Lancer Ralliart

Vs: Lancer Ralliart

Päivitystä tähän tilanteeseen, delta-auto ei yllättäen löytänyt mitään vikaa autosta, eli sille ei sitten tehty mitään. Joku torque limit vikakoodi siellä oli muistissa, mikä nollattiin. Pari kampanjaa oli voimassa, polttoaineen paluuputki ja konepellin avausvaijeri, jotka siis vaihdettiin.

Jenkkiläfoorumilta olen lueskellut kylmäkäynnistysongelmista ja vastaavista "limp home" - ongelmista, ja siellä onkin voimassa ilmeisesti huonosti kosteutta sietävien releiden vaihtokampanja:

http://www.sr20deracing.com/looneytuning/Evo/TSB-10-13-002_relays.pdf

Katsoin omasta autosta, ja minulla on myös noita samoja releitä mitä tuo kehoittaa vaihtamaan toisiin. Koska kampanja ei ole voimassa täällä ei delta-auto sitä myöskään suostunut tekemään, mutta tilasin sitten omaan piikkiin nuo uudet releet. Vaihdoin ne tänään, ja nyt sitten pitää seurailla tilannetta. Outoa vaan että Mitsu käyttää noita huonoksi todettuja releitä vieläkin, vaikka tuo jenkkikampanjakin koski vain ennen marraskuuta 2009 tehtyjä autoja (oma on helmikuulta 2010)

[kuvassa näkyvät vihreät pitää vaihtaa sinisiin, vaihdoin sitten vielä pa-pumpunkin releen varmuuden vuoksi, eli yhteensä 4 relettä]
 

Liitetiedostot

  • releet.jpg
    releet.jpg
    117.9 KB · Lukukerrat 2,065
Vs: Lancer Ralliart

Hyvä tietää tämä... Tuskin tänä talvena enää tulee vastaan, mutta ensi talvena tämä saattaa olla hyvinkin ajankohtaista. Minkäs hintaiset nuo releet olivat yhteensä?
 
Vs: Lancer Ralliart

Jotain 13€ ja risat oli ovh, meni viidelläkympillä koko läjä. Minkäslaiset releet sinun autossa on, Needle? Sullahan on aika tuore peli?

Joissakin autoissa on sitten vielä pitänyt vaihtaa tuo iso harmaa relekin (alunperin ollut musta). Taitaa olla vaan paukkupakkaset vähissä tältä erää, mutta katsoo nyt tulisko vielä kylmiä öitä ainakin. Tai voihan sitä kosteutta tulla muillakin keleillä...
 
Vs: Lancer Ralliart

Törmäystunnistin tullu sit huoltokampanjaksi evo x et eiköhän se ralliart myöskin kosketa. Ei muuta vikaa ku et saattaa ruveta sytyttelemään vikavaloa.
Eilen olivat Delta-autosta yhteydessä mihin olin jättänyt soittopyynnön. Alunperin soittelin bensalinja ongelmista ja tuo selvisi samalla. Bensalinja ongelma johtuu, et siel on liian vähän kiinnikkeitä niin pääsee elämään ja sanoo itsensä irti

Eli kantsii kysellä huollonyhteydessä niistä. Delta-autolle kyl iso + tässä asiassa
 
Vs: Lancer Ralliart

Laza sanoi
Jotain 13€ ja risat oli ovh, meni viidelläkympillä koko läjä. Minkäslaiset releet sinun autossa on, Needle? Sullahan on aika tuore peli?

Joissakin autoissa on sitten vielä pitänyt vaihtaa tuo iso harmaa relekin (alunperin ollut musta). Taitaa olla vaan paukkupakkaset vähissä tältä erää, mutta katsoo nyt tulisko vielä kylmiä öitä ainakin. Tai voihan sitä kosteutta tulla muillakin keleillä...

Pitää tarkistaa nuo releet kun pääsee työmatkalta kotiin.
 
Vs: Lancer Ralliart

Perskele. Aivan samoja ongelmia oli myös mun autossa kovien pakkasten aikaan...Hyvä vinkki tää rele homma, mulla ainakin vihreet näytti olevan paikallaan...
 
