964.650 :nykii

Joo, olen kyllä asiasta tietoinen ja ihmetyttää miten täällä suomessa voi saada ton homman epäonnistumaan, kun rapakon takana noita on tehty jo pidemmän aikaa ja en ainakaan itse ole huomannu että siellä olisi lommoille menny...

Sen takia lähdinkin kyselee, että onko joku täällä kaaret rullauttanu jossain ilman seuraamuksia... ja itsellä ei hirveesti vaihtoehtoja enää ole kun 9.5" leveet vanteet on tulossa jo...
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

On tuuristakin kiinni, autosta todella paljon, tekijästä, välineistä, jne....Evossa(ainakin 9) on aika paksua peltiä noi takaloksut ja pullistus on koko pellissä, ei pelkästään kaaressa. Se vaikeuttaa hommaa. Joihinkin ns. tavallisempiin autoihin toi onkin monesti ihan läpihuutojuttu. Ja lämpöä pitää osata antaa oikea määrä, liikaa ku lämmittää menee maalit, liian vähän niin pelti ei kunnolla taivu. Autotekkiin en itse vienyt ku eivät tee ruostesuojausta mitenkään, vain taivutus ja se on moro. Itse pidin vaatimuksena, että sinne laitetaan(mun auton kohdalla tarkastetaan) kunnon aineet ettei sit ilmaannu parin vuoden päästä reikiä peltiin. :peukku
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Peke sanoi
On tuuristakin kiinni, autosta todella paljon, tekijästä, välineistä, jne....Evossa(ainakin 9) on aika paksua peltiä noi takaloksut ja pullistus on koko pellissä, ei pelkästään kaaressa. Se vaikeuttaa hommaa. Joihinkin ns. tavallisempiin autoihin toi onkin monesti ihan läpihuutojuttu. Ja lämpöä pitää osata antaa oikea määrä, liikaa ku lämmittää menee maalit, liian vähän niin pelti ei kunnolla taivu.

Eikös lämpöä anneta vaan siks ettei maali lohkeile. Ei se pelti siitä pehmene jos sen tohottimella lämmität niin kuumaks ettei maali pala.
Ja evo 9:ssä on suora tuo lokasuojan reuna niin menee helposti lommolle. "Normi"autossa on yleensä lokasuojissa pullistumat.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Maxbrotha sanoi
Autotek Vantaalla varmasti auttaa.

Autotekille soitettu ja siellä sanottiin että eivät tee rullauksia.... Ehdotuksia otetaan vastaan..
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Underground motorsport tietääkseeni tekee noita !
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Autoklinikka Porvoossa rullaa mun ysin kaaret tämän kuun aikana. Laitan kuvia sen jälkeen, niin voidaan yhdessä pohtia lopputulosta...
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Pluto sanoi
Eikös lämpöä anneta vaan siks ettei maali lohkeile. Ei se pelti siitä pehmene jos sen tohottimella lämmität niin kuumaks ettei maali pala.
Ja evo 9:ssä on suora tuo lokasuojan reuna niin menee helposti lommolle. "Normi"autossa on yleensä lokasuojissa pullistumat.

Kyl mulle on ainakin sanottu, että taipuu paremmin kun lämmittää...Ja Evossa siis taipuu huonosti ja juurikin tuo tuo lokarin erikoinen muoto tekee sen vaikeammaksi.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Kumpi on parempi? Kaaren rullaus vai takalokasuojan sisäänpäin kääntyvän lipan kaventaminen?

Kaksi eri pajaa jo sanonut, että mielummin se leikkaus kuin mankelointi. Tämä siis yrityksiltä jotka mankelointia tekevät.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Maxbrotha sanoi
Kumpi on parempi? Kaaren rullaus vai takalokasuojan sisäänpäin kääntyvän lipan kaventaminen?

Kaksi eri pajaa jo sanonut, että mielummin se leikkaus kuin mankelointi. Tämä siis yrityksiltä jotka mankelointia tekevät.

Jos nyt saisin jälkiviisaana valita uudelleen niin : Leikkaus.

Tosin olen kyllä nähnyt myös hyvin tehtyjäkin CT9A kaaria ,joten ei mikään ole mahdodonta. Esim. Nimimerkki maxximuksen E7:ssa on ihan hyvät kaaret jotka ovat rullatut.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

-JP- sanoi
Jos nyt saisin jälkiviisaana valita uudelleen niin : Leikkaus.

Tosin olen kyllä nähnyt myös hyvin tehtyjäkin CT9A kaaria ,joten ei mikään ole mahdodonta. Esim. Nimimerkki maxximuksen E7:ssa on ihan hyvät kaaret jotka ovat rullatut.

