Lancer Evo III, UITTO-

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Karu väri, mutta onneksi oletkin jo suunnitellut asiaan puuttumista :peukku Jos minulta kysytään, niin tekisin noille korinvärisille sisustan osille jotain. Muutenhan tuo näyttää sisältä todella hyvältä!
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Auton värillä ei ole väliä kunhan se on punainen. :peukku
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Punasia autoja on suomi täynnä..

Mut niin. joko punanen tai tuo keltanen. saas nyt nähä.

Voipi olla et ennen enskesää tuo mieli muuttuu viel monesti :)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

UITTO- sanoi
Punasia autoja on suomi täynnä..

Mut niin. joko punanen tai tuo keltanen. saas nyt nähä.

Voipi olla et ennen enskesää tuo mieli muuttuu viel monesti :)

Ilman muuta punainen! Näyttää varsinkin valkoisilla vanteilla todella hyvältä! Keltainen on vähän, no, gay :-*
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

kyl se punanen on vissiin. Mut ei orggis punanen vaan joku tummanpuhuva räyhäkkäämpi :)

Saas nähä mitä huomen tuo tullessaan :)
 
Joo ei keltainen paha ois, :p Tsemppiä prokkiksen kans!

Videokuvaa sit jossainvälissä jos talvella meet pyöritteleen :driver
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Kennyn auto kun se maalattiin..

http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/evoIII/
 
Nähdään mansessa !!! :peukku


......pakko nähdä livenä !! ......toi radio CD tsydeemi on ROK !
 
Harri K on järjestämässä jotain "viileetä" touha Mouhijärvellä... kun saadaan vähän pakkasia ensten... ;D
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

voi hyvää päivää että on hieno kapine :O

Mut tollasilla modeilla on jo niin unohetaan se :)

Mut tosi hienon auton on harrin porukka taas rakentanu
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

MetanolMan sanoi
No miten niin laiton, onhan se leimassa ja ajossakin ??? Vai olenko nähnyt näkyjä tähän asti :nykii

OLI leimassa ja OLI ajossa. Sittemmin ymmärtääkseni todettiin vähän vilppiä prosenteissa.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Vai onko se taas jotain legendaa tuo tarina tästä autosta?

Köyhien & kateellisten puhetta?

Hieno peli joka tapauksessa :)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

osku sanoi
Vai onko se taas jotain legendaa tuo tarina tästä autosta?

Köyhien & kateellisten puhetta?

Hieno peli joka tapauksessa :)

Ko. auto nähty siirtokilvissä. Johonkin on peltikilvet kadonneet.

Hieno peli, mutta aito on aina aito!
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

nokonzok sanoi
OLI leimassa ja OLI ajossa. Sittemmin ymmärtääkseni todettiin vähän vilppiä prosenteissa.

On tulossa ralliautoksi takaisin nykyään :-X
Mitä vilppiin tulee, niin siitä tuskin oli kyse , mut turpa pitäis osata pitää kiinni...ainakin joissain tilanteissa. :mad:
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

e15mitsubishi sanoi
On tulossa ralliautoksi takaisin nykyään :-X
Mitä vilppiin tulee, niin siitä tuskin oli kyse , mut turpa pitäis osata pitää kiinni...ainakin joissain tilanteissa. :mad:

Joo, ehkä turha spekuloida vilpistä kun on vain huhupuheet tämän osalta. Laillisessa kunnossa ei kuitenkaan ollut.

Ralliautoksi takaisin? Onko se joskus ollut sellainen?
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

nokonzok sanoi
Joo, ehkä turha spekuloida vilpistä kun on vain huhupuheet tämän osalta. Laillisessa kunnossa ei kuitenkaan ollut.

Ralliautoksi takaisin? Onko se joskus ollut sellainen?

