Lancer Ralliart

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=18&news_id=200902432&p=17

Mainontaahan on jo hetken näkyny, tää nyt oli eka lehtijuttu mikä silmään sattui nyt...
Oishan toi melkoisen kiinnostava laitos sinällään kyllä :peukku

Täytyypä soitella Lohjalle jossain vaiheessa ja käydä katsomassa millainen laitos tuo on :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Lancer Ralliart

Jani T sanoi
Täytyypä soitella Lohjalle jossain vaiheessa ja käydä katsomassa millainen laitos tuo on :)

Jännä nähä koska tulee Lohjal :p

Tommosten hinnat vähän käytettyinä alkaa tulee jo jotenki saavutettaval tasol varmaa joskus..ehkä..ei ois paha käyttöpeli. mielestäni voisi kyllä olla melkeen etuveto noilla tehoilla. Noh se on vaan minun mielipide. ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Lancer Ralliart

mystinengalant sanoi
mielestäni voisi kyllä olla melkeen etuveto noilla tehoilla. Noh se on vaan minun mielipide. ;D
Chiqi_ sanoi
Luojan kiitos on vaan sun mielipitees,, ;D

etuvetojen tehoja noi on ;D ei sovellu vielä nelikolle kunnolla 8)
tääkin on vain mun mielipide :-*
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Lancer Ralliart

Mielestäni tuota Ralliart merkintää tulisi käyttää vain jossain kaikista tehokkaimmassa erikoisversiossa.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

Hehe kavereilla on muutama kymmenen heppaa enemmän nelivedossa ja autolla painoa useampi sata kiloa enemmän ja kertoo täällä että miten määrä n tehoja sopii etuvedolle ;D
No sinänsä ihan validi pointti, jos on käytännön kokemusta jo tehon riittämättömyydestä 8)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Lancer Ralliart

evo6 sanoi
Mielestäni tuota Ralliart merkintää tulisi käyttää vain jossain kaikista tehokkaimmassa erikoisversiossa.

samaa mieltä, Ralli///art merkkin käyttö tuntuu olevan väärissä käsissä...
mut kyseessä on 240hv vapari 2litrasena niin siihen voi jo sanoa että ralli///art merkki on kohdallaan.
eli merkkiä mun henk.koht.miel. saisi käyttää vain "kunnolla viritetyissä"
esim. evo jossa 450hv tms...
kokee pian saman kohtalon ku gti merkintä :'( = normi auto :'(

J. Puhakka sanoi
Hehe kavereilla on muutama kymmenen heppaa enemmän nelivedossa ja autolla painoa useampi sata kiloa enemmän ja kertoo täällä että miten määrä n tehoja sopii etuvedolle ;D
No sinänsä ihan validi pointti, jos on käytännön kokemusta jo tehon riittämättömyydestä 8)
mulla on etuveto 8) ja tehoa tulee olemaan ja olikin jo enempi 8)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Lancer Ralliart

J. Puhakka sanoi
Hehe kavereilla on muutama kymmenen heppaa enemmän nelivedossa ja autolla painoa useampi sata kiloa enemmän ja kertoo täällä että miten määrä n tehoja sopii etuvedolle ;D
No sinänsä ihan validi pointti, jos on käytännön kokemusta jo tehon riittämättömyydestä 8)

No tällä tarkotettiin taas meikäläistä. Kyllä olen omistanut yhden ja ajanut useita tuon tehosia etuvetoja, ja kesäolosuhteissa + muutenkin varsin mainio setti. Ja kuten ollaan ircissä puhuttu niin kulutus jää alhasemmaksi etuvedolla, ajokäytös varsin tasapainoista ja järkevää kun ei reikäpäisesti aja. Tosin on jännä nähä onko mitsun uusi neliveto ralliart mallissa yhtään järkevämpi kulutukseltaan kun evot. Saako kone ralliartissa jonkun ns. vääntöohjelman, tietääkö kukaan? Jos asia on näin niin toki silloin neliveto saa kannatukseni. Olisi ollut nimittäin kiva nähdä semmonen "myyntitykki"Lancer eli vähän tehokkaampi peli, mutta kuitenkin kulutus aisoissa.

