LHD Konversio

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

lelumaan.niksu sanoi
Projektiaihion hinta ei ole välttämättä kovin ratkaiseva, kun projekti tehdään itselle. Ihan toinen juttu on, kun ostetaan 4000-6000:lla evo ja tehdään siihen muutamalla satasella konversio. Sen jälkeen auto myyntiin usean tonnin lhd-lisällä.

Tämäkin kommentti kertoo aika paljon ymmärryksestäsi konversiosta. Jos joku tekee "muutamalla satasella" evoon konversion, näkee sokea aasikin että ei ole kovin hyvin tehty....
Toinen juttu on se, että kukaan ei ole noita bisnes mielessä tehnyt moneen vuoteen, kokeilla voi, mutta ei siitä bisnestä saa. Eiköhän nämä suomessa tehdyt ole lähes kaikki itselle tehtyjä tai teetettyjä. Aika moni harrastaja vaan pistää auton kiertoon muutaman kuukauden sisällä valmistumisesta/ostamisesta, eikä se silti automaattisesti tarkoita että se olisi huonosti tehty.

lelumaan.niksu sanoi
Näihin muutaman tonnin ylihintaisiin lhd-evoihin riittää nuorten poikien rahat, kun lainataan vähän isukilta ja loput pankista. Sitten muutaman kuukauden päästä todetaan, ettei rahat riitäkään ylläpitoon ja bensaan ja taas menee sama kosla seuraavalle.

Miten LHD:n ylläpito ja ajaminen on kalliimpaa kuin RHD:n?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: LHD Konversio

Ylläpito on kiinnostunut topicista :pesis

Ja koska asialinjalla niin en ostas ikinä yhtään ohjauksen vaihtoautoa.. paitsi ehkä just pexiltä.. ja silloinkin ehkä jos ratin paikka ei nosta hintaa "muutamalla touhutonnilla" niinkuin ne yleensä tuppaa tekemään.. LHD konversio on aina rävellys.. koska se muuttaa autoa niinkuin se on tehtaalta lähtenyt. Niitä on vain eritasoisia suorituksia.. toiset erittäin hyviä ja suurin osa ei ihan niin hyviä. (Rahat loppu, auto myyntiin, ohjausvaihde kaupan päälle(tm), intti, akka, whatever.

ajan vasemmalta ja oikealta sen verran hyvin että ei vaan itselle ole millään tasolla "kynnys" ratin paikka, mutta se että tehdään ns. "piss-poor-job" ja törröttää joku sulakerasia hanskalokeron kannen alla niin hohhoijaa.. Itse oon nyt ajanut 4 vuoteen jotain 70tkm LHD ja 50tkm RHD ja vaikka Pexi sanoskin että "ei RHD:lla voi ajaa" niin oikein on hyvin onnistunut. Mäkin autokaistallakin saa parhaiten eväät kun ajaa parkkiin ja käy hakee tiskiltä. :peukku.. Mut toki jos pyörisin kokoajan kaupungissa jossain parkkitaloissa niin sitten ei voi kiistää etteikö LHD ois kätevämpi sen takia että lipputolpat nyt tuppaa olemaan vasemmalla..

Enemmän mä pelkään että nämä autonsa muotoja näkemättömät LHD kuskit louhii kylkiin parkkipaikoilla.. tuntuu olevan muotojen hahmottaminen niin vaikeaa hommaa...
Keskimäärin (ei edes jouluherneitä nenään.. evon ostajat ovat ns. lippispäitä. (lippispäiden ei tarvi loukkaantua tästä) Halvalla pitää saada tehoa.. ja toki ratti "oikealle puolelle".. Näitä on vaan nähty niin monta joten jätän tän tähän.. Ja kun ohjaus siirtyy alkaa lippispäiden markkinat.. joten vaikka ois "piss-poor-jobikin" niin kaubba todennäköiseseti käy.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: LHD Konversio

Mikkis sanoi
Nostaisi kyllä foorumin profiilia kun tommoisesta lelumaan teinistä päästäisi eroon, en ole edelleenkään kuullut pojalta yhtäkään fiksua lausettakaan :seina

Rahaton junnu jolla ei mitään kokemusta varmaankaan yhtään mistään :-[

Sori lievä offtopici mutta alkaa pää räjähtää tuohon jäbään ;)

Anteeksi nyt vain, mutta kannattaisiko hieman varoa menemästä henkilökohtaisuuksiin?