Noh, ehkei nyt ihan ralliauto, mut kaaret sisällä ja nuottikäytössä kyllä.
Mut taas nyt jos ei kilpiin saa ja laitetaan kaaret niin mitähän tolla nyt muuta vois tehdä?...no sprinttiä ehkä ;)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Jep...eli auto oli aivan laillinen..maahantuojan tekemä konversio ja muutosprossat olivat ok.
Vaan jossain välissä kun auto vaihtoi tarpeeksi monta kertaa omistajaa..prosentit katosivat otteesta..Seuraavassa myyntitilanteessa ostaja halusi ne otteesen näkyville ja löytyihän ne ake tiedostoista..samalla tuli kutsu uudelleen prosenttien laskuun ja sieltä napsahti prossat yli.
Tiedän tapauksen tarkkaan kun olen ne prossapaperit ja vetoomukset yms yms lukenut.
Harmi että auto jouduttiin tekemään nyt sprinttiautoksi ...takaisin kilpiin sitä ei siis saanut...eikä nuottikäytössäkään saa käyttää siirtokilvellistä auto enää nykypäivänä joten ihan pelto/sprint/ralli auton siitä vain enää sai tehtyä...
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

UITTO- sanoi
voi hyvää päivää että on hieno kapine :O

Mut tollasilla modeilla on jo niin unohetaan se :)

Mut tosi hienon auton on harrin porukka taas rakentanu

Edit..en ole ollut rakentamassa tuota... tuo on vuosia vuosia vanha kuva Kennyn arkistoista... kenny on myös ollut jäsenenä klubissamme. Itse olen tuota autoa ajanut ja olihan se makea vetää. Parhaita alustoja millä silloin olin ajanut (4v sitten koeajosta aikaa)
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

EBC jarrupaloja saa halvemmallakin muualtakin Suomesta... netti kertoo mm googlen avulla.
Lisäksi jos vain yhden vedon ja tehot haluaa mitata niin Seinäjoen AMK on yksi halpa paikka käydä vetäsemäs. Mm eräs evo täältäkin siellä käytetty ja vertailu toiseen penkkiin oli alle 5hp ero...
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Harri K sanoi
EBC jarrupaloja saa halvemmallakin muualtakin Suomesta... netti kertoo mm googlen avulla.
Lisäksi jos vain yhden vedon ja tehot haluaa mitata niin Seinäjoen AMK on yksi halpa paikka käydä vetäsemäs. Mm eräs evo täältäkin siellä käytetty ja vertailu toiseen penkkiin oli alle 5hp ero...

No noi palat tilasin nyt sitte saman tien ku paikanpäällä käväsin.

Tarttee kattoa tota sjokireissua. meinaan jos sinne lähtee vaan rullille ni melkeen halvempi reissu on ajaa tohon 30km ku 300km. taino riippuu täysin hinnoista :)

mut pistetään tuo mesta korvan taakse.
 
UITTO- sanoi
Red Stuffit sieltä on nyt tulossa aikamoiseen hintaan, mutta mitäs siitä :D elämä on.

Ei noi redstuffit mitkään kalliit ole, jos ferodon paloihin vertaa. Redstuffit irtoaa joka nurkkaan about 220€:llä, kun ferodoista saa maksaa pelkästään takapaloista 150€.

Ruotsalaisten ja brittiläisten puheista "viisastuneena" hommasin omaan kolmoseen ferodot.

Arkikäytössä en tiedä sitten mitenkä mahtaa erota, ei varmaan mitenkään? Viisaammat neuvokoot...

Laittele käyttökokemuksia mielellään tähän topicin jatkoksi vaikka noista jarrupaloista, ellei ole paha rasti?
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Redstuffista kommenttina sen verran että toimivat kuuleman mukaan kohtuu hyvin mutta kesto voi olla heikohko. Ainakin Toyotapuolella Englannissa tykkäävät Carbotechin Panther Plussasta. Kestää kuulemma 5 kertaa pidempään kuin EBC Redstuff rata-ajossa. En tiedä saako noita EVO:n satuloihin. Hintaa on ihan kiitettävästi, itse maksoin reilut 300 euroa ympäriinsä Englannista tilattuna. Redstuffia olisi saanut alle puoleen hintaan tuosta Englannista.
 
