Korin (ja muidenkin) osien painoja

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
E3# Galant konepelti: 20 kg (punnittu)
C5/6 Colt/Lancer konepelti: 15 kg (punnittu)

Tämmöistä ketjua kehiin. Punnitkaa ja lisäilkää. Jeesaa kaikkia jotka ovat kiinnostuneita auton keventämisestä. 20-40 kg sietävä kala/matkavaravaaka, sellainen koukkumallinen, on todettu käteväksi punnitushommissa. Saa mm. ebaysta (hook scale) tai vaikkapa Clas Ohlsonilta tuotenro. 34-5005.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

EA farkusta:
- etulokasuoja 2,8kg
- etuovi ilman lasia, ovipahvia, ikkunannostinta 21kg
- täydellinen takaovi 22,5kg

1G Pajerosta:
- TD:n konepelti (ilman scooppia) 16,8kg
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Esimerkillistä!

Pajeron konepelti on YLLÄTTÄVÄN kevyt. Vrt. Lancerin pelti, joka on pienempi (ja ihan rimpula).
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Evo seiskasta:
-sivupeili 1,1kg/kpl
-säiliö coolerin ruiskulle 0,75kg
-xenon umpio 3,6kg/kpl
-ovipahvi etu 2,5kg/kpl
-vakiokaiuttimet etu 0,43kg/kpl taka 0,37kg/kpl
-etupuskuri vahvikerankoineen 8,0kg
-muovisuoja puskurin alle 3,1kg
-konepelti ilman ritilöitä ja NACA ductia 8,2kg
-takaluukku ilman siipeä ja lukkosysteemejä 12,85kg (evo 9 mutta lienee sama kun muissa. ainoastaan siiven reijät eripaikoilla)
-Bitumia ja ylimääräsiä liimapurseita sain otettua pois lattiasta 6,3kg
-Lattiamatto 6,6kg
-kattoverhoilu 2,2kg
-lämmityspuhallin 8,5kg
-kojelauta mittaristoineen ja bägeineen 15,5kg
-sisäpuolen johtonippu 8,1kg (saa nähä kuinka paljon saa karsittua pois turhia johtoja)
-GSR hattuhylly+ vaimenninkumi 1,5kg
-takapenkin selkänoja 6,1kg
-tulipellin ääni/lämpöeriste sisäpuolelta 4,2kg
-etuovi täysvarustuksessa 25,5kg
-takaovi täysvarustuksessa 20kg
-Evo 7,8 peltikatto 9,9kg ilman poikittaisia vahvikkeita
 

BamBu^^

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Maxxximus vois purkaa koko auton ja punnita kaikki ni tietäs ite mistä evoa alkaa keventää.. ;D :peukku
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

BamBu^^ sanoi
Maxxximus vois purkaa koko auton ja punnita kaikki ni tietäs ite mistä evoa alkaa keventää.. ;D :peukku

Ei se kaukana ole. Onneks kevääseen on aikaa eikä sille tuu ees kiire :p
 

BamBu^^

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Maxxximus sanoi
Joo tuanoinnii eise tosiaan kaukana oo ;D pudotan vielä perän, apurungon, etu- takalasin ja pari nippeliä konehuoneesta ni se olis siinä.
Loistavaa!! ;D
 

Clutchkick

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2011
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

en omista puntaria mutta tuntu aika suurelta toi evon takaoven tyhjäys vrt toisenpuolen täysinäiseen? olisko jopa 10kg kevennys?
 

Clutchkick

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2011
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Voisko joku heittää faktaa e4 ja e5 etulokasuojien painoerotus? pitäs vaihtaa omaan vitoseen nelosen loksut koska toi vitosen muoto ei sovellu mun levityspalalle :D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Lancer evo 2 orggis konepelti (alumiini), ritilöineen ja lämpöeristeineen: 10,4 kg.

(...p*rkele, sen keventämisessä tulee kalliita kiloja....)

