lancer evo-r: Evo V

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: lancer evo-r: Evo V

Tulpat tai tulpan johdot taikka puolat huonot. Itse tutkisin tulpat eka. :)
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: lancer evo-r: Evo V

Tulpat sieltä varmasti loppui. Luvattoman kauan oon noilla samoilla ajanut. :-[
N.15tkm :D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Tulpat sieltä varmasti loppui. Luvattoman kauan oon noilla samoilla ajanut. :-[
N.15tkm :D
lancer evo-r sanoi
Kesällä säädin 0.6mm

Mut tilasin uudet tänään Mamasanilta. :peukku

Tuo on kyllä mielenkiintoinen homma miten erilaiset tulpat kestää ? Edelliset tulpat koneessa 58tKm (370 -390PS , vaihdon syy lämpöarvon muutos kylmempään)
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mulla oli pari vuotta sitten ihan sama homma että katsastuksessa huomattiin väljää iskarissa ja kiristämällä tuli kuntoon. Sen jälkeen ei ole sitä tehnyt, mutta en ole kyllä korkeuttakaan enää säädellyt.
 

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Vs: lancer evo-r: Evo V

Millainen lukkomutteri niissä on, nylock tms? Mahtaako se kulua-löystyä useamman avauksen jälkeen?

Ongelmaan voisi auttaa laakeroitu jousilautanen tai laakeri jousen ja lautasen välissä. Macphersoneissa noita on joillain merkeillä tarjolla, ehkäisemään ettei jousi lähde pyörimään
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: lancer evo-r: Evo V

Kyse on siis siitä coiloverin varressa olevasta lukituksesta joka on BC:n tapauksessa on lukittu vain kiristämällä.

Tietääkö joku muuten onko olemassa joku ohje kuinka kireelle ne pitää laittaa?
Itse vetänyt käsin niin tiukkaan kun menee ja sit päälle pari kilautusta vasaralla.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: lancer evo-r: Evo V

Aina ihan käsivoimalla ja silloinkaa ei hampaat irvessä. Ei pitäis missään nimessä joutua löymään. BC:tä en kyl oo ku kerran säätäny jonkun autoon...
En keksi muuta syytä kuin että yläpään laakeri takkuaa ja lukitus avautuisi siksi?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: lancer evo-r: Evo V

Harri K sanoi
Aina ihan käsivoimalla ja silloinkaa ei hampaat irvessä. Ei pitäis missään nimessä joutua löymään. BC:tä en kyl oo ku kerran säätäny jonkun autoon...
En keksi muuta syytä kuin että yläpään laakeri takkuaa ja lukitus avautuisi siksi?

Jaa... Maahatuojalta kuulin tämän että antaa kevyesti vasaraa.

Onhan tuo toisaalta vähän lapsekas syteemi että sille mutterille ei ole mitään lukitusta. Eikös esim. KW alustasta ole sellainen pieni ruuvi lukitsemassa tuota alapäätä? Jossain olen nähnyt että on kaksi mutteria ihan niin kuin jousilautasen allakin.
 

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Jaa... Maahatuojalta kuulin tämän että antaa kevyesti vasaraa.

Onhan tuo toisaalta vähän lapsekas syteemi että sille mutterille ei ole mitään lukitusta. Eikös esim. KW alustasta ole sellainen pieni ruuvi lukitsemassa tuota alapäätä? Jossain olen nähnyt että on kaksi mutteria ihan niin kuin jousilautasen allakin.
Vastaahan se samaa asiaa mutterin kiristys alapäätä vasten, kuin ne kaksi toisiinsa kiristettyä mutteria jousilautasen allakin?

Mielestäni noiden haka-avain-mutterien sijaan paljon parempi on käyttää tämänlaista jousilautasta
threadedbody.jpg
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: lancer evo-r: Evo V

Tuttu juttu tuo SAS putken pettäminen, putki on murtunut laipasta irti ja pakopaine työntää pakokaasut konehuoneeseen. Pakosarjaan menee muistaakseni jotkut sitikan öljyproput banjopulttien tilalle. Maksavat muutaman euron kpl esim. Motonetissä. Toiseen päähän on hankalampi löytää sopivaa kumituttia. Yksi vaihtoehto on laittaa letku poikki ja tukkia se alumiinisella tulpalla ja klemmarilla.

Hätäratkaisuna tien päällä ennen ratapäivää tehtyyn korjaukseen riitti ystävällisen klubilaisen MIG millä hitsasin banjopultit umpeen ja letkun sai tukittua kätevästi 1/2" hylsysarjan jatkovarrella ;D
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mulla meni BC-Racingin Br sarja 4.5v ympärivuotisessa käytössä,sitten alkoi toinen etujousi paukkua kääntäessä,oli yläpään jousilautasen kääntölaakerit tulleet tiensä päähän,samaten iskarin suojakumit oli riekaleina.
Sitten kun se laakeri jumitti, oli tolppa lähtenyt kiertymään alapäästä kierteiltä auki, noin 10mm oli rakoa lukitusmutteriin.
Katsastuksen iskaritestissä näytti myös toiselle taka iskarille selvästi huonompia arvoja,varmaan joutuu ensi kesäksi uusia taakse pumput.


 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: lancer evo-r: Evo V

Tässä miettinyt vanteiden värin vaihtoa? Olisko musta tai joku gunmetal mitään? Ehdotuksia?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Vanhassa ei näy mitään mullistavaa. Ei ruostetta, ei kulumaa/naarmuja. On vain väljä. ???

liekkö siellä ns. teflontiiviste(uniballin välissä) joka väljistynyt. Tai sitte vaa uniballi antautunut.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mulla muistaakseni oli noi T1-r:ät jossen väärin muista. Vanhathan ne oli kuin mitkä kylläkin.
Kuivalla ne oli jopa ihan ok kumet, vesiominaisuuksia en kehuisi hirveämmin.
Radalla ihan kamalat ;D Kylminä oli hyvin pitoa ja kuumina oli evo vain poikittain kokoajan.

Kaunis kuviohan noissa on, siitä plussaa ;D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: lancer evo-r: Evo V

lancer evo-r sanoi
Lokakuun lopusta ollut tallissa odottamassa parempia aikoja.
Nyt tuli hommattua kunnollinen suojapeitekkin.

Jotenkin on erikoisen näköiset noi auton muodot ton peitteen kanssa. Paljonkohan ilmanvastuskerroin muuttuisi jos pinta olisi oikeastikin tuon muotoinen?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: lancer evo-r: Evo V

Mobsters sanoi
Itse laitoin kuvan mukaan, ei ainakaan vielä jakohihna oo silppuna ;D

Kiitos tästä. :peukku

Osuivat siis oikeisiin paikkoihin. Katselin että tosiaan hihna menee aika läheltä tuolla päädyssä. :D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Tuo ikkunan tippumisilmiö on tullut ainakin galanttiin vanhemmalla iällä. Ikkuna siis tippuu takaisin alas jos sen nostaa sillä automaattiasenolla ylös asti. Jos sen ikkunan nostaa ihan siihen hilkulle (jättää muutaman sentin väliä)ja sitten pysäyttää ja nostaa sitten loppuun niin ei lähde tippumaan. Ärsyttävä "ominaisuus"
 
Ylös Bottom