Karkea käyntiääni Mitsubishi Outlander 2013 2.2DI-D intense

Ilkkapoika

New Member
Liittynyt
18 Maaliskuu 2020
Kesälomareissulla ajelin mökille ja perille päästessä alkoi mielestäni Mitsun käyntiääni mennä karkeaksi. Paikallisessa merkkiliikkeessä oltiin samaa mieltä ja epäiltiin, että apulaitehihnan kiristin olisi syynä.

Kiristin oli kuitenkin kunnossa, joten seuraavaksi säätivät ruiskun ja tarkistivat myös venttiilien välykset. Tässä yhteydessä huomasivat, että venttiileistä puuttuvat tiivisteet kokonaan! Laittoivat sitten ne paikoilleen, mutta auto ei käynyt sitten enää huonostikaan vaan savutti ja tehot katosivat.

Seuraavaksi tarkistivat egr:n, joka oli myös ok. Ilman tiivisteitä auto kuitenkin käy karkeasti. Viime viikolla saivat maahantuojalta uuden softan, jonka ajoivat autoon, mutta ei ollut siitäkään apua.

Mitähän sitä seuraavaksi, olisko forumin jäsenillä heittää vinkkiä, mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä tai mistä em. voisi johtua? Auto seissyt kolmatta viikkoa huollossa.
 
Viimeksi muokattu
Onko jako hypännyt pykälän tai jakoremmin kiristin ei toimi ?
Jos koneen panee käyntiin ja ns stetoskoopilla kuuntelee niin äänenlähde löytynee.
Entäs laturin / kylmäkompuran "vapaakytkin" ?
 
Viimeksi muokattu
Tässä moottorissa jakoketju. Sekin viime viikolla tarkastettiin, eikä ollut venynyt. On tämä melkoinen mysteeri, mistä johtuu.
 
Tänään olin yhteydessä huoltoon. Seuraavaksi kokeillaan suuttimien vaihtoa, josko sillä vika korjaantuisi. Laitan tänne tietoa, miten kävi.
6.8.2020 päivitys: ei ollut suuttimien vaihdostakaan apua.
 
Viimeksi muokattu
Häviääkö karkea käyntiääni kun kierrokset nostaa n.1300rpm kohdalle? Jos näin on niin tasapainoakselin ketju on mikä pitää sitä ääntä. Vaikea on kuulematta sanoa.
 
Taitaa olla jakopää ketjulla? Voisi olla ketju venynyt.


Kesälomareissulla ajelin mökille ja perille päästessä alkoi mielestäni Mitsun käyntiääni mennä karkeaksi. Paikallisessa merkkiliikkeessä oltiin samaa mieltä ja epäiltiin, että apulaitehihnan kiristin olisi syynä.

Kiristin oli kuitenkin kunnossa, joten seuraavaksi säätivät ruiskun ja tarkistivat myös venttiilien välykset. Tässä yhteydessä huomasivat, että venttiileistä puuttuvat tiivisteet kokonaan! Laittoivat sitten ne paikoilleen, mutta auto ei käynyt sitten enää huonostikaan vaan savutti ja tehot katosivat.

Seuraavaksi tarkistivat egr:n, joka oli myös ok. Ilman tiivisteitä auto kuitenkin käy karkeasti. Viime viikolla saivat maahantuojalta uuden softan, jonka ajoivat autoon, mutta ei ollut siitäkään apua.

Mitähän sitä seuraavaksi, olisko forumin jäsenillä heittää vinkkiä, mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä tai mistä em. voisi johtua? Auto seissyt kolmatta viikkoa huollossa.
 
Vähän myöhässä olen mutta onko syy selvinnyt? Tasapainoakselin "kytkin" (liitin) noissa ainakin voi tehdä ääntä, osa 1132A027, ei kyllä muuten kait vaikuta vetoon tai savuttamiseen. Luulis kyllä että merkkihuolto tietäs tuosta. Netissä juttua noista.
 
Hei,

kiitos vinkistä. Auto siirrettiin toiseen korjaamoon ja puolessa tunnissa selvisi vika. Tasapainoakselin vaihto edessä, kuten Zap’ arveli.
Hieman eri mieltä olemme vielä myyjän kanssa korjauksen kokonaiskustannuksista, joten autoa ei ole vielä korjattu.
 