Vs: Lancer Ralliart

Vielä kun tietäisi auttaako tuo relehomma vai ei....olisi sitten ainakin jokin todiste millä vängätä maahantuojalle tuosta.

Onko kenelläkään muuten jotain kytköksiä maahantuojaan/deltalle, kyselin MMCS karttapäivityksistä ja Vehon mukaan niiden pitäisi tässä keväällä tulla, mutta deltassa eivät tienneet asiasta mitään, eivät kuulemma edes näe onko tuollaisia olemassa vai ei. Vissiin vielä siirtyminen kesken tjms...mutta omat kartat ovat vuodelta 2008, ja olisi kiva saada edes vähän uudemmat.
 
Kokemuksia Lancer Ralliartista.

Auton toimintoja hiukan muuteltiin siten, että vääntö pysyy korkeammalla kuin alkuperäiset lukemat olivat. Samoin hiukkasen paranneltiin voimapuolta.
Yllätys oli, että penkissä alkuperäiset lukemat olivat reilusti pienemmät, kuin on ilmoitettu. Papereissa 240 hv, mutta penkissä vain 217. Vääntöä kyllä löytyi 340 Nm. Parannellussa versiossa lukemat ovat "vakioevomaisemmat", noin 260 hv ja 400 Nm. Kierroksia tosin vaditaan reippaasti!

Onhan auto nyt huomattavan paljon "kevyempi" ajettava kuin aiemmin.
Suurin ero kylläkin on suuremmilla nopeuksilla. Jaksaa vielä puskea eteenpäin 150 km/h eteenpäinkin ihan mukavasti. Huiput kylläkin hiukan laskivat ja olivat nyt 228 km/h. Nyt ei kyllä tarvinnut odotella alamäkiä, kuten aiemmin, jotta tämän saavuttaa. En ymmärrä, miksi huippunopeudessa on eroa, kun rajoitin kuitenkin rajoittaa?

Vertailuna voin kertoa, että vuosi sitten VW 3,2 (näitä on baanalla paljon) oli hiukan pirteämpi, kuin Lancer, mutta nyt olivat osat kääntyneet ja Lancer oli kyllä reippaasti pirteämpi - siis tuolla 150-200 nopeuksilla. Ei otettu kiihdytyskilpailuja...
En osaa sanoa, kiihtyykö auto yhtään nopeammin. kuin aiemmin, mutta eipä tuolla ole hirveästi väliä. Ainakin millä tahansa ajonopeudella auto lähtee aivan eri tavalla kuin ennen ohjelmointia.
Vaihdelaatikkoon olisivat halunneet tehdä myös muutoksia, mutta ainakaan vielä se ei onnistunut. Voihan tuota "sporttinappia" käyttää, jotta vaihteisto on nopeampi, mutta eipä sitä viitsi pitää päällä, kun kone huuta kuin viimeistä päivää.
Kulutus lienee jotakuinkin sama kuin ennenkin.

Kyllä kai puhtia olisi vielä saanut jonkin verran lisää, mutta ajattelin että ei tarvitse korjailla voimansiirtoa... Näillä toiveilla asetuksia korjailtiin.
Ja tämä lysti kustansi noin 1.500€.

Jos tarvetta tulee muuttaa arvoja, niin ST-Motorsilla on ainakin tämän auton uusi ohjelma ja sen ajaminen onnistuu varmaan aika nopeasti. Takaosan putket tosin on samalla uusittava ja se ottaa parisen tuntia.

Toivottavasti tästä on apua, jos olet aikeissa muutella toimintoja.
 