Oletettavasti myös evo 3 ja evo 1 konepellit ovat koko lailla tarkaan tämän painoisia (?)...
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Pieni koukkuvaaka on vähän aikaa sitten hommattu mutta saa nähdä milloin tulee käyteltyä tuohon... :)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Hiukan OT korialueella, katotaan tehdäänkö moottorin- yms. osista oma ketjunsa (mielipiteitä?), mutta olkoon toistaiseksi tässä tallessa.

Evo 4 imusarja, suuttimet ja suutintukki, sekä kaasuläppäkotelo kiinni, tukirauta ei: 4,78kg
6-bolt Cyclone imusarja, ilman KL-koteloa, suuttimia, suutintukkia, tukirautaa: 8,19kg

evo4 pakosarja: 6,22kg
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

CB Lancer etuloksu, pienillä hiekoilla ja kevyillä massoilla 2.6 kg.

CB Lancer takaluukku valomuoveineen 11.5 kg.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Niko Päivinen sanoi
CB Lancer takaluukku valomuoveineen 11.5 kg.
Kyllähän mitsuissa kevyitä osia on, referenssinä 99 Legacyn takaluukku pienellä spoilerilla 24kg..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

No joo, mutta CB Lancer, joka nyt on lähinnä paperia joka paikasta. Vastaavat Galantin osat ovat saletisti painavampia.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Ei korin osa, mutta mainittakoon silti kuriositeettina:

4D56 TD-IC:n vauhtipyörä: 17,95 kg...... :nykii
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Maxxximus sanoi
Evo 7,8 peltikatto 9,9kg ilman poikittaisia vahvikkeita.
Olis mielenkiintoinen tietää mitä alumiininen painaa... ::)

Jos laskin oikein niin n.3,4Kg
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

-JP- sanoi
Jos laskin oikein niin n.3,4Kg
Jos pitää paikkansa nii on kyllä sit saatu todella kevyeks. :eek:
Väsäsin hiilarisen ja sillä on nyt painoa 3,25kg, lakkaus puuttuu vielä.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Veikkaisin alumiinisen painoksi jotain 4.5-5.5 kg. JP taisi laskea samalla ainevahvuudella teräksisen kanssa, mutta se mennee kyllä alumiinia käyttäessä jo aika ohueksi... eli veikkaisin alumiinisen olevan pykälää-paria paksumpaa, kuin teräksinen vastaava. Ja huom. veikkaan, en tiedä varmasti.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

Niko Päivinen sanoi
Veikkaisin alumiinisen painoksi jotain 4.5-5.5 kg. JP taisi laskea samalla ainevahvuudella teräksisen kanssa, mutta se mennee kyllä alumiinia käyttäessä jo aika ohueksi... eli veikkaisin alumiinisen olevan pykälää-paria paksumpaa, kuin teräksinen vastaava. Ja huom. veikkaan, en tiedä varmasti.

Juu laskimella arvailin painoa. Aine vahvuuksista ei tietoa , mutta siinä alumiini katossa tosiaan ne vahviste kanttaukset molemmissa reunoissa. Katon sisäpuolella runko vahvikkeena terästä johon kattopaneeli liimataan kiinni.

EDIT: Googlesta vahvistamatonta tietoa : The standard aluminium MR roof comes in at 5.2kg and the standard non MR steel roof weighs in at around 11kg.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

No tuo 5.2 kg osuisi kyllä aika hyvin siihen haarukkaan, jota itse veikkaisin.

Puntarihan sen totuuden kertoisi, mutta ei taida kauhean moni olla innokas irroittamaan alumiiinikattoa punnitusta varten... ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

4G93 raakalohko 38kg

4G63 raakalohko 39kg

6G72 raakalohko 42kg
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Korin (ja muidenkin) osien painoja

3000GT yms koneen kannake OEM 3,98kg, 3SX aftermarket alumiini 1,42kg.
 
Ylös Bottom