Vastasit tuossa ihan hienosti omaan pohdintaasi, eli jos nuo tehot tuntuvat pieniltä nelivedossa niin eikös homma ole selvä. Tuskin tuo ralliarttikaan hirveen kevyt tulee olemaan. Se on sitten eriasia kelle mitkäkin tehot riittävät, ajattelin vaan että jos tämä syö yhtä paljon bensaa kun evot ja kulkee heikommin niin ei hyvä.

Edit: Tässä tämmönen löytämäni tieto. Vaikuttaisi väännöt ihan ok:lta 2.0 mallille. :peukku
Lancer Ralliartin ajonautinnon alleviivaavat kuljettajan toiveiden
mukaan säädettävä jatkuva neliveto yhdistettynä 240 hevosvoimaa (177 kW)
terävästi tuottavaan täysalumiinimoottoriin. Moottori tuottaa vahvan 343
newtonmetrin vääntövoiman laajalla 2500¬-4750 minuuttikierroksen alueella.
Päivittäisessä maantieajossa tarpeellinen ohituskiihtyvyys on omaa luokkaansa
herkästi reagoivan turbon ja saumattomasti moottorin kanssa yhteen toimivan
vaihteiston ansiosta. Kiihdytys 0-100 kilometriin sujuu vain 7,1 sekunnissa.
Moottorin jatkeena on monipuolinen 6-portainen TC-STT-vaihteisto.
TC-STT-lyhennys pitää sisällään viestin kaksoiskytkinsuorakytkentävaiheistosta
(Twin Clutch) ja kuljettajan mahdollisuudesta vaikuttaa vaihteiston
ohjelmointiin (Sport Shift Transmission) valitsemalla tilanteeseen sopiva
vaihto-ohjelma. Valittavana on pehmeämpi Normal- ohjelma ja urheilulliseen ajoon
räätälöity terävämpi Sport-ohjelma. Sport-ohjelmaa käytettäessä vaihteet
kytkeytyvät nopeammin ja korkeammilla kierroksilla kuin Normal-muodossa myös
vaihteiston D-automaattivaihdetta käytettäessä.
 

kmk

New Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2004
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

J. Puhakka sanoi
Hehe kavereilla on muutama kymmenen heppaa enemmän nelivedossa ja autolla painoa useampi sata kiloa enemmän ja kertoo täällä että miten määrä n tehoja sopii etuvedolle ;D
No sinänsä ihan validi pointti, jos on käytännön kokemusta jo tehon riittämättömyydestä 8)

Ralliart painaa suunnilleen saman kuin EVO-X, mutta onhan se silti kiinnostava peli...

Linkin takana MLR:n juttu autosta. Omapaino näyttäis olevan 1595kg...
http://www.lancerregister.com/downloads/MLR%20Sportback%20Review.pdf
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer Ralliart

No tuohon etuveto pohdintaan, niin kyllä tuo 240 heppaa on jo ihan riittävästi nelivedolle, koska itse olen taas sitä mieltä, että kaikki yli 200 heppaset etuvedot ovat turhia kapistuksia ;D Tehokkaassa etuvedossa teho menee hukkaan. Jos ei ole kuiva piki alla, niin turhaan sitä on yli 200 heppasessa etuvedossa kaasua painaa, kun ei siinä tapahdu muuta ku rengas sutii. Sitte jos on hieman urasempi pikitie, niin tehokkaassa etuvedossa kun painaa nilkan suoraksi, niin ikinä tiedä mihin semmonen syöksy sukkula ampuu menemään, kun ohjaus vetelee ;). No tuolle RalliArt nimitykselle tuo on kyllä vähän liian kesy kampe. Sopivampi nimitys olisi ollut vain lainata 80 luvun takapotkusta Lancer turbo nimikettä.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Lancer Ralliart