Vs: Lancer Ralliart

Oli todella apua, mutta aika kalliilta kuulostaa mun lompakolle tuo 1500€. Oliko kyseessä pelkästään säätökustannus, vai kuuluko pakoputki muutos samaan hintaan? Onkohan kellään kokemusta AMW: stä kun kyseessä on Ralliart? Toi tehoilmoitus on ilmeisesti SAE tehoa, eli jaappaninpojilla on tapana ilmottaa hv:t ilman apulaitteita, koneen ollessa penkissä laboratorio-olosuhteissa. Karmaseva pettymys oli aikaisemmassa autossani Mazdan MPS 3, jossa tehdas lupaa 260hv ja penkissä löytyi 238 ja vielä V-Poweria oli tankissa. Kysyin asiaa Inchcapelta, ja vastauksena oli tuo laboratorio-olosuhde :-\
 
Vs: Lancer Ralliart

Ei kai noita tehoarvoja ilman apulaitteita ole japseisakkaan ilmoitettu aikoihin. Ainakin Evoissa on monesti kuullu olevan tehoja enemmän penkissä kuin mitä luvataan. Veikkaisin, että tuo sun MPS3 ei ollu ihan täydessä iskussa ja kun noin pienen tehonpuutteen etsiminen on työlästä, niin Inchapella ei paljoa kiinnostanu koko homma, niin sanoivat laboratorio olosuhde tehoksi :) Niin minäkin olisin sanonut, kun ei olis mullakaan kiinnostanut alkaa muutaman prosentin tehohukkaa metsästämään päivätolkulla ;D Huonoa asiakaspalveluahan se on, mutta time is money.
 
Vs: Lancer Ralliart

Laza sanoi
Nokalla kun on kaikenlaista öljynjäähdytintä sun muuta, pitäisikö noita vähän peitellä pakkasviimaa varten? Kone on kyllä aina ollut lämmin, ja lohkolämppärin päässä....

hieman ohi aiheen: soittelin eilen maahantuojan kaverille kysyäkseni, pitäisikö asx:n maskia peitellä näillä keleillä, kun ei nuo nykydieselit tunnu tuottavan kunnolla lämpöä. vastaus oli, että koneen/hytin lämpöjen takia ei välttämättä, mutta maskin alempi ritilä (coolerin edessä) olisi hyvä suojata, koska jos sinne kertyy lunta/jäätä tai ahtoputket "jäätyvät" maantieajossa, hätäkäyttö tms. kytkeytyy päälle, eikä koko vessa kulje neljääkymppiä kovempaa, kunnes se on päässyt jonnekin sulamaan.
 
Vs: Lancer Ralliart

Nostetaas vanhaa.
On ruvennut Lancerin Ralliartti himottaan näin kun pitäisi talveksi auto hankkia.
Olen nyt kuitenkin surffannut koko internetin läpi löytämättä selkeää vastausta seuraavaan:

Eli, mitkä ovat normi Ralliartin ja GS:n erot?
Ilmeisesti nahkapenkit ja navi? Kuitenkin kun olen joitain myynti ilmoituksia GS:tä löytänyt niin ei ainakaan kuvissa näy navin näyttöä eikä penkitkään kovin nahkaisilta näytä.

Eli jos joku enempi valaistunut voisi kertoa.

Kiitos.

edit. Niin ja nyt tarkoitan vm. -09 ja uudempia.
 
Vs: Lancer Ralliart

Korson sanoi
Eli, mitkä ovat normi Ralliartin ja GS:n erot?
Ilmeisesti nahkapenkit ja navi? Kuitenkin kun olen joitain myynti ilmoituksia GS:tä löytänyt niin ei ainakaan kuvissa näy navin näyttöä eikä penkitkään kovin nahkaisilta näytä.
Noin se on speksattu, ainakin MY09 osalta, ks. oheinen pdf.
Tuoreemmissa on vissiin tilanne muuttunut.
 

Liitetiedostot

  • Mitsubishi Lancer Ralliart vakiovarusteet.pdf
    34.1 KB · Lukukerrat 387
Vs: Lancer Ralliart

Sanoisin kanssa että ei ole, GS:ssä on vielä se BT handsfree (ratissa lisänapit kello 5:ssä) ja rockford fosgate stereot.
 
Vs: Lancer Ralliart

MitsuMi sanoi
Juu eikä näytä olevan myös sedanikaan, vaikka sekin ilmoituksessa mainitaan :) Asiantunteva autonmyyjä ::)

Joo ei ole GS eikä ole muuten myynnissäkään enää :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom