Kytkin

Mika Muhli

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2019
Sijainti
Imatra
Outlander 2.0bensa 4x4 vm2006 outoa rohinaa kytkimen/ laatikon puolelta. Poistuu kun kytkin on pohjassa missä vika?
 

Pentti Juhani

Member
Club Member
Liittynyt
5 Elokuu 2014
Jos tarvitset vaihteistoa niin Iisalmesta löytyy.
 

Liitetiedostot

  • 20220517_075543.jpg
    20220517_075543.jpg
    486.2 KB · Lukukerrat 84

ruostetohtori

New Member
Liittynyt
4 Heinäkuu 2022
Morjes,

Mulla alkoi samaa ongelma Space Wagonin (vm 99) kanssa syksyllä. En oo sen jälkeen uskaltanut ajaa sillä. Oon yleensä mieltänyt, että painelaakeri- ja kytkinvioissa ääni kuuluu kovempana kytkinpolkimen ollessa painettuna alas. Nyt on just toisinpäin. Maalaisjärjellä aateltuna kyse vois olla jostain tukilaakerin ongelmasta kytkinakselin/vaihdelaatikon puolella.

Elättelen kuitenkin toiveita, että vika olisi vain painelaakerissa. Yksi kaveri sanoi, että hänellä oli ollut volkkarissa samat oireet ja vika oli ollut vain painelaakerissa. Löysin täältä tälläisen keskustelun, jossa vika kommentti ("Painelaakeri keskittää sen akselin jolloin ääni poistuu.") antaa myös toivoa:

Mä lähettelen tässä kesäloman aikana muutaman tarjouspyynnön lähikorjaamoille. Käyn mahdollisesti myös vähän koeajolla ja kokeilen, loppuuko ääni joillakin vaihteilla. Ainakin vapaalla kytkin ylhäällä pitää laahaavaa ääntä, muuta en enää muista.

Laitan lisää viestiä, kun jotain ilmenee tai juttu edistyy...
 
Ylös Bottom