MitsuMi sanoi
No tuohon etuveto pohdintaan, niin kyllä tuo 240 heppaa on jo ihan riittävästi nelivedolle, koska itse olen taas sitä mieltä, että kaikki yli 200 heppaset etuvedot ovat turhia kapistuksia ;D Tehokkaassa etuvedossa teho menee hukkaan. Jos ei ole kuiva piki alla, niin turhaan sitä on yli 200 heppasessa etuvedossa kaasua painaa, kun ei siinä tapahdu muuta ku rengas sutii. Sitte jos on hieman urasempi pikitie, niin tehokkaassa etuvedossa kun painaa nilkan suoraksi, niin ikinä tiedä mihin semmonen syöksy sukkula ampuu menemään, kun ohjaus vetelee ;). No tuolle RalliArt nimitykselle tuo on kyllä vähän liian kesy kampe. Sopivampi nimitys olisi ollut vain lainata 80 luvun takapotkusta Lancer turbo nimikettä.
Käyppäs kokeilemassa uutta RS Focusta niin hoksaat kuinka paljon etuvetoiset on kehittyneet sitten 90luvun. 300hp eikä kuulema paljon ylimääräisiä vetele kiihdytyksissä.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Ralliart

Nuhapumppu sanoi
Käyppäs kokeilemassa uutta RS Focusta niin hoksaat kuinka paljon etuvetoiset on kehittyneet sitten 90luvun. 300hp eikä kuulema paljon ylimääräisiä vetele kiihdytyksissä.
Toki, mutta faktahan on se että etuvedolla ei saavuteta takavetoa tai varsinkaan nelivetoa vastaavaa vetopitoa. Ajatella nyt sitten miten käy jos on talvi tai edes märkää.

Kaikki paitsi takavetoiset vetelee kyllä enemmän tai vähemmän.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Lancer Ralliart

Ihmeen laimea suoritusarvo tuo nollasatku 7.1s. Puhutaan kuitenkin nykyaikaisesta turbokoneellisesta nelivedosta, jota tosin tuo "automaatti"vaihteisto vähän vesittää. Varsinkin nelikkona luulisi paikaltaan ryntäävän kovempaa. Jossei ole tuotakin hukattu estämällä tarpeellinen kierrosten nosto jarrua vasten kuten esim eräässä muussa konsernin laitteessa.

Noh, emäntä varasi ralliartille silti koeajon heti kun niitä tulee maahan saataville. Autoja on jo maassa, mutta ensin hoitavat lehdistön yms, joten menee syksympään.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Lancer Ralliart

uus focus rs tai megane r26.r o hyviä esimerkkiä mite hyvi etuvedol pääsee, kovaa.
hyvä etuveto o lukon kans nopee ja hauska laite.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Lancer Ralliart

Suomessa on kuitenkin lunta tai märkää aika ison osan vuodesta. Siinä saa rauhassa sutia sillä etuvedolla kun neliveto menee ohi :)
 

Chiqi_

Member
Liittynyt
16 Elokuu 2008
Sijainti
Halikko
Vs: Lancer Ralliart

ast sanoi
Suomessa on kuitenkin lunta tai märkää aika ison osan vuodesta. Siinä saa rauhassa sutia sillä etuvedolla kun neliveto menee ohi :)

Täysin samaa mieltä. Voihan se etuveto kuivalla olla hyvä mutta kyllä siinä sitte ottaa kurtistellaan kun jäädään sutimaan kun hiukankaan on liukkaampaa.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Lancer Ralliart

Chiqi_ sanoi
Täysin samaa mieltä. Voihan se etuveto kuivalla olla hyvä mutta kyllä siinä sitte ottaa kurtistellaan kun jäädään sutimaan kun hiukankaan on liukkaampaa.

