Kytkimen vaihto-operaatio

lanseri

Lancer -89 Glx ja -92 Gti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2005
Sijainti
Klaukkala
Elikkäs kyseinen homma on jo käynnissä 1989 Lancerissa, mutta laatikon irti saamiseksi täytyy luultavasti saada vetoakselit irti. Ja näiden irtisaamiseksi täytyykö alapallonivel ja tukivarsi irroittaa? Pelkän tukivarren irroitus ei näyttänyt riiittävän. Vaiko onko homma mennyt aivan murukeksiksi? Kiithoksia avuista. 
:eek:
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
En minä irroita muuta kuin oik. iskarin alapään ja jarruletkun iskarista. Turha purkaa koko autoa yhen kytkimen takia ;)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Ite oon tehny sen näin:

Laatikosta öljyt pois
molemmat iskarit pois ja pultit auki navoista
vetonivelet irti laatikosta (lähtee isolla meisselillä varovasti kampeamalla tai vähän vasaralla naputellen meisseliä)Tarkoittaen että otetaan koko nivel eikä purata siitä juuresta koska niiden kuulien kanssa ei ole kiva peuhata ja on helmpompi heittää paikalleen kokonainen vetoakseli.
kytkimen vaijeri/ruiskussa työsylinterin irroitus
Sitten sieltä laatikon kehältä niitä pultteja auki (on muutama 10mm hylsyavaimella oleva jotka saattaa jäädä jos ei huolellisesti katso, siinä pellissä mikä estää lian menemisen kytkinkoppaan) tähän kastiin myös vaihteiston kannake joka on apukuskin lokasuojasta helposti purettavissa, helpompi nostaa laatikko takaisin myöhemmin.. (mielipide kysmys...) ja auton alta tuki joka vaihdelaatikossa (pieni tanko joka estää moottorin heilumisen? )
kun kehältä on kaikki pultit irti niin jos käsivoimat riittää niin laatikko tukevaan otteeseen, pientä nitkutusta ja laatikko tipahtaa syliin.

sitten vaan pultit auki asetelmasta ja uutta levyä peliin. :)

Näin oon itse sen tehnyt, ei se iso vaiva ole purkaa vähän enemmän..
 

lanseri

Lancer -89 Glx ja -92 Gti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2005
Sijainti
Klaukkala
OK Elikkäs noin vois sit itteki kokeilla tehdä. Tyssäs meinaan operaatio vetareiden irrotukseen.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
sen verran tarkennan että siellä laatikon juuressa kun on semmoiset "kupit" niin sieltä (vaihteiston ja kupin välistä) sitten varovasti kammeten. siinä kupin juuressa on akseli missä on boordit ja semmoinen sokka joka tulee semmoiseen uraan. lähtee helposti jos varovaisesti ottaa, muuten jos väkivalloin niin sitten saattaa tulla kolo siihen mihin se Stefa tulee ja laatikko jää vuotamaan.. sitten se todennäköisesti hajoaa jos ei muista lisätä öljyä.. :(
 
Ylös Bottom