KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
2 Gen Outlanderissa tuollainen KOS "avain" on ja ilmeisesti myös Evolution X ainakin? Mitäpä muita malleja lieneekään missä tuo sama systeemi on.

Omassa Outtiksessa ei mukana tullut kuin yksi avain. Timanttitiskiltä kovasti mielellään olisivat myyneet (tilanneet) toisen, joka olisi maksanut noin 350€ + koodaus noin 50€. En tilannut.

Tilailin sitten suuressa viisaudessa täsmälleen samoilla mallimerkeillä olevan käytetyn avaimen ebayn ihmeellisestä maailmasta. Tämä luonnollisesti on käytetty avain ja maksoi neljänneksen uudesta.

Tänään kävin Kuopiossa paikallisella Mitsuhuijarilla arvuuttamassa jos käyttäisivät töpselissä kiinni ja saisin palikan taskuun käyttökunnossa. Eivät sitten ruenneet edes yrittämään avaimen ohjelmointia. Ei kuulemma voi toisessa autossa ollutta kapulaa ohjelmoida toiseen autoon. Tai ainakin näin se kuulemma Mersussa menee ja niin se ehkä oli Mitsussakin. Noh, molemmat alkaa M-kirjaimella ja molemmissa on 4 rengasta, jos vararengasta ei lasketa. Silti en purematta niele etteikö tuota avainpalikkaa saisi ohjelmoitua muuhun autoon.

Sen verran tuossa jo nettiä selailin ja löysin seuraavaa:
Programming Mitsubishi Keyless Remote Instructions (on my '08 Evo X; yours may be slightly different):

PROGRAMMING:
(Note: Entering new remote transmitter codes will erase all old codes so all remote transmitters must be programmed together.)

- Ensure ignition switched OFF.

- Locate and access your ODBII connector (aka DLC terminal) under dash (driver side by left knee).

- Jump DLC terminal's PIN 1 and 4 (which is ground). BTW, if you feel the ODBII connector under the dash, you can tell that it's a "D" shaped connector with the widest side towards the driver and not the firewall. The connector consists of 2 rows of contacts with 8 pin connectors on the wide side and 7 on the narrow side. PIN 1 is on the wide side (which is closest to the driver) and is the most left PIN (closest to the driver side door).
(Note: To do this, I used a piece of wire that's used as ties from a grocery store, stripped the ends and made a loop on both ends by wrapping it around a toothpick, then I got out my ODBII cable from my (Correction: COBB AccessPORT cable and NOT my ODBII meter cable because PIN 1 was missing from that. Cable only; do NOT have your AccessPORT connected) and shorted pins 1 and 4 by placing the loops of my newly made wire on both of those pins, and lastly you can connect the ODBII cable onto the vehicle to short the two pins)

- Within 10 seconds: Press hazard switch six times.

- My doors did NOT lock and unlock as many other Mitsubishi instructions have stated.

- Immediately within 10 seconds: Press remote transmitter LOCK button a couple times until your door locks respond (other instructions say 2 or 3 times but when it registers and your door locks respond, you are good).

- If registering additional remote transmitters, within 1 minute (I did it within 10 seconds): Repeat the previous step and proceed to each additional new remote transmitter until all are done.

Note: A maximum of 4 remote transmitters can be programmed.

Note: To exit programming mode: Remove ODBII connector or remove jump lead.

- Test each remote again to verify that each has been programmed correctly.
Lähde: http://www.evoxforums.com/forums/showthread.php?t=59839#/forumsite/3330/topics/59839?page=1

Onko kukaan kokeillut tätä tapaa?


Sitten linkki Lancer EvoX service manuaaliin tuon KOS osalta jos herättää ajatuksia.

Täältä puolestaan MUT-III ohjelmoinnista ohjetta Outlanderiin.

Mitähän tässä lähtisi kokeilemaan. Vai pitääkö tyytyä yhteen avaimeen. 400€ en avaimesta maksa ennenkuin on pakko.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

Mä oon ens viikon torstaina Kuopion suunnilla.
Voin ottaa MUT-III:n mukaan. Mut ite saat kokeilla ohjelmoida.
Mä en haluu hukkaa avainkommunikaatioo toisten autoista... ;D
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

pexi sanoi
Mä oon ens viikon torstaina Kuopion suunnilla.
Voin ottaa MUT-III:n mukaan. Mut ite saat kokeilla ohjelmoida.
Mä en haluu hukkaa avainkommunikaatioo toisten autoista... ;D
Minullahan on siis tupla tai kuitti tilanne. Joko auto lavetilla pajalle tai kaksi toimivaa avainta ;D
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

Imperio sanoi
Minullahan on siis tupla tai kuitti tilanne. Joko auto lavetilla pajalle tai kaksi toimivaa avainta ;D
Joo, tän voi myös ajatella silleen ku eräs amispoika: "Lotossa voittamisen todennäköisyys on 50-50, joko voittaa tai sitten ei" ;D
Mutta jos haluut kokeilla, ni nakkaa yv:tä.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

pexi sanoi
Joo, tän voi myös ajatella silleen ku eräs amispoika: "Lotossa voittamisen todennäköisyys on 50-50, joko voittaa tai sitten ei" ;D
Mutta jos haluut kokeilla, ni nakkaa yv:tä.
Tätä vaihtoehtoa selvitellään. Koitan saada käsiini MUT-III ohjelmointia varten tarvittavan koodin..

