Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Onko kukaan kunnostanut  A72 mallin lanceria?
Montakohan mahtaa olla liikenteessä ja montakohan museoleimassa? Mistähän näihin saa osia mm. sisustaan?

Itselläni on yksi lancer projekti vm:-76. ;D
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Nettiautossa on parhaana aikana ollut muistaakseni jopa 4 myynnissä samaan aikaan. Melko iso osa koko ko.mallin autokannasta :)

Itselläni on 3, projektien edistyminen on tosin kärsinyt motivaation ja ajan puutteesta johtuen. Tekniikan kulutusosia saa ainakin rompetoreilta, erikoisempia kuten sisustaan tuskin mistään.. varaosa-auton voi löytää, mutta useinkaan niistä ei tilanne juurikaan parane.
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
itsellä on -77 projektina, osiksi -76 ja -78...jotain saattaa löytyä ylimääräsenäkin... ::)
projekti muuten on siinä vaiheessa notta HITSATA ei enään tarvi...3,5m2 menikin millistä pelliä ja alle neliö 0,75mm... ;D
happomaalin vedin eilen 8)

-76sen kuvia: http://s32.photobucket.com/albums/d35/rassuni/mitsut/-76%20osiksi/

-77 kuvia:
http://s32.photobucket.com/albums/d35/rassuni/mitsut/-77%20projekti/

-78 kuvia:
http://s32.photobucket.com/albums/d35/rassuni/mitsut/-78/
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Joo, kuljettajan oven verhoilu pitäs löytää ehjä ja kardaanin tukilaakerin kumi. Sulla ilmeisesti 1,2 litrasia nuo lancerit ja niissä ilmeisesti ei ole kaksiosanen kardaani? Ja tukikumit taitaa olla yleensä rikki jos ei oo koskaan vaihdettu uutta.

Onko tietoa saako merkkiliikeen kautta enää mitään osia? Joskus ite kyselin jousia ja iskareita ym. mutta mitään ei saanut.

Moottorin tiiviteitä tarttis ja savupiipun uuden.

Kuva: parempia päiviä ootellessa
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
motonetistä saat iskareita ja tiivisteitä ;)
löytyy 1kpl 2000(galantista tulee paikoilleen lanceriin)
1kpl 1600(ketjukone, celestestä peräisin)
1kpl 1400(ei vielä haettu)
1kpl 1200(ketjukone)

laatikot+kartaanit:
3kpl 1200sen laatikoita ja kartaaneja
1kpl 2000sen mukana tullu 2-osainen ja 5v laatikko
1kpl 1400sen laatikko+2-os kartaani, TAIS olla 5v loota
1400sen osat on vielä hekematta mutta odottaa...

voin kuljettajan puolen ovipahvia kysyä, saattaa olla tiedossa 4ovisen sellainen

v-laatikon tukikumit joskus aikanaan liimattiin takaisin tuossa -78ssa ja se kesti jää/pelto röykytyksenkin... ;)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Seuraavaan korimalliin sai ainakin muuutama vuosi sitten tilauksesta kardaanin tukilaakerin mitsuliikkeestä. Hinta oli ehkä vähän suolaisen puolella mutta oikeaa tavaraa tuli. Monta muutakin ihmeellistä osaa on tullut tilattua ja aika hyvin niitä vielä löytyy kun jaksaa odottaa sen kuukauden toimitusta eikä murise hinnasta. Vanhemmista minulla ei valitettavasti ole tietoa.

Metro-Auto Espoon toimipisteessä on yksi kaveri joka on palvellut hyvin ainakin minua ja on jaksanut selvitellä osien saatavuutta. Tarvikeliikkeistä pitää mainostaa Varakiriä Hakkilassa joka selvitti asiaa ja metsästi tehdastilauksena takajarrusatulaan sopivan männän ja tiivisteet sopuhintaan.
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Motonetin etuiskarit ei käyneet paikalleen. Autossa on alkuperäset kasattavat iskarit. Motonetin oli putkimallit muistaakseni kybit, ja ne oli liian pitkät. Putsasin vanhat ja laitoin uudet öljyt iskareihin ja alkovat toimimaan, mutta ne ei varmaan ajossa kauaa vanhoilla tiivisteillä kestä. Aika näyttää...