UITTO- sanoi
Tosiaan tuo Polton Jyri välitti nuo härmästä romuevosta kun toi tänne auranmaalle taas uuden evon. Hieno kapistus.

Toi evo oli täällä jo ennen kun sää omasi hait, oli vain vähän laitossa/huollossa. Eikä noita kolmosia ole auranmaalla kuin kaksi tällä hetkellä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Ite ajattelin tehdä evoon talven aikana 300mm etulevyt ja taakse noi alkup etulevyt. Jos jollakin kiinnostusta niin voi ottaa yhteyttä.
Satuloiksi edessä 4x38mm ja takana 2x38mm.

Tällä paketilla ei sitten lopu enää kovin helposti jarrut, päinvastoin kuin evon jarrut muutaman tehokkaan ratakierroksen jälkeen..
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Harri K sanoi
Jep...eli auto oli aivan laillinen..maahantuojan tekemä konversio ja muutosprossat olivat ok.
Vaan jossain välissä kun auto vaihtoi tarpeeksi monta kertaa omistajaa..prosentit katosivat otteesta..Seuraavassa myyntitilanteessa ostaja halusi ne otteesen näkyville ja löytyihän ne ake tiedostoista..samalla tuli kutsu uudelleen prosenttien laskuun ja sieltä napsahti prossat yli.
Tiedän tapauksen tarkkaan kun olen ne prossapaperit ja vetoomukset yms yms lukenut.
Harmi että auto jouduttiin tekemään nyt sprinttiautoksi ...takaisin kilpiin sitä ei siis saanut...eikä nuottikäytössäkään saa käyttää siirtokilvellistä auto enää nykypäivänä joten ihan pelto/sprint/ralli auton siitä vain enää sai tehtyä...

eikö olisi voinut vedota vanhaan lakiin(jolloin autokin on tehty) jos se silloin katsastettu ihan laillisesti? jos 10-15 vuotta sitten muutettuja autoja aletaan pyytämään uudestaan rosenttien laskentaan nyky lakien perusteella niin voi olla moni auto ilman kilpiä..onkohan asian hoitamisessa käytetty asianajajaa?
 
Jos joku tietää valmistajasta jotain niin laittakaa jotain tietoja kiitos :)
[/quote]

http://en.wikipedia.org/wiki/MINE'S
 
Joku viritysecuhan se... Mistään yht äkkiä ei löytyny englanniksi paljonko siitä on hyötyä evo3.

Maksaa japanis ~1000e

-kierrosrajoitin 8000rpm
-nopeusrajoitin pois
-Karttoja optimoitu
 
katoppa viel sisälle. Tuo on normi ecu jossa vaan eeprommia muutettu. Sehän saadaan viel lukuun eikö ??? ;D
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Mine's on valmistanut tuning ecuja useisiin Japanilaisiin automerkkeihin. ECU:t ovat säädettäviä eli karttoja pystytään muuttamaan mutta Euroopasta ei tietääkseni löydy noille kykeneväistä säätäjää joten hyöty on kyseenalainen.

Tyypilliset muutokset ovat kierroslukurajoittimen nosto ja karttojen optimointi auton muita muutoksia ajatellen. Sytytysennakkokartat saattavat olla liian tiukkoja suomen bensaa ajatellen. Suosittelen V-Powerin käyttöä jos asiasta ei ole varmuutta. ECU ei välttämättä toimi optimaalisesti jos moottoria, putkistoa tms. on muutettu säätämisen jälkeen. Ilmamäärämittari tosin antaa jotain anteeksi verrattuna MAP-systeemeihin.

Jälkimarkkinoilla arvo ei ole kummoinen koska ECU pitäisi kuitenkin optimoida aina moottorin ja sen muutosten mukaan eikä se siis tietääkseni onnistu Euroopassa.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

ast sanoi
Mine's on valmistanut tuning ecuja useisiin Japanilaisiin automerkkeihin. ECU:t ovat säädettäviä eli karttoja pystytään muuttamaan mutta Euroopasta ei tietääkseni löydy noille kykeneväistä säätäjää joten hyöty on kyseenalainen.