Sitten pari muuta näpyttele niputtele tapaa olen kokeillut, tuloksettomina..

This How-to is for those who don't have their Mitsubishi Owners Manual or misplaced it and need to program the F.A.S.T. Remote Transmitter.

These instructions are per owners manual word for word:

You can program new F.A.S.T. Keys to the system if you have two valid (already registered) F.A.S.T. Keys, blank (not registered) F.A.S.T. Key and emergency key (specially cut for your vehicle at your Mitsubishi Motors Dealer).
To use the new F.A.S.T. Key it is necessary to register the key with both the electronic immobilizer and keyless entry system.

For F.A.S.T. Key programing, follow the procedures below.

Step 1. Remove the EMERGENCY KEY from the F.A.S.T. Key.

Step 2. While pushing the lock release button, remove the cover of the ignition switch.

Step 3. Insert the EMERGENCY KEY into the ignition switch.

Step 4. Insert the first valid F.A.S.T. Key into the EMERGENCY KEY.

Step 5. Turn the EMERGENCY KEY with the F.A.S.T. Key to the "ON" position for 5 seconds.

Step 6. Turn the EMERGENCY KEY with the F.A.S.T. Key to the "OFF" position. Within 30 seconds after doing so, remove the F.A.S.T. Key from the EMERGENCY KEY, insert the second valid F.A.S.T. Key into the EMERGENCY KEY and turn it to the "ON" position. About 10 seconds later the immobilizer display will start to blink.

Step 7. When the immobilizer starts blinking, turn the second valid F.A.S.T. Key to the "OFF" position and remove it. Within 30 seconds after doing so, insert a BLANK F.A.S.T. Key into the EMERGENCY KEY and turn it to the "ON" position. Perform this operation no more than 30 seconds after the immobilizer display starts blinking. When registration of the ID code is complete, the immobilizer display will come on for 3 seconds then go off. If an error occurs, the immobilizer display will go off during the procedure.

Step 8. If you wish to register another F.A.S.T. Key repeat the process from Step 1.
En saanut toimimaan.

You can program new remote control transmitters to the system if you have one valid (already registered) remote control transmitter by doing the following:

1. Have available all (current & new) remote control transmitters you wish to register.

2. With a valid (already registered) remote control transmitter, press the UNLOCK button for 4 to 10 seconds. Then press and HOLD the LOCK button.

3. Within 10 seconds of pressing the LOCK button, release the LOCK and UNLOCK buttons in sequence. At this time, ID codes for all remote control transmitters except for the transmitter used in steps 2 and 3 are erased and the answerback function (door is LOCKED and UNLOCKED) informs you that the registration mode has been activated.

4. Within 60 seconds after step 3, complete the following ID code registration operation using the next remote control transmitter you wish to register within 4 seconds.
i.) Press both the LOCK and UNLOCK buttons for 2 seconds.
ii.) Release both the LOCK and UNLOCK buttons for 1 second.
iii.) Press the UNLOCK button.
The answerback function informs you that the ID code registration of the transmitter is completed.

5. To register the ID codes of additional remote control transmitters, repeat step 4 within 60 seconds after Step 4.

6. If no ID code of a remote control transmitter is registered within 60 seconds after Step 4, the registration mode is canceled and the normal mode returns.

Note: Test your remote control transmitter by LOCKING and UNLOCKING doors.

I will post a How-to for the F.A.S.T. Key remote also titled FAST Key Programing.
En saanut toimimaan.

Lopuksi linkki Outtiksen service manuaalin KOS-osioon.

Vielä se oikea tiputanssi auton luona löytyy millä tuon toisen kapulan saa toimimaan ;D
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Vs: KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

Tuohon Space Stariin tuli liikkeestä mukana myös vain yksi kauko-ohjaimella varustettu avain (ei siis tuo KOS) ja uusi avain kaikkineen olisi ollut 260€.

Päätin myös koittaa budjettiratkaisulla ja tilailin Ebayn kautta kaivertamattoman avaimen hieman alta 30€.
Testailen ensin myös itse ohjelmoida tuota kauko-ohjausta + mahdollisesti teetän kaiverruksen.

Lupasivat Deltassa koittaa 50€ ohjelmointia periaatteella toimi tai ei, mutta koitetaan nyt ensin itse tosiaan.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

Auto pyörähti merkkiliikkeellä piuhassa kiinni. Eivät saaneet tuota käytettyä avainta ohjelmoitua. Hienoksi on tehty systeemit :peukku

Seuraavaksi pitää käydä jututtamassa lukkoseppää, mitkä kloonaamalla nuita avaimia tekee. Jos ei tie aukene sieltä, niin tilaan vaikka kiusallaan kiinasta OBD-porttiin liitettävän key programmerin ja pistän koko auton sekaisin ;D
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: KEYLESS OPERATION SYSTEM (KOS) avaimen ohjelmointi

Hienoa, saa nähdä minkälaiseen kuntoon saavat lancerin Deltalla kun menen ensi viikolla ETACS vaihtoon (siinä kuulemma joutuvat kopiomaan vanhasta tiedot/avaimet talteen ja siirtämään ne sitten uudelle).

Ralliartissa tuli kyllä kaksi avainta mukana heti uutena, en ole tosin kyllä varmaan ikinä edes kokeillut sitä toista...
 
Ylös Bottom