Liitetiedostot

  • EF7A682C-8443-4FDF-A31E-DF28C22318ED.jpeg
    EF7A682C-8443-4FDF-A31E-DF28C22318ED.jpeg
    121.3 KB · Lukukerrat 688
Ikävä juttu, paljonko autollasi on nyt ajettu kun vika tuli? Jonkun verran noita ollut ainakin maailmalla ja usein ilmeisesti pelkän "kytkimen" (akselien liitospalikka) on riittänyt, siinä menee hampaat väljiksi ja aiheuttaa kalinan. Joskus jopa koko tasapainoakselisto jätetty vaan kylmästi pois. Ihmettelen ettei täällä tule enempää keskustelua aiheesta, noita moottoreita kuitenkin Suomessa on ja lienee noita vikojan niihin tullut. Jossakin päin maailmaa Mitsubishi on tullut takuuajan jälkeenkin vastaan kustannuksissa, ilmeisesti voidaan kuitenkin puhua tyyppiviasta. Omastani en osaa sanoa kaliseeko vai ei, kun en ole tuota konetta ennen tämän hankintaa kuunnellut. Hommaan kuitenkin ko. "kytkimen" varastoon valmiiksi, halpa osa ja helppo vaihtaa jos nosturi käytössä.
 
Hei,

kiitos vinkistä. Auto siirrettiin toiseen korjaamoon ja puolessa tunnissa selvisi vika. Tasapainoakselin vaihto edessä, kuten Zap’ arveli.
Hieman eri mieltä olemme vielä myyjän kanssa korjauksen kokonaiskustannuksista, joten autoa ei ole vielä korjattu.
Ikävä juttu, paljonko autollasi on nyt ajettu kun vika tuli? Jonkun verran noita ollut ainakin maailmalla ja usein ilmeisesti pelkän "kytkimen" (akselien liitospalikka) on riittänyt, siinä menee hampaat väljiksi ja aiheuttaa kalinan. Joskus jopa koko tasapainoakselisto jätetty vaan kylmästi pois. Ihmettelen ettei täällä tule enempää keskustelua aiheesta, noita moottoreita kuitenkin Suomessa on ja lienee noita vikojan niihin tullut. Jossakin päin maailmaa Mitsubishi on tullut takuuajan jälkeenkin vastaan kustannuksissa, ilmeisesti voidaan kuitenkin puhua tyyppiviasta. Omastani en osaa sanoa kaliseeko vai ei, kun en ole tuota konetta ennen tämän hankintaa kuunnellut. Hommaan kuitenkin ko. "kytkimen" varastoon valmiiksi, halpa osa ja helppo vaihtaa jos nosturi käytössä.

Erikoista toimintaa kieltämättä. Autolla ajettu noin 205 000 km. Kannattaa viedä jonnekin tietäjille kuunneltavaksi jos on tällaista ostamassa, eikä kokemusta ko. moottorista. Tästä tulee kaikkiaan yli 5000€ edestä kustannuksia osineen ja töineen.
 
Ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa mutta kysympä nyt kuitenkin, että tuliko ääni kovaksi nopeastikin vai kuuluiko jo aiemmin jotain "kilkutusta"?. Kun sanoivat tasapainoakselienkin olevan vaihdon tarpeessa, irrottivatko ja tutkivatko tasapainoakseliasetelman/käyttölaitteen ensin? Ison väljyyden kyllä varmaan tuntee osat paikallaankin. Missäpäin Suomea auto on tutkittavana?
 
Kiinnostaisi kuulla miltä tuo "karkea ääni" kuulostaa?

edit: 25.9. klo 14:36
Youtubesta kaiketi jokin aihetta vastaava video, jossa ääntä ja asiaa. Myös sama osa 1132A027 mainittu.
 
Viimeksi muokattu
Mulla -16 mallin diesel outlander ja kylmänä pitää pientä ylimääräisen kuuloista ääntä jakopään puolelta. Kun kone lämpiää, ääni häviää lähes tyystin. Myös kun kierroksia nostaa 1500 niin loppuu ääni. Olisikohan vika kysiesessä tasapainoakselin liittimessä tai sen ketjussa?
 
Meillä tuo ollu uudesta saakka ja onhan se kylmänä kolkon kuulonen, niinkuin imupuolen äänet oikein kertautuisi , kiinnitin tuohon huomiota ja tutkiskelin sitä mutta ei sille oikein järkevästi voi tehdä mitään.
 
Ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa mutta kysympä nyt kuitenkin, että tuliko ääni kovaksi nopeastikin vai kuuluiko jo aiemmin jotain "kilkutusta"?. Kun sanoivat tasapainoakselienkin olevan vaihdon tarpeessa, irrottivatko ja tutkivatko tasapainoakseliasetelman/käyttölaitteen ensin? Ison väljyyden kyllä varmaan tuntee osat paikallaankin. Missäpäin Suomea auto on tutkittavana?

Ei kuulunut ”kilkatusta”, auton tyhjäkäynti muuttui ikäänkuin karkeammaksi, kuin aiemmin.
 
Mulla -16 mallin diesel outlander ja kylmänä pitää pientä ylimääräisen kuuloista ääntä jakopään puolelta. Kun kone lämpiää, ääni häviää lähes tyystin. Myös kun kierroksia nostaa 1500 niin loppuu ääni. Olisikohan vika kysiesessä tasapainoakselin liittimessä tai sen ketjussa?

Siinäpä se just on kun ei oikein tiedä miltä terve/viallinen kuulostaa ja sitten kun vielä saattaa olla luulotautiakin. Youtubessa on kyllä nauhoituksia noista "kilkattavista" ja myös videoita tuosta "kytkimestä" (joint, coupling). Haulla Outlander balance shaft coupling löytyy jotain. Äkkiä kun katseli niin n.70€ olisi tuo kytkin Suomeen toimitettuna ja homma suunnilleen niin, että pohjamuovi pois, turbon putki edestä pois, öljyt pois, öljypohja pois ja sittenpä se kytkin onkin siinä näkyvissä. 4 pulttia ja tasapainoakseli"asetelma" irtoaa jolloin kytkimen saa vaihdettua. Korjaamokäsikirjan mukaan sekä käyttölaitteessa, että tasapainoakseliasetelmassa on ajoitusmerkit. Nooooo, täytyy vaan seurailla ja kuulostella.
 
Kysäisin ohimennen Herttoniemen Delta-auton huoltotiskiltä, onko noita "palikoita/kytkimiä" heillä vaihdettu, niin eipä ollut se huoltoneuvoja (vai mitä viskaaleja ne on) kuullutkaan moisesta.
 
Eilen sain Mitsun merkkipajalta. Moottori kuulostaa nyt paremmalta kuin aiemmin ns. karkeus poistunut. Samalla vahtoivat ketjun ja laahaimen. Lasku oli hirmuinen, mutta suurin osa meni myyjäliikkeelle.

Mikä vaikutus tuolla eco-modella on? Mitä pitäisi tapahtua, kun sitä painaa?
 
Sen pitäisi optimoida moottorin, vaihteiston ja ilmastoinnin toimintaa niin, että polttoaineen kulutus olisi mahdollisimman alhaista. En ole vielä ehtinyt testailla näkyykö tuo oikeasti missään, mutta seuraavalla pidemmällä matkalla pitää kokeilla. Otitko vanhat osat mukaan tai näitkö niitä, oliko jotkut hampaat rikki vai kuluneita?
 
Kiitos tiedosta. Harmi, kun en tuota hoksannut tehdä, olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä miltä ko. osat näyttivät.
 
Sen ainakin huomasin tänään että kun tuohan pitää kylmällä moottorilla tyhjäkäyntikierrokset korkeammalla, niin heti kun laittoi tuon ecomoden päälle, kierrokset putosivat normaaliksi. Sitä olen pohdiskellut, että säästeleeköhän tuo hiukkaspoltossakin jos sattuu silloin olemaan ecomodella. Kaipa tuon katalysaattorin lämmöstä näkee nouseeko lämpö yli 600 asteen niin kuin normaali poltolla tekee, seurailen.
 
Mites tuota. Itelläkin aika karkea käyntiääni outlanderissa, mutta pitäny sitä aina normaalina? Mutta entiiä sitten tuliko nyt luulotauti, että oisko tänä kyseinen vika mitsussa. Mutta vaikuttaako mitenkään mihinkään kestävyyteen yms. Koska tehot ainaki ja kaikki muukin on kyllä tallella :unsure:
 
Sen pitäisi optimoida moottorin, vaihteiston ja ilmastoinnin toimintaa niin, että polttoaineen kulutus olisi mahdollisimman alhaista. En ole vielä ehtinyt testailla näkyykö tuo oikeasti missään, mutta seuraavalla pidemmällä matkalla pitää kokeilla. Otitko vanhat osat mukaan tai näitkö niitä, oliko jotkut hampaat rikki vai kuluneita?

