Huomasin tuossa jonkin aikaa sitten että kone alkanut elämään ehkä hitusen liikaa, huomaa parhaiten pitkän ajon jälkeen lämpimällä koneella (kumit varmaan elää enemmän lämpimänä?) Ei mitenkään iso liike vielä mutta käynnistäessä heilahtaa mielestäni vähän liikaa, sen tuntee ja näkee. Ja kaasua antaessa pikkasen myös, mutta sitä ei tunne auton sisällä mitenkään, vain tarkistamalla huomaa. Vähän tuntee tärinää kopissa kun tyhjäkäynti on alhaimmillaan, häipyy heti kun kaasua vähänkin antaa. Resonoi vissiin just sopivasti jossain 750 paikkeilla. Satunnaisesti pieniä kolahduksia kuullut silloin tällöin kääntyessä kuoppiin tai töyssyissä, mutta epäilen että alustan kuluneet puslat syynä siihen. Muuten ajo on pehmeää ja sulavaa, ei mitään ongelmia sen suhteen.
Nopsaan kun tarkistin kumit niin vain taaimmainen näyttää revähtäneen, yhdestä kohtaa, näyttää olevan 4 kiinnityskohtaa siinä kumissa. muut kumit ok. Ja kun tunnustelee koneen liikettä niin huomaa hyvin että se taaimmainen antaa vähän liikaa periksi, eli koneen liike eteen ja taakse hitusen plussalla.
Tuo olisi varmasti hyvä vaihtaa pikkuhiljaa mutta vaihdan kumminkin kaikki kerralla niin ei sinänsä haittaa vaikka muutkin kuluisi loppuun.
KYSYMYS kuuluu että minkälainen työmaa tuo taaimmainen on vaihtaa? Netistä ei paljoa infoa löydy, joidenkin mielestä sen saa alapuolelta vaihdettua joko irroittamalla apurunkoa, joidenkin mielestä onnistuu ilman sen irroittamista. Jotkut on onnistunut vaihtaa sen yläpuolelta irroittamalla vain ilmaboksin, putken siitä ja akun. Kuitenkin aikamoiselta työltä vaikuttaa yhden tuen vaihtamiseksi. Muut taitaa olla aika helppoja.
Onko kukaan tehnyt tätä hommaa, jos kokemuksella pystyisi kertoa mikä olisi järkevin tapa? Korjaamolle vien vain jos menee ihan mahdottomaksi itse vaihtaa. Varmaan sen verran kalliiksi menis kuitenkin...
Muutenhan tuo olisi simppeli juttu jos tilaa olisi siellä takana, mutta tehty niin pirun ahtaaksi.
Jos joku jaksaisi selostaa kokemuksensa ja prosessin olisin hyvin kiitollinen! Ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä mutta vähän hankalalta tämä vaikuttaa.
Jotkut ovat myös täyttäneet kumityynyn sikaflexillä/polyuretaanilla mikä vaikuttaa toimivan, ainakin hetkeksi, mutta saakohan sellaisen fixin tehtyä ilman että irroittaa tuen? Jos sen irti ottaa niin tietenkin vaihtaa eikä paikkaa.
Mukana kuva kyseisestä tuesta.
Kiitti!
Nopsaan kun tarkistin kumit niin vain taaimmainen näyttää revähtäneen, yhdestä kohtaa, näyttää olevan 4 kiinnityskohtaa siinä kumissa. muut kumit ok. Ja kun tunnustelee koneen liikettä niin huomaa hyvin että se taaimmainen antaa vähän liikaa periksi, eli koneen liike eteen ja taakse hitusen plussalla.
Tuo olisi varmasti hyvä vaihtaa pikkuhiljaa mutta vaihdan kumminkin kaikki kerralla niin ei sinänsä haittaa vaikka muutkin kuluisi loppuun.
KYSYMYS kuuluu että minkälainen työmaa tuo taaimmainen on vaihtaa? Netistä ei paljoa infoa löydy, joidenkin mielestä sen saa alapuolelta vaihdettua joko irroittamalla apurunkoa, joidenkin mielestä onnistuu ilman sen irroittamista. Jotkut on onnistunut vaihtaa sen yläpuolelta irroittamalla vain ilmaboksin, putken siitä ja akun. Kuitenkin aikamoiselta työltä vaikuttaa yhden tuen vaihtamiseksi. Muut taitaa olla aika helppoja.
Onko kukaan tehnyt tätä hommaa, jos kokemuksella pystyisi kertoa mikä olisi järkevin tapa? Korjaamolle vien vain jos menee ihan mahdottomaksi itse vaihtaa. Varmaan sen verran kalliiksi menis kuitenkin...
Muutenhan tuo olisi simppeli juttu jos tilaa olisi siellä takana, mutta tehty niin pirun ahtaaksi.
Jos joku jaksaisi selostaa kokemuksensa ja prosessin olisin hyvin kiitollinen! Ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä mutta vähän hankalalta tämä vaikuttaa.
Jotkut ovat myös täyttäneet kumityynyn sikaflexillä/polyuretaanilla mikä vaikuttaa toimivan, ainakin hetkeksi, mutta saakohan sellaisen fixin tehtyä ilman että irroittaa tuen? Jos sen irti ottaa niin tietenkin vaihtaa eikä paikkaa.
Mukana kuva kyseisestä tuesta.
Kiitti!
Liitetiedostot
Viimeksi muokattu