Lancer Evolution 6 hankinnasta..

maaco

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Hei! Minulla on kytenyt evon hankinta siitä asti, kun pääsin aikoinaan ajelemaan evo9:llä. Mallien historiaa tutkiessani päätin kuitenkin, että evo6 hankin sitten kun hankin. Onhan se kaikista parhaimman näköinenkin, sekä mahtuu vielä budjettiin. Luultavasti ensi talven alle menisi auton osto..

Hieman kuitenkin on minua askarruttavia kysymyksiä.

Onko nämä miten kalliita huoltaa? Siis perushuollot, tykkään huoltokirjaa leimautella, ihan jo myyntiarvoa ajatellen. Eihän ehjää tarvitse korjata, mutta huolto-ohjelman mukaisista huolloista pidän kiinni + suositeltavat muut huollot :)
Tottakai hankin sellaisen yksilön, mihin on jakorempat jne. kalliimmat tehty mahdollisimman vähän aikaa sitten.

Mitä näistä hajoaa helpoiten, tyyppiviat jne? Että osaa olla valppaana jo autoa tilatessa/mahdollisesti suomessa olevaa kysellessä.

Kuinka kallita on vakuutukset? Tarkoitus on pitää luonnollisesti myös kasko.

Kulutus? Sen merkitys on kohtalailla mitätön kuitenkin, kun kilsoja tulee vuodessa alle 10t.

Tilat? Mahtuuko takapenkille väliaikaisesti pari sakemannin kokoista koiraa? Siis kirjaimellisesti väliaikaisesti, emäntä lenkkeilee joskus mua töihin vastaan koirien kanssa. (tämänhetkinen auto on peugeot 207 sport, ja jopa sillä kuskaa koiria ongelmitta takapenkillä jos pakottava tarve iskee)

Summa summarum, evo tulisi hoitamaan sitten kaikki minun henkilökohtaiset ajot. Talouden ykkösautona on tällähetkellä 2010vm Mazda6 farkku, joten kaikki pidemmät reissut/koirien kuljetukset tehdään sillä..
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Hei ja tervetuloa MCF foorumille! :)

Vastaus osiin kysymyksiin löytyy heti jo tosta ylhäältä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=26512.0

Evon huolto ei poikkea paljoa perusauton huoltamisesta etenkin jos tekee itse. Öljyjen vaihtoväli käytön mukaan 5000 - 10000km välein. Suosittelen käyttämään hyviä öljylaatuja + orkkisöljysuodatinta (aika halpa meinaan tiskiltä). Riippuen on RS tai GSR malli niin autossa on AYC (Active Yawn Control) jossa omat nesteet mitä pitää vaihtaa. Jakolaatikko, vaihdelaatikko ja peräöljyt (ei AYC) ois hyvä vaihtaa 30-60tkm välein riippuen ajosta.

Perusvikoja mitä itse olen havainnut on raidetangon sisemmät ja uloimmat päät, alapallonivel, hukkaportin kello jumittaa, takapään iskarikupin ja korin liitoskohta saattaa murtua, alusta (etupään yläpää), puslat, tulpat (kärkiväli), nostimet ja tyhjäkäyntimoottori. Tässä jotain mitä tulee mieleen. Ruostetta löytyy helpoiten helmoista, varapyörän kotelosta ja ovista. Konepelti ja etulokarit on alumiinia. Muistaakseni takaluukkukin - en vaan just nyt muista. Niin ja sisälokarit kannattaa tarkastaa edestä ja takaa.

Kasko evoon ei ole perusautosta kalliimpi. Esim oman evon kasko on halvempi kuin emännän Focuksen.

Kulutus on 8-14l/100km riippuen kaasujalasta. Ton 8l/100km vaatii pieniä kierroksia ja talviajoa. :) Radalla ei kannata edes laskea sillä se on siellä 25-45l/100km.

Takapenkille mahtuu sakemanni mun mielestä ainakin. Takalaatikkoon mahtuu myös lastenrattaat vaikka ois poikkitukikin paikalla. Testattu on. :)

Mikäli on ostamassa evo 6 niin kannattaa olla tarkkana sillä Evo 5 saa helposti 6 näköiseksi vaihtamalla puskurit ja takaspoilerin. Helpoin tapa erottaa kumpi auto on niin konehuoneesta löytyvästä runkonumerosta. Myös evo 6 on erilainen kiinnitys alapallonivelelle ja sisusta on erilainen.