Tässä keskustelussa se olet nimittäin lähinnä sinä, jolta en ole kuullut yhtään fiksua lausetta. Niin ylikriittinen kuin lelumaa onkin mielipiteessään, niin sanoissa on kyllä ihan totuuttakin, enkä niiden perusteella todellakaan lähtisi lelumaata haukkumaan kokemuksettomaksi tunariksi. Katsotaanpas:

-Olet itse jo maininnut, että et kykene autolle juuri mitään omin avuin tekemään (johtuuko sitten taidoista, ajasta, fasiliteeteista vai mistä, mutta kuitenkin) -> lelumaan varoitukset "projektien" ostamisesta on ihan paikallaan
-Rahaa on, mutta toista autoa ei, joten osto arveluttaa jos auto seisoo remontin takia pidempään -> miksi? ostaa sen tonnin käyttöritsan sitten toiseksi autoksi jos ns. "shit happens". Kun sanojesi mukaan kilometrejäkään ei paljoa tule.
-Yleisestikin säikähdät heti jos joku mainitsee, että 15-20v vanha ~300hp nelivetoauto ei ole niin käyttövarma peli että sitä kannattaisi pitää ainoana autona ::)
-Et tunnu ottavan mitään varoituksia autoon tehdyistä muutoksista (konversio, koneen vaihto) kuuleviin korviisi -> todellakin kannattaisi ottaa huomioon, sillä jos et itse voi korjata niin korjaamolla vianetsintä ja -korjaaminen on kallista kun paja joutuu ensin selvittämään mitä autoon on tehty ennen kuin päästään selvittämään vikaa (etenkin sähkövikojen metsästys on todella kallista jo 100% vakiokuntoiseen, joten räpelletyn auton tapauksessa saa laittaa eteen kertoimen 2-5)
-Vaikka harrasteauto onkin, niin historiatietojen myyntitahti herättäisi myös minussa epäluuloja


Konversiossa itsessään ei ole lähtökohtaisesti sen enempää pelättävää, mutta jos autoon on tehty konversio, vaatii työn laadun tarkastus hieman enemmän ymmärrystä ja vaivannäköä (=yksi iso tarkistuskohde lisää listalle). Mahdollisuus haukata p**kaa kasvaa siis huomattavasti. Itse tykkään ajaa vasemmalta, joten jos Evo-ostoksille lähtisin, niin ehdottomasti etsisin LHD-konvertoidun version, mutta ennen ostopäätöstä a) tarkkailisin markkinoita melko pitkään, jotta saisin hyvän käsityksen tarjonnasta ja b) pyytäisin jotakuta ko. autoista paremmin ymmärtävää mukaan pientä vaivanpalkkaa vastaan.

Tuskin näitä konversioita juuri kukaan tienestimielessä tekee, mutta kun vähän vähemmän kokeneella ropaajalla yleensä osaaminen on heikompaa, polte päästä ajamaan on kova ja projektin pitkittyessä laatuvaatimuksetkin tuppaavat laskemaan reippaasti, niin se herkästi heijastuu tuloksiin hutiloituina ratkaisuina. Yksi erittäin potentiaalinen kohde tehdä jotain v**uiksi on esimerkiksi sähköt. Kaikki eivät ole yhtä taitavia ja kärsivällisiä kuin MitsuT ja Pexi.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: LHD Konversio

Mun on helppo olla... Sellasta minkä tahtoisin 4g63 turbo moottorin omaavaa ei Suomesta saa kohtuu rahalla eikä ulkomailta, eikä lhd konversioon saa osia mistään :D toki japanin päässä maksaa yhtämonta tonnia kuin Saksassa :(
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: LHD Konversio

-JP- sanoi
"Onko kenelläkään tietoa tastä yksilöstä....?"

Ja siitä se TAAS lähti. ;D !

Arestiin koko sakki.

