Halvoissa iskareissa käytetään tietysti halpaa öljyä ja kun kyseessä Kyb niin valmistettu todenäköisesti Kiinassa, hinta tuolta hankittuna n.5€ kpl, kaasupainevaimennin jossa kuitenkin kaasu öljyn joukossa ja työmenetelmien takia sinne jää tyhjiö jonka saattaa huomata juuri pakkasilla.
Laadukkaissa vaimentimissa tiivisteet,öljyt ja mäntäsysteemi on tyystin erilainen, sitten kun mennään nuihin välimännällisiin vaimentimiin jossa öljy ja kaasu on erillään ja erotettu toisistaan välimännällä tätä tyhjiötä ei niin havaitse kaasupaineen vuoksi.
Irrotettu vaimennin kurlaa silloin kun siellä on ilmaa tai öljyt vajonneet tai kuluneet toimimattomiksi, tuon huomaa helpoten vaimennin pystyasennossa vartta liikuttelemalla edestakaisin koko liikematkan.
Onkin joskus tullut mieleen saisko nuita kuluneita vaimentimia muokattua toimiviksi tekemällä vaimentimen runkoputkeen venttiili josta sisään uudet öljyt ja typpikaasut...