Riippuu niinpal talvesta, menee toki offtopicille jo tämäkin haastelu :) Yksi positiivinen on toki että jos tuo 240hv tulisi eturenkailta niin rengassarjoja menisi jo enemmän.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Lancer Ralliart

joo talvi asia eriksee.. ja tietty piikkirenkail on sit taas asia toinen..

nelikko just optimi suomen oloihi :peukku
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer Ralliart

Biim sanoi
Ihmeen laimea suoritusarvo tuo nollasatku 7.1s. Puhutaan kuitenkin nykyaikaisesta turbokoneellisesta nelivedosta, jota tosin tuo "automaatti"vaihteisto vähän vesittää. Varsinkin nelikkona luulisi paikaltaan ryntäävän kovempaa.
No niinhän tuo 0-100 arvo on Evo ysillekkin ilmoitettu meneväksi lähemmäs 6 sekuntia ja Tuulilasissa olivat kellottaneet sen kumminkin 4,9 sekuntiin ;) Kenties Ralliartikin suoriutuu käytännössä rivakammin, mutta jos ei suoriudu, niin kyllähän tuohon pitäisi helposti saada paukkuja lisää, kun eikös tuo perustu aikapitkälti Evon koneeseen.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Ralliart

MitsuMi sanoi
Kenties Ralliartikin suoriutuu käytännössä rivakammin, mutta jos ei suoriudu, niin kyllähän tuohon pitäisi helposti saada paukkuja lisää, kun eikös tuo perustu aikapitkälti Evon koneeseen.
MLR:n jutun mukaan eri ahdin ja nokat, tulee kyllä äkkiä ahtimen rajat vastaan tuossa.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Lancer Ralliart

Mr mmc sanoi
samaa mieltä, Ralli///art merkkin käyttö tuntuu olevan väärissä käsissä...
mut kyseessä on 240hv vapari 2litrasena niin siihen voi jo sanoa että ralli///art merkki on kohdallaan.
eli merkkiä mun henk.koht.miel. saisi käyttää vain "kunnolla viritetyissä"
esim. evo jossa 450hv tms...
kokee pian saman kohtalon ku gti merkintä :'( = normi auto :'(
mulla on etuveto 8) ja tehoa tulee olemaan ja olikin jo enempi 8)

Jooh, minusta kans tuota Ralli///art:a ei tulisi käyttää kun tehokkaimmassa versiossa. Kohta tulee kauppoihin kuitenkin joku Ralli///art diesel niin kuin vastaavat on käyny opelilla ja skodalla ainakin.
 

duck

New Member
Liittynyt
18 Maaliskuu 2007
Sijainti
kuopio
Vs: Lancer Ralliart

Odottelee edelleen... vai pitääkö :p
lancer_s800.jpg
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

Kyllähän se neliveto on Suomen oloissa paljon toimivampi. Etenkin kun tuo ralliartti on vähän sellainen, ei ainoastaan harraste auto, vaan lähellä perus autoa. Ja kulutuksesta: Tuskin kovin paljoa nostaa kulutusta nykyaikainen nelikko. Kyllä se kulutus evossa ja näissä tulee täysin muualta kuin nelivedosta. ;)
 

Feppi

Galant Gti Dynamic 4 89, 91, Galant 02,03 Kupla 69
Liittynyt
25 Elokuu 2004
Sijainti
Forssa
Vs: Lancer Ralliart

evo6 sanoi
Mielestäni tuota Ralliart merkintää tulisi käyttää vain jossain kaikista tehokkaimmassa erikoisversiossa.

Eikös uus Ralliartti Coltti ole aika kova peli ;D
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Lancer Ralliart

Ensimäinen moinen myynnissä nettiautossa. Kyllähän tuolla ajelis :peukku http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2846349
 
M

mikada

Guest
Vs: Lancer Ralliart

Teknisten tietojen perusteella yllättävän perso bensiinille. Ei taida olla paljoa oikeaa evoa pihimpi, mitä pidän hieman pettymyksenä.
 
