- Liittynyt
- 10 Tammikuu 2005
- Sijainti
- Siilinjärvi
2 Gen Outlanderissa tuollainen KOS "avain" on ja ilmeisesti myös Evolution X ainakin? Mitäpä muita malleja lieneekään missä tuo sama systeemi on.
Omassa Outtiksessa ei mukana tullut kuin yksi avain. Timanttitiskiltä kovasti mielellään olisivat myyneet (tilanneet) toisen, joka olisi maksanut noin 350€ + koodaus noin 50€. En tilannut.
Tilailin sitten suuressa viisaudessa täsmälleen samoilla mallimerkeillä olevan käytetyn avaimen ebayn ihmeellisestä maailmasta. Tämä luonnollisesti on käytetty avain ja maksoi neljänneksen uudesta.
Tänään kävin Kuopiossa paikallisella Mitsuhuijarilla arvuuttamassa jos käyttäisivät töpselissä kiinni ja saisin palikan taskuun käyttökunnossa. Eivät sitten ruenneet edes yrittämään avaimen ohjelmointia. Ei kuulemma voi toisessa autossa ollutta kapulaa ohjelmoida toiseen autoon. Tai ainakin näin se kuulemma Mersussa menee ja niin se ehkä oli Mitsussakin. Noh, molemmat alkaa M-kirjaimella ja molemmissa on 4 rengasta, jos vararengasta ei lasketa. Silti en purematta niele etteikö tuota avainpalikkaa saisi ohjelmoitua muuhun autoon.
Sen verran tuossa jo nettiä selailin ja löysin seuraavaa:
Onko kukaan kokeillut tätä tapaa?
Sitten linkki Lancer EvoX service manuaaliin tuon KOS osalta jos herättää ajatuksia.
Täältä puolestaan MUT-III ohjelmoinnista ohjetta Outlanderiin.
Mitähän tässä lähtisi kokeilemaan. Vai pitääkö tyytyä yhteen avaimeen. 400€ en avaimesta maksa ennenkuin on pakko.
Omassa Outtiksessa ei mukana tullut kuin yksi avain. Timanttitiskiltä kovasti mielellään olisivat myyneet (tilanneet) toisen, joka olisi maksanut noin 350€ + koodaus noin 50€. En tilannut.
Tilailin sitten suuressa viisaudessa täsmälleen samoilla mallimerkeillä olevan käytetyn avaimen ebayn ihmeellisestä maailmasta. Tämä luonnollisesti on käytetty avain ja maksoi neljänneksen uudesta.
Tänään kävin Kuopiossa paikallisella Mitsuhuijarilla arvuuttamassa jos käyttäisivät töpselissä kiinni ja saisin palikan taskuun käyttökunnossa. Eivät sitten ruenneet edes yrittämään avaimen ohjelmointia. Ei kuulemma voi toisessa autossa ollutta kapulaa ohjelmoida toiseen autoon. Tai ainakin näin se kuulemma Mersussa menee ja niin se ehkä oli Mitsussakin. Noh, molemmat alkaa M-kirjaimella ja molemmissa on 4 rengasta, jos vararengasta ei lasketa. Silti en purematta niele etteikö tuota avainpalikkaa saisi ohjelmoitua muuhun autoon.
Sen verran tuossa jo nettiä selailin ja löysin seuraavaa:
Lähde: http://www.evoxforums.com/forums/showthread.php?t=59839#/forumsite/3330/topics/59839?page=1Programming Mitsubishi Keyless Remote Instructions (on my '08 Evo X; yours may be slightly different):
PROGRAMMING:
(Note: Entering new remote transmitter codes will erase all old codes so all remote transmitters must be programmed together.)
- Ensure ignition switched OFF.
- Locate and access your ODBII connector (aka DLC terminal) under dash (driver side by left knee).
- Jump DLC terminal's PIN 1 and 4 (which is ground). BTW, if you feel the ODBII connector under the dash, you can tell that it's a "D" shaped connector with the widest side towards the driver and not the firewall. The connector consists of 2 rows of contacts with 8 pin connectors on the wide side and 7 on the narrow side. PIN 1 is on the wide side (which is closest to the driver) and is the most left PIN (closest to the driver side door).
(Note: To do this, I used a piece of wire that's used as ties from a grocery store, stripped the ends and made a loop on both ends by wrapping it around a toothpick, then I got out my ODBII cable from my (Correction: COBB AccessPORT cable and NOT my ODBII meter cable because PIN 1 was missing from that. Cable only; do NOT have your AccessPORT connected) and shorted pins 1 and 4 by placing the loops of my newly made wire on both of those pins, and lastly you can connect the ODBII cable onto the vehicle to short the two pins)
- Within 10 seconds: Press hazard switch six times.
- My doors did NOT lock and unlock as many other Mitsubishi instructions have stated.
- Immediately within 10 seconds: Press remote transmitter LOCK button a couple times until your door locks respond (other instructions say 2 or 3 times but when it registers and your door locks respond, you are good).
- If registering additional remote transmitters, within 1 minute (I did it within 10 seconds): Repeat the previous step and proceed to each additional new remote transmitter until all are done.
Note: A maximum of 4 remote transmitters can be programmed.
Note: To exit programming mode: Remove ODBII connector or remove jump lead.
- Test each remote again to verify that each has been programmed correctly.
Onko kukaan kokeillut tätä tapaa?
Sitten linkki Lancer EvoX service manuaaliin tuon KOS osalta jos herättää ajatuksia.
Täältä puolestaan MUT-III ohjelmoinnista ohjetta Outlanderiin.
Mitähän tässä lähtisi kokeilemaan. Vai pitääkö tyytyä yhteen avaimeen. 400€ en avaimesta maksa ennenkuin on pakko.