Pojilla se on vaan aina tarve vertailla testotasojaan ;D


Yhden kerran lhd- konversiota ajaneena voin sanoa aika rehdisti ettei ole mitään eroa rhd:hen, hyvin kulkee siinä missä rhd:kin. Se oli ehkäpä jopa hyvin ja ajalla rakennettu ja silti siellä oli pientä vuoto-ongelmaa ilmastoinnin putkistossa. Itse henkilökohtaisesti en lähtisi ikimaailmassa rakentamaan moista. Eikö ihminen ole sellainen että se oppii uutta? Toki periaatteelliset ihmiset on jotain omaa sakkiaan sitten tähänkin liittyen.

Jatkakaa. Toistenne haukkuminen on aivan jonninjoutavaa paskaa.
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: LHD Konversio

Veikkaan että tämä on se todellisuus suomessa. Kaikenmaailman ropaajat yrittävät tehdä rahaa tekemällä pika konversioita, koska suomessa on paljon ihmisiä joille LHD on ainoa vaihtoehto. Mikäs siinä, ei tuo pahin "huijaus" ole mitä autokaupoissa liikkuu.
Valitettavan pieni osuus on varmaankin ns. Kunnolla tehtyjä.

Kyllä itsekin mieluummin ajaisin vasemmalta, mutta ei tuo oikealta ajaminenkaan mitenkään kauheaa ole. Hyvin pääsee parkkihalleihin yksin, maksukin käy turvavyön irroittamalla tuollaisessa minikipossa.
lelumaan.niksu sanoi
Projektiaihion hinta ei ole välttämättä kovin ratkaiseva, kun projekti tehdään itselle. Ihan toinen juttu on, kun ostetaan 4000-6000:lla evo ja tehdään siihen muutamalla satasella konversio. Sen jälkeen auto myyntiin usean tonnin lhd-lisällä. Kalliimpaan autoon ei kannata lähteäkään samalla periaatteella, kun kalliimman auton myynti on muutenkin vaikeampaa. Näihin muutaman tonnin ylihintaisiin lhd-evoihin riittää nuorten poikien rahat, kun lainataan vähän isukilta ja loput pankista. Sitten muutaman kuukauden päästä todetaan, ettei rahat riitäkään ylläpitoon ja bensaan ja taas menee sama kosla seuraavalle.

Valitettavasti raha on usein suurin hidaste itsellekin tehdyissä projekteissa. Siksi projekteista tulee pitkiä mutta sillä erolla noihin kiertopalkintoihin, että ne tehdään yleensä kunnolla ja pidetään itsellä. Ellei sitten lopu kiinnostus ja/tai rahat kesken jossain vaiheessa. Silloin saattaa tulla hyväkin projekti myyntiin.

Tietenkin vakioautokin voi olla pommi mutta paljon suurempi riski on rakennelluissa autoissa jos/kun ei ole tiedossa mitä autolle on tehty ja miten.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: LHD Konversio

Ehkä konversion-vaino kumpuaa RHD vehkeitä vaivaavasta teini/halpis maineesta. ??? Muiden murheesta huolehtimalla ajetaan omaa agendaa?

Kyllähän ihmiset esim. säätää tai vaihtaa penkkejä, ratteja keskiöitä, shiftereitä yms. ajoasennon optimoimiseksi, ja niissä ei puhuta välttämättä kuin milleistä. Ratin ja vaihdekepin sijainnissa kyse on kuitenkin vähän suuremmasta jutusta. Kuitenkin kaikissa em. tapauksissa kuljettaja osaa ja pystyy ajamaan sitä autoa ilman muutoksiakin. Siitä ei ole kyse.

Ja onhan se tulipelti ihan vaihdettavaksi tarkoitettu osakin. Valmistajat myy niitä oem varaosana ja ainakin joihinkin autoihin valmistajalta löytyy vaihtoon jopa työohjeetkin.