Itsellä nyt evo ollut kolmisen vuotta ja kätevä käyttöpeli/harrastuslaite. Etenkin jos radalla-ajo maistuu niin mitä oivempi laite siihen.

Niin ja muista pitää mielessä, että autolla on tod näk ajettu kovaa ja kuluttavasti luonteensa takia.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Vika listaan voisi vielä lisätä että vakio kytkin antautuu aika helposti,toki paljon käyttäjästä kiinni,eli onko lähetelty paikaltaan ja onko vakio vai piristetty.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

maaco sanoi
Onko nämä miten kalliita huoltaa? Siis perushuollot, tykkään huoltokirjaa leimautella, ihan jo myyntiarvoa ajatellen. Eihän ehjää tarvitse korjata, mutta huolto-ohjelman mukaisista huolloista pidän kiinni + suositeltavat muut huollot :)


Deltalla saa maksaa ittensä kipeeks, mutta ite käytän huollossa (tälläkin hetkellä kytkinrempassa) eräällä rallitallilla. Ne tuntee nää autot paljon paremmin kuin joku deltan kia-mekaanikko. Jos oot PK seudulta, niin löytyy aika hyvät tekijät esmes ST-motors juvanmalmilla, Weurlander nummelassa, ihan perusvikakoodien lukemiset kahvimiiteillä.
Varaosia kannattaa kattella briteistä sekä muutamilta suomalaisilta spesialisteiltä, esimerkkinä joku oli kattonu deltalta startin hintaa : yli 800€, briteistä 135 puntaa + rahti.
 

|auri

New Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Huollot jo mainittu aika hyvin, mutta kommentoidaas itekkin vähän. Evo käyttiksenä ei sitten ole ehkä se parhain laite, varsinkin jos on tottunut "normiauton" tasaiseen ja hiljaiseen kyytiin. Motarilla hajoaa korvat, pienemmillä teillä rupeaa vituttamaan kun jokainen muoviosa rämisee ja tietää että autossa riittäis suorituskyky vaikka mihin mutta tässä sitä vaan körötellään corollan perässä 40km/h. Eli kannattaa käydä koeajamassa ja miettiä, pystyykö jäykän alustan, muovisen sisustan ja meluisuuden kanssa elämään normiajeluissa. Jos pystyy niin Evo on aika loistava auto!
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

|auri sanoi
tietää että autossa riittäis suorituskyky vaikka mihin mutta tässä sitä vaan körötellään corollan perässä 40km/h.

Mutta ai sitä fiilistä ku teinipoppoo tulee isin bemarilla viereen ja luulee vievänsä "tota amistuninkia" ;D


Ei meinaan enää räminät häiritse ku spuulaa ;)
 

maaco

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

|auri sanoi
kannattaa käydä koeajamassa ja miettiä, pystyykö jäykän alustan, muovisen sisustan ja meluisuuden kanssa elämään normiajeluissa. Jos pystyy niin Evo on aika loistava auto!

Tuosta kun tuon jäykän alustan jättää pois, niin ihan kuin pösöllä ajelu.. :p Moottoritiemeluun oon jo tottunut, kun viimeset kolme autoa on ollu olosuhteiden pakosta halpoja hatchbackejä.. Pitää käydä tosiaan koeajaan, kun jostain tästä lähialueelta tulee ehjä evo vastaan.. Eniten mua oikeastaan askarruttaa koko auton hankinnassa toi, että miten äkkiä rhd:hen tottuu. Paria vanhaa postiautoa oon siirrellyt ja tuntuhan se vähän hassulta sillon :D
 

|auri

New Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

MSRH sanoi
Mutta ai sitä fiilistä ku teinipoppoo tulee isin bemarilla viereen ja luulee vievänsä "tota amistuninkia" ;D


Ei meinaan enää räminät häiritse ku spuulaa ;)
Täällä Helsingissä ei oikeen haastajia löydy tosta joukkiosta ;D. Ainoat ketkä on lähtenyt haastamaan on perheenisät farmari volvoilla ja sun muilla diisseli "raketeilla".

