Keskustelua auton myymisestä

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
_AH_ sanoi
Kukaan edes omaa jaksanut tulla katsomaan. ;D Ne on ne kilsat kun vissiin pelottaa.

Ei kanssa ketään ole vaivautunu tulla tuijottamaan, helvetisti kyselijöitä ja itkiöitä ettei ole rahaa, tai emäntä ei anna lupaa yms. Ja muutamat vaihdot tottakai tuli.

Enkä jaksa alkaa roikottamaan autoa tuolla nettiautossa mitään vuotta, ei ainakaan paranna mahdollisuuksia.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Kyllä ne autot menee aika helposti kaupaksi jos hinta on autoon nähden kohdallaan.
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Itse en myöskään jaksanut pitää omaa entistä autoa ylipitkää aikaa roikkumassa myynnissä. Oli ensin kuukauden verran jonka jälkeen laitoin noin puolen vuoden päästä uudestaan. Toisella kertaa nappasin hinnastakin vähän pois ja auto meni kolmen viikon sisällä tokasta myyntiin laitosta. Hinta vaikuttaa aika suuresti ja vähän tuurillakin tietysti osaa. Samoten yleinen tarjonta tietenkin.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
MäTSi sanoi
Ei kanssa ketään ole vaivautunu tulla tuijottamaan, helvetisti kyselijöitä ja itkiöitä ettei ole rahaa, tai emäntä ei anna lupaa yms. Ja muutamat vaihdot tottakai tuli.

Enkä jaksa alkaa roikottamaan autoa tuolla nettiautossa mitään vuotta, ei ainakaan paranna mahdollisuuksia.
Kymppi Legnumista oli liikaa jo kaks vuotta sitten, tossa on näköjään parikin suunnilleen samoilla modeilla olevaa myynnissä hinnalla 7500€ joista ainakin toisesta saa varmasti tingattua hintaa.
Mitäs semmoista sun Legussa on mikä nostaa hintaa ton 2500€? Kalvot valoissa ei sitä tee, viinavaihtoehto ei sitä tee, eikä tee tuo silmilläkin nähtävä heikko/olematon ajomukavuus... Ja ei, minua se ei haittaa, olen itse auraillut autoillani jo toistakymmentä vuotta, sanonpahan vain kun kerran asia mieltä askarruttaa...
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Mä koitin kyllä kovasti olla ylihinnoittelematta omaani ja katsoin mitä muut siellä nettiautossa maksoi. Oli pari kalliimpaakin tarjolla silloin kun oman neppailin myyntiin.
Liikkeessä tosin taisivat molemmat olla.

Noh, ensimmäinen auto joka ei mennyt kaupaksi. Äärettömän hyvä tuuri tähän saakka autokauppojen suhteen käynytkin. Koskaan ei ole tarvinnut vaihdokkia ottaa ja kutakuinkin pyyntihintaan myyty. :nykii
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Jani T sanoi
Kymppi Legnumista oli liikaa jo kaks vuotta sitten, tossa on näköjään parikin suunnilleen samoilla modeilla olevaa myynnissä hinnalla 7500€ joista ainakin toisesta saa varmasti tingattua hintaa.
Mitäs semmoista sun Legussa on mikä nostaa hintaa ton 2500€? Kalvot valoissa ei sitä tee, viinavaihtoehto ei sitä tee, eikä tee tuo silmilläkin nähtävä heikko/olematon ajomukavuus... Ja ei, minua se ei haittaa, olen itse auraillut autoillani jo toistakymmentä vuotta, sanonpahan vain kun kerran asia mieltä askarruttaa...

HAHAHA... johan avautumista tulee ;D En ole ikinä kuvitellutkaan saavani tuosta 10t€ ;D Mutta nykyihmiset harvemmin pyyntihintaan tyytyy, eli aletaan tinkaamaan, mitä olisinkin tehnyt jos joku olisi oikeasti edes vaivautunut kysymään. Mut toisaalta hyvänä puolena oli, ettei tarvinnu jokaseen helvetin lasikuitupulkkaan vaihtoehdotusta evätä :) Ja nuo halvemmat autot mistä mainitsit, olen kaikki nähnyt livenä ja läheltä kun tuntenut/tiennyt edelliset omistajat. Kuntoa ei saa todellakaan kuvista selville ja autot kiertäneet omistajalta toisella tässä jo pari vuotta. Väitän omaani erittäin paljon parempi kuntoiseksi.

Mutta eipä tässä, minä voin jatkella huonolla ajomukavuudella tästä edeskin ellei se hyvää kotia saa :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Ihmiset ei enää kysy jos hinta vaikuttaa olevan yläkanttiin. Tiukka hinta vaan niin vilkastuu, hyvin minimaalisesti on tarvinut tinkiä tai ei ollenkaan kun on oikealla hinnalla laittanut myyntiin. Ja se oikea hinta on sellainen että pitää olla nettiauton halvin tai ainakin toiseksi halvin vastaava tänä päivänä.

Muuten saa varautua myymään kuukausia tai vuosia jatkuvasti hintaa tiputtaen.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
ast sanoi
Ihmiset ei enää kysy jos hinta vaikuttaa olevan yläkanttiin. Tiukka hinta vaan niin vilkastuu, hyvin minimaalisesti on tarvinut tinkiä tai ei ollenkaan kun on oikealla hinnalla laittanut myyntiin.

+1 Ei yli hintaisista kukaan viitsi tai jaksa soitella. Ilmoitus ja hinta pitää olla sellainen ,että saa edes jonkun ihmisen soittamaan ja kysymään autosta lisää tai vaikka paikanpäälle.

Eli toisin sanoen ,jos olet myymässä niin myy , joku syy siihen myyntiin laittamisessa on , rahan tarve tai sitten kiinnostaa jokin muu auto , kumpaakaan ei saa , jos ei saa myytyä mitään ?
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
MäTSi sanoi
HAHAHA... johan avautumista tulee ;D En ole ikinä kuvitellutkaan saavani tuosta 10t€ ;D Mutta nykyihmiset harvemmin pyyntihintaan tyytyy, eli aletaan tinkaamaan, mitä olisinkin tehnyt jos joku olisi oikeasti edes vaivautunut kysymään. Mut toisaalta hyvänä puolena oli, ettei tarvinnu jokaseen helvetin lasikuitupulkkaan vaihtoehdotusta evätä :) Ja nuo halvemmat autot mistä mainitsit, olen kaikki nähnyt livenä ja läheltä kun tuntenut/tiennyt edelliset omistajat. Kuntoa ei saa todellakaan kuvista selville ja autot kiertäneet omistajalta toisella tässä jo pari vuotta. Väitän omaani erittäin paljon parempi kuntoiseksi.

Mutta eipä tässä, minä voin jatkella huonolla ajomukavuudella tästä edeskin ellei se hyvää kotia saa :)
Aivan turha harmistua, toi ei ollut avautuminen. Kerroin vain syitä mitkä saattaa vaikuttaa autosi myyntiin. Kymppi yksinkertaisesti pyyntinä on liikaa, laita hinta psykologisesti vaikka 9800. Ni hinta on alle kympin ja vieläpä nelinumeroinen :) Itsellän oli ihan yhtä matala Legu eikä sitä millään voinut mukavaksi ajettavaksi kehua, hyväksi kyllä mutta ei mukavaksi. Muutenkin omani oli todella siisti, ylimääräistä hiilarikamaa oli, semmoisia ulkonäöllisiä seikkoja joita ei kaupasta saa, oli popit, voimaa vähintään riittävästi, lehtiesittelyt taustalla ym ym. Jopa vetokoukku. Omasta mielestäni hienoimpia mitä tässä maassa oli(tai on edelleenkään)
Hintapyyntö kaksi vuotta sitten 8500. Itse maksoin n. Neljä vuotta sitten päälle kympin siitä.
Eli realistisesti kun pyytää niin saattaa saada romut myytyä. Sanat "ei pakkomyyntiä" ilmoituksessa paljastaa jo sen että hinta on myyjänkin mielestä hieman korkeahko...

Jos itse olisin tällä hetkellä Legua ostamassa niin kyllä toi sun autos olis ihan varmasti mulla harkinnan alla, itse kun ajattelen vähän (ehkä typerästi) silleen että jos myyjä ilkeää pyytää hiukan ylihintaa niin silloin se on todennäköisesti paremmasta päästä myytäviä kiesejä. :peukku
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Autoliikkeitä vastaan kun joutuu kamppailemaan niin hinta on valitettavasti se millä on väliä, etenkin jos et ole ottamassa vaihdossa jotain rotiskoa joka johtaa ikuiseen vaihtoautokierteeseen. Onhan se nyt vaan niin että ihmiset kokee turvallisemmaks ostaa auton mistä tahansa "Rehti Penan" autokaupasta kuin yksityiseltä. Tuo meidän C5 meni alihintaan mut turha sitä oli tallissakaan seisottaa tilaa viemässä. Vakuutuksetkin oli koko ajan voimassa. Täytyy vielä kehua hieman tuota emäntää kun nykyään ei edes suostu parkkeeraamaan markettien paikoille jotka on lähimpänä ovia vaan aina jonnekkin väljemmille paikoille ja muutenkin on oppinut pitämään auton kunnossa.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Jani T sanoi
Aivan turha harmistua, toi ei ollut avautuminen. Kerroin vain syitä mitkä saattaa vaikuttaa autosi myyntiin. Kymppi yksinkertaisesti pyyntinä on liikaa, laita hinta psykologisesti vaikka 9800. Ni hinta on alle kympin ja vieläpä nelinumeroinen :) Itsellän oli ihan yhtä matala Legu eikä sitä millään voinut mukavaksi ajettavaksi kehua, hyväksi kyllä mutta ei mukavaksi. Muutenkin omani oli todella siisti, ylimääräistä hiilarikamaa oli, semmoisia ulkonäöllisiä seikkoja joita ei kaupasta saa, oli popit, voimaa vähintään riittävästi, lehtiesittelyt taustalla ym ym. Jopa vetokoukku. Omasta mielestäni hienoimpia mitä tässä maassa oli(tai on edelleenkään)
Hintapyyntö kaksi vuotta sitten 8500. Itse maksoin n. Neljä vuotta sitten päälle kympin siitä.
Eli realistisesti kun pyytää niin saattaa saada romut myytyä. Sanat "ei pakkomyyntiä" ilmoituksessa paljastaa jo sen että hinta on myyjänkin mielestä hieman korkeahko...

Jos itse olisin tällä hetkellä Legua ostamassa niin kyllä toi sun autos olis ihan varmasti mulla harkinnan alla, itse kun ajattelen vähän (ehkä typerästi) silleen että jos myyjä ilkeää pyytää hiukan ylihintaa niin silloin se on todennäköisesti paremmasta päästä myytäviä kiesejä. :peukku

Juu tuo hinta juttu tuli nyt itsekkin todettua kantapään kautta, kun ei ketään viitsinyt edes tingata, eli yläkantissa tarkoituksella. Tosiaan hinnan tarkoitus oli vaan turhan kyselijät pudottaa pois.. missä jossain määrin ehkä onnistuikin, mutta todelliset ostajat taisi karkottaa myös ;D Viimeksi tainnu autoa myydä ennen legnumin ostoa eli 4-5v sitten, ajat muuttuu.. :)

Autoliikkeiden kanssa tuntuu sit taas olevan ihan turha kilpailla näiden jdm vehkeiden kanssa, kun ei niistä vaihdossa saa mitään muuta kuin lämmintä kättä, tai näin ainakin joskus oli ?

Juu sulla oli kanssa viimosen päälle legu :peukku

Onhan se aina selvää, kun hinta kohtaa ostajan niin auto menee kaupaksi. Mut aika nihkeesti tuntuu muutenkin autot menevän kaupaksi kun hinta nousee yli 5t€:n

Täytyypi ottaa tämä hintajuttu huomioon, kun laittaa uusiks myyntiin :peukku Vaikka vähän luovuttamiselta se tuntuu... ;D Mutta on sun jutussa pointti.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Keskustelua auton myymisestä

MäTSi sanoi
Juu tuo hinta juttu tuli nyt itsekkin todettua kantapään kautta, kun ei ketään viitsinyt edes tingata, eli yläkantissa tarkoituksella. Tosiaan hinnan tarkoitus oli vaan turhan kyselijät pudottaa pois.. missä jossain määrin ehkä onnistuikin, mutta todelliset ostajat taisi karkottaa myös

Meille kyllä soitteli jobbareita, jotka teki aivan pöljiä tarjouksia näkemättä autoa.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Suomalainen ostaa ennemmin halvan auton kuin hyvän.
Nettiautossa kun ne autot on siinä hintajärjestyksessä ja jos autosi on jossain toisella/kolmannella sivulla,niin kyllä sitä on huono saada myytyä.
Ainut poikkeus että jos se on jotenkin erikoinen vs. muut vastaavat,vähän ajettu,paljon varusteita tms.
Ja mitä kalliimpi/uudempi auto sitä todennäköisemmin ostaja ostaa sen auton liikkeestä,virhevastuun tuodessa hieman turvaa kauppaan.
If tarjoaa toki kuntoturvaa yksityistenkin kauppojen välille.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Tunari-82 sanoi
Suomalainen ostaa ennemmin halvan auton kuin hyvän.
Nettiautossa kun ne autot on siinä hintajärjestyksessä ja jos autosi on jossain toisella/kolmannella sivulla,niin kyllä sitä on huono saada myytyä.
Ainut poikkeus että jos se on jotenkin erikoinen vs. muut vastaavat,vähän ajettu,paljon varusteita tms.
Ja mitä kalliimpi/uudempi auto sitä todennäköisemmin ostaja ostaa sen auton liikkeestä,virhevastuun tuodessa hieman turvaa kauppaan.
If tarjoaa toki kuntoturvaa yksityistenkin kauppojen välille.

Se on vaan se kun autoissa jos missä se kallein hintakaan ei aina takaa parasta yksilöä. Varsinkin jos puhutaan yksilöistä josta ostajalla ei ole minkäänlaista tietoa, ei siitä kovimmasta hinnasta huolimatta tule mielenrauhaa sen kummemmin ainakaan itselle. Vielä kun puhutaan yli 10v autoista niin jokainen tietää että laukeaminen voi sattua ihan milloin vaan, oli sitten ollut miten hyvällä pidolla vaan. Eli loppujenlopuksi mitä sillä kovalla hintalapulla ostaja saa kun puhutaan yksityisten välisistä kaupoista?

Oon kyllä ite ainakin sen verta Giganttilainen etten halua maksaa liikaa. Tyhmäähän se olis.

Yksi hintaan vaikuttava tekijä on muuten myös sijainti. Käytännössä kaikki autot on tullu haettua pk seudun ulkopuolelta, Mitsujen kanssa on kyllä joutunut jo yleisen heikon saatavuuden takia aina kattomaan pidemmältäkin mutta kyllähän se niin on että jos pk seudulla on sopivaan hintaan samankaltainen vehje kun pidemmällä, se on jo myyty. Väitän että jossain perähikiällä on ihan turha yrittää saada jostain erikoisemmasta autosta samaa rahaa kun pk seudulla, ainakaan järkevällä myyntiajalla. Ei vaan riitä potentiaalisia ostajia riittävän läheltä.
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Viimeiset 20v on ajeltu "erikoisautoilla" Oli sitten kyseessä 2. ovinen "urheiluauto" tai 4. ovinen "sporttisedan" niin autoille on löytynyt aina ostaja joka maksaa käyvän hinnan. Yhtään autoa en ole myynyt alihintaan... enkä myy..Onneksi rahatilanne on sallinut sen että toimivaa kulkuvälinettä ei ole tarvinnut myydä.

Mutta ikinä ei kulkuväline ole ollut netin halvin tai kallein. Välillä kaupat on tehty 500€ arvoiseen kulkineeseen täydellä pyyntihinnalla hyvittäen vaihdossa 1500€ ja välillä lupaamalla 1000€ musavehkeet kaupan päälle. :)

Viimeksi möin keväällä veneen pois... kauppa ratkesi siihen että oli liivit ja vesisukset lapsille.. ei todellakaan netin halvin ;D
 

HeroinesHero

New Member
Liittynyt
8 Joulukuu 2010
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Empä ole minäkään myyny yhtään autoa ylihintasena, oikeelle ostajalle löytyy tietty aina vähän tinkivaraa.

Tuo tinkiminen sitte onkin jännä käsite, toiset loukkaantuu ja toiset nakkelee näitä satasen tarjouksia sinne tänne ;D
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Keskustelua auton myymisestä

_AH_ sanoi
Mä koitin kyllä kovasti olla ylihinnoittelematta omaani ja katsoin mitä muut siellä nettiautossa maksoi. Oli pari kalliimpaakin tarjolla silloin kun oman neppailin myyntiin.
Liikkeessä tosin taisivat molemmat olla.

Noh, ensimmäinen auto joka ei mennyt kaupaksi. Äärettömän hyvä tuuri tähän saakka autokauppojen suhteen käynytkin. Koskaan ei ole tarvinnut vaihdokkia ottaa ja kutakuinkin pyyntihintaan myyty. :nykii

Älä lannistu noin helpolla, minäki koitin myydä turboa piiiiiiitkään. Sit tuli se yks soitto :peukku
 

JHN

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2014
Sijainti
nurmijärvi
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Näinhän se menee, hinta ja mitä sillä rahalla saa. Jos tuote on oikein hinnoiteltu, niin tinkaaminen jää minimiin ja kaupat syntyvät :peukku
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Basbarduu sanoi
Onhan se nyt vaan niin että ihmiset kokee turvallisemmaks ostaa auton mistä tahansa "Rehti Penan" autokaupasta kuin yksityiseltä.

Näin se menee.
Miettinyt että lähiaikoina ehkä menis oma evo myyntiin, mutta kyllä se melkein ilmaiseksi pitäis jakaa pois jos meinaa saada myytyä ennen vuotta 2020.
Jos Nettiauton hintoja katselee, niin se "oikea" hinta voisi olla n. 20000€, mutta kyllä pyynti pitäisi olla varmaan 14900 jos alle kahden kuukauden meinaa eroon päästä. Onko se sitten oikea hinta, ei mun mielestä?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Keskustelua auton myymisestä

JaniB sanoi
Näin se menee.
Miettinyt että lähiaikoina ehkä menis oma evo myyntiin, mutta kyllä se melkein ilmaiseksi pitäis jakaa pois jos meinaa saada myytyä ennen vuotta 2020.
Jos Nettiauton hintoja katselee, niin se "oikea" hinta voisi olla n. 20000€, mutta kyllä pyynti pitäisi olla varmaan 14900 jos alle kahden kuukauden meinaa eroon päästä. Onko se sitten oikea hinta, ei mun mielestä?

Jos tuon 14900€ laitat niin : "Mikähän tuossa on hajalla ?" "Varmaan ihan pommi ?" , toki puhelin kyllä pitäisi soida.
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Keskustelua auton myymisestä

Jr- sanoi
Älä lannistu noin helpolla, minäki koitin myydä turboa piiiiiiitkään. Sit tuli se yks soitto :peukku
;D
En mä niinkään lannistunut, vaan sain uutta tarmoa jatkaa tuon kanssa puuhaamista.
Pari potentiaalista soittoa kun autosta tuli ja oikeasti joutui harkitsemaan sitä vaihtoauto, niin meinasi jo tulla myyntimorkkis etukäteen että minkäs sitä sitten tilalle hankkii. ;D

Nyt kuvn tuo hurttakaan ei nyt näytä tuosta enää kasvavan, niin se tilantarve ei olekaan niin iso mitä pelkäsin.
Ei sitä hyvää tahdo alihintaan myydä varsinkaan kun osoittautui ettei siitä mikään pakko ole luopua.

Hauskaa oli että silloin kun tuli ensimmäiset lumimyräkät niin silloin samana viikonloppuna sain viidestä autosta vaihtotarjouksia.
Toisaalta jollain oli ensimmäinen kysymys puhelimessa että paljonko on kulutus kaupunkiajossa, niin teki mieli sanoa että jos ensimmäisenä on kulutus mielessä niin suosittelen jatkamaan katselua joihinkin aivan erilaisiin autoihin.
Joku kyllä kysyikin että onko autossa jotain vikaa kun hinta oli hyvin lähelle vakioita ja jonkinlainen osalista kuitenkin kiinni. Siinäkin jäi kaupat vaihtoauton hyvityshinnasta kiinni. En tahtonut ottaa autoa vaihdossa joka olisi todennäköisesti vielä hankalampi hävittää, varsinkin sopivaan hintaan.
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Keskustelua auton myymisestä

_AH_ sanoi
;D
En mä niinkään lannistunut, vaan sain uutta tarmoa jatkaa tuon kanssa puuhaamista.
Pari potentiaalista soittoa kun autosta tuli ja oikeasti joutui harkitsemaan sitä vaihtoauto, niin meinasi jo tulla myyntimorkkis etukäteen että minkäs sitä sitten tilalle hankkii. ;D

Hauskaa oli että silloin kun tuli ensimmäiset lumimyräkät niin silloin samana viikonloppuna sain viidestä autosta vaihtotarjouksia.
Toisaalta jollain oli ensimmäinen kysymys puhelimessa että paljonko on kulutus kaupunkiajossa, niin teki mieli sanoa että jos ensimmäisenä on kulutus mielessä niin suosittelen jatkamaan katselua joihinkin aivan erilaisiin autoihin.
Joku kyllä kysyikin että onko autossa jotain vikaa kun hinta oli hyvin lähelle vakioita ja jonkinlainen osalista kuitenkin kiinni. Siinäkin jäi kaupat vaihtoauton hyvityshinnasta kiinni. En tahtonut ottaa autoa vaihdossa joka olisi todennäköisesti vielä hankalampi hävittää, varsinkin sopivaan hintaan.

Juu, niihän siinä helpolla käy. Itse en ole löytäyt vieläkään sopivaa tilalle ::)

Tuommosella lumipyry/loskakelillähän toi Outlanderi on juur paras :driver
 
Ylös Bottom