Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

l151726

New Member
Liittynyt
27 Marraskuu 2006
Sijainti
Vantaa
Sellaista vaan mietin, että jos on kaasarikoneen bensatankki ja laittaa sen autoon, jossa on ruisku, niin tarviiko siihen tankkiin rakentaa joku pieni lisätankki, johon pumpataan bensaa varsinaisesta tankista ja josta varsinainen pumppu sitten syöttää bensaa koneelle? Ihan siis vaan siksi mietin, että pumppu ei haukkais ilmaa, joka ei varmaankaan ole kivaa...
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

En ole koskaan selvittänyt syytä miksi kaasari auton polttoaine tankki ei kestänyt ruiskuversiossa, mutta omalla kohdalla keräsi sisälle niin kovan paineen, että tankki alkoi vuotamaan "pokauskohdasta"(kuten vanhakin tankki alunperin vuoti) :-\
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Ja veikkaan, että tankin paluu linja on tehtävä. Kaikissa kaasari malleissa ei paluuta taida olla.
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Joo, paluulinjan teen kyllä samalla, kun muutenkin uusin bensalinjat. Siinä kyllä oli paluulinjakin, mutta ne putket ei tykäny hiekkapuhaltamisesta ja liian pieniäkin ne on. Mutta siis tarvitaanko sitä pientä säiliötä...
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Jos siellä on sopiva allasrakenne sisällä niin saattaa selvitä isontamalla putkia. Jos ei ole hyvää allasta niin paljon alle puolen tankin ei tarvitse mutkiin kanttailla ja hörii ilmaa.
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Aikoinaan vaihtelin bemariin kaasarikoneen tilalle isomman ruiskukoneen. Tein vain paluulinjan, ei muita modauksia. Loiskelevyjäkään ei tankissa ollut, mutta toimi täysin hyvin mutkatielläkin. Ainoa ero oli että kun bensa oli loppumassa (valo palanut jo pitkään) alkoi pumppu pörpöttää äänekkäästi kun veti ilmaan sekaan ja siitä tiesi kääntyä seuraavalle asemalle. Kulkupuoleen ei sekään hörinä vaikuttanut, ei nykimisiä, ei mitään.

Tuo auto oli todella pehmeällä kiikkulauta-alustalla, joten toki mitään rata-ajoa en koskaan kokeillut. Sellaisessa olis saattanu kiskoa pelkkää ilmaakin välillä.
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Ruiskutankissa eivät loiskelevyt riitä, polttoaineen imupaikassa pitää olla tankin sisällä allas joka on rakennettu niin ettei se pääse tyhjenemään mutkassa eli tavara tulee altaaseen U:n mallisesta putkesta joka on asennetaan poikittain tankkiin nähden niin ettei allas pääse tyhjenemään sen kautta mutkissa mutta täyttyy aina suoralla. Paluuputki moottoritilasta samaan altaaseen niin polttoainetta ei poistu kuin sen verran mitä moottori käyttää.

Kokemuksesta tiedän että tämä rakenne toimii tankin loppuun asti ja ainakin Mitsu on käyttänyt sitä alkuperäisissä ruiskutankeissa, omat hienot visiot eivät toimineet eli seurauksena oli juuri tuota ilman hörimistä mikä johtaa pumpun tuhoon ja turbokoneessa helposti moottoririkkoon.
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Juurinkin välttääkseni moiset ikävyydet aloin tätä selvittämään. Paras vaihtoehto siis olisi varmaan ruiskullisen auton tankin hankinta, tai jos niitä ei meinaa irrota, niin koittaa sit tehdä joku niin hyvä viritys, kuin suinkin....
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Luoden 1991 L200:een ei tunnu ruskutankkia saavan mistään. Mitsun varaosamyyntikin tunsi vain yhden mallisen besatankin. Hinta mukavat 450 Euroa. Käsittääkseni tota autoa on ollut myös ruskuversiota, joten ehkäpä tankki on sittten sama molemmissa. Pitää tutkiä sitä tankkia tarkemmin, jos siellä olis se allas sisällä...
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

ast sanoi
Jos siellä on sopiva allasrakenne sisällä niin saattaa selvitä isontamalla putkia. Jos ei ole hyvää allasta niin paljon alle puolen tankin ei tarvitse mutkiin kanttailla ja hörii ilmaa.

Mulla oli yhessä autossa noin, eli kaasarikoneen tankki ja ruisku, ja todellakin alkoi pätkimään mutkissa niinku olis sitä "kenguru-bensaa" tankissa ;D Lisäksi ainakin joissakin ruiskun sähköisissä bensapumpuissa on aika tehoton imu ja se pumppu tarttee laittaa jotenki tankin alapuolelle että se bensa valuu omalla painollaan sinne pumppuun
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Eikös kannattais tehdä erillinen kookoojasäiliö? Rallipiireistä tuttu.. Tankilta vain siirtopumppu muutamien litrojen kokoiseen säiliöön, josta sittein itse ruikupumpulla koneelle. ja paluu kans tähän kokoojasäiliöön. Ei tarvi erikseen leikkoa omaa tankkia auki ja ruveta sinne turaamaan noita altaita ja paluulinjoja yms. Sais pitää tankin ehjänä
 
Vs: Kaasaripelin tankin käyttö ruiskuversiossa

Todennäköisesti juuri noin se kannattaa tehdä ja noin varmaan sen myös teen. Eli erillinen pieni säiliö varsinaisen tankin rinnalle.
 
Takaisin
Ylös Bottom