Ja mitä tohon RHD hommaan tulee niin sitä mäkin mietin aluksi, mutta viimeistään koeajolla viimeisetkin epäilyksen rippeet lähti. Siihen tottuu nopeasti, ainoa mikä mulla kesti hieman kauemmin oppia on nopeat vaihdot, tuli muutamaan kertaan missattua vaihde kiihdytyksessä, mutta nyt ei ole senkään kanssa ongelmaa. Jos osaa ajaa autolla osaa myös ajaa postiautolla.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

|auri sanoi
Täällä Helsingissä ei oikeen haastajia löydy tosta joukkiosta ;D. Ainoat ketkä on lähtenyt haastamaan on perheenisät farmari volvoilla ja sun muilla diisseli "raketeilla".

tääl espoossa on paljon kiusattavaa populaa. Itellä meni pisin aika vilkun ja pyyhkimien opetteluun.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

MSRH sanoi
perusvikakoodien lukemiset kahvimiiteillä.

Vikakoodit voi lukea ihan itsekin paperiklemmarin avulla mut tarkempaa dataa saat niissä miiteissä.
 

|auri

New Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

No perkele pitää tulla Espooseen kunhan saa Evon ajoon 8). Mä opin vilkut ja pyyhkijät nopeesti, mutta sit kun ajoin LHD autolla niin meni kaikki ihan sekaisin ;D
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

|auri sanoi
Huollot jo mainittu aika hyvin, mutta kommentoidaas itekkin vähän. Evo käyttiksenä ei sitten ole ehkä se parhain laite, varsinkin jos on tottunut "normiauton" tasaiseen ja hiljaiseen kyytiin. Motarilla hajoaa korvat, pienemmillä teillä rupeaa vituttamaan kun jokainen muoviosa rämisee ja tietää että autossa riittäis suorituskyky vaikka mihin mutta tässä sitä vaan körötellään corollan perässä 40km/h. Eli kannattaa käydä koeajamassa ja miettiä, pystyykö jäykän alustan, muovisen sisustan ja meluisuuden kanssa elämään normiajeluissa. Jos pystyy niin Evo on aika loistava auto!

Totta tuo. Etenkin jos sattuu olemaan jokin aftermarketalusta. Vakiokin on aika pintakova vaikka onkin korkea kuin traktori.

Autosta puuttuu täysin äänieristys (taino ei ihan täysin) ja kaikki sisällä on muovia ja se rämisee. Mikäli saksalaisen kalliimman merkin mukavuus miellyttää niin kierrä evo.

RS -mallissa on myös lyhempi välitys laatikossa niin 100kmh vauhdissa voi olla aika mielenkiintoisia kierroslukuja.

RHD ohjaukseen tottuu about 5-10min ja lopullinen hienomotoriikka kehittyy suht nopeesti. Suurin vaikeus itselle oli juuri tuo vilkun ja pyyhkijän puolenvaihto. :) Tosin maantiellä ohittaminen voi ensin olla oma haasteensa, mutta kun pitää oikean turvavälin niin sekään ei ole ongelma.

mystinengalant sanoi
Niin ja jos haluu päästä vähän halvemmalla evon remonttien suhteen -> www.maahu.fi

Jep, Markus osaa kyllä. :)
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

|auri sanoi
No p**k**e pitää tulla Espooseen kunhan saa Evon ajoon 8). Mä opin vilkut ja pyyhkijät nopeesti, mutta sit kun ajoin LHD autolla niin meni kaikki ihan sekaisin ;D

Ajelen pirssiä työks, joten you have no idea sister ;D
 

Wutec

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2011
Sijainti
Uusikaupunki
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Itse ajellut nyt noin vuoden verran pääosin RHD-autoilla (allaolevat vehkeet). Myös välillä LHD-vehkeellä jotain pienempiä ajoja... Edelleen ne pyyhkijät menee välillä päälle LHD-autolla kun oikein tiukka tilanne tulee risteyksessä :) Oikeastaan ainoat ongelmat aiheutuneet edellä ajavasta rekasta ja talvikelistä, näkyvyys kun ilman apukuskia voi olla pienemmillä teillä todella huono.

Muuten tullut hyvin noiden kanssa toimeen, ylläpitoon on kylläkin palanut rahaa jonkinverran enemmän kuin johonkin "normaalimpaan" autoon muttei mitään mahdottomia kuitenkaan. Varaosat tullut jokaiseen vehkeeseen alle kolmessa viikossa, joten suht hyvin sekin. Tällä hetkellä Evo ainoa auto, toivottavasti ei hajoa mikään kriittinen osa. Termostaatti tuli tilattua mitsun tiskiltä, toimitusajaksi tuli 8 päivää Hollannista. Bensakulut... Noh, ne näkee hyvin S-kortin kertymästä... Kyllähän rahaa palaa yli 150-200 euroa enemmän kuukaudessa polttoaineeseen kuin aikaisemmilla 1.6-2.0l etuvetoisilla alle 130hp käyttöautoilla. Niin kauan nauttii ratin takana olemisesta eikä asia harmita niin ajellaan Evolla. Saa nähdä joutuuko luopumaan eron takia kun asuntokin pitäisi ostaa ja akka vie kuitenkin vähintään puolet omaisuudesta... Viimeiseen asti pitää tätä vältellä :)

