Kysymyksiä Evo III

Rusakko

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2018
Terve kaikille! Olen uusi täällä foorumilla ja myös uusi Mitsubishin omistaja. Ajossa on ensimmäinen Mitsubishi koskaan, malliltaan Evo III.

Nyt kaipaillaan vastauksia kysymyksiin ja vinkkejä kokeneemmilta. Olen ajanut ensimmäiset 1000 kilometriä ja nyt Evo päästelee outoa ääntä. Ääni kuuluu kuskin puolelta (oikealta) takarenkaan kohdalta ja alkaa kun vauhtia on n. 60kmh ja kovenee aina kiihdyttäessä 100kmh asti ja sitten loppuu. Kyseinen ääni on korkea, humiseva ja hieman hankaava ääni.. Voiko olla pyörän laakeri? Toinen kysymys. Kiihdyttäessä kuuluu myös välillä tasaista nakutusta samasta suunnasta mistä edellä mainittu ääni kuuluu. Voiko olla käsijarrun palikat vaan niin kuluneet ja löysällä? Viimeksi kun ääni kuului, jarrutin kevyesti alamäessä ja hidastaessa kuului yksi kovempi kolahdus jonka jälkeen ääntä ei enää kuulunut. Käsijarru pitää todella huonosti ja taitaa muutenkin olla vaihtokunnossa :D Osuiko ollenkaan oikeaan vai etsitäänkö vikaa muualta? Mitä muuta pitää tutkia? Mistä suosittelette ostamaan/tilaamaan varaosat? Hieman jännittää ajaa noiden äänien kanssa, kuitenkin usein päivittäistä ajoa kertyy ihan kiitettävästi.

Yllätyin kuitenkin miten mukava Evo on muuten ajella, poislukien nuo äänet. Hieno kulkine ja kaduttaa kun olen ajellut ihan muilla autoilla ennen tätä. Olis vaan pitänyt jo aikasemmin siirtyä Mitsuihin :cool:
 

4HM4

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2018
Käys alkuun vähän kopeloimassa niitä takapyöriä. Pyöriikö ne normaalisti käsivoimin ja tuntuuko välystä ku heiluttelet? Onko silminnähtävästi enempi jarrupölyä kuin muissa vanteissa? Lämpeneekö pyörä selvästi ajon jäljiltä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Nosta koko auto ylös pyöritä rengasta ja pidä jousesta kiinni. Tuntuuko rahinaa? Voi olla myös että sun jarru vaan laahaa.
Normaalit osat saa varaosaliikkeistä, kerhon jäsenenä saat OE osia edullisesti merkkiliikeestä ja joskus kannattaa katsoa esim. Ross sportin tarjonta.
 

Rusakko

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2018
Käys alkuun vähän kopeloimassa niitä takapyöriä. Pyöriikö ne normaalisti käsivoimin ja tuntuuko välystä ku heiluttelet? Onko silminnähtävästi enempi jarrupölyä kuin muissa vanteissa? Lämpeneekö pyörä selvästi ajon jäljiltä?

Tällä viikolla pääseen nosturille niin kokeilen siis ensimmäisenä tämän.


Nosta koko auto ylös pyöritä rengasta ja pidä jousesta kiinni. Tuntuuko rahinaa? Voi olla myös että sun jarru vaan laahaa.
Normaalit osat saa varaosaliikkeistä, kerhon jäsenenä saat OE osia edullisesti merkkiliikeestä ja joskus kannattaa katsoa esim. Ross sportin tarjonta.

Kokeillaan heti kun pääsee nosturille. Täytyypä liittyä sitten jäseneksi. Kiitos vastauksesta!
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Kyllähän olet itse aika hyvin vastaillut jo kusymkseesi, mutta tarkista nyt kun nosturille saat, mutta aika varmasti nuo jarrut ja pyöränlaakerit.
Mutta itellä oli lancerissa takana pitkittäis tukivarren pusla menny, luulin eka et välys oli joko vetoakselissa tai pyöränlaakerissa ensiksi mutta kampesin vähä tukivarsia nii sieltä löyty syylinen, se just nakutti ja jarruttaessa kolahti ja välillä häipyi, varsinkin kun lähti vedättää
 

Rusakko

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2018
Kyllähän olet itse aika hyvin vastaillut jo kusymkseesi, mutta tarkista nyt kun nosturille saat, mutta aika varmasti nuo jarrut ja pyöränlaakerit.
Mutta itellä oli lancerissa takana pitkittäis tukivarren pusla menny, luulin eka et välys oli joko vetoakselissa tai pyöränlaakerissa ensiksi mutta kampesin vähä tukivarsia nii sieltä löyty syylinen, se just nakutti ja jarruttaessa kolahti ja välillä häipyi, varsinkin kun lähti vedättää

Kiitos vinkistä! Täytyy tutkia kun saan nosturille.
 
Ylös Bottom