Miksei kukaan ole huolissaan esim. prässämällä vaihdettavista tarvikenivelistä?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: LHD Konversio

Disclaimer: Kirjoitan tämän ihan omasta näkökulmastani, jos joku moderaattori näkee että ylitän tässä jonkun veteen piirretyn viivan ja syyllistyn RHD nepotismiin riippumatta siitä että minulla ei todellakaan ole mitään ongelmaa aiheeseen, RHD suomessa vaan on niin monella tavalla täysin ylivertainen LHD verrattuna, toki myös miinuksia on.. (Ja aivan samalla tavalla LHD on niiden huonojen asioiden oslta täysin ylivertainen RHD autoon verrattuna, mutta luulis olevan selvä?, mut pointti nyt ei ole niin mustavalkoinen) mutta hyvät puolet noin keskimäärin kumoa kaikki ne huonot. En lähde tähän nuita hyviä puolia erottelemaan koska tulisi liian pitkä vastaus joten itse asiaan. Yritän pitää omalta osaltani keskustelun asiallisena ja jopa koitan perustella tiettyjä asioita miksi minun mielestäni 90% konversioista on räpöstyksiä joita en ikinä ostaisi. Jos pexi haluaa tarkan listan miksi minä olen tätä mieltä, voin sen toimittaa vaikka oikeusteitä pitkin, tai postilla, jollon joku RHD mies sen tois ja sepä se vasta korpeais? 8)


pexi sanoi
Eihän Pexi niin sano tai ole sanonut. Olen minäkin ihan riittävästi RHD:lla ajanut, mutta minä tykkään ajaa autoa siltä puolelta, miltä sitä tässä maassa kuuluu ajaa, enkä ikinä hankkisi RHD:ta käyttöautoksi, tuskin edes harrasteautoksi.

Eikö? En tiedä mikä sinun mielestäsi sinun ulosantisi aiheesta noin yleensä on, mutta minulla ainakin on semmoinen olo niinkuin teillä olisi joku pakko solvata RHD:lla ajajia jotenkin sillä tavalla että ne jotka eivät ongelmaa aiheessa näe on jotenkin "viallisia", koska eivät selkeesti "ongelmaa" näe. ie. jatkuvat viittaukset siihen missä autoa pitäisi ajaa ja miltä puolelta, tai viittaus että on joku huonostipalkattu postikuski joka ei vaan voi tehdä muita valintoja? esim toisesta vastaavasta vääntöketjusta:

pexi sanoi
..jos jotain ei kiinnosta olla postilla töissä ja haluaa ajaa autoa sieltä missä tässä maassa kuuluu ajaa.

Postilla?.. Ei halua ajaa?.. Missä kuuluu ajaa.. sanoo kuka? Pexi? Eiköhän tuo ole itse kunkin oma asia? Ja tässäkin huokuu kyllä semmoinen jonkinsortin viha niitä kohtaan joilla ei ongelmaa ole, selkeesti ainoa ongelma joka tässä on, on teidän oma puutteellisuutenne että ettette pysty yksinkertaisesti käsittämään miten jollain muulla ei ole ongelmaa ja nämä samat "muut" eivät itke itseään uneen joka ilta kun "joutuvat ajamaan postin leivissä, tai oikealta, tai väärältä puolelta siihen nähden missä tässä maassa kuuluisi ajaa"

pexi sanoi
Tämä taas on mun oma mielipide, ja mulle on edelleen aivan sama mistä penkistä kukin haluaa sitä rattia vääntää.

Niin, antaa mielipiteiden keskustella.. Hieno tuo tapa heittää joku rölläys ja ennenku ehtii bitit kuivua niin heittää samaan hengenvetoon jotamn tyyliin "minulle on ihan sama, vaikka hetkeä aiemmin ahisti niin perkeleesti?" Tiedä sit.. :peukku

pexi sanoi
Se on tää ainainen ininä näistä konversiosta, niiden automaattisesta huonoudesta ja siitä että se ei kannata, mikä pistää vihaksi. Varsinkin kun suurin osa kommenteista tulee henkilöiltä jotka eivät kyseisestä toimenpiteestä omaa mitään kokemusta tai käsitystä. Tää nyt on verrattavissa siihen, kun joku alkaisi täällä kertomaan, että mitään uudelleen rakennettua moottoria ei kannata ostaa, vaikkei ole ikinä edes mäntää nähnyt kuin korkeintaan kuvissa. Eiköhän siitäkin nousisi jonkinmoinen keskustelu.