Täälläpäin on ammamiehiä :p Kun kattelin vierestä niin kyllä sitä lämpöö annetaan sen maalin takia eikä pellin taipumisen helpottamiseks. En oo toki mikään peltiseppä mut kyllähän se tarvii jo aika kuumaks lämmittää et pelti siinä alkaa pehmenee (maali kuplii todnäks sitä ennen?). Saa olla myös varovainen ettei se pelti taivu siitä kaaren kohdalta sisäänpäin + lähde kupruilemaan.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Maxbrotha sanoi
Tänään leikattiin ja enää ei ahdista. Hyvä tuli :peukku

Minkälaista jälkikäsittelyä käytit ? Eli siis mitä aineita peltiin sudit toimenpiteen jälkeen ?
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

-JP- sanoi
Minkälaista jälkikäsittelyä käytit ? Eli siis mitä aineita peltiin sudit toimenpiteen jälkeen ?

Jotain massaa sinne laittoivat, en viittiny mennä niskapokaksi. 8mm otettiin pois jos se nyt ketään kiinnostaa.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Assari sanoi
Autoklinikka Porvoossa rullaa mun ysin kaaret tämän kuun aikana. Laitan kuvia sen jälkeen, niin voidaan yhdessä pohtia lopputulosta...

Käytitkö kaaret rullaamassa? Millanen tuli?
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla


ihan mielenkiinnosta kyselen, että jos kerran ysin takakaaret on vaikeat rullata, niin onko leikkaus sitten ns. riskitön ulkonäön puolesta? onko leikkauksesta sitten mahdollisesti haittaa tulevaisuudessa, jos esim. pyörä ottaa kaareen kiinni (rullattuun verrattuna)?

entäs etupää, meneekö se helpommin ihan rullaamalla?
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

nahkuri sanoi
ihan mielenkiinnosta kyselen, että jos kerran ysin takakaaret on vaikeat rullata, niin onko leikkaus sitten ns. riskitön ulkonäön puolesta? onko leikkauksesta sitten mahdollisesti haittaa tulevaisuudessa, jos esim. pyörä ottaa kaareen kiinni (rullattuun verrattuna)?

entäs etupää, meneekö se helpommin ihan rullaamalla?

Jos ihan levitystä ajattelee niin evossahan takapuskuri alkaa kesken kaaren. Sehän vähän rajoittaa levitystä jos puhtaasti ulkonäköä ajattelee. Leikkaamaan en kyllä ruostepeikon kannalta ajatellen lähtis ollenkaan. Tosin kyllähän pokkauksen kääntö sisällekin rikkoo maalipinnan sisäpuolelta, joten ajan kanssa vai mätäpeikko sielläkin mellastaa vaikka miten ölppää/massaa sekaan kaataa.

Muutenhan leikkaus olis ideaalihomma.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Käyn huomenna Bike&tuningis Hollolas rullauttamas takakaaret. Voin kertoo miten kävi.
Ei onneks oo välii vaik maali lohkeis ku menee ylimaalattavaks alkukesästä.

Oon ite miettiny kans tota etupäätä mitä sille tekis, mut jotenki voisin kuvitella ettei saa hyvin rullattua ku lokari on alumiinia.
Veikkaan et vetää ihan mutkalle joka suuntaa jos koittaa kääntää? Edestä melkee leikkais mielummin pois ku se ei ala edes ruostumaan.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Ei oo kuvaa otettuna mutta saatiin käännettyä se pokkaus suht nätisti sisään. Ei vedetty ihan kasaan, että saa pidettyä sen välin puhtaana.
Vähän tais tulla kaaren reuna muutenki ulospäin. Jos on pientäki pelkoo et tulee jotain pieniä jälkiä niin leikatkaa mielummin. Ei niistä saa mitenkään
täydellisiä jos auto ei oo melkee uus, ettei oo mitään mujua sielä tuplapeltien välissä jne. Kaikkea likaa kun on vaikea saada pois.
Maalit lähtee sisäpuolelta aikalailla 100 varmasti. Ulkoa ei lähteny ollenkaa halkeemaan tai mitään.
Oli kans puhetta noista etulokareista ja sano ettei varmaan kannata rullata ku alumiini voi haljeta jos ei lämmitä kunnolla ja jos lämmittää nii ei välttämättä
pysy enää maali kunnolla kiinni.

Rälläkkää joutuu viel näyttää takapuskurin kiinnikkeille ettei se sieltä rupee tarraamaan.
Sovittelen noi vanteet ja stancen kuntoo viel ennenkö ruvetaa pohjia tekee ja sit maalarille.
 
Vs: Kaarien rullaus/mankelointi PK-seudulla

Dinitrol ML sinne kaaren sisäpuolelle takakontin kautta.... on niin maan perkeleen ohutta tavaraa ja toimii.
 
Takaisin
Ylös Bottom