V

veikka81

Guest
Vs: Lancer Ralliart

Ite olisin odottanut, että tuo ralliart oisi ollu vielä evosta öykeempi versio, vähän kuin audeilla A4 ja herkumpi sitten S4 ja siitä vielä jytympi RS4

Jee, ralliart, mopoauto ;D
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

Mitä merkitystä sillä nimien järjestyksellä on, nehän ovat vain markkinoinnin kannalta erikoisesti nimitettyjä, jottei niitä sekoiteta perusautoihin. :) Minusta se on aivan sama kumpi on tehokkaampi, kaksi eri tasoista sporttimallia kuitenkin nyt on. Tehon lisäksihän siinä on erittäin hyvä nelikko, joka täkäläisissä olosuhteissa lienee plussaa.

Kulutus kyllä ei mitenkään erityisen pieni ole, mutta jos tuon tehoista bensaautoa hakee niin ei ne muutkaan kovin paljon pihimpiä ole. Etenkin vääntöä tuossa on bensaksi paljon, johtunee kai turbosta, siinä ei häviä paljoakaan Evolle. Etenkin hinnan luulisi olevan kohdallaan niille, jotka eivät aivan Evoa raaski ostaa, mutta haluavat kuitenkin vähän enempi mitä perus Lancerista saa.
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Lancer Ralliart

Nuhapumppu sanoi
Ensimäinen moinen myynnissä nettiautossa. Kyllähän tuolla ajelis :peukku http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2846349

Vanteet vaihtoon niin kyllähän tuollaisella kelpaisi ajella... :driver
Tämmöisiksi munamalleiksi ne nykyään kaikki tekee?
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

Nuo uusien Mitsujen sisätilojen materiaalit näyttää aina kuvissa halvoilta. Tosin sehän ei tarkoita että ne olisivat huonoja. VW:llä taitaa olla päinvastoin, kaikki näyttää hyvältä mutta käytännössä nitisee ja natisee.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Lancer Ralliart

_AH_ sanoi
Vanteet vaihtoon niin kyllähän tuollaisella kelpaisi ajella... :driver
Tämmöisiksi munamalleiksi ne nykyään kaikki tekee?
Tehdastilauksena saa sedaniakin niin halutessaan :peukku
 

MakeT

Lancer 1.8 Sport sedan -08 ja 1.8 Sportback -09
Liittynyt
14 Tammikuu 2005
Sijainti
Karjaa
Vs: Lancer Ralliart

Jani T sanoi
Tehdastilauksena saa sedaniakin niin halutessaan :peukku

Joo ja toimitusaika vähintään 3 kuukautta ja toi myynnissä oleva valkonen ei sit enään ole myynnissä, vaihdossa tulee musta Evo 9.
 

markok

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Ralliart

MakeT sanoi
Joo ja toimitusaika vähintään 3 kuukautta ja toi myynnissä oleva valkonen ei sit enään ole myynnissä, vaihdossa tulee musta Evo 9.

3kk Mitsun odotusta ei kuulosta ollenkaan pahalta, suorastaan nopeaa toimintaa.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Lancer Ralliart

Käytiin emännän kanssa koeajamassa tuota ralliarttia. Mielenkiintoinen tuttavuus. Evon jäljiltä kaasua joutui painamaan ihan varpaillaan, muuten hyökkäsi tarpeettoman kovasti eteenpäin paikaltaan. Vaikka räntää tulikin taivaan täydeltä ei nelivedon toimivuutta suuresti päässyt kokeilemaan, koska tienpinta oli kuitenkin plussalla eli sula. Paikaltaan ralliart ei lähetettynä syöksähdä räyhäkkäästi eteenpäin vaan aivan samalla tavalla nykäisee oikeat menot päälle vasta parinkympin jälkeen mitä tuo oma GT-A -ja käytännössä vasta kakkosvaihteella.