Tyypilliset muutokset ovat kierroslukurajoittimen nosto ja karttojen optimointi auton muita muutoksia ajatellen. Sytytysennakkokartat saattavat olla liian tiukkoja suomen bensaa ajatellen. Suosittelen V-Powerin käyttöä jos asiasta ei ole varmuutta. ECU ei välttämättä toimi optimaalisesti jos moottoria, putkistoa tms. on muutettu säätämisen jälkeen. Ilmamäärämittari tosin antaa jotain anteeksi verrattuna MAP-systeemeihin.

Jälkimarkkinoilla arvo ei ole kummoinen koska ECU pitäisi kuitenkin optimoida aina moottorin ja sen muutosten mukaan eikä se siis tietääkseni onnistu Euroopassa.

No voi paska.

Tarttee sitte alkaa säästämään siihen autronicciin ihan oikeesti

Ku ois ollu vakio eprom ni ois ollu paljon laajemmat mahollisuudet :/
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

niin moinen tosta bensajutusta että tepin kanssa kateltiin seoksia evomiitin aikana ja 98oktaanisella oli vissiin ihan suht ok kaikki arvot.

95 oon koittanut ajaa ni kulutus on ihan mahotonta et voiko johtua bensan likasuudesta.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

UITTO- sanoi
95 oon koittanut ajaa ni kulutus on ihan mahotonta et voiko johtua bensan likasuudesta.

Jos meinasit matalempaa oktaanilukua 95 ja bensan likaisuutta samana asiana, unohda se. Oktaanilukuhan ei ole mitenkään yhteydessä bensan laatuun.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

UITTO- sanoi
niin moinen tosta bensajutusta että tepin kanssa kateltiin seoksia evomiitin aikana ja 98oktaanisella oli vissiin ihan suht ok kaikki arvot.

95 oon koittanut ajaa ni kulutus on ihan mahotonta et voiko johtua bensan likasuudesta.

Johtuu ilmeisesti siitä, että Japanissa käytetään lähes 100 oktaanista bensiiniä ja autot on siellä säädetty sille. Säädöt menee pieleen, jos aletaan ajaa 95 oktaanisella, tästä johtuu että ei oikein kulje :). Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tämän käsityksen olen saanut.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

95:lla kone tosiaan nakuttaa herkästi ja nakutusanturi yrittää sitten kompensoida sytytyksen myöhästämisellä sen minkä pystyy. Lievimmät seuraukset ovat huono toiminta, kulutuksen kasvu ja tehon lasku. Pahimmat seuraukset vakava moottorivaurio.

En suosittele edes kokeilemaan, varsinkin kun ei ole tarkkaa tietoa miten Minesin ecussa nakutustunnistus toimii ja paljonko se pystyy korjaamaan.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

jeps. vanhasta tottumuksesta on menny 95 tankkiin mutta sillon on ollu just kovin kulutus, huomannu että v poweria kuluu vähiten kyl.
 
Ite melkeinpä laittaisin tuon välärin aukonkin vielä verkolla, tulis hianompi... semmosella vähän harvemmalla, mitä noi kaks viereistä aukkoa nyt on ;)
 
Itse survoin verkkoa ainoastaan IC:n eteen, vähän pitämään talitiaiset, lumipallot etc talven riemuihin kuuluvat häiriötekijät etenemästä liian syvälle evon suuhun.

Sivuaukkojen eteen tulevat orkkis-sumarit ja ehkä hieman muovilevyä tukkeeksi, jottei liikaa kone hörpi -25 asteista ilmaa.

