Tossa omassa Evo 3 on swapattu ohjaus oikealta vasemmalle. Ihmettelin tossa eilisiltana ajellessani, että miksei ratti ole aina suorassa vaikka renkaat on, kuulu jotaki pientä rohinaa ja päättelin ne rohinaksi jota olen aina kuullut Evoni tekevän, eli renkaat ottaa roiseläppiin kiinni.
No sitte tänää se ongelma tuliki jo vähä pahemmaks, ei kääntyny auto enää oikealle kunnolla ja sit tuli ajolle stop. Ensin tsekkasin ohjaustehostajan öljyt, vähä vähissä, mutta lisäsin. No ei lopu vieläkää, sitte katoin sitä ohjauksen "simpukkaa"? vai miksi tota nyt sanotaan ni se liikku iha perkeleesti, useita senttejä. No eiku kojelaudan alle kattomaa ohjausakselin tilanne ja sieltähä vika löyty, läpivienti kumi oli vedelly viimosensa ja tää rohina kuulu siitä kun ohjausakseli hankas siihen läpivientikumin "uraan" tai siihe kuppii mihi se asettuu.
Aluks säikähdin, että jotku hitsit pettäny tai jotaki, mutta ilmeisesti se kumi vaa on loppu ja näin ollen se itse akseli saa vedellä omia reittejä ja siirtää koko ohjaus simpukkaa. Ajelin 1km kotia ja ohjaus taas asettu kohdilleen, eli siis hetkellisesti vain. Se akseli oli sen matkaa siinä oikealla paikalla.
Ni tuota eikai sieltä siis ole mitkää hitsit pettäneet? Eikai tollasta voi edes hitsata. En kattonu nyt nii tarkkaa et muistasin oisko tää itse akseli menny suoraa sinne simpukalle vai jäikö siihe väliin joku "rillukka" mikä olis ollu hitsin varassa ja sitte tää läpivientikumi sen "rillukan" varassa.
Aika epäselvää tekstiä tulee, mutta kyselen nyt vain, että haenko nyt osaa ihan Evo mitsuun vai kysynkö perus Lancerista tarvikeosaa? Eikös noissa luulis jos samanikäsiä ovat ni olevan samat ohjaussysteemit.
Onko muilla ollu näitä onkelmia ja onko hirmu homma vaihtaa? Ja kumien hintakin olis ihan jees tietää.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
No sitte tänää se ongelma tuliki jo vähä pahemmaks, ei kääntyny auto enää oikealle kunnolla ja sit tuli ajolle stop. Ensin tsekkasin ohjaustehostajan öljyt, vähä vähissä, mutta lisäsin. No ei lopu vieläkää, sitte katoin sitä ohjauksen "simpukkaa"? vai miksi tota nyt sanotaan ni se liikku iha perkeleesti, useita senttejä. No eiku kojelaudan alle kattomaa ohjausakselin tilanne ja sieltähä vika löyty, läpivienti kumi oli vedelly viimosensa ja tää rohina kuulu siitä kun ohjausakseli hankas siihen läpivientikumin "uraan" tai siihe kuppii mihi se asettuu.
Aluks säikähdin, että jotku hitsit pettäny tai jotaki, mutta ilmeisesti se kumi vaa on loppu ja näin ollen se itse akseli saa vedellä omia reittejä ja siirtää koko ohjaus simpukkaa. Ajelin 1km kotia ja ohjaus taas asettu kohdilleen, eli siis hetkellisesti vain. Se akseli oli sen matkaa siinä oikealla paikalla.
Ni tuota eikai sieltä siis ole mitkää hitsit pettäneet? Eikai tollasta voi edes hitsata. En kattonu nyt nii tarkkaa et muistasin oisko tää itse akseli menny suoraa sinne simpukalle vai jäikö siihe väliin joku "rillukka" mikä olis ollu hitsin varassa ja sitte tää läpivientikumi sen "rillukan" varassa.
Aika epäselvää tekstiä tulee, mutta kyselen nyt vain, että haenko nyt osaa ihan Evo mitsuun vai kysynkö perus Lancerista tarvikeosaa? Eikös noissa luulis jos samanikäsiä ovat ni olevan samat ohjaussysteemit.
Onko muilla ollu näitä onkelmia ja onko hirmu homma vaihtaa? Ja kumien hintakin olis ihan jees tietää.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!