Lancer 1.8 4B10 -08 kone kolisee

MikkoKoo

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2023
Sain tarkastettavaksi auton mahdollista kauppaa varten otsikon kulkineen. Rientänyt jo n. 300 000 tkm, hyvä huoltohistoria. Omistaja kertoi moottorin alkaneen pitää kovaa kolinaa / nakutusta, jonka tänään totesin käynnistettyäni auton. Öljynpaineen valo ei pala, öljyä normi määrä. Aiemmin ko. autosta tehty kai jonkinlainen diagnoosi jakoketjun hyppäämisestä. Tätä ei ole vielä varmistettu. Brittisivuilta löysin vastaavanlaisen viestiketjun, mutta siellä vika ei selvinnyt. Sieltä on myös peräisin liitetiedosto, tuollainen ääni tuli myös tästä ko. autosta.

Mistä tätä ääntä ois järkevä alkaa selvittämään? Jako? Venakoppa pois nähdäkseen jakoketjun kireyden ja venakoneiston? Öljypohja?
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Sain tarkastettavaksi auton mahdollista kauppaa varten otsikon kulkineen. Rientänyt jo n. 300 000 tkm, hyvä huoltohistoria. Omistaja kertoi moottorin alkaneen pitää kovaa kolinaa / nakutusta, jonka tänään totesin käynnistettyäni auton. Öljynpaineen valo ei pala, öljyä normi määrä. Aiemmin ko. autosta tehty kai jonkinlainen diagnoosi jakoketjun hyppäämisestä. Tätä ei ole vielä varmistettu. Brittisivuilta löysin vastaavanlaisen viestiketjun, mutta siellä vika ei selvinnyt. Sieltä on myös peräisin liitetiedosto, tuollainen ääni tuli myös tästä ko. autosta.

Mistä tätä ääntä ois järkevä alkaa selvittämään? Jako? Venakoppa pois nähdäkseen jakoketjun kireyden ja venakoneiston? Öljypohja?
koodit varmaan kantsis ihan ekana lukea
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Juu, koodit luettu. Ei tähän liittyviä. Auto seissyt 6 kk, niin oli kyllä kaikkee muuta kivaa.
koneen "kolina" voi olla aikalailla mitä vaan, millään bilteman kakulalla ei kannata lukea... MUT, BOSCH etc testeriin kiinni ja kattoo mitä sielä oikeesti on, varsinkin kun näin internetin yhteydessä yrittää auttaa, tuota kristalli palloa kun ei kellään ole vielä, koodit aika tärkeitä, koneen "kolina" kun itessään kerro mitään, näitä kuulee joka päivä että kone kolisee ja sitten viedään korjaamoon ja se on vaan lämpo pelti mikä "kolisee"
 

MikkoKoo

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2023
Tää on ainakin ihan hyvä aloitus.
Jako oli pielessä, venavälykset ok ja ohivuotomittaus ok. Ei vikakoodeja moottorista. Kiristin poks? Mistäs osat tarvikkeena Suomesta ja mitä merkkiä suosittelette? Onko VVT-pyörien ajoituksessa jotain huomioitavaa? Video jakoketjusta
 

Liitetiedostot

  • WhatsApp Image 2023-03-04 at 22.21.41.jpeg
    WhatsApp Image 2023-03-04 at 22.21.41.jpeg
    93.5 KB · Lukukerrat 63
  • Lancer jakoketju.jpg
    Lancer jakoketju.jpg
    106.7 KB · Lukukerrat 63
Viimeksi muokattu

MikkoKoo

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2023
koneen "kolina" voi olla aikalailla mitä vaan, millään bilteman kakulalla ei kannata lukea... MUT, BOSCH etc testeriin kiinni ja kattoo mitä sielä oikeesti on, varsinkin kun näin internetin yhteydessä yrittää auttaa, tuota kristalli palloa kun ei kellään ole vielä, koodit aika tärkeitä, koneen "kolina" kun itessään kerro mitään, näitä kuulee joka päivä että kone kolisee ja sitten viedään korjaamoon ja se on vaan lämpo pelti mikä "kolisee"
Kyllä kolinan ja "kolinan" erottaa jo melkoisen amatöörikin. Nythän tuon "kolinan" syykin selvisi, jakopäähän siellä mekkaloi....
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Kyllä kolinan ja "kolinan" erottaa jo melkoisen amatöörikin. Nythän tuon "kolinan" syykin selvisi, jakopäähän siellä mekkaloi....
Hah, näkisitpä vaan Kuin idiootteja ne täällä amerikassa on näkee aikamoisia laitoksia ja vikoja päivittäin, Mut hyvä et löyty vika
 
Ylös Bottom