Jos jostain riskeistä haluaa varoittaa, kannattaa se sitten tehdä perustellusti. "Älä osta konversio autoa" ei palvele ketään, ellei siihen perään kerrota miksi. Ja siihen ei ihan riitä "se voi olla huonosti tehty".

Tässä on ihan sama kuin vaikka siinä että keskimäärin ranskalaisia autoja pidetään huonoina, silti siellä on niiden fanit jotka niitä arvostaa ja henkilöt joiden mielestä ne on parhaita autoja ikinä ja sopivat suomeen koska rattikin on juuri siellä missä tässä maassa pitää ollakkin. Eikä oo mitään kiinantekniikkaa joka hajoaa yadayadayada..

Silti on täysin validia sanoa että "En ostaisi ranskalaista autoa ilman tietoa", ilman että siihen pitää perustella sivutolkulla jollekkin fanipojalle miksi näin. (Ja ei, vieläkään ei kannata masinoida ranskalaiskerhoja sotaan ranskalaisautoija vihaavaa mitsuklubia vastaan.. koska tämäkään ei ole sellainen väittämä)

Ohjauksen vaihtoon nimenomaan liittyy kertaluokkaa isommat riskit kaikinpuolin.. Se ei todellakaan ole semmoinen "ilmansuodattimen vaihto-operaatio" että eihän se olekkuin tekee. Vaan vaatii todella paljon valmistautumista ja työtä ja itkua ja kyyneliä. Jopa aivan varmasti mysö niiltä jotka niitä ovat tehneet useita kertoja. Jokainen auto kun on erilainen yksilö ja jokaiseen autoon joku on erittäin todennäköisesti jossain vaiheessa tehnyt jotain joka muuttaa jokaista keissiä erilaiseksi.

Lyhyesti: Se että ohjauskonversiota karsastetaan/autoja karsastetaan ei ole se että RHD miehet vihaisivat jostain syystä LHD ajamista ja niiden konversioiden tekemistä, vaan lähinnä se että halutaan herätellä :reality potentiaaliselle ostajalle/työntekijälle. Vielä lyhyemmin että operaatioon ei kannata ryhtyä jos ei oikeasti ole varma siitä mitä on tekemässä koska siitä saatavat hyödyt, auton arvon aleneminen jne ovat oikeasti "ei niin hyvä juttu", vaikka tekijämiesten mielestä auton arvo varmaan nousee.. Kuitenkin "no pun intended" suurin osa joka näitä muutostöitä haaveilee on "ns. lippispäitä" jotka pistävät auton vaihtoon ensimmäisen vikavalon syttyessä. Ja ei.. Peximäisesti tämä EI todellakaan meinaa että ylläpito on sitä mieltä että jokainen RHD autoilija on lippispää, vaikka sellainen päästä varmasti usealta löytyykin, vaan sitä jakaumaa mikä on nähty halpojen tehokkaiden japsiautojen omistajissa.. Se ei ole ilkeyttä. Se on vain faktaa. Kääntäen: Jos minulta joku kysyy kannattaako ostaa jotain legnumia/evoa/whatever niin ensimmäinen vastaus on lähes poikkeuksetta että EI, koska en halua olla vastuussa siitä että kun auto on AYCD pumppu paskana jossain soramontulla niin ensimminen viesti joka tulee on "sähän sanoit että se on hyvä diili ja timantit ovat ikuisia.." Newsflash. Ei ole.

Aivan sama kuin minä alkaisin hourimaan siitä että miten autoissa pitää olla penkinlämmitin siksi koska Suomessa nyt on talvi ja on kiva että p*rsettä lämmittää koska niin se vain on että koska talvi on niin persettä pitää lämmittää yadayadayaa.., ja miten kaikki joilla penkinlämmitintä ei ole on viallisia tai kermap*rseitä tai ostaneet hinnat alkaen auton.. tai eivät ymmärrä hyvän päälle tai jotain muuta repertuaariin kuuluvaa..

