Lancer Evo III, ohjaustangon läpivientikumi säpäleinä.

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Tossa omassa Evo 3 on swapattu ohjaus oikealta vasemmalle. Ihmettelin tossa eilisiltana ajellessani, että miksei ratti ole aina suorassa vaikka renkaat on, kuulu jotaki pientä rohinaa ja päättelin ne rohinaksi jota olen aina kuullut Evoni tekevän, eli renkaat ottaa roiseläppiin kiinni.

No sitte tänää se ongelma tuliki jo vähä pahemmaks, ei kääntyny auto enää oikealle kunnolla ja sit tuli ajolle stop. Ensin tsekkasin ohjaustehostajan öljyt, vähä vähissä, mutta lisäsin. No ei lopu vieläkää, sitte katoin sitä ohjauksen "simpukkaa"? vai miksi tota nyt sanotaan ni se liikku iha perkeleesti, useita senttejä. No eiku kojelaudan alle kattomaa ohjausakselin tilanne ja sieltähä vika löyty, läpivienti kumi oli vedelly viimosensa ja tää rohina kuulu siitä kun ohjausakseli hankas siihen läpivientikumin "uraan" tai siihe kuppii mihi se asettuu.

Aluks säikähdin, että jotku hitsit pettäny tai jotaki, mutta ilmeisesti se kumi vaa on loppu ja näin ollen se itse akseli saa vedellä omia reittejä ja siirtää koko ohjaus simpukkaa. Ajelin 1km kotia ja ohjaus taas asettu kohdilleen, eli siis hetkellisesti vain. Se akseli oli sen matkaa siinä oikealla paikalla.

Ni tuota eikai sieltä siis ole mitkää hitsit pettäneet? Eikai tollasta voi edes hitsata. En kattonu nyt nii tarkkaa et muistasin oisko tää itse akseli menny suoraa sinne simpukalle vai jäikö siihe väliin joku "rillukka" mikä olis ollu hitsin varassa ja sitte tää läpivientikumi sen "rillukan" varassa.

Aika epäselvää tekstiä tulee, mutta kyselen nyt vain, että haenko nyt osaa ihan Evo mitsuun vai kysynkö perus Lancerista tarvikeosaa? Eikös noissa luulis jos samanikäsiä ovat ni olevan samat ohjaussysteemit.

Onko muilla ollu näitä onkelmia ja onko hirmu homma vaihtaa? Ja kumien hintakin olis ihan jees tietää.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Lancer Evo III, ohjaustangon läpivientikumi säpäleinä.

raidetanko ei siirry mihinkään suuntaa, se pysyy aina paikallaan vaikka miten vääntelis.
jos raide tanko sulla liikkuu niin se on lähteny pulteista irti! / murtunu apurunko
(alapuolelta apurungon sisällä on raidetanko)
laita kiinni ennekuin käy huonosti :nykii
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Lancer Evo III, ohjaustangon läpivientikumi säpäleinä.

Joo, itse asiassa kyse ei ole ohjaussimpukasta vaan, hammastangosta. Jokatapauksessa se oli irti, murtunut kiinnikkeet. Hitsihommia hitsihommia..
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Lancer Evo III, ohjaustangon läpivientikumi säpäleinä.

Nyt vapautu aikaa, projekti on jo liikenteessä. Putkisto poistettu edestä ja rengas irti, nyt näkee hammastangon aika selkeästi, vieläkun vasemmanpuolen raidetangon irroittaa hammastangosta alkais olla aika selkeet näkymät. Sanotaan, että seuraavana ongelmana ilmenee hammastangon takaisin laitto, eli löystyneen hammastangon takaisin saanti. Nyt nimittäin näkee ohjaamosta maan. Se läpivientikumi ei ollutkaan niin säpäleinä mitä olin hämärässä katsovinani, joten otsikko ei nyt viittaa siihen mihin sitä apua tarvitaan.. :-\

Voisko olla et ois menny jotaki sieltä ratin luonta, ohjaustangon yläpäästä? Eikös siellä ole jotkun "törmäyssuojat" eli ettei kolarissa lyö rintakehää rikki rattiin?

Kun halli vapautuu käyttöön alkaa tossa 16:00 projekti uudelleen.
 
Ylös Bottom