Kysymyksiä Evo IX RS:tä

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Kaipaisin tietoa Evo IX RS:tä. Eritoten liittyen huhuun jonka mukaan siinä olis GSR:stä poiketen Bilsteinin iskarit valmiina. Ja jos on, niin onko samat kuin Ultimatessa/MR:ssä? Kaikki muutkin erot RS:n ja GSR:n välillä kiinnostavat.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

evoluutio sanoi
Kaipaisin tietoa Evo IX RS:tä. Eritoten liittyen huhuun jonka mukaan siinä olis GSR:stä poiketen Bilsteinin iskarit valmiina. Ja jos on, niin onko samat kuin Ultimatessa/MR:ssä? Kaikki muutkin erot RS:n ja GSR:n välillä kiinnostavat.

http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/1.purku/DSCN0164.JPG

ei nuo purettaessa bilsteiniltä näyttäny :)
Paremminki vakio lancerin tolpilta...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Ja miksi olisikaan? RS on kilpa-auton aihio eikä siihen ole syytä laittaa kalliita osia jotka kuitenkin vaihdettisiin välittömästi.
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

CCC uk:n tuomissa FQ- ym. malleissa bilsteinit on alla. ne vaihdetaan täällä briteissä alle.

Ja sama taitaa olla ralliart-malleissa
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Harri K sanoi
http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/1.purku/DSCN0164.JPG

ei nuo purettaessa bilsteiniltä näyttäny :)
Paremminki vakio lancerin tolpilta...
Joo. Pötyä näytti se huhu olevan. Vehon tuotepäällikön mukaan ei ole vakio tolpat ajettaviksi tehty... Siispä ei ole GSR:kään. ;D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

JHN sanoi
Onko gsr/rs mallien putkistoissa eroa?

sovituksellisesti ei, pitäisi käydä ristiin.
Tehollisesti: ei (dp täysin mehupilliä myös RS:ssä, takapöntössä jotain pientä eroa taisi olla)
 

JHN

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2014
Sijainti
nurmijärvi
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Ok, kun tuossa mun ix:ssä on AMW:ltä ostettu RS-mallin putkisto kuittien mukaan, on ollut järkevä sijoitus noin 800€....
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

JHN sanoi
Ok, kun tuossa mun ix:ssä on AMW:ltä ostettu RS-mallin putkisto kuittien mukaan, on ollut järkevä sijoitus noin 800€....

Onko jossain softattu ECU vai onko täysin vakio ?

Sillä vaan kyselen ,että tuo OEM putki oli se sitten GSR Tai RS tai mikä vaan , hengittelee kyllä sen verran huonosti ,että ahtoja nostamalla saat kyllä paikat rikki helposti.

Kohta voisi olla tarjolla 3" putkea Turbolta taka puskuriin asti varsin edukkaasti ,jos on kiinnostusta. Saat asennuksen samaan rahaan.

Nakkaa vaikka Privatee ,jos siltä tuntuu.
 

JHN

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2014
Sijainti
nurmijärvi
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Käsittääkseni vakio ECU, näyttää olevan HKS-sieni(äkkiä pois) ja putkisto vaihdettu jostain syystä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Voihan siellä olla joku AMW ns oma downpipe jota myyty RS nimikkeellä. Mut tosiaan vakio rs dp:
DSCN0016.JPG
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Melko huonosti saa käsityksen kuvasta millainen "mehupilli" on kyseessä , mutta näkyy kuitenkin tuo koneella tehtaalla tehty kuristus kohta ,jotta auto on saatu JDM speckseihin ( ei yli 290hv).

Harri K sanoi
Voihan siellä olla joku AMW ns oma downpipe jota myyty RS nimikkeellä. Mut tosiaan vakio rs dp:
DSCN0016.JPG
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

JHN sanoi
Käsittääkseni vakio ECU, näyttää olevan HKS-sieni(äkkiä pois) ja putkisto vaihdettu jostain syystä.

Suosittelen : Vakio kotelo K&N paneelilla.
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Olen ollut käsityksessä, että RS:n downpipessa ei olisi (esi)kattia? Ja oma suositukseni olisi Apexin paneelisuodatin vakiokoteloon. Ei tarvitse öljytä ja alkuperäistä halvempi :)


Harri K sanoi
Voihan siellä olla joku AMW ns oma downpipe jota myyty RS nimikkeellä. Mut tosiaan vakio rs dp:
DSCN0016.JPG
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

artova sanoi
Olen ollut käsityksessä, että RS:n downpipessa ei olisi (esi)kattia? Ja oma suositukseni olisi Apexin paneelisuodatin vakiokoteloon. Ei tarvitse öljytä ja alkuperäistä halvempi :)
kyllä se ainakin tuossa RS:ssä oli joka oli brand new (10km ajettu) mitä purin.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

artova sanoi
Olen ollut käsityksessä, että RS:n downpipessa ei olisi (esi)kattia? Ja oma suositukseni olisi Apexin paneelisuodatin vakiokoteloon. Ei tarvitse öljytä ja alkuperäistä halvempi :)

15 € olen viimeksi maksanut OEM ilmansuodattimesta ? Minkä hintainen Apex on ?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Arse.. Mä maksoin 2e enempi tarvike suodattimesta :( (mulla sama suodatin ku evo 7-9)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Mr mmc sanoi
Arse.. Mä maksoin 2e enempi tarvike suodattimesta :( (mulla sama suodatin ku evo 7-9)

Juu varmaankin indeksi korotus tullut jossain välissä, ostin viimeksi OEM suodattimen 4-5 vuotta sitten. :)
 

artova

IX
Liittynyt
23 Tammikuu 2010
Sijainti
Raisio
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

-JP- sanoi
15 € olen viimeksi maksanut OEM ilmansuodattimesta ? Minkä hintainen Apex on ?

Eipä enään viime keväänä saanut XR552951 suodatinta. Tarjosi "vastaavaa" 70e hintaan ja sinne jäi :nykii Apexi oli jotain 60e paikkeilla...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Ebay antaa hks suodattimelle ~35e apex ~55 ecoswort ~45e blitz ~50e

Mitähän eroja noilla on muutakuin väri :O
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Mr mmc sanoi
Ebay antaa hks suodattimelle ~35e apex ~55 ecoswort ~45e blitz ~50e

Mitähän eroja noilla on muutakuin väri :O

Osta K&N. Niin ei tarvitse miettiä värivaihtoehtoja. Mamasanilla ollut parashinta aiemmin.
 

JHN

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2014
Sijainti
nurmijärvi
Vs: Kysymyksiä Evo IX RS:tä

Palatakseni tähän, tälläinen löytyi auton alta. Vakio vaiko eikö?
 

Liitetiedostot

  • WP_20150715_003-1-240x426.jpg
    WP_20150715_003-1-240x426.jpg
    41.2 KB · Lukukerrat 314
Ylös Bottom