Metro-auto ei enää edusta mitsua.
Merkkiedustukset mitsulla on vaihtunut monessa paikassa ympäri suomea.

Huomenna pitää käydä veholla kiusaamassa varaosamyyjää, että löytyykö tämmösee lassikkoon osia.

Joskus aikoinaa (10v sitten) kävin lapin autossa kysymässä kardaanin tukilaakeria. Sillon makso 350 mk ja olis kestänyt 2-3 viikkoa kun osa olis japanista tullut.
Sillon muistaakseni kaikki osat sai japanista mitä suomesta ei löytynyt.



Saakohan muuten tämmöseen laittaa 1600 tai 2000
konetta suoraan ilman muutosleimaa. Meinaan että jos ei museoimiseen kiinostus riitä. ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Kappas vaan, taas on jouduttu heittopussin asemaan näköjään. Saa taas ihmetellä missä liikkeessä tällä kertaa mahtaa olla A176:n mikrofilmit. Onneksi tuli hankittua kopiot itselle niin voi kysellä suoraan osanumerolla...

Tukilaakeri A176:een maksoi muutama vuosi sitten noin 100 euroa.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Etuiskarit vaihtuu purettavista vaihdettaviin siinä 76-77 faceliftin yhteydessä (samalla mm. takavalot pystystä vaakamallisiin), motonetin kuvastot sitä ei tosiaan tiedä mutta nähtävästi näin on.

Laitilan KK-Autoteam -nimisessä firmassa on muuten 70-luvun alkuperäset mikrofilmit, myös lancerin
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Yksi englantilainen skannasi A17x sarjan filmit PDF:ksi, mutta vanhempia tuskin on kukaan tehnyt sen verran isosta hommasta on kyse.
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Lancer1976 sanoi
Motonetin etuiskarit ei käyneet paikalleen. Autossa on alkuperäset kasattavat iskarit. Motonetin oli putkimallit muistaakseni kybit, ja ne oli liian pitkät. Putsasin vanhat ja laitoin uudet öljyt iskareihin ja alkovat toimimaan, mutta ne ei varmaan ajossa kauaa vanhoilla tiivisteillä kestä. Aika näyttää...

Metro-auto ei enää edusta mitsua.
Merkkiedustukset mitsulla on vaihtunut monessa paikassa ympäri suomea.

Huomenna pitää käydä veholla kiusaamassa varaosamyyjää, että löytyykö tämmösee lassikkoon osia.

Joskus aikoinaa (10v sitten) kävin lapin autossa kysymässä kardaanin tukilaakeria. Sillon makso 350 mk ja olis kestänyt 2-3 viikkoa kun osa olis japanista tullut.
Sillon muistaakseni kaikki osat sai japanista mitä suomesta ei löytynyt.



Saakohan muuten tämmöseen laittaa 1600 tai 2000
konetta suoraan ilman muutosleimaa. Meinaan että jos ei museoimiseen kiinostus riitä. ;D
saakohan uudemmista sovellettua...? oliko mitenkä liian pitkä? meinaan omaan tarvisin kans nuota...kaasut olis hyvät olla
ja
koneesta....
1600sen saa heittämällä, 1200sen laatikko niin se on suhteellisen räväkkä paketti...
2000sen 4g52sen saat sinne suoraan, ilman muutoslupia.
mutta uudemman 4g63sen hevoset ja tilavuus menee karvan verran yli rajojen...MUTTA mulla on maahantuojan paperi joka todistaa että lancerissa sama alusta kuin celestessä ja saa verrata 2000gsr:ään 8) makso 60e...
ja mikä kaikista hauskinta on niin 1200sen alusta kelpaa 2000seen ;D
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Patruunat oli liian pitkät ja kiritysmutteri jolla patruuna tulee kiinni ei sopinut paikalleen. :p

Jollain japsi nettisiviulla oli myytävänä kybin iskarit jotka sopii -76 malliiseen etu: (F)82R-1921
taakse: (R)80C-2302
Sitä en sitte tiiä että saako niitä suomesta mistään. :-\


Lancerihan saattas kulkea kohtuu verkkasesti jos 2000 koneen laittas paikalleen.
Australiassa oli jollain vielä turbotettukkin A72. Oli muistaakseni 1600 kone.