Ja noista sisätiloista, ei Evo mikään iso ole esim. takajalkatiloiltaan mutta takaluukku on taasen todella hyvän kokoinen. Jokaiseen alla olevaan on tullut lyötyä rattaita takaluukkuun ja hyvin on muutenkin pärjännyt päälle vuoden ikäisen lapsen kanssa. Onneksi kuitenkin vaihdoin noista kaksiovisista nelioviseen :)
 

Timpsa

Member
Liittynyt
29 Marraskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

|auri sanoi
Täällä Helsingissä ei oikeen haastajia löydy tosta joukkiosta ;D. Ainoat ketkä on lähtenyt haastamaan on perheenisät farmari volvoilla ja sun muilla diisseli "raketeilla".
Kyllä niitä täälä Helsingissäkin noita 18v just kortin saaneita on ihan mukava härkkiä, pitää vaan olla oikea tyyli ;)
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Timpsa sanoi
Kyllä niitä täälä Helsingissäkin noita 18v just kortin saaneita on ihan mukava härkkiä, pitää vaan olla oikea tyyli ;)

Hitaasti valoista liikkeelle, ja ku lähtee rinnalle ni BÄMMM kadotaan etumaastoon. Toimii :peukku
 

Timpsa

Member
Liittynyt
29 Marraskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

MSRH sanoi
Hitaasti valoista liikkeelle, ja ku lähtee rinnalle ni BÄMMM kadotaan etumaastoon. Toimii :peukku
Tuokin on toimiva, ite vedän ylensä vaan sinnalle ja vähän härkin siinä :D
Kohta pitäs mennä tiksiin härkkii amiksia :p
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Mut joo takas aiheeseen. Evoissa on joskus vähän yllättäviä kuluja. Mulla on alapallonivel sökönä = koko alatukivarsi uusiks. Tämmösiin mitsujen erikoisuuksiin kannattaa varautua. Uus alatukivarsi printsportilla on 216€.

Kytkinremppa on vähintään mielenkiintoinen (kallis) projekti, pellit hyvinkin suolasia. Vink vink subarulla on huomattavasti halvemmat osat. Kannattaa niitäkin miettiä.

:eek:fftopic ei kenelläkään sattuis lojumaan uutta alatukivartta vitoseen, oikeelle puolelle?
 

Putte

Evolution VI GSR
Liittynyt
15 Huhtikuu 2010
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

MSRH sanoi
Mut joo takas aiheeseen. Evoissa on joskus vähän yllättäviä kuluja.
Samaa piti sanoa. Evo on mielestäni selkeä harrastepeli joka toimii myös käyttiksenä tietyin kompromissein. Mutta rahaa on hyvä varata normaalia kärryä enemmän ns. ylimääräisiin menoihin, jos haluaa pitää auton päivittäisessä käytössä.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

MSRH sanoi
Mut joo takas aiheeseen. Evoissa on joskus vähän yllättäviä kuluja. Mulla on alapallonivel sökönä = koko alatukivarsi uusiks. Tämmösiin mitsujen erikoisuuksiin kannattaa varautua. Uus alatukivarsi printsportilla on 216€.

Kytkinremppa on vähintään mielenkiintoinen (kallis) projekti, pellit hyvinkin suolasia. Vink vink subarulla on huomattavasti halvemmat osat. Kannattaa niitäkin miettiä.

:eek:fftopic ei kenelläkään sattuis lojumaan uutta alatukivartta vitoseen, oikeelle puolelle?

Tämä koskee vain Evo V. Evo VI:ssä on erillainen alatukivarsi. Siitä saa vaihdettua pelkän nivelen = halvempaa joka on harvinaista evoa huoltaessa.

Kytkinremontin hinta on kiinni missä sen teettää vai tekeekö itse. Vakiokytkimen + asetelman + laakerin saa suht edukkaasti. Muistaakseni 200e. Tietenkin jos nälkä kasvaa niin 1500 eur ei tunnu missään jos parempaa kytkintä haluaa..
 

maaco

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

MSRH sanoi
Vink vink subarulla on huomattavasti halvemmat osat. Kannattaa niitäkin miettiä.


