Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

J

JHallila

Guest
Autolla ajettu 91 tkm kun nappaa öljytäyttökorkin irti niin huohottaa mielestäni aika reippaasti :seina missäs tuon vehkeen huohotusventtiili on?
Taitaa olla männänrenkaat jumissa tai sylinterit kiillottuneet? Saakohan tuota menemään autokaupan piikkiin?

-J-
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

No kaverin Camrystä huohotusongelma korjattiin Forten motorflushilla. Siinä kanssa kone huohotti siihen tahtiin, että kun otti auton tyhjäkäydessä öljytikun irti, niin sai siinä vinkassa hiukset föönätä. Moottorihuuhtelun jälkeen tuo ulospäin puhaltava vinkka muuttui selväksi imuksi. :peukku
 
J

JHallila

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

Tilanne jatkuu, emännällä on -06 sedan samalla moottorilla ajettu 20tkm ja kun öljyntäyttö korkin nappaa pois niin sitä tuuletusta voi käyttää vaikka hiustenkuivaajana :eek: Itellä ollu ennen noita saksan vehkeitä niin ei esim: ooppelin kone huohottanut 400tkm ajetussa koneessa noin paljon, mitä vittua :eek:
Pitääkö laittaa nämä japanin keksinnöt kauppaan ja palata takaisin autoihin :p vai mikä noita riivaa??
Voisko joku lancerin omistaja napata omasta autostaan korkin pois ja kertoa tuloksen tyhjäkäynnillä?, kiitos :)
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

Tee toiseen autoista motorflush huuhtelu ja vaihda toisen merkkisiin öljyihin, niin saattaa ongelma poistua. Eri öljymerkeillä on iso ero siinä, miten esim. öljyä kuluu ja varmastikkin eri öljyvalmistajien lisäaineistuksella on myös merkitystä männänrenkaiden mahdolliselle jumimiselle. Itse olen omassa Galantissa todennu parhaiten toimivaksi Täyssynteettinen Teboilin Diamond 5W40.
 
J

JHallila

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

mystinengalant sanoi
Suosittelen lämpimästi. Mä oon ollut "erityisen tyytyväinen " eurooppalaiseen autooni. :seina

Noh, kunhan heitin herjaa. Joka merkissä on omat ongelmansa. Ihmetyttää tuo huohotus, mitattiin tuosta uudemmasta puristuspaineet niin kaikki pytyt oli 14-14,3 sisällä.
Ohivirtausmittaus olis tietty yks minkä tuon vois viedä.
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

kannattaa ettiä vastaava"oletetusti ehjä" pirssi viereen ja verrata onko huohotusta yhtä paljon.moottoreissa on aika paljon rakenteellisia eroja eli suosittelen verrata samanlaiseen.
forte on kova sana koneen sisäisessä putsauksessa. :)
 

Lipo

New Member
Liittynyt
6 Elokuu 2008
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

Pitihän tuo käydä omastakin kiesistä tarkistamassa. Tyhjäkäynnillä (kylmänä tai kuumana) öljyntäyttö reiästä käy tosiaan aikamoinen puhallus. Paperin kun pisti päälle niin se näytti pomppivan ylös alas. Mittatikun reiästä ei mielestä puhalla. Mystistä, pitäisikö tästä olla huolissaan vai kuuluukohan asian olla noin. Ei vain oikein mahdu järkeen että miksi venakopassa on tuollainen paineenvaihtelu..

Kärrynä siis -06 STW 2.0 lanceri, ajettu 55tkm. Tuskinpa noilla kilometreillä kone on vielä väljistynyt, ellei sitten renkaita ole tehty maltoraudasta.. ;)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

En minä teistä tiedä mutta ennemmin olisin huolissaan sitä että öljykorkista ei tulis mitään.. itellähän laskee vai olikohan ne nousee (jommin kummin) kierroksetkin autosta kun avaa korkin.. no joka tapauksessa, kun avaat paineistettuun tilaan "luukun" niin mistäköhän kohdasta luultavamminen paine ulos tulee.. on vissiin euroissa eri homma, joka paikkaa vuotaa valmiiksi niin paljon että ei painetta pääse tulemaan :peukku

Voin olla toki väärässä, mutta perstuntumalta voisin sanoa että en olisi huolissani paljonko auto "huohottaa" öljykorkin kautta
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

J. Puhakka sanoi
Voin olla toki väärässä, mutta perstuntumalta voisin sanoa että en olisi huolissani paljonko auto "huohottaa" öljykorkin kautta
Jpe,samaa mieltä.

Itsellänikin korkki "pomppii" reiän päällä,jos jättää auki,mutta ei kuitenkaan hyppää pois.

Eikä vie öljyä.

Ja mittatikun reiästä ei huohota yhtään.
 