Se ovipahvi pitäs olla tämmönen:
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Jaa mistähän sitä löytäisi kipinän laittaa tätä vanhusta ::).
Ollut vähän hakusessa tässä viimiset puolivuotta.
Maaliskuussa kuitenkin tarkoitus jatkaa projektia.
Pohjien hinkkaus ja maalit päälle.
Moottorin ja vaihteiston tiivisteet uusiksi ja kilpiin.
Pakko vääntää vaikka hampaat irvessä ;D kun kerta on alotettu.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Jos saisit käärittyä kokoon varaosanumerot noista edellämainituista kuvien osista (jos siinä on mainittu...) niin voisin vilkaista
olisko "helposti" saatavilla...? Ainakin kaikkein kiinnostavimmista osista,ellei ihan kaikkia jaksa luetella...? :)
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Oma A72 on kanssa tuolla tallissa vain odottamassa sitä kipinän syttymistä, seisonnassa on ettei suola pääse raiskaamaan sitä. Pitää ensin saada tuo uusi talli laittelu kuntoon ennen kuin voi rueta fixailemaan museo kuntoon. Onneksi on virtaa kilvissä alkuvuolelle 2008 saakka jos keväällä innostuu vielä tietä näyttämään tuolle ennen muttereiksi purkamista :driver
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

No nyt on vuoden verran kerätty inspiraatiota ja tälläviikolla tarkoitus tehdät pohjat ja maalata ensiviikolla.
Saa nähdä miten käy. Jos totta puhutaan niin ei kyllä oikeen kiinnosta/nappaa, mutta yritetään.
Käyttöauton kanssa on vähän voimat/aika mennyt :seina.

Jospa tänäkesänä olisi kilvissäkin. Siihen tähdätään.
Miten harrasteauton vakuutukset ja verot menee nykyään? Ei ole oikeen kokemusta.


Laitetaan nyt vielä pari ralli pätkää kevennykseksi:
http://www.youtube.com/watch?v=rF9DjFF6-jc
http://www.youtube.com/watch?v=ail1aNZAwk4&NR=1
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Lancer1976 sanoi
Miten harrasteauton vakuutukset ja verot menee nykyään? Ei ole oikeen kokemusta.
Fennia ei ainakaan tunne käsitettä harrasteauto. Tuossa omassa vanhuksessa on pelkkä liikennevakuutus kun eivät mitään muuta siihen anna vaikka kuinka olen anellut.
Pitäisi jossain vaiheessa käydä esim. Tapiolassa kilpailuttamassa vakuutukset.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Lancer1976 sanoi
Tapiolasta ajattelin itsekkin kysästä.
Itsekkin vertailin yhtiöt läpi,ja kaikin puolin parhaimmaksi osottautui Tapiola,suosittelen!

Tosin,perusseisonta-aika tuossa vakuutuksessa on talvikausi,eli siitä tulee hieman kädenvääntöä,mutta pitäisi kuulemma onnistua (talvella ajossa,kesät seisonnassa..).
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Mites Ratsun140y lanceri projekti on edistynyt ?