Jos samaan syssyyn joku jolla penkinlämmittimiä ei ole sanoo että "Ettei tarvi sitä, ja kantsii miettiä jos oot ostamassa jälkiasennettua penkinlämmitintä kantsii tarkastella hieman tarkemmin asennusta", niin se ei ole sitä että ko. tyyppi ei pysty sulattaa sitä että joku sellaisen tarvitsee. Vaan ihan friendly advice. Sen pohjalta että ne voi olla minkälaisia räpöstyksiä tahansa, ja onhan se ikävää että auto palaa, tai p*rse. Ja ei.. vaikka siellä pikkutaaperoilla jo silmät kiiluu niin myöskään tämäkään heitto ei ole mikään röllikoukku että Ylläpito on sitä mieltä että penkinlämmitin on turha vaan yritys selittää asiaa auki "tutummalla asialla".

pexi sanoi
PS. RHD miehet ja naiset vois kans hiukan katsoa sinne vessan peiliin, ennen kuin hirveästi arvostelee konversio asioita, eihän sitä oikealta ajamistakaan saa täällä arvostella.

Samaa voitaisiin suositellaan myös LHD miehille ja naisille... Lyhyesti.. LHD konversion kommentoinnissa pitäisi perustella sivutolkulla asiaa?, mutta sitten kun dissaat RHD kuljettajia tiesmiksi postikuskeiksi/viallisiksi/ratin paikka on siellä missä sen kuuluu olla jne bullshittiä, niin perusteita ei tarvitakkaan? (Ja jos samaa arviointipohjaa käytetään niin perusteiksi ei pitäisi riittää yhtään sen enempää sun heitot "miksi konversio pitää tehdä" kuin väittämät toiseen suuntaan? eikö?.. Eikös tuo ole hieman tekopyhää?

No jokatapauksessa, alkaa taas tarina venymään niin pitkäksi, mut ehkä tästä kirjoituksesta löytyy se viisauden siemen mitä ainakin yritän sanoa sen enempiä roiskimatta bensaa liekkeihin.

Ja muistakaapa nassukat yleisellä tasolla, että henkilökohtaisuuksiin meneminen on aina ikävää. :pesis (Tää oli se PSA osuus viestistä)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversio

nokonzok sanoi
Huomaathan Pexi, että sinä et ainakaan ole keskustelua valmentamassa. Mä en ihan kyllä edelleenkään ymmärrä mikä siinä niin hermoon osuu. Ei täällä kukaan sua ole haukkunut. Enkä kyllä ihan viime ajoilta muista mitään suuria RHD-vääntöjä.

Iso mies, munat ja kaikki. Jos en paremmin tuntisi luulisin tyhmäksi. Peace and love.

On ja todistetusti on toiminutkin... :) Mutta ei nyt lähdetä tähän keskusteluun pidemmälle. :)

Ei tässä kyse ole minun haukkumisesta tai minun projekteista, vaan tuosta yleisestä konversion arvostelusta. Ja ei kai niitä rhd vääntöjä ole, kun rhd:tä täällä juurikaan mollata, kun ei siihen ole mitään syytä, toki niitäkin kommentteja muutama on, itsekin olen siihen syyllistynyt ja sain kyllä reippaan vastahyökkäyksenkin. Nyt ollaankin juuri asian ytimessä, jos konversioon suhtauduttaisiin yhtä avoimesti kuin muuhunkin rakenteluun tai siihen rhd:lla ajamiseen ei tarvitsisi aina vääntää.
Riskit on riskejä ja niitä on aina, se on todettu. Mutta jos aina ensimmäiseksi, ilman tarkempaa tietoa, haukutaan konversio auto huonoksi tai konversion tekeminen huonoksi ja turhaksi ideaksi, niin ei sekään kovin rakentavaa ole.
Ja kuten Mizushima totesi, tulipelti on monessa autossa ihan vaihdettava osa. Ja konversio sentään on mahdollista tehdä täysin laillisesti, ilman tuhansia maksavia todistuksia, toisin kuin moni muu asia. Siksi en oikein ymmärrä, miksi sitä niin paljon negatiivissävytteisesti arvostellaan.

Mizushiman postauksessa on muitakin hyviä pointteja. :peukku Mietittävää ihan kaikille.