Joo, oon katellu niitäkin yhtenä vaihtoehtona. Olisihan niissä ns. konservatiivisempi sisusta, ja pito voisi olla hiukka halvempaa.. Oon katellu nyt noita vitos-evoja, kun tuntuu olevan enemmän tarjontaa. Erot mä netistä selvitinkin, mut paljon sitten on lopullinen hintaero/ylläpitokulut 5 vs. 6 vs, impreza, määrää varmasti sen mikä auto pihaan tulee :D
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Miten mulla on sellanen käsitys, että ei tuo Imprezankaan huoltaminen ilmaista ole? Veikkaisimpa, että ihan sama minkä tämän tyyppisen auton ostat niin sen ylläpito on kalliimpaa kuin perus Corollan. Ei nää nyt mitään älyttömiä rahoja vaativia pelejä kuitenkaan ole, jos itse osaa jotain tehdä tai on muitakin mahdollisuuksia huollattaa kuin merkkiliike. Ylläpitokulut vitosen ja kutosen välillä on ihan samat. yksilöstä kiinni. Se, että joku alatukivarsiremppa maksaa vaikka vitoseen tuon 150e enemmän, on merkityksetön summa kokonaisuudessa. Autot on kuitenkin hyvin pitkälti samat ja samat osat menee, samat huollot jne.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

maaco sanoi
Onko nämä miten kalliita huoltaa?
cubeqtio sanoi
Kytkinremontin hinta on kiinni missä sen teettää vai tekeekö itse.

Taidetaan nyt tässä langassa puhua teettämisestä. Kaikki itse tehty tuuppaa olemaan ilmaista.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Samppa sanoi
Miten mulla on sellanen käsitys, että ei tuo Imprezankaan huoltaminen ilmaista ole?

Totta, mutta osat on keskimäärin huomattavasti halvempia.

Samppa sanoi
Se, että joku alatukivarsiremppa maksaa vaikka vitoseen tuon 150e enemmän, on merkityksetön summa kokonaisuudessa. Autot on kuitenkin hyvin pitkälti samat ja samat osat menee, samat huollot jne.

Tarkotin nyt evoja yleensä vs muut peruscorollat ::). Alatukivarsi oli nyt vain esimerkkinä.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

MSRH sanoi
Tarkotin nyt evoja yleensä vs muut peruscorollat ::). Alatukivarsi oli nyt vain esimerkkinä.

Se olikin enemmän vastauksena tuohon Cuben vertaukseen V vs. VI

cubeqtio sanoi
Tämä koskee vain Evo V. Evo VI:ssä on erillainen alatukivarsi. Siitä saa vaihdettua pelkän nivelen = halvempaa joka on harvinaista evoa huoltaessa.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Samppa sanoi
Se olikin enemmän vastauksena tuohon Cuben vertaukseen V vs. VI


Aaa. No nyt ku itekki lukee, ni käy järkeen.
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Mulla on ollut kaksi Evoa käyttiksenä, ensin vitonen ja nyt kolmonen, ja mieli tekis sanoa että en suosittele, mutta sitten kuitenkin tuli hommattua toi toinenkin :F Aivan mahtavia laitteita ajaa talvella (tosin kun oot yhden talven kokenut Evon ratissa niin mikään muu kun ahdettu neliveto ei tule kelpaamaan siitä eteenpäin - kalliiksi käy), kesällä imo aika tylsiä, tarvis enemmän voimaa ja vitonen vakioalustalla oli aika kömpelö ajaa radalla. Melkein kaikissa Evo-malleissa on joku kallis juttu mikä hajoaa ennemmin tai myöhemmin - 1-4:ssä moottori crankwalkin takia ja vitosesta eteenpäin sitten AYC/ACD-pumput, kaikissa kytkin.