Omaa oon nyt pari iltaa pakkeloinnut. Ei ole mitään mukavaa hommaa, kun ei osaa.
Kai sitä joskus oppii laittamaan oikeaan paikkaan, tarpeeksi ja hiomaan sopivasti.
Takaluukun tiiviste ei suostunut lähtemään ehjänä irti, oli jollain liimalla kiinni ja kumi kovettunut.
Vanha maalikin tuntuu olevan lujassa, paperi menee/palaa tukkoon muutamassa minuutissa.
Lisäksi katolle ja takaluukkuun vedetty jotain lakkatököttiä pensselillä :(.
Tämäviikko ainakin hiotaan min.4tuntia/ilta ;D.
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

noo töiden, emännän ja sään sallies teen eteenpäin ;D, itsellä on kans se pakkeloiminen meneillään, yllättävän paljon löytyy pientä lommoa mitä saa kittailla, kone odottaa oikeestaan enää kantta paikoilleen(lapualla vieläkin hiottavana) mutta kyllä se siitä, jos ennen heinäkuuta olis nii olis hyvä! (Niinisalo TykPr. kutsuu)
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Lancer A72 projekti

Nonii, nyt on reilu pariviikkoa pakkeloitu ja se vaihe alkaa olla ohi. Ainakin isoimmat kittaukset on tehty.
Eniten meni aikaa takakaarien ja takakyljen pakkeloinnissa. 120Y datsunin takakaaret ku ei oikeen istunut. Kaaren joutu leikkaa moneen osaan ja hitsailla palasina paikalleen. Lisäksi kylkeä ja takaluukkua oli rutattu. Ovissa pikkulommoja ja etulokasuojan alaosat joutu myös pakkelista taiteilemaan. Aikaa menee kun ei ole ammattitaitoa noihin pelti/maalaustöihin.
Nyt olisi seuraavaksi tarkoitus purkaa ovet, ikkunat, luukut, lokasuojat , konepelti . . .
Hiomaväri päälle ja taas hiomaan ;D.

Noita katon kromilistoja ei taida saada ehjänä irti. Taitaa olla jotenkin menkeloitu paikalleen.
Samoten tuulilasi saa jäädä paikalleen. Kumitiiviste näyttäisi olevan sen verran haperoa että ei uskalla. Uutta tiivistettä tuskin mistään saa. Tuli ehkä hieman hankala projekti otettua kun noita osia ei oikeen mistään löydy. Varaosalistakin pitäisi tehdä osista joita tarvitsee. Voisi sitten alkaa selvittää että mitä löytyy ja mistä. Osia tuli varastosta pengottua. Vielä näyttäisi kaikki olevan tallessa. Siitä on jo kohta puolitoistavuotta kun puskurit ja valot ym. purin pois. Alko jo vähän hirvittää että löytyykö niitä enää. Mutta onneksi kaikki näyttäisi olevan tallessa.




Nyt näyttää sille että ei valmistu tämä mitsu tälle kesälle :(.
No, ens kesänä sitte. . . . ehkä
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

[quote author=Ratsun140y]ps. näin taas eilen seinäjoella sen mattamustan colt lancerin liikentees :-X
[/quote]

Sellainen 4D 1400 mattamusta hirvitys mulla oli joskus ~12v sitten. Minne lie katosi se auto. Ei näkynyt enää liikenteessä.
Mattamusta oli oikeen hyvä väri kun vertasi alkuperäiseen oranssinpunaiseen väriin.


Pitäisi taas tehdä kierros varaosaliikkeissä että löytyykö mitään tarvittavia varaosia. mm. Etuiskarit ja jarrulevyt, palat. pakoputki.
Vemixiltä kyselin korin ja koneen osia ja jotain vielä löytyy. Nyt on alkanut mietityttää että teenkö tästä sittenkään museo peliä vai jotain muuta. 2.0 kone ym viritykset hiipii kokoajan ajatuksiin.
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

kyllä! kävin kattomas nettiauton keltaista 1400gl colt lanceria, lähinnä turbiini vanteita kun olin iltalomilla. siinä olis ihan ok, entisöinti kohde: oli nimittäin tallella jopa ne kynnyksien rosterilistat, ja takapuskurikin vaikutti yllättävän kovalta... hitsattavaa löytyy kyllä...mutta en mahdottomaksi leimaisi!
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

motonetissa näytti olevan ainakin jarrupaloja sekä jotain putkiston osia,iskareita ei ole hyllyssä mutta kannattaa kysyä. :)
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Onkos noita etuvetoisten koneita sovitettu takavetoiseen?
Saako moottorin kiinnitystä helposti tehtyä? sopiiko kytkimet ja kopat?
Koneen vaihtamalla ei tarvitsisi alkuperäistä konetta raiskata virityksillä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8772.msg113172#msg113172