J

JHallila

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

Nyt olis puristuspaineet ja ohivuotomittaus tehty

Puristukset 1 -> 12.8 ohivuoto 10%
2 -> 12.4 -> 8%
3 -> 13.4 -> 9%
4 -> 12.5 -> 12%


Et semmosta, saa kommentoida
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

JHallila sanoi
Nyt olis puristuspaineet ja ohivuotomittaus tehty

Puristukset 1 -> 12.8 ohivuoto 10%
2 -> 12.4 -> 8%
3 -> 13.4 -> 9%
4 -> 12.5 -> 12%

Et semmosta, saa kommentoida

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta eikös nuo ole hyvät? 5-10% on täysin normaalia tietääkseni?, ja kertoo hyväkuntoisesta moottorista? vai olenko ihan väärässä?
 

OssiR

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2008
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

Mun mielestä ihan hyvät lukemat ainakin. Ja huohotuskin kuulunee asiaan kun on kyse japanilaisesta autosta, lähes kaikki -90 ja uudemmat japsit tuntuu huohottavan aika reippaasti öljykorkin kautta. Ei syytä huoleen.
 
J

JHallila

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

Tuo puristuspaine mittaus on niin mittaajastakin kiinni ettei se todista mitään, bilteman ruuvattavalla kun mitatiin niin vaihtelut oli 10.0 ja 14 välillä ja tuo mittaus tehtiin veholla ihan painettavalla mittarilla. Siis semmonen kartio homma. Ehkä se pitää uskoa et kone on kunnossa, täytyy vaan laittaa fortet koneeseen kun tossa tuo öljynvaihto väli on ollut ristuksen pitkä 15tkm :eek:, ja vaihtaa tulpanjohdot kun niistä muuutma jo lyö läpi.

Onko muuten noissa ollut kytkimen kanssa noilla metreillä ollut ongelmia?
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

Ei se öljynvaihtomittarilukema tarkoita sitä ettei öljyjä saisi vaihtaa sen useammin, jos se kerta huolettaa :) Joku 5000-9000 km ei kuitenkaan ole mitenkään älyttömän tiheä tahti.
 
J

JHallila

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

progress sanoi
81tkm vaihdettiin kun ravisti jo niin prkleesti... :nykii

No ihmetelly ite samaa kun joskus satunnaisesti lähdössä ravistaa :mad: Oliko kallis paukku??

Soitin veholle, asetelma,levy ja painelaakeri 400€ töineen about 800€. Voihan sviddu :seina

Toinen soitto varaosamaailmaan, ei niiden kirjat tunne kytkinpakettia tuohon :mad: mistäköhän sais??
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

JHallila sanoi
Onko muuten noissa ollut kytkimen kanssa noilla metreillä ollut ongelmia?
No en tietysti tiedä miten kyseistä autoa/kytkintä on käytetty, mutta omassa GDI Galantissa on alkuperäiset levyt ja mittarissa 225 tkm ja kärryä hinattu paljon ja ei vielä minkäänlaisia lopun merkkejä ilmene. Oli hauska huomata, että ennenkuin aloin kärryä kuskaamaan enemmälti, niin kytkin mullakin ravisteli lievästi kylmänä. Kärryä roudatessa joutuu hieman enempi luistattamaan, niin kytkimenkin ravistus on loppunut. Eli kantsiskohan kokeilla lievästi luistattaa kytkintä, mutta ei tietenkään siihen malliin, että käry tulee hyttiin asti ;D. vm-91 Galantissa alkoi kylmänä ravistelemaan, kun nosti kytkintä. Tällöin syyksi paljastui väärällä lämpöarvolla olevat tulpat ja ravistus tuntui siltä kuin kytkin ravistais. Heti kun vaihtoi oikealla lämpöarvolla olevat tulpat, niin ravistus loppui ja hupaisinta siinä oli se, että tarvikeliikkeen varaosakirja tarjosi siihen juuri niitä "vääriä tulppia".
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

tuosta kytkimestä on ollut täällä juttua jo aiemminkin,mukamas ominaisuus jota takuu ei kata... :seina
täällä vaan alkoi täristämään niin paljon että ei sillä käytännössä pystynyt enää liikkeelle lähtemään,teki mitä vain..
asetelma p#skana,meni takuuseen mulla koko juttu.
samoin kitinöitä poisteltu useamman kerran,onhan tuo nyt jo keväästä asti ollut hiljaa,en edes loppujen lopuksi tiedä mitä kaikkea sinne vaihdettiin..
 
J

JHallila

Guest
Vs: Lancer -04 2.0 stw ja huohotus

progress sanoi
tuosta kytkimestä on ollut täällä juttua jo aiemminkin,mukamas ominaisuus jota takuu ei kata... :seina
täällä vaan alkoi täristämään niin paljon että ei sillä käytännössä pystynyt enää liikkeelle lähtemään,teki mitä vain..
asetelma p#skana,meni takuuseen mulla koko juttu.
samoin kitinöitä poisteltu useamman kerran,onhan tuo nyt jo keväästä asti ollut hiljaa,en edes loppujen lopuksi tiedä mitä kaikkea sinne vaihdettiin..

No voi sviddu, koitin haulla etsiä mutten löytänyt. Ei kellään olis linkkiä laittaa?
 
Ylös Bottom