Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?
Tänään selvittelin tuota muutoskatsastus operaatiota:
Konetta vaihdettaessa tehokkaampaan täytyy jarrujen ja alustan(mm.jouset) olla samat kuin mitä sen mallisarjan tehokkaimmassa mallissa on.
Jos vertailukohdaksi otetaan tehokkain lancer 1600cc gsr 82hv, niin silloin tehot saisi olla max 98,4hv. Samoilla jarruilla ja jousilla. Eli mitään muita muutoksia ei tarvitsisi tehdä jos tehot on alle tuon 98,4hv.
Mutta nyt kun maahantuojalta saa todistuksen että lancer A7# on samaa mallisarjaa kuin celeste niin tehoa saakin olla reilusti enemmän. Elikkä celeste 2000 125hv, +20% =150hv max teho. Tähänastisten selvitysten mukaan ainakin etujarrut on 2.0 celestessä samat kuin A72 mallin lancerissa. Huomenna selviää lisää kun pääsen veraamaan celesten ja lancerin varaosakirjoja. Takajarruissa voi olla eroja. Ainakin motonetin listojen mukaan celestessä olisi eri takajarrurummut. Toivottavasti ei tarvitse alkaa celesten perää vaihtamaan lanceriin. Vai käviskö celesten rummut lanceriin? Jarruvoimissa tuskin on merkittävää eroa vaikka celesten rummut olisikin isommat, mutta leimalle jarrut joutuu vaihtamaan jos ne on isommat oli jarruvoimissa eroa tai ei. No, huomenna se selviää.
Katsastuksessa ei tarvitse olla tehomittausta koneesta jos voidaan todeta että autossa oleva kone on jonkin mallisarjan kone josta tehot käy ilmi, ilmeisesti elimenluovuttaja auton rekisteriote käy liitteeksi. Moottorin numero pitäisi olla koneesta nähtävissä. Auto punnitaan, akselipainot täytyy vastata rekisteriotteessa olevia akselimassoja. Varaosakirjasta tulosteet joista voidaan todeta että autossa on vaadittavat jarrut ja jouset. Tuota en tiedä mitä ne jouset tuossa merkkaa. Painoa ei kuitenkaan montaa kiloa tule lisää. Ehkä 10-20kg. Että tuskin niillä jousilla on mitään väliä.
Hiljasta täällä on, mutta koitetaan:
Missä mitsussa olisi koneen tehot lähelle 150hv tai vähän alle?