Tuolla väittävät että menis humps vaan eli samoihin kiinnikkeisiin ainakin tuo 4g64, niin miksei mahdollisesti muutkin. Tuo onkin herättänyt kiinnostusta laittaa tuollainen 64:n celesten pellinalle.
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Turbottaminenkin kävi mielessä, mutta saako tämmöseen tehoja vastaavia jarruja rakennettua. Leimaa varten siis, minua ei haittaa jos jarrut vähän heikot. Kaasulla ajetaan, ei jarrulla ;D.
Onko celestessä levyt takana, vai mistä saisi palikat jarruihin?
Ja mikähän mahtaa olla max teholukema mitä saa olla. Mulla kun noista muutoskatsastuksista ei ole kokemusta.

Turbo lanceri kulostaisi kivalle :p.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Celestessä on vielä rummut takana, taitaa olla turbo galantissa vasta levyt. Mutta mitä turbottamiseen tulee niin ratsun140y mainitsi että hänellä on paperi jossa sanotaan että celeste kuuluu ns. mallisarjaan jolloin sen 2000gsr moottoria voidaan käyttää vertailun kohteena.

Ratsun140y, onko siinä paperissa mainintaa että paljon tuossa moottorissa on tehot?
Tämän päälle vielä se sallitut 20%.
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

ei täs oo sen kummemmin kuin:
"
COLT-LANCER JA CELESTE MALLISARJAT

Pyynnöstä ilmoitamme, että Mitsubishi Colt-lancer A7#
on samaa mallisarjaa kuin Mitsubishi Celeste.

Liitteenä kopio korjaamokirjasta 1kpl



Vemic Auto OY AB

ja nimi alla"

liitteestä ei tehot selviä, mutta saahan ne ilmoitettua sitten erikseen/ mitä sanoo konttorin kone.

muttamutta joku joskus täälä kehu että kun celesteä löytyy 2.6 neloskoneella... ;D

ps. kannattaa käydä ihan konttorilta kysymäs, voi olla että sen myllyn mukaan onkin eri mallisarjaa 2 ja neliovinen...
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

1.6 turbokone olisi tulossa. 4G32BT 112hv. Mielenkiintoinen moottori. Turbo sijoitettu hieman erikoisemmin, kuin mitä muissa moottoreissa. Saa nähdä että millasella rakentelulla ja muutostöillä koneen saa lanceriin paikalleen. Muutoksia täytyy jokatapauksessa tehdä.


Sitten pitäisi selvittää että saako sitä sillä koneella kilpiin ;D
Paljonko celestessä on maksimissaan tehoja?
Suurin kone lienee 2.0?
Ja eikös aikoinaan ollut lehdessä juttua kun joku oli laittanut 3,5 litrasen V8 koneenkin celesten kaulalle. Siihen oli maahantuojan suosituksesta vaihdettu galantin etujouset, turbo lancerin jäähdytetyt etujarrut ja taakse taka-akseliin poikittaistuki ja näillä sai kilpiin.
Ei taida enää nykyään onnistua?

No mitään super lanceria tästä ei kuitenkaan tule. Noi turbokoneen 112 japaninhevosta saa riittää.

Auton väri pitäisi saada päätettyä.
Jos sen nyt vihdoinkin sais talvenaikana maalattua.
Museoautoa tästä ei siis tule. Seisonta-ajan verokäytäntö kun on nykyään käytännöllisempi, kun seisonta-ajalta ei tarvitse veroja maksaa.
Autonvakuutusarvo täytyisi vielä selvittää, ettei käy huonosti jos jotain sattuu.
Ei ole kiva jos autosta ei saa kuin 100e jos lunastuskuntoon menee.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=4182.msg31399#msg31399

Tuosta celesten tehot eli tehokkaimmillaan tuo 110hp.