Kuitenkin sit taas verrattuna siihen mitä auto tarjoaa on aika pienet, suorituskyky noissa vitosessa ja kutosessa on ihan uskomaton vakionakin, ja ajofiilis on kuitenkin tosi henkilöautomainen ja auto on ihan kelpo käyttis. Käy kokeileen kutosta tai vitosta, jos on hyvä yksilö niin tuskin jää ostamatta :)
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

On myös sellainen huono seikka että ainakin itsellä tuli välillä töistä kotiin päästyä kierreltyä kaiken maailman reittejä joissa oli paaaaaljon mutkia ja nyppyjä.Eli työ matka ajossakin bensaa paloi vimmatusti ja välillä vaimo saattoi valittaa että missä on taas luuhattu kun töistä päässyt jo aikoja sitten ;) Omassa nelkussa ainakin sisällä oli kamala pörinä mutta ei haitannut minua.Nyt seiska seisoskelee katoksessa oottamassa kevättä ja se mitä ehdin syksyllä muutaman kerran ajaa niin huomasin että melultaan huomattavasti sivistyneempi laitos.Tiiä sit kuinka meluisa kuutonen on mutta kylhän nää on kivoja laitteita.Ja jos sanotaan että ei ole halpaa touhua niin mikäs nykyään on halpaa ja vaikkei pieneen hetkeen evoa ollut niin ei sitä ylimmääräistä rahaakaan ollut.Hernari ja näkkileipä on sitäpaitsi terveellistä ja ravitsevaa ;D
 

maaco

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

JOS se melu alkaa liikaa raastaa, niin työpaikan hyllyt pursuaa vaimennusmatoista.. Jopa sellaisista, millä saa ajomelua alaspäin ilman monenkaan kilon painonnousua :)

Tosin eihän tälläisille laitteille saa tehdä muuta kuin alusta- ja tehomuutoksia & vanteet/renkaat käyttötavan mukaan.. Mut jos ite evon ostan, kyllä siihen nyt samat muutokset teen kuin kaikkiin autoihini. Eli kevyt vaimennus pahimpiin paikkoihin, mankan ja etukajarien vaihto.. Evossa tuskin subbarin olemassaoloa edes huomaisi, ennenkuin tehoa ja kartiopinta-alaa on paljon :D

Mä päätin, että ajan tolla nykysellä autolla lumien loppuun asti, fiksaan pari juttua siitä ja sit myyntiin.. Tässä on nyt hyvin aikaa tutustua noihin autoja japanista tuoviin firmoihin, koska suomesta tuskin löytyy sellasta yksilöä millanen on hakusassa..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Ihan rehellisesti sanottuna Evo 7-9 on huomattavasti parempi käyttöauto kuin 4-6. Perusteluina mm. hiljaisempi melutaso, paljon parempi ajoasento jne. Eli en jättäisi seiskaakaan pois laskuista.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

ast sanoi
Ihan rehellisesti sanottuna Evo 7-9 on huomattavasti parempi käyttöauto kuin 4-6. Perusteluina mm. hiljaisempi melutaso, paljon parempi ajoasento jne. Eli en jättäisi seiskaakaan pois laskuista.

+1 Hinta erokaan ei välttämättä ole kovinkaan suuri. hankkii sitten vielä "Businesspremium" GT-A:n jossa jo paremmat ääni eristykset jo vakiona...
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Mitä kulutukseen tulee,niin tuossa on oman autoni kulutuksia,viimevuodelta.
Kesäkuukausina käyty satunnaisesti radalla
graph_yearcons.php
 

Putte

Evolution VI GSR
Liittynyt
15 Huhtikuu 2010
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Tunari-82 sanoi
Mitä kulutukseen tulee,niin tuossa on oman autoni kulutuksia,viimevuodelta.
Kesäkuukausina käyty satunnaisesti radalla
Mun vanha kutonen vei n. 13-15 litraa satasella, kun suurin osa ajosta taajama-ajoa. Matka-ajossa 80-100 nopeudella pääsi kympin pintaan.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

-JP- sanoi
+1 Hinta erokaan ei välttämättä ole kovinkaan suuri. hankkii sitten vielä "Businesspremium" GT-A:n jossa jo paremmat ääni eristykset jo vakiona...

Ja lisää painoa vakiona :eek:

Itselläkin on ajatuksissa ostaa kutonen tässä lähitulevaisuudessa ja metelitaso on ehkä viimeisin asia, jonka perusteella evoa lähtisin valitsemaan. Harrastelelujahan nämä ovat ja tarkoitettu ajettaviksi kovaa. Perheen kuljettimet on sitten ihan eri juttu.

Vakioputkistolla ainakin evo kolmonen kuulostaa perusperheautolta ja vakioalustalla tuntuukin sellaiselta eli ihmettelen kyllä suuresti mikä ongelma evon mukavuudessa tai äänitasossa on. Jos tekee mieli hiljaista ja tehokasta autoa, niin isoa bemari alle
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

markho sanoi
Ja lisää painoa vakiona :eek:

Itselläkin on ajatuksissa ostaa kutonen tässä lähitulevaisuudessa ja metelitaso on ehkä viimeisin asia, jonka perusteella evoa lähtisin valitsemaan. Harrastelelujahan nämä ovat ja tarkoitettu ajettaviksi kovaa. Perheen kuljettimet on sitten ihan eri juttu.

Vakioputkistolla ainakin evo kolmonen kuulostaa perusperheautolta ja vakioalustalla tuntuukin sellaiselta eli ihmettelen kyllä suuresti mikä ongelma evon mukavuudessa tai äänitasossa on. Jos tekee mieli hiljaista ja tehokasta autoa, niin isoa bemari alle

:)

1. Keskustelun aloittaja haluaa E6 den ei E3
2. Keskustelun aloittaja aikoo ääni eritystä autoon , mutta silti osaa evon , Siitä tuli mieleeni ,että sellainen "mukava" Evo on jo olemassa.
3. Varmaankin ihan sama tässä keskustelussa mitä sinä haluat autoltasi.


:)
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Eipä ainakaan mulla tuo vitonen kun siinä oli vakioputki ja vakioalusta ja vakiokytkin niin ei se paljon perheautosta eronnut äänessä ja mukavuudessa, kuitenkin kyseessä on -90 luvun lopun tuotos. Nyttemmin kylläkin huomaa jotain eroa kun on 3" ränniä ja sintteri, ajaminen paljon hauskempaa :p Käyttöautoksi jos evoa hankkii niin suosittelen sitten että autolla saisi lähteä lämpimästä tallista, tai ainakin että siihen laittaa webaston niin ei oo ihan niin kamalaa rääkkiä pakkaskäynnistykset ::)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Evon vakioalusta on kyllä paljon pintakovempi kun moni aftermarket-alusta, en sitten tiedä miten niistä perheuautomukavia päässänne saatte ;D
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

-JP- sanoi
:)

1. Keskustelun aloittaja haluaa E6 den ei E3
2. Keskustelun aloittaja aikoo ääni eritystä autoon , mutta silti osaa evon , Siitä tuli mieleeni ,että sellainen "mukava" Evo on jo olemassa.
3. Varmaankin ihan sama tässä keskustelussa mitä sinä haluat autoltasi.
:)

1. Keskustelun aloittaja haluaa evo 6:n eikä evo 7-9:ää lisä-äänieristyspaketilla
2. Keskustelun aloittaja aloittaja haluaa äänieristystä autoon mutta haluaa edelleen evo 6:n eikä 7-9 lisä-äänieristyspaketilla
3. Varmaankin tässä keskustelussa on turhaa, jos haluat piilomainostaa autosi mukavuutta. Tämän topicin aihe on evo 6:n hankinta

Evo 3:a en ole suositellut keskustelun aloittajalle enkä suosittele kenellekään muullekaan crankwalkin takia. Pointti on siinä, että evo kolmonenkin on vakiona hyvin lähellä 90-luvun perheauton hiljaisuutta ja mukavuutta. Kutosta en ole ajanut mutta tuskin se hirveän paljoa meluisampi on kuin kolmonen. Joku asiaa paremmin tunteva voi tätä kommenoida paremmin

Maestro sanoi
Eipä ainakaan mulla tuo vitonen kun siinä oli vakioputki ja vakioalusta ja vakiokytkin niin ei se paljon perheautosta eronnut äänessä ja mukavuudessa, kuitenkin kyseessä on -90 luvun lopun tuotos. Nyttemmin kylläkin huomaa jotain eroa kun on 3" ränniä ja sintteri, ajaminen paljon hauskempaa

Just tätä tarkoitin eli evo on ihmeen sivystynyt vakiona mutta siitä saa hauskan pelin, kun laittaa paremman alustan ja isomman putkiston. Lisäksi, kun nostaa koneen tehoja, niin se alkaa kulkeakin paremmin kuin lastutetut isot diisselit. Jos mukavuus ja hiljaisuus on mielessä, niin on parempi pitää auto vakiona ja nauttia siitä, ettei rahaa pala virittelyyn.

Kokonaisuutena evo 6 on varmasti hyvä ostos. Monen mielestä hienoin versio ja saanut paljon kehuja ympäri maailmaa.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

markho sanoi
Kokonaisuutena evo 6 on varmasti hyvä ostos. Monen mielestä hienoin versio ja saanut paljon kehuja ympäri maailmaa.