Mieleen jäi mielluttävä vääntö pienissä (kaupunki) nopeuksissa. Suuremmissa selvästi tehonpuute vaivasi ja tuntui että koko auto vähän tärisee täyskaasu päällä vedättäessä. Tuo dsg-tyyppinen vaihteisto oli näppärä käyttää eikä D-asennossa itsestään paljon ilmoitellut. Tosin turhan aikaisin ja ihan liian isoa se halusi päälle laittaa. Viittä kymppiä kutosella.... jurrrr... hmmh. 1-5 vaihteet oli tosi lyhyen oloisia ja kutonen sitten selkeä ylivaihde. Liekö ykkösvaihde ollut tehorajoitettu, koska kakkonen veti selvästi pontevammin? Laatikon "sport" -moodi oli turhan räyhäkkä huudattamaan konetta ja "normal" taas tuntui laiskalta. Jotain noitten välistä olisi passelimpi omille ajotottumuksilleni. Hauskana yksityiskohtana sporttimoodi potkii välikaasua alaspäin vaihdellessä. ;D

Ajoltaan auto oli talvikitkoista huolimatta tukeva ja erittäin johdonmukainen. Kääntösäde oli yllättäen paljon pienempi mitä emännän etuvetoisessa lancerissa. Tämä ei ole enää kankea ollenkaan. Kelin ollessa räntäinen ja vetinen oli auto maantievauhdissa yllättävän hiljainen. Suurin harmistus autossa oli sportbackin todella kehnot näkymät taakse ja vasemman käden lepuutuspaikan puuttuminen. Näkymiä ei korvannut edes hyvän kokoiset peilit. Ilmeisesti mun mittasuhteeni on vaan juuri huonot tuolle autolle, koska käden alle ei jää tukea ollenkaan? Perän muodon takia takalasinpyyhin on todellakin paikallaan ja ahkerasti käytössä. Samojen muotojen takia emäntä jättäisi sportbackin ostamatta, koska ei tuolla uskaltaisi mihinkään peruuttaa kun ei näe tarpeeksi. Eipä sinällään en uskaltanut minäkään autoa liikkeeseen palauttaessamme. Sedanina ralliarttia kuulemma saa vain erikoistilauksesta.

Henkilökohtaisesti todennäköisesti venyttäisin penniä hieman enemmän ja ostaisin kerralla oikean evon. Hintaero on noin 15ke halvimmillaan. Ne jotka ei moista hifistelyä tarvitse vaan rivakka nelikko riittää normiajoon on tämä varmasti potentiaalinen vaihtoehto mitsubishilta.

Mieleen jääneitä plussia ja miinuksia:

+vääntävän oloinen moottori kaupunkiajossa
+hyvä ajotuntuma tiehen
+tc-sst -lootan nopea reagointi
+varsin hiljainen (ja moottori ääni hillityn murakka normiautoksi)
+kääntyy huomattavasti ketterämmin mitä emännän sport-lanceri tai oma evo

-tehottoman tuntuinen maantievauhtikiihdytyksissä
-vasemman käsituen puute
-näkymät taakse perän muodon takia
-hinnakas (koeajoauto business-varustuksella yht. 42ke, lähtöhinta karvan alle 40ke)


Ja lopuksi surkea räntäsateessa räpsäisty kamerakännykuva. :)
30124r4.jpg
 

kmk

New Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2004
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

Kävin kanssa koeponnistamassa samaisen Ralliartin.

Tuntumista hyvin pitkälti samoilla linjoilla Biimin kanssa. Eli oikeen pätevän oloinen rivakka peli jokapäiväiseen ajoon.
Ja pystyi sillä myös leikkimään, eli ei se ihan pelkkä ripeä arkiauto ollut.

Lisähuomioita vielä pari:
-Ratin etäisyyssäätö olisi must-lisä tähänkin Mitsuun.
-Penkit oli samat kuin omassa Lancerissa, eli ei hyvä. Evon Recaroita ei kuulemma saa edes rahalla, toisin kuin esim. Jenkkimarkkinoilla.

-Hinnakkuudesta olen Biimin kanssa eri mieltä. Minkä muun vastaavilla ominaisuuksilla saa samalla rahalla? Ei mitään sinne päinkään (jos siis uusista puhutaan).

Ja onhan tuo Sportback susiruma perästä, mutta onneksi sedan on saatavilla.
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Päätimpä myös rekisteröityä tänne.

Itse koeajoin myös tuon ralliartin heti kun se tuli Tampereelle. Autossa oli sillon alla vielä kesäkumit (vakio yokohamat) ja ne olivat kyllä aika surkeat ja äänekkäät. Muutamia lisähuomioita:

- Tosiaan liikkeellelähtö ei ole ripeä, vaikka tehoja riittäisikin. Vissiin tällä pyritään säästelemään laatikkoa, ei välttämättä huono juttu sinänsä.
- Takaluukun 'alalokero' puuttuu, eli tila on suht. matala ja lattiapinta korkealla
- Takapenkillä pää ottaa jo kattoon kiinni
- Vääntöä on kyllä melkoisesti, ei tullut missään vaiheessa sellaista tunnetta että auto hyytyisi :p
- Äänet vähän pettymys, ei murise eikä muuten ilmoittele itsestään. Toisille tämä voi olla iso plussakin.
- Musta sisusta on melkoisen tylsä, ei edes ralliart-merkkejä tai muita lisävärejä ole saatavilla
- Auto oli mukava ajaa, ja vaikka rattia ei saanut vedettyä itseään kohti niin löysin hyvän ajoasennon
- Ulkonäkö mielyttää omaa silmää kovasti :)

Varustelusta, tämä Suomi on kyllä outo maa kun ei edes recaroja saa vaikka haluaa. Beigeä sisustaa ei myöskään saa, ei kattoluukkua, ja muitakin eroja taitaa olla ulkomailla myytäviin versioihin. Mikä lie sitten syynä, tehdastilauksena nuo autot tulevat kuitenkin ja toimitusaika on tällä hetkellä mahtavat 6 kuukautta :(

Kai tuollainen on sitten hommattava, sen verran jäi syyhy päälle...
 

Liitetiedostot

  • IMG_0199.jpg
    IMG_0199.jpg
    238.8 KB · Lukukerrat 2,969

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Lancer Ralliart

Niin, tässä vielä kuva noista jenkkilän 2010 vuosimallisten autojen mittaristonäytöstä:



(ei ollu tällaista ainakaan siinä autossa, jonka koeajoin. Myyjällä ei myöskään ollut tietoa mistään päivityksestä)
 

Liitetiedostot

  • 2010Lancer_screen.JPG
    2010Lancer_screen.JPG
    98.2 KB · Lukukerrat 2,980

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

Varustelupuoli on kyllä tosiaan tänne tuotavissa autoissa ihmeellisellä tolalla, etenkin noiden sisäväritysten ja penkkien osalta tms. Hinta ei ole ollenkaan paha vrt. muihin saman tehoisiin nelikkoihin. Epäilen että takana ei lokeroita varmaan ole kun nelivedon tarvitsemat hilppeet vievät tilaa? Tavallisessa etuveto sportbackissähän siellä pohjan alla on lisätilaa.

Perä on makuasia. Ei tuo minusta hassumalta näytä.

Jenkeissä autot on sentään jollakin mittapuulla kohtuuhintaisia. Suomessa kaikki on niin kovasti verotettua että Suomalaisilla on varmaan koko euroopan vanhin autokanta. Jossei ihan, niin aika lähelle kuitenkin. Täällä auton keskimääräinen paalaus ikä on 18 - 20 vuotta, kun muualla se on tyystin eri luokkaa. Mitsujakin myydään täällä niin vähän, etteivät näytä turhaan kiirehtivän uusien mallien kanssa.

Näillekkin varmasti ostajia löytyisi enempi myös Suomesta, mutta tuo nykyinen maahantuoja on mitä on. Markkinointi ja huoltopuoli pelaa todella huonosti.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Ralliart

Mistähän tämä hatchback-villitys on iskenyt? On kyllä ihan tajuttoman rumia sekä tuo uusi Imppu että toi Mitsun sportsbackki. Onneks Lancerin sedanmalli korvaa vähän.
 