Ja mitä tuohon 2.6:een tulee niin se on myyty amerikassa nimellä plymounth (fire)arrow, ja tuohon vertaaminen ei ole toistaiseksi onnistunut eri nimen vuoksi. Tietysti jos tuon asian saa paukutettua jonkun katsastusinssin päähän että eroa on vain nimi ja merkki niin ehkä se olisi mahdollista.

Itsellä on tuo 4g64 eli 2.4L bensa käynyt mielessä sen pitäisi mennä ainakin tehojen ja tilavuuden puolesta, mutta paino pitäisi vielä selvittää.
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Haynesin korjausoppaan mukaan noita koreja on ollut dodgena ja plymounthina. 1500, 2000 ja 2600(4G54) koneella. Kuukkelillakin löytyy kuvia ja juttuja dodge malleista. Haynesin korjausopaan ja mitsun varaosakirjan mukaan kaikki mallit(A72, A73, A75) on samoilla 184mm etulevyllä (paksuus 13mm). Muistaakseni TM:ssä kehuttiin 1400cc lancerin jarruja, että kai niissä teho riittää. Täytyy käydä konttorilla neuvottelemassa asiasta. Ensin tietenkin täytyy saada turbokone paikalleen ja testattua että miten tollanen kaasutin/turbo toimii.

4G92, heh:
http://www.mitsubishi-forums.com/index.php?act=Attach&type=post&id=2265
Kaikkee ne malesian pojat tekee. Taitaa olla joku viritys buumi menossa sielläpäin.
Turbomallejakin näköjään löytyy. . .
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Wlooffy sanoi

Celesten tehokkain malli GSR (tuplakaasuttimin) on SAE125hv (voi käyttää SAE tietoja muutoskatsastuksessa :peukku )
ja Dodge Arrow ei käy vertailumalliksi vaikka onkin samalla runkonumerolla oleva ja melkein identtinen auto :seina

jos saisi dodgea käytettyä vertailukohteena niin keulalle saisi pajeron V6 koneen... no onkos siin paljon eroa sigman 12valve v6seen.... :p
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

OT:

Ja mitä tuohon 2.6:een tulee niin se on myyty amerikassa nimellä plymounth (fire)arrow, ja tuohon vertaaminen ei ole toistaiseksi onnistunut eri nimen vuoksi.

Tämä ei ole ikinä mennyt minulle jakeluun. Ei millään pahalla nykyisiä ja tulevia katsastusinsinöörejä ja muita asiasta päättäviä kohtaan, mutta miksi autotekniikkaa opiskellut henkilö ei osaa verrata auton pohjalevyjä ja muuta tekniikka päättäessään ovatko kaksi eri nimellä myytyä autoa samaa mallisarjaa vai ei? Nykyisin käydään lukemassa (paikallisen maahantuojan markkinointiosaston valitsema) mallinimi auton takaloosterista ja jos nimi ei ole sama, niin yleensä autot eivät Lipposlovakialaisen tulkinnan mukaan ole samaa mallisarjaa. Tämän tasoiseen vertailuun pystyy ekaluokkalainenkin, ei siihen tarvita insinööriä. Insinöörien luulisi siis pystyvän parempaan suoritukseen arvioinneissaan.

Sama ongelma vaivaa osittain Colt/Lancer malleja: teknisesti Colt on pystyperäinen Lancer tai Lancer on konttiperäinen Colt. Jossain päin maailmaa mallinimiä on vain yksi, joka kattaa sekä pystyperäisen, että konttiperäisen mallin. Mutta ah, Suomessahan nämä ovat tääääyyysin eri autoja...
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

http://www.answers.com/topic/plymouth-arrow?cat=technology
http://www.answers.com/topic/mitsubishi-lancer

No se siitä. Ei käy niin ei käy.
Ja takasin asiaan. Mitäs arvelette että joutuuko lanceriin tekemään jotain muutoksia jarruille?
Tai jotain muita muutoksia. Vai riittääkö pelkkä 60e maksava A4 lappu(lancer=celeste) vemixiltäkö kelpaa???

