Hei.
Teillä näyttäisi olevan aktiivinen foorumi, toivottavasti joku osaisi auttaa.
Perheessä on L200 -99 2.5D neliveto, 5-vaihteisella manuaalilla.
Eilen vähän pidemmän matkan jälkeen alkoi vaihteistosta kuulumaan rohinaa. Tein heti tänään ensiapuna vaihteistoöljyn vaihdon. Vanhassa öljyssä oli hivenen hienosta metalliputua, josta suurin osa oli tyhjennysropun magneetissa kiinni, öljyn määrä oli ok.
Meisselin kanssa kuunneltuna ääni tuntuisi tulevan vaihteiston takapäästä. Ja kuuluu eri vaihteilla erilailla. 2:lla koviten, ykkösellä, kolmosella ja vitosella vähän hiljemmin, nelosella ei juuri lainkaan. Tyhjäkäynnillä vapaalla se on helposti erotettavissa, ja loppuu kun laittaa kytkimen pohjaan.
Näistä seikoista päättelin että kyse on jostakin kytkinakselin rattaasta tai laakerista, ja koska ääni tuntuisi tulevan takapäästä veikkaisin kytkinakselin takapään laakeria. Meniköhän päättelyni ihan pieleen?
Mitäs tähän avuksi? Uudet öljyt ja RVS ei tuntuisi auttaneen. Pari henkilöauton vaihteistoa olen aikanaan purkanut, joten jos tuossa ei mitään kovin ihmeellistä ole, purkaminenkin olisi mahdollista. Käytetyt vaihteistot varaosina näyttäisi maksavan mansikoita.
Missä kaikissa mitsuissa on tuo sama vaihteisto? Varmaankin nelivedoissa on omansa, onko TDI:ssä eri? Mites Pajeron vaihteistot?
Jos päädyn vaihteiston purkamiseen ja korjaamiseen, niin mistä kannattaa kysellä osia? olisiko jollain näyttää tuosta räjäytyskuvaa?
Harri Järvinen
Teillä näyttäisi olevan aktiivinen foorumi, toivottavasti joku osaisi auttaa.
Perheessä on L200 -99 2.5D neliveto, 5-vaihteisella manuaalilla.
Eilen vähän pidemmän matkan jälkeen alkoi vaihteistosta kuulumaan rohinaa. Tein heti tänään ensiapuna vaihteistoöljyn vaihdon. Vanhassa öljyssä oli hivenen hienosta metalliputua, josta suurin osa oli tyhjennysropun magneetissa kiinni, öljyn määrä oli ok.
Meisselin kanssa kuunneltuna ääni tuntuisi tulevan vaihteiston takapäästä. Ja kuuluu eri vaihteilla erilailla. 2:lla koviten, ykkösellä, kolmosella ja vitosella vähän hiljemmin, nelosella ei juuri lainkaan. Tyhjäkäynnillä vapaalla se on helposti erotettavissa, ja loppuu kun laittaa kytkimen pohjaan.
Näistä seikoista päättelin että kyse on jostakin kytkinakselin rattaasta tai laakerista, ja koska ääni tuntuisi tulevan takapäästä veikkaisin kytkinakselin takapään laakeria. Meniköhän päättelyni ihan pieleen?
Mitäs tähän avuksi? Uudet öljyt ja RVS ei tuntuisi auttaneen. Pari henkilöauton vaihteistoa olen aikanaan purkanut, joten jos tuossa ei mitään kovin ihmeellistä ole, purkaminenkin olisi mahdollista. Käytetyt vaihteistot varaosina näyttäisi maksavan mansikoita.
Missä kaikissa mitsuissa on tuo sama vaihteisto? Varmaankin nelivedoissa on omansa, onko TDI:ssä eri? Mites Pajeron vaihteistot?
Jos päädyn vaihteiston purkamiseen ja korjaamiseen, niin mistä kannattaa kysellä osia? olisiko jollain näyttää tuosta räjäytyskuvaa?
Harri Järvinen