KaeVuRi, E33 Galant GLSi HB -90, käyttökippo

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Ajattelin tästä aloittaa projektipäiväkirjan, vaikkei varmaan mitään niin mielenkiintoista siinä tapahdukaan jos vaikka vertaa tuohon EVOn päiväkirjaan ::) Anyhow, ehkä hiukan pidempiaikaiseksikin käyttökipoksi on suunnitelmia. Jotenkin kiehtoo ajatus mukavasta kulkineesta, joka kuitenkin on suht halpaa korjailla.

Auto ostettiin tyttöystävälle autoksi siihen saakka, kun haluaa kesällä ostaa jonkun juippu-Bemmin :p Lunastan sen kesän aikana omaan käyttööni ja pistän nykyisen käyttis-Lancerin kiertoon tai jätän vara-autoksi seisomaan. Auto oli ollut vanhemmalla pariskunnalla uudesta saakka. Kaikki talvet seissyt lämpimässä tallissa, joten ei löytynyt edes lohkolämppäriä. Auto yleis-ilmeeltään siistissä kunnossa, sisusta mm. virheetön. 211 tkm ajettu ja kori ruosteeton (JEE!!) ainoastaan pieniä klommoja auton ympärillä, jotka ovat vakiovaruste kyseisen ikäluokan ihmisiltä ostettaessa... Sähköt: kaikki ikkunat, k.lukko, kattoluukko, cruise - kaikki toimii. Miinuksena tuli kaupassa mukana nastattomat nastarenkaat = tapporenkaat ja lisäksi olemattomat kesärenkaat.

Vikoja ostettaessa:
-takajarrut aikalailla kuolleet
-oik. takapyörän laakeri rikki
-venakopan tiiviste vuotaa
-kontin jouset kuolleentuneet
-b.tankin luukunavaus ei toimi ohjaamon vivusta

Vikoja havaittu omistuksen jälkeen:
-putkesta kuuluu röpötystä (aivan kuin putkessa olisi vuoto, mutta ei ole), koneessa ehkä jotain vikaa? taitaa syödä öljyä ja kulutus vähän liian korkea
-oik. takaovesta? kuuluu vähän kovemmissa nopeuksissa suhinaa, jotain tyypillistä tiivisteen falskaamista?

Korjaussuunnitelmat ovat:
-perushuolto: moottori- ja laatikkoöljyt, ilmanputsari, tulpat, jarrulitkut, jäähdytysnesteet
-venakopan tiivisteen ja puolikuun ostin timanttitiskiltä
-uudet kaasujouset Motonetistä
-takapyöränlaakeri (napa) hintavertailu:
* Mitsulta: 240 €
* Varaosaliikkeestä: 180 €
* Motonet: 80 €
joten ei ollut vaikeuksia valita mistä ostaa...
-Defan lohkolämppärinvastus
-taakse jarrulevyt ja -palat
-LG mp3 -soitin (vanha toimivaton ei alkup. ratio lensi roskikseen heti oston jälkeen)

Tästä lähdetään menemään etiäpäin :peukku
 

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: KaeVuRi, E33 Galant GLSi HB -90, käyttökippo

REMONTTIA:

Ma 2.3:
-uusi ilmanputsari
-uusi bensatankin täyttöputki (unohtui mainita ekassa viestissä). Oli todella lohduttomassa kunnossa tuo vanha, toivottavasti ei ole kauheasti mujua päässyt tankkiin sisään...
-uudet kaasujouset
-purin takakontin verhoilun ja bensaluukun avausmekanismin kiinnikeet on rikki, joten siksi se ei aukea vaijerilla. Pitää katsoa jos saa viriteltyä siihen jonkun patentin ettei joudu uutta osaa ostamaan.

Ke 4.3:
-uudet takalevyt ja -palat. Takasatuloita sai tekohengittää tosissaan, näytti siltä kuin ei olisi toiminut vuosiin. Eli tyypilliset Galantin takajarrut
-uusi Motonet-pyörännapa. Akseli ei näyttänyt vahingoittuneelta, joten toivottavasti uusi laakeri kestää ainakin jokusen vuoden...

To 5.3:
-uudet tulpat
-venakopan tiiviste + puolikuu sekä uudet öljyt + suodatin
-uudet jarru- ja kytkinlitkut
-käsijarru herkistetty
-mp3-soittimen sai helpolla kiinni, kun osti soittimeen sopivan adapterin vakioliitinten väliin
-palaneet polttimot uusittu

Pitäisi vissiin pestä konehuone, jotta näkisi valuttaako kone jostain muualta öljyä kuin venakopan välistä. Kampiakselin stefa ehkä... :-\
 

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: KaeVuRi, E33 Galant GLSi HB -90, käyttökippo

Öljyä ei ole enää hävinnyt venakopan tiivisteen vaihdon jälkeen. Eli se asia kunnossa, mutta kulutus taasen edelleen aivan päin peetä... Myös uusi vika havaittu; kytkin alkaa välillä luistamaan 3. vaihteella jossain 3500 rpm jälkeen täyskaasulla. Eli pakko vaihtaa jossain vaiheessa uusi asetelma, levy ja painelaakeri. Kaippa tuon voisi ajaa loppuun ennen kuin sen tekee ja katsoa kuinka pitkään kestää. Vasta tuossa yhteydessä vaihdetaan laatikko-öljyt ja oikea ulompi vetarin suojakumi, joka on vähän halkeilemassa.

Ke 18.2:
-korjattu bensaluukun avausmekanismi, ah niin hienon koriliiman avulla (loistava keksintö!!)

Käynnistäessä saa nykyään startata mielestäni liian pitkään ja kun auto lähtee käyntiin, on tyhjäkäynti jossain 500 rpm. Sitten kun polkaisee kaasua ja päästää vapaaksi, laskee se liki sammumispisteeseen ja vasta tämän jälkeen nousee normaaliin arvoonsa.

-otettiin päästöt:
tyhjäkäynnillä: lambda pielessä, palamattomia liikaa, häkää liikaa
korotetulla käynnillä: lamda ja palamattomat ok, häkää liikaa
-tarkastettu sytkän ajoitus, se oli kunnossa
-luettu vikakoodit, ei antanut mitään

Virranjakajan kansi ja pyörijä pitäisi olla vähän aikaa sitten vaihdettu ja ne näyttävät suht tuoreilta, mutta pitäisikö ne nyt kaiken varalle vaihtaa vielä uusiin ja samalla uusia myös tulpanjohdot? Voisiko se ratkaista tämän bensa-helvetin? ECUakin kurkkasin, sitä ei taida saada aivan helpolla auki? Jos ECU jää viimeiseksi vaihtoehdoksi, kuskataan se varmaankin mikko412:lle tarkastettavaksi/korjattavaksi.
 
Ylös Bottom