Ja toinen juttu. Millasia koneita noi (cordia)1.6 kaasariturbo koneet on? Parempi jättää verkonpainoksi?
Minulle tuo on ensimmäinen kaasutin-turbo-moottori ratkasulla oleva turbokone mitä olen nähnyt.
Vai pitäiskö sittenkin miettiä jotain toista konetta tuohon lanceriin.
Oisko nyt kellään VARMAA tietoa että sopiiko jokin 80-luvun lancerin tai galantin kone(1.8-2.0) suoraan tuohon vanhaan 1400cc lanceriin? Koneen kiinnitys varmaan onnistuu, mutta miten ne laatikon pultit? Lancerissa -76 on 4-vaihteinen laatikko, elikkä kiinnityksen osalta moottorin pitäisi olla siihen sopiva. 80-luvun autot on nyt alennusmyynnissä, eli elimenluovuttaja auton hankitaan ei paljoa rahaa uppoais. Ruisku tekniikkakaan ei haittaa kun niiden kanssa tulee päivät muutenkin puuhattua. Elikkä ehdotuksia mikä auto ja millä koneella!
 

Lancer1976

A72 Lancer 1,4 GL -76
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Hki rovaniemi vantaa tuusula
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Tänään selvittelin tuota muutoskatsastus operaatiota:

Konetta vaihdettaessa tehokkaampaan täytyy jarrujen ja alustan(mm.jouset) olla samat kuin mitä sen mallisarjan tehokkaimmassa mallissa on.

Jos vertailukohdaksi otetaan tehokkain lancer 1600cc gsr 82hv, niin silloin tehot saisi olla max 98,4hv. Samoilla jarruilla ja jousilla. Eli mitään muita muutoksia ei tarvitsisi tehdä jos tehot on alle tuon 98,4hv.

Mutta nyt kun maahantuojalta saa todistuksen että lancer A7# on samaa mallisarjaa kuin celeste niin tehoa saakin olla reilusti enemmän. Elikkä celeste 2000 125hv, +20% =150hv max teho. Tähänastisten selvitysten mukaan ainakin etujarrut on 2.0 celestessä samat kuin A72 mallin lancerissa. Huomenna selviää lisää kun pääsen veraamaan celesten ja lancerin varaosakirjoja. Takajarruissa voi olla eroja. Ainakin motonetin listojen mukaan celestessä olisi eri takajarrurummut. Toivottavasti ei tarvitse alkaa celesten perää vaihtamaan lanceriin. Vai käviskö celesten rummut lanceriin? Jarruvoimissa tuskin on merkittävää eroa vaikka celesten rummut olisikin isommat, mutta leimalle jarrut joutuu vaihtamaan jos ne on isommat oli jarruvoimissa eroa tai ei. No, huomenna se selviää.

Katsastuksessa ei tarvitse olla tehomittausta koneesta jos voidaan todeta että autossa oleva kone on jonkin mallisarjan kone josta tehot käy ilmi, ilmeisesti elimenluovuttaja auton rekisteriote käy liitteeksi. Moottorin numero pitäisi olla koneesta nähtävissä. Auto punnitaan, akselipainot täytyy vastata rekisteriotteessa olevia akselimassoja. Varaosakirjasta tulosteet joista voidaan todeta että autossa on vaadittavat jarrut ja jouset. Tuota en tiedä mitä ne jouset tuossa merkkaa. Painoa ei kuitenkaan montaa kiloa tule lisää. Ehkä 10-20kg. Että tuskin niillä jousilla on mitään väliä.

Hiljasta täällä on, mutta koitetaan:
Missä mitsussa olisi koneen tehot lähelle 150hv tai vähän alle?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Kokemuksia lancer A72 projekteista?

Lancer1976 sanoi
Hiljasta täällä on, mutta koitetaan:
Missä mitsussa olisi koneen tehot lähelle 150hv tai vähän alle?

tässä koneessa on 150hv :peukku
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18592.0
 
Ylös Bottom