Päivää
Nyt kaivataan asiantuntemusta.
Ostin itselle helmikuussa Lancer Ralliart -09 auton. Auto oli minulla kuukauden päivät ja toimi hyvin, kunnes maaliskuun alussa kovalla pakkasella auton näyttöön tuli voimansiirron kuva ja teksti service required. Auto ei myöskään antanut valita ajomoodeja (tarmac, gravel, snow). Otin yhteyttä auton myyneen liikkeeseen ja sieltä kehotettiin menemään paikalliseen korjaamoon näyttämään autoa. Auto antoi vikakoodin C161E, joka ilmeisesti viittaa keskilukon pumppuun. Tämän pumppuvian vahvistivat myös korjaamolta. Auton myyneen liikkeen kanssa päädyttiin ostamaan autoon autokorjaamo öhmanin HD- pumppu vakion tilalle, koska oli helpommin saatavilla ja edullisempikin. Korjaamo johon auton vein suoritti korjauksen. Ajattelin, että tämä pumppu olisi myös luotettavampi. Auton myynyt liike tuli tässä hyvin vastaan. No autokorjaamo asensi pumpun. Remonttissa pumppu muutti paikkaa peräkonttiin ja siitä tuli kyllä tosi siisti ja auto tuntui toimivan hyvin, eikä hälyttänyt enää mistään. Hain auton pois ja se oli minulla noin viisi päivää normaalissa ajossa, kunnes huomasin, että öljyä oli jostain ilmestynyt peräkonttiin ja jyrkkään kääntyessä taka-akselin sisäpuolen rengas alkoi jarruttamaan tai lyömään tyhjää ajopinnasta riippuen. No auto takaisin korjaamolle tutkittavaksi ja tutkimuksissa paljastui, että öljyvuoto tuli pumpun säiliön korkista ja siihen laittoivat uuden o-renkaan ja että autosta oli perä rikki, joka aiheutti tuon että taka akseli oli ns. tönkissä. Voi ei.
Siihen autokorjaamo löysi sitten perän ja se vaihdettiin paikoilleen ja ilmoittivat, että auto pelaa hienosti. Hain auton ja kokeilin pyöritellä autokorjaamon pihassa, jossa auto tuntuikin toimivan. Myös korjaamon henkilökunta kertoi, että oli kokeillut auto paljon ja että auto toimi. No pääsin kotipihaan asti, jolloin autossa alkoi sama vika uudestaan, eli taka-akselin sisempi pyörä pyrki jyrkästi kääntäessä jarrutamaan tai lyömään tyhjää ajopinnasta riippuen. Vein auton taas takaisin korjaamolle tutkimuksiin.
Tuntuu oleva vaikea vika.
Auto on nyt siis ollut korjaamolla käytännössä maaliskuun alusta alkaen muutamaan päivää lukuun ottamatta ja siihen on vaihdettu keskilukon pumppu ja taka-perä ja edelleen vikoo, kun jyrkkään kääntää. Eihän tämä ole normaalia eihän? Olen pitänyt mitsubishiä jotenkin luotettavana autona, mutta tuo mielikuva on kyllä ollut tässä koetuksella.
Osaisiko joku auttaa ja kuvauksen perusteella tietää missä voisi olla vika.
Nyt kaivataan asiantuntemusta.
Ostin itselle helmikuussa Lancer Ralliart -09 auton. Auto oli minulla kuukauden päivät ja toimi hyvin, kunnes maaliskuun alussa kovalla pakkasella auton näyttöön tuli voimansiirron kuva ja teksti service required. Auto ei myöskään antanut valita ajomoodeja (tarmac, gravel, snow). Otin yhteyttä auton myyneen liikkeeseen ja sieltä kehotettiin menemään paikalliseen korjaamoon näyttämään autoa. Auto antoi vikakoodin C161E, joka ilmeisesti viittaa keskilukon pumppuun. Tämän pumppuvian vahvistivat myös korjaamolta. Auton myyneen liikkeen kanssa päädyttiin ostamaan autoon autokorjaamo öhmanin HD- pumppu vakion tilalle, koska oli helpommin saatavilla ja edullisempikin. Korjaamo johon auton vein suoritti korjauksen. Ajattelin, että tämä pumppu olisi myös luotettavampi. Auton myynyt liike tuli tässä hyvin vastaan. No autokorjaamo asensi pumpun. Remonttissa pumppu muutti paikkaa peräkonttiin ja siitä tuli kyllä tosi siisti ja auto tuntui toimivan hyvin, eikä hälyttänyt enää mistään. Hain auton pois ja se oli minulla noin viisi päivää normaalissa ajossa, kunnes huomasin, että öljyä oli jostain ilmestynyt peräkonttiin ja jyrkkään kääntyessä taka-akselin sisäpuolen rengas alkoi jarruttamaan tai lyömään tyhjää ajopinnasta riippuen. No auto takaisin korjaamolle tutkittavaksi ja tutkimuksissa paljastui, että öljyvuoto tuli pumpun säiliön korkista ja siihen laittoivat uuden o-renkaan ja että autosta oli perä rikki, joka aiheutti tuon että taka akseli oli ns. tönkissä. Voi ei.
Siihen autokorjaamo löysi sitten perän ja se vaihdettiin paikoilleen ja ilmoittivat, että auto pelaa hienosti. Hain auton ja kokeilin pyöritellä autokorjaamon pihassa, jossa auto tuntuikin toimivan. Myös korjaamon henkilökunta kertoi, että oli kokeillut auto paljon ja että auto toimi. No pääsin kotipihaan asti, jolloin autossa alkoi sama vika uudestaan, eli taka-akselin sisempi pyörä pyrki jyrkästi kääntäessä jarrutamaan tai lyömään tyhjää ajopinnasta riippuen. Vein auton taas takaisin korjaamolle tutkimuksiin.
Tuntuu oleva vaikea vika.
Auto on nyt siis ollut korjaamolla käytännössä maaliskuun alusta alkaen muutamaan päivää lukuun ottamatta ja siihen on vaihdettu keskilukon pumppu ja taka-perä ja edelleen vikoo, kun jyrkkään kääntää. Eihän tämä ole normaalia eihän? Olen pitänyt mitsubishiä jotenkin luotettavana autona, mutta tuo mielikuva on kyllä ollut tässä koetuksella.
Osaisiko joku auttaa ja kuvauksen perusteella tietää missä voisi olla vika.