Samaten tuon splitterin poistan omastani talveksi, kuten Uitollakin. Turha pitää auraa kun aina lähtee ensimmäisenä aamulla liikenteeseen, naapurit ei kuitenkaan korvaa lumitöistä mitään. ;D
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

Harri K sanoi
Jep...eli auto oli aivan laillinen..maahantuojan tekemä konversio ja muutosprossat olivat ok.
Vaan jossain välissä kun auto vaihtoi tarpeeksi monta kertaa omistajaa..prosentit katosivat otteesta..Seuraavassa myyntitilanteessa ostaja halusi ne otteesen näkyville ja löytyihän ne ake tiedostoista..samalla tuli kutsu uudelleen prosenttien laskuun ja sieltä napsahti prossat yli.
Tiedän tapauksen tarkkaan kun olen ne prossapaperit ja vetoomukset yms yms lukenut.
Harmi että auto jouduttiin tekemään nyt sprinttiautoksi ...takaisin kilpiin sitä ei siis saanut...eikä nuottikäytössäkään saa käyttää siirtokilvellistä auto enää nykypäivänä joten ihan pelto/sprint/ralli auton siitä vain enää sai tehtyä...

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kyseessä oli maahantuojan erään nimieltä mainitsemattoman työntekijän ihan privaattiprojekti. Homma on lisäksi niin, että jos auto on alunpitäen ollut laillinen niin ei se laittomaksi muutu kesken matkan vaikka mikä olisi. Jokainen vetäkön siitä omat johtopäätöksensä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

nokonzok sanoi
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kyseessä oli maahantuojan erään nimieltä mainitsemattoman työntekijän ihan privaattiprojekti. Homma on lisäksi niin, että jos auto on alunpitäen ollut laillinen niin ei se laittomaksi muutu kesken matkan vaikka mikä olisi. Jokainen vetäkön siitä omat johtopäätöksensä.

Menee hiukan off topic, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuli auto laittomaksi, kun kukaan ei enää pystynyt todistamaan, mikä osa oli alkuperäinen ja mikä vaihdettu. Tässähän suomen lainsäädännössä on epäkohta, koska toteennäyttämisvelvollisuus on aina auton omistajalla, ei katsastuskonttorilla ja konttori voi puuttua muutettuun autoon koska vaan, vaikka 20:n vuoden päästä. Riittää, jos kats.mies epäilee, että osa X on vaihdettu ja et pysty pitävästi todistamaan että ei ole. Silloin napsahtaa prosentit ja nyt niitä osia oli niin paljon, että prossat paukku yli.

Siihen, oliko kaikki mainitut osat oikeasti vaihdettu vai ei, en ota kantaa, kun en ole itse ollut autoa aikoinaan tekemässä.
 
Vs: Lancer Evo III, UITTO-

nokonzok sanoi
Itse olen ollut siinä käsityksessä, että kyseessä oli maahantuojan erään nimieltä mainitsemattoman työntekijän ihan privaattiprojekti. Homma on lisäksi niin, että jos auto on alunpitäen ollut laillinen niin ei se laittomaksi muutu kesken matkan vaikka mikä olisi. Jokainen vetäkön siitä omat johtopäätöksensä.

No kyllähän se menee laittomaksi jos osia on konversion jälkeen vaihdettu eli muutosprossat kasvaneet, joita ei kuitenkaa oltu ikänä ilmoitettu....
Tässä tapauksessa koko etuakselisto oli vaihdettu, koska nuotituksessa auton ollessa normi 1.6/(1.8 ) etupalkki ei kestänyt hyppyä. Ero oli silmin nähtävä.
Koska auto kutsuttiin tarkastukseen, oli akella vastaava 1.6 moottorinen auto viereisellä pukilla, josta vertailu tehtiin. Sitten katsottiin alkuperäisiä muutospapereita, joissa ei ko. osia..eikä muutamaa muutakaan oltu mainittuna. Tästä syystä prossat karkas yli --> auto käyttökieltoon.
Näin yksinkertaista..onhan noita benareitakin nähty joille käynyt samoin.
Olen edelleen nähnyt (ja omistan kopiot niistä) edelleen, joten tiedän miten asia on.
 
UITTO- sanoi
Jos joku tietää valmistajasta jotain niin laittakaa jotain tietoja kiitos :)
http://www.mines-wave.com/
Tuolt Mine`s:ltä löytyy näköjää vähän kaikenlaista palikkaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom