lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

pasis

New Member
Liittynyt
3 Helmikuu 2016
mitsubishi lancer 1.6 comfort vuosimallia 2005 vaatii uusia kesävanteita, halvalla näkyy olevan myynnissä eräät 17x7,5 ET35. Pitäs olla semmoset että menee suoraan alle ilman spacereita tai kaarien rullausta, eli mahtuuko tommoset pyörimään esim 215/40 tai 205/45 kumeilla, kummat sitte onkaan parempi? oon lukenut että noissa on ahtaat pyöräkotelot nii olis kiva tietää ettei osta ihan turhaan. madallusta ei autossa ole, ainakaan vielä. eli jos omaa näkymystä ja kokemusta niin vastatkaa kiitos :) !
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Uskoisin että mahtuu. Minkäkokoiset vanteet Urranilla, sm81:llä ja Teuzkalla oli tollasessa CS-korisessa?
 

Teuzka

New Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2014
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Mulla oli orkkisvanteet itellä, 5x 114,3 jaolla ja renkaat 195/50-16, vannemittoja en muista mutta eipä ne mitkään isot ollu kun tollaset perusrenkaatkin.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Moro,

Mulla oli vakio sportin Enkeit (16x6 ET46) vakiokokoisella rengastuksella 195/50-16. Ja toimii helvetin hienosti, en muuttaisi niitä mihinkään. Laadukkaalla rengastuksella ja pienillä modifikaatioilla tossa on yks parhaista ohjaustuntumista mitä tiedän ton kokoluokan farkuissa + alusta toimii tosi hyvin eikä vetele mihinkään. Mä oon siis ET uskovainen ja suosittelen aina pysymään tehtaan suosimassa/mahd. lähellä ;)

Eihän noissa mopomallin kaarissa kauheesti tilaa ole isontaa, sentti max pari tolppaan (ilman coil vaihtoja) ja edessä max samanverran kaareen. Takana kaareen muistaakseni vähän enemmän. Mut perus kokeile ja kerro miten meni niin joku voi hyötyä. Joskus muistan et mittailin että 17x8 ET38 Evon vanteet ei mahtuis pyörii ilman muutostöitä.

Sikälihän kysymys on hassu. Käy mittaa omasta paljon on sisä/ulkopuolella tilaa ilman muutoksia, kato ET ja leveys niin pystyt laskemaan mikä pyörii ja mikä ei.

Ja jos haluut ettei näytä traktorilta (etenkin noiden vanteiden kanssa) ni mulla olis tehtaan -30mm jouset jouten. Ilmottele.
 

pasis

New Member
Liittynyt
3 Helmikuu 2016
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Joo mulla rengastus on tällä hetkellä 15" peltivanteet joissa kumit on aika loppu, sillä mietin että vaihtaisi hieman isompiin aluvanteisiin samalla ja tuo on nelipulttisella jaolla, tuntuu että vannetarjonta olis pienempää niin joutuu vähän ettimään ja tyytymään semmosiin mitä on tarjolla ja halvalla :) mutta kiitos vastauksesta täytyy koittaa mittailla, ajattelin vaan jos jollain olis löytynyt vastaus apteekin hyllyltä.
Palataan jousi asiaan ku lomarahat tulee :peukku
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

pasis sanoi
mitsubishi lancer 1.6 comfort vuosimallia 2005 vaatii uusia kesävanteita, halvalla näkyy olevan myynnissä eräät 17x7,5 ET35. Pitäs olla semmoset että menee suoraan alle ilman spacereita tai kaarien rullausta, eli mahtuuko tommoset pyörimään esim 215/40 tai 205/45 kumeilla, kummat sitte onkaan parempi? oon lukenut että noissa on ahtaat pyöräkotelot nii olis kiva tietää ettei osta ihan turhaan. madallusta ei autossa ole, ainakaan vielä. eli jos omaa näkymystä ja kokemusta niin vastatkaa kiitos :) !

Pitäs kyllä mahtua tuon kokoset vanteet pyörimään, ja siihen saa laittaa vielä 215/45-17 kumitki päälle.. Tuli yhteen tollaseen 1.6 lanceriin laitettua sellaset alle, ja -30mm jousetki samalla.. :peukku
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Oliko siinä 4x114.3 jako? Jos on niin käytän häikäilemättömästi tilaisuutta hyväkseni ja sanon että jos haluat säilyttää auton hyvät ajo-ominaisuudet ja jopa parantaa niitä niin laita siihen kevyet 16" vanteet ja 205/50-16 renkaat :)

Esim tästä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=57915.
 

sm81

Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2015
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

ast sanoi
Oliko siinä 4x114.3 jako? Jos on niin käytän häikäilemättömästi tilaisuutta hyväkseni ja sanon että jos haluat säilyttää auton hyvät ajo-ominaisuudet ja jopa parantaa niitä niin laita siihen kevyet 16" vanteet ja 205/50-16 renkaat :)

Esim tästä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=57915.

On 4x114,3. Itsellä ainakin 15 tuumaiset.
 

sm81

Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2015
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Teuzka sanoi
Mulla oli orkkisvanteet itellä, 5x 114,3 jaolla ja renkaat 195/50-16, vannemittoja en muista mutta eipä ne mitkään isot ollu kun tollaset perusrenkaatkin.

Eikö 1.6 ole 4 pulttiset 15 tuumaiset?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Meidän lancerissa CS5W on nyt 205/50-16 7x16 et30
Yhtään isompi ei sovi...
676490fe6e8d46b39f0be5c6bc8999f8.jpg
 

pasis

New Member
Liittynyt
3 Helmikuu 2016
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Kääk. Eli siis tuo 7 tuumaa leveä vanne on ehdoton maksimi mikä mahtuu leveyden puolesta pyörimään, sitäkö meinasit ? Olin jostain saanut sellaisen käsityksen että ainakin edessä on ahdasta jos renkaan kääntää ihan ääriasentoon. Mut joo kiitti selkeestä vastauksesta ! :peukku
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

et40 et45 on enempi tilaa kääntyä, mulla on et30 ja viime kesänä oli 17"x7 et 23 ja raappi kiinni 215/40-17

siitä en ole varma että miten iso et saa olla, oletettavasti vakiossa et45 suurin sisälle päin menevä 7" vanne max
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

ast sanoi
Oliko siinä 4x114.3 jako? Jos on niin käytän häikäilemättömästi tilaisuutta hyväkseni ja sanon että jos haluat säilyttää auton hyvät ajo-ominaisuudet ja jopa parantaa niitä niin laita siihen kevyet 16" vanteet ja 205/50-16 renkaat :)

Esim tästä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=57915.
Ääni tälle. Kovin harva ajattelee painoa kun valkkaa vanteita alle.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Lopetetaan arvailu ja katsotaan täältä: http://www.willtheyfit.com/
Hyvin saa selkeästi kuvalla miten vanne muuttuu offsettiä ja leveyttä muuttelemalla :peukku
 

pasis

New Member
Liittynyt
3 Helmikuu 2016
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

Joo kiitti hyvästä linkistä! Ja tosiaan kiinnostavat olis nuo ehdotetut vanteet mut budjetti tulee vastaan, eikä tää mikään kilpa auto ole, eli varmaan jollekki muulle niistä enempi hyötyä ku mulle. Ajellaan vaimon kanssa lähinnä töihin ja kauppaan nii siis ulkonäkö sekä halpa hinta on nyt etusialla. :peukku

Tai muille ulkonäkö ja vaimolle se halpa hinta.. Heh ;D
 

pasis

New Member
Liittynyt
3 Helmikuu 2016
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

joo ja tosiaan vastaan nyt sitte omaan kysymykseeni että hyvin ne mahtuu pyörimään (7,5x17 ET35) kumit noissa on 40/215. ja kumin kulutuspinta jää ihan nippa nappa kaaren sisäpuolelle. ehkä vähän on hyvä niitä rullata. takaa ei niinkään. ja edessä näky pyöräkoteloissa aika pahat raapimis jäljet ehkä auton mukana tulleista talvipyöristä? ne on kokoa 195/65/15. madallustahan tuo vaatii että saa fiksun näköseks, se tehtaan madallus -30 on varmaan ihan passeli, jääköhän se auto niilläkin jousilla ns "keulimaan"? ja nyt ku jousista puhutaan niin kysytään samalla että tämähän on 1.6 sedan eli cs3a-malli? alusta hilppeitä tuntuu löytyvän suht helposti cs0 koriseen, eli kai farmariin vai mikälie? käyköhän noitten alustat keskenään?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

pasis sanoi
madallustahan tuo vaatii että saa fiksun näköseks, se tehtaan madallus -30 on varmaan ihan passeli, jääköhän se auto niilläkin jousilla ns "keulimaan"? ja nyt ku jousista puhutaan niin kysytään samalla että tämähän on 1.6 sedan eli cs3a-malli? alusta hilppeitä tuntuu löytyvän suht helposti cs0 koriseen, eli kai farmariin vai mikälie? käyköhän noitten alustat keskenään?

Ainakin Eibachin pro-kit (-30mm) madalsi EA Galanttia enemmän keulasta jolloin ko. mallia vaivaava keuliminen poistui

"CS0" tarkoittaa CS-korisia yleisesti, saksalaiset tykkäävät jostain syystä ilmoittaa noin. (CS = korimalli, numero = moottorivaihtoehto, A/W = sedan/farmari.) Alustat saattavat käydä keskenään (vaikka jossain määrin erilaiset ovatkin), mutta enemmän olisin huolissani siitä mitä paperit väittävät ettei tule katsastussedän kanssa sopivuuksista riitaa.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs:

Joo ja Eibach on sitten -30mm CS9 malliin. Eli mallia -50mm 1,6L laitteeseen.

Katsuri mulla muinoin nipotti ettei oo CS0 malli kyseessä - tosin sillon piti olla TÜV laput..

Jos haluu edukkaasti ryhdikkyyttä ulkonäköön niin noi mun OEM Sport jouset lähtee aika liukkaasti.
 

pasis

New Member
Liittynyt
3 Helmikuu 2016
Vs: lancer 1.6 comfort 2005 vanteiden koko

joo nuo sportin jouset kyl kiinnostaa, ilmeisesti ei tartte muutoskatsastaa edes ku on saanu jo tehtaalta nuilla jousilla? ainaki jostain joskus luin tommosesta pykälästä. onkohan muuten laitonta (katsastajan mielestä) madaltaa autoa pelkästään edestä? omaa silmää miellyttäisi jo kun toi keuliminen lähtisi pois. perä on ilman kuormaa jo ainakin 1cm matalemmalla ku keula. jos sinne tulee kyytii takapenkki täyteen ihmisiä niin näyttää jo pelottavalta, tai sit nykyset takajouset alkaa olemaan liiän lässähtäneet.. :-\
 
Ylös Bottom