Itse ajellut 2015 mallisella automaatti dieselillä nyt muutaman viikon pitkäämatkaa.Eco asetuksella noin 7,2l/100km.Nyt perjantaina ilman eco asetuksia 6,6l/100km.Testaan vielä tänään uudestaan.Ihmeellistä minusta mutta niin on moni muukin asia
 
Minun 2014 mallin 120 Tkm ajettu 2,2 DI-D on rapissut koko ajan ja edelleen rapisee kylmänä, vaan en sitä vikana osaa pitää. Dieselin normiominaisuus lienee. Luulisi, että japsit osaavat moottorin koota niin, että siinä ei ylimääräisiä välyksiä ole. Eco mode leikkaa suorituskyky aikalailla, esim. kaasupoljin jäykistyy. Pitkällä matkallahan tuota voi käyttää, mutta muuten ei tule käytettyä.
Yksi pusla on vaihdettu ja takapyörien laakerit 70 Tkmn kohdalla. Muuten on menty vioitta, etulampun ''polttimotkin'' meni vaihtoon vasta 100 Tkmn kohdalla. Aika hyvä auto, sanoisin 47 vuoden ja yli 20 ajoneuvon kokemuksella.
 
Minä ajoin nyt 500km pohjoiseen normaalisti, jolloin kulutus oli 6,9. Sama reitti takaisin eco-modella ja kulutys 7,1. Takaisin tullessa ehkä vähemmän liikennettä niin sai puhaltaa omaa vauhtia. Ilmastoinnin kompura ei ollut päällä kumpaankaan suuntaan.
 
Häviääkö karkea käyntiääni kun kierrokset nostaa n.1300rpm kohdalle? Jos näin on niin tasapainoakselin ketju on mikä pitää sitä ääntä. Vaikea on kuulematta sanoa.
Onko tasapainoakselilla oma ketju vai pyörittääkö jakoketju? Jos on niin missä myydään?
 
2013 vuosimalli ja 190 tkm. Sama väljä tasapainoakseli vaivaa ja lisäksi myös pakosarjassa halkeama EGR-venttiilin tyvessä. Mistähän tuohon saisi kohtuuhintaan uuden pakosarjan. Mega-Auto pyytää Lahdessa 600 eur ja toiset 600 eur pakosarjan vaihtamisesta. Tuohon tasapainoakselihommaan en vielä ala kun ääni on melko hiljainen. Siihen kuulemma jo osat kustantaa 6000 eur ja maahantuoja ei kuulemma tule vastaan........taisi olla viimeinen Mitsu... mutta pakosarja tuohon pitää löytää...
 
Joku palstalainen oli vaihdattanut tuon tasapainoakselin ja käyttölaitteen yhdistävän "palikan" ja selvinnyt sillä (osa satasen kieppeillä), oli juttua jossakin toisessa keskustelussa.
 
Oman -18 outin tasapainoakselisto on vaihdossa paikallisella mitsulla. Auto oli huollettu säänöllisesti mitsulla, joten tehdas maksaa puolet osista freewillinkinä (takuu poissa, 180tkm ajettu). Onneksi ostin liikkeestä ja huomasin kalinan heti, joten myyjä liike maksaa loput. Vaihtavat myös jakoketjun varmuuden vuoksi. Yrittivät saada miut maksamaan osan rempasta, mutten suostunut. Yli 5 ke koko paska. Autossa oli ollut huolenpitosopimus, joten merkkiliikkeen olisi pitänyt hoitaa tuo jo aiemmin, omaan piikkiinsä. Tästä kirjoitin toisen ketjun alle.
 
Joo palikan vaihto riitti korjaamaan räminävian. Pakosarja on korjattu, mutta moottorihäiriövalo palaa edelleen. Vian etsintä jatkuu - harmi ettei noita EGR-venttiileitä löydy sitten mistään...
Ai niin ja tuo palikka löytyi ihan merkkiliikkeestä (Kokkola) ja aivan kohtuuhintaan (satasen kieppeillä).
Tuollanen tapaus oli se johon minä viittasin.
 
Itsellä sama ongelma. Karkea käyntiääni ja kolina. Ensin luulin että nokkaketju kunnes perehdyin aiheiseen. Ongelma oli tasapainotus akselin kulunut liitospala. Virallisen huollon ratkaisu olisi maksanut 5000. Siihen en lähtenyt vaan tein kuten englantilaispalstoilla. Poistin liitospalan mutta jätin tasapainotus akselin paikalleen (öljy kiertää). Ääni poistui ja auto palasi käyttöön. Tyhjäkäynti parempi kuin ikinä. Ehkä vähän karkeampi ääni kuin ennen yli 3000 kieroksen. No aika näyttää miten kestää. Periaatteessa jos olisi lähtenyt uusimaan niin olisi pitänyt vaihtaa akseli tasapainotus akselin puolelta, liitospala, ja nokkaketjun pään akseli.

Ääni oli sama kuin tässä:

Irrotettaessa piti ottaa turbon putki irti, öljypohja (20 ruuvia), öljyputki (2 ruuvia) ja sen jälkeen sai tasapainotusakseliston pois (4 ulointa pulttia). Vaikein oli öljypohjan irrotus (lämmitin että liima irtosi). Suosittelen autonosturia. Autojerryn kautta n.300-400 eur korjaamo tekee.

Aiheesta eng. palstoilla:


Oma outlander oli 2011, 2.3 did 130kw, 4n14. 291 tkm.

Kuvissa irrotettu osa ja akselisto ilman liitos palaa. Jäljet näkyy akselin päässä.
 

Liitetiedostot

  • 10816FAC-1E24-4693-9967-A0DFED269C53.jpeg
    10816FAC-1E24-4693-9967-A0DFED269C53.jpeg
    435.4 KB · Lukukerrat 467
  • 338023AA-4439-4E6D-B4E2-FD830C162731.jpeg
    338023AA-4439-4E6D-B4E2-FD830C162731.jpeg
    199.2 KB · Lukukerrat 435
2013 vuosimalli ja 190 tkm. Sama väljä tasapainoakseli vaivaa ja lisäksi myös pakosarjassa halkeama EGR-venttiilin tyvessä. Mistähän tuohon saisi kohtuuhintaan uuden pakosarjan. Mega-Auto pyytää Lahdessa 600 eur ja toiset 600 eur pakosarjan vaihtamisesta. Tuohon tasapainoakselihommaan en vielä ala kun ääni on melko hiljainen. Siihen kuulemma jo osat kustantaa 6000 eur ja maahantuoja ei kuulemma tule vastaan........taisi olla viimeinen Mitsu... mutta pakosarja tuohon pitää löytää...
No olihan hintapyyntöä.
Mitsun laadun lasku korreloi myynnin laskuun.
Ennen pidettiin laatumerkkinä.
Nyt on Mitsun taru loppumassa; myyntitilastoissa erittäin alhaalla.
 
Omassa 4N14 moottorisessa 350tkm ajetussa -11 Outlanderissa hajosi myös tasapainoakseli,kolme hammasta oli akselista irronnut ja löytyivät öljypohjasta. Erikoinen koliseva ääni on kuulunut pidempään eli ehkä akselin välipalikka ollut väljä pidempään. Pahin ääni oli kytkintä painaessa ja tästä johtuen ensin autoon vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä. Uudella kytkimellä ehdin ajella 200km kunnes isompi kolina tuli kuviohin ja selvisi oikea vika. N.5000€ osat marmorilla on kyllä aivan liikaa joten tilasin pelkän hammasakselin ja välipalikan Englannista reilulla 300€:lla ja taas rokkaa. Hiljeni moottorin kolinat niin paljon ettei koskaan ole ollut näin hiljainen omassa käytössä ollessa. Pari tuntia töitä kun välipalikan ja akselin vaihdattaa pajalla tulppaamisen sijaan.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20220811_134402766.jpg
    IMG_20220811_134402766.jpg
    125.9 KB · Lukukerrat 264
Omassa 4N14 moottorisessa 350tkm ajetussa -11 Outlanderissa hajosi myös tasapainoakseli,kolme hammasta oli akselista irronnut ja löytyivät öljypohjasta. Erikoinen koliseva ääni on kuulunut pidempään eli ehkä akselin välipalikka ollut väljä pidempään. Pahin ääni oli kytkintä painaessa ja tästä johtuen ensin autoon vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä. Uudella kytkimellä ehdin ajella 200km kunnes isompi kolina tuli kuviohin ja selvisi oikea vika. N.5000€ osat marmorilla on kyllä aivan liikaa joten tilasin pelkän hammasakselin ja välipalikan Englannista reilulla 300€:lla ja taas rokkaa. Hiljeni moottorin kolinat niin paljon ettei koskaan ole ollut näin hiljainen omassa käytössä ollessa. Pari tuntia töitä kun välipalikan ja akselin vaihdattaa pajalla tulppaamisen sijaan.
Moi. Sama juttu 200tkm ajetussa 2013 mitsussa. Tilasin tuon akselin ja hammaspalikan. Aloin vaihtamaan itse, kun en löytänyt pajaa, joka vaihtaisi asiakkaan omista osista. Mutta nyt tuli pikku ongelma: en löydä mistään ohjeita, mitä kaikkia ajoitusmerkkejä pitää tarkistaa? Näin jossain jonkun videon aiheesta, mutta en enää löydä mistään
 