Amen
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Mitä meluun tulee niin kun ajettiin motarilla toyota auriksella kun oma auto oli huollossa niin 5v tyttömme kysyin takapenkiltä, että miten tää on näin meluisa ;D Oli vissiin tottunnut evon pörinään. Ja pitäähän auton ääntä pitää... kyllä ne sähköautot sitten tulevaisuudessa yleistyy ja sitä kautta möly vähenee.

Huoltoihin menee tietenkin sitä enemmän rahaa mitä enemmän autolla on ajettu. Hommaat jonkun vähän ajetun niin ei tarvi olla kuluvia osia kokoajan vaihtelemassa. Omaan kutoseen on reilun kahden vuoden aikana vaihdettu nesteitä lukuunottamatta tulpat ja nokkahihna. Niin ja suomen talvi rankaisi hyväkuntoista autossa ollutta alustaa jonka olen myös vaihtanut.

markho sanoi
Perheen kuljettimet on sitten ihan eri juttu.
Mulle kutonen on harrastushärveli ja samalla perheen kuljetin koska ei mulla rahaa ole montaa autoa pitää. Perhe autohan se on kun siinä on 4 ovea.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

evo6 sanoi
Mulle kutonen on harrastushärveli ja samalla perheen kuljetin koska ei mulla rahaa ole montaa autoa pitää. Perhe autohan se on kun siinä on 4 ovea.

Jep. Perheauto johon mahtuu rattaat takalaatikkoon vaikka on poikkituki. :)
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Tuo rattaiden mahtuminenkin riippuu rattaista,meidän rattaista joutui ottaa pyörät irti,että mahtui luukun aukosta sisään.
Eli kun ostaa rattaita kannattaa mennä auton kanssa kaupoille,että voi sovittaa mitkä mahtuu kyytiin.
Itseäni ainakin v*itutti suunnattomasti irrotella niitä pyöriä,vielä kun yhden pyörän lukitus meinaa temppuilla,sen kanssa sielä sitten näperrät räntäsateessa ;D
Toinen mikä tahtoi muodostua ongelmaksi oli telakalla varustettu brion turvakaukalo,joutui viedä etupenkin todella eteen,että mahtui autoon.
Yksi reissu tehtiin evolla niin että oli kaukalo ja toisella turvaistuin takapenkillä,ei meinannut tulla ajamisesta mitään kun joutui laittaa penkin niin eteen ja selkänojan ihan pystyyn,itse olen 187cm pitkä.
Yhden lapsen kanssa evolla pärjää suht hyvin(kun istuin/kaukalo on apukuskin puolella),mutta kahden kanssa tulee kokoiselleni kuljettajalle ainakin ongelmia.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Juu ei tuo mikään tilaihme ole, mutta kai sillä tulee tilojen puolesta toimeen käyttöautona lapsiperhekin siinä missä muillakin keskikokoisilla autolla. Nuo selkä menosuuntaan laitettavat istuimet on kyllä niin helv*ttiä, että en tiedä minkälainen lossi pitäisi olla, että tuollasen istuimen kanssa vielä mahtuisi etupenkillä kunnolla istumaan. Nyt hommasin tollasen istuimen tytölle, missä saa pitää pienempiäkin naama menosuuntaan ja on kyllä loistava keksintö. Pitäs olla turvallinen ja vie huomattavasti vähemmän tilaa. Ei mennyt muuten esim. S60:een volvoon, eikä myöskään 9-3 Saabiin rattaat ilman pyörien irroitusta konttiin, kun tuppaa olee nuo lastausaukot niin onnettomia. Farkku on oikea valinta, jos ei jaksa rattaita pilkkoa.

Pahoittelut, kun meni osittain aiheen sivusta :p Ja vaikka tohon varmaan mahtuu, niin en mä ainoaksi perheautoksi VI kopan Evoa kyllä voi suositella.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

ast sanoi
Ja sinne tuen etupuolelle saa varmaan vielä vaippapaketin mahtumaan? :)

Tällä hetkellä siellä on: Lumilapio, kenttälapio, jalkapumppu, jotain alustansäätöavaimia ja pesuneste.

Eiköhän se vaippapaketti/hoitokassi sinne mahdu. :)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Lancer Evolution 6 hankinnasta..

Ja siivottu.

Alko rönsyilemään aika pahasti..
 
Ylös Bottom