Zygi

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Lancer Ralliart

MakeM sanoi
Mistähän tämä hatchback-villitys on iskenyt? On kyllä ihan tajuttoman rumia sekä tuo uusi Imppu että toi Mitsun sportsbackki. Onneks Lancerin sedanmalli korvaa vähän.
Meikäläistä kyllä nappaisi tuo luukkuperä ennemminkuin sedani. sedanit on niin tusinoita ;)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Lancer Ralliart

Offtopic:
Päteekö sama esim. naishenkilöihin? Jos missit alkaa olemaan tusinatavaraa niin valitaan sitten jotain muuta ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Lancer Ralliart

Minun mielestäni taas tuon uuden lancerin sedan versio on jotenkin torso ja tuo sportback hienointa mitä mitsulta on pitkään aikaan tullut. varsinkin kun parkkipakalle moinen on, (ei omalla tosin, naapurilla, mustana, KOMEA :p) Subarun Multifailiin tätä ei voi edes verrata.

Hehe, welcome to Winland jälleen kerran, kävin jenkkilän sivulla räpsimässä bout kaikki varusteet mitä autoon sai (ralliart logot, nahkasisustan, recarot jne)

* 2.0-liter, 237-horsepower MIVEC turbo engine
* All Wheel Control (AWC) full-time all-wheel drive system
* Active Center Differential with Tarmac/Gravel/Snow settings
* 6-speed Twin-Clutch Sportronic® Shift Transmission (TC-SST)
* Sportronic® shifting with magnesium steering wheel paddle shifters
* RALLIART tuned suspension with front strut tower bar
* Auto-off halogen headlamps
* Black upper and lower grille with large chrome surround
* Fog lights
* Vented aluminum hood
* 18-inch alloy wheels with P215/45R18 Yokohama ADVAN® summer tires
* Color keyed outside door handles and side mirrors
* Color-keyed side air dams
* Plug-in Thule® roof rack sockets
* Large rear spoiler
* Dual exhaust
* Rear window wiper/washer
* Leather-wrapped steering wheel, shift knob and parking brake handle
* Color LCD multi-information display
* Covered front cup holders and center console storage
* Bluetooth® hands-free phone system with voice command recognition
* Premium sport fabric
* 6-way adjustable sport driver’s seat
* 60/40 split rear seat with cargo area release lever
* Cargo cover
* Power windows, side view mirrors and door locks
* FAST-Key electronic keyless entry and starting system
* Variable intermittent windshield wipers
* 140-watt CD/MP3 audio system with six speakers and DSP control
* Active Stability Control (ASC)
* 4-wheel disc brakes with Anti-lock brakes (ABS) and Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
* Seven-airbag safety system including a driver's knee airbag*
* Height-adjustable headrests and 3-point seatbelts in all three rear seat positions
* Anti-theft security alarm system

Packages
RECARO® Sport Package*
Accessories
All Weather Floor Mats, Alloy Fuel Door, Back Up Sensors, Cabin Air Filter, Cargo Mat, Cargo Organizer, Chrome Side Mirror Covers, Cigar Lighter, Front Black Out Kit, Lancer Carpet Floor Mats, Lancer Scuff Plates (4 Piece), Leather Seating Surfaces, RALLIART Aluminum Parking Brake Grip, RALLIART Aluminum Shift Knob (TC-SST), RALLIART Spline-Type Wheel Locks, Rear Bumper Protector, Remote Engine Start, Side Wind Deflectors, Wheel Locks
Vehicle Warranty

* Recaro Sports Package:
- Recaro® sport front seats
- HID Auto off headlamps
- 710-watt (max.), Rockford Fosgate® performance audio system with nine speakers, including a 10-inch trunk-mounted subwoofer
- Sirius® Satellite Radio with a 3-month pre-paid subscription
- 6CD/MP3 in-dash head unit
Lopputuloksena $35361 hintalappu, eli miehekkäät 23655e :peukku
Pitäsköhän se taas lähteä jenkkeihin töihin.
 
Ylös Bottom