Liitetiedostot

  • Mitsun tasapainoakseliston osa.png
    Mitsun tasapainoakseliston osa.png
    385.3 KB · Lukukerrat 197
  • Tasapainoakselin ajoitusmerkit.png
    Tasapainoakselin ajoitusmerkit.png
    270.3 KB · Lukukerrat 201
Moi. Sama juttu 200tkm ajetussa 2013 mitsussa. Tilasin tuon akselin ja hammaspalikan. Aloin vaihtamaan itse, kun en löytänyt pajaa, joka vaihtaisi asiakkaan omista osista. Mutta nyt tuli pikku ongelma: en löydä mistään ohjeita, mitä kaikkia ajoitusmerkkejä pitää tarkistaa? Näin jossain jonkun videon aiheesta, mutta en enää löydä mistään
Ei itselläkään tietoa kun paja vaihtoi osat mutta tämmäinen kuva tuli facessa vastaan. 4N14 ongelmista ja aika usein juuri näiden morkuloiden vaihdoista on paljon tietoa kuvien kera facebookin ryhmässä Mitsubishi 4N14 problems.
 

Liitetiedostot

  • FB_IMG_1680296262932.jpg
    FB_IMG_1680296262932.jpg
    96.4 KB · Lukukerrat 196
Ei itselläkään tietoa kun paja vaihtoi osat mutta tämmäinen kuva tuli facessa vastaan. 4N14 ongelmista ja aika usein juuri näiden morkuloiden vaihdoista on paljon tietoa kuvien kera facebookin ryhmässä Mitsubishi 4N14 problems.
Kiitos kuvasta, nyt on ajoitusmerkit kohdallaan. Odotellaan vielä, että akseli saapuu ja sitten osat paikalleen. Lopputulemaodotuksena auto on taas "nätti"käyntinen
 
ZedPerformancen akseli ja palikka kesti tasan vuoden ja 15tkm. Akselista kaksi hammasta poikki ja palikka väljempi kuin original jolla ehti ajella 350tkm. Täyttä kuraa tuo Zedin laatu,liekkö palikka liian pehmeää materiaalia ja siksi hampaatkin katki . Nyt saa lähteä koko kapistus pois ja tulpat tilalle.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20230804_231623714_HDR.jpg
    IMG_20230804_231623714_HDR.jpg
    287.6 KB · Lukukerrat 142
  • IMG_20230804_230401003_HDR.jpg
    IMG_20230804_230401003_HDR.jpg
    96.9 KB · Lukukerrat 146
Akseliasetelma pois ja öljykanaviin tulpat, vai? Eikö pelkkä välipalikan poisto riitä?
 
Jep,ei riitä omassa tapauksessa palikan poisto kun hampaita lähtenyt akselista. Eikä jaksanut rälläköidä jäljellä olevia hampaita sileäksi niin laitoin jo etukäteen tilaten balance shaft removal kitin, akselin reikään pusla ja pultti öljykanavaan tiivistemömmöineen ja koneisto jää koneen sisälle toimettomaksi.
 
Jos tuon poistaa käytöstä, mitä haittaa siitä on? Täristääkö jollain kierrosalueella? Tuleeko pidemmän päälle joitain muita ongelmia?
 
Takaisin
Ylös Bottom