Ja Puhakalle, tämän maan liikenne on suunniteltu siten, että autoa ajetaan vasemmalta puolelta, se että laki antaa mahdollisuuden ajaa myös oikealta puolelta, ei tarkoita sitä etteikö se vasen olisi se puoli, jolta autoa täällä kuuluu ajaa. Ja tuohon lainaukseen, sitähän tuossa juuri tarkoitetaan, että on jokaisen oma asia miltä puolelta sitä autoa haluaa ajaa. Jos joku ei halua ajaa oikealta, niin ei halua. Minua ei missään kohtaan ole ahdistanut se että joku haluaa ajaa oikealta, vaan se että pääsääntöisesti juuri te rhd kuskit arvostelette konversioita, monesti vielä ilman mitään ymmärrystä asiasta. On kai siellä joku lhd mieskin jotain arvostellut, mutta vähissä on sieltä suunnalta tulleet kommentit.
Myönnän että ulosantini on varsin kärkäs, kun sille päälle sattuu, mutta en minä silti rhd kuskeja vihaa, toi perusteeton konversiovastaisuus ottaa kupoliin. Ja kun suurin osa vastustajista on rhd kuskeja, niin voihan noista kommenteista sitten tuollaisen vihapäätelmänkin tehdä. Niin asia ei kuitenkaan ole.
Enkä minä ole sanomassa että konversio pitää tehdä. Sanon vain, että jos joku haluaa sen tehdä, niin miksi sitä pitää arvostella tai miksi tekijän pitää sitä muille perustella? Jos joku haluaa sen tehdä, niin eikö se sitten ole hänen oma asia, ei kai sitä kenellekään tarvitse perustella? Mutta jos tälle henkilölle aletaan sanomaan että "älä tee", niin kai se nyt jotain perusteluja vaatii? Sama koskee tuota ostamista, jos haluaa ostaa lhd:n konvertoidun tai orkkiksen, niin "älä osta" ilman perusteluita on turha kommentti.
Postikuski on/oli varsin yleisessä käytössä oleva nimitys, mikä ei liity mitenkään kenenkään palkkaan, mutta jos haluat voin siitä syyt itselleni kokonaan ottaa, kyllä mä sen kestän.
Olen myös aiemminkin sanonut, että jokainen ajakoon mistä haluaa, (esimerkiksi samassa postauksessa josta lainasit pienen pätkän) joten tuolla hakemisen vaivalla olisit voinut senkin kommentin ottaa lainaukseen, niin ei olisi tarvinnut kirjoittaa niin paljoa höpöjä siitä mun asenteesta. Muutenkin kyseisessä ketjussa peräänkuulutin ihan samaa asiaa kuin tässäkin.

lelumaan.niksu sanoi
Ei kannata ottaa asioita noin henkilökohtaisesti. Sun oma projekti voi olla erittäin hyvin tehty mutta se ei todellakaan tarkoita, että konversiot olisivat yleisesti hyvin tehtyjä ja aloittelijalle sopivia ostoksia.

Mun oma auto ei liity tähän mitenkään, mutta ei se tarkoita sitäkään että se konversio olisi 100% varmasti huono ostos. Juuri tätä pointtia koitan tässä saada esille. Kannattaa muistaa, että keskustelu lähti siitä, että sinä, ilman perusteluja tai tarkempia tietoja autosta, sanoit konversio auton olevan huono ostos, ikään kuin 100% faktana että niin on aina. Jälkeenpäin toki selvisi, että kyseinen auto ei ehkä ollut se paras yksilö, mutta "ammutaan ensin varmuuden vuoksi, kun ei tiedetä kuka tulee" periaate ei ole yleisesti kovin asiallinen tapa lähestyä asiaa, vaikka tällä kertaa oikea osuma tulikin.

Ja vielä kerran ihan kaikille, en minä täällä koita kenenkään mieltä pahoittaa tai ketään rhd kuskia sen kummemmin mollata.
Mutta koittakaa tekin muistaa, että se konversio ei ole itseisarvoisesti huono asia. Se voi olla, mutta ei välttämättä ole.
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: LHD Konversio

Siivosin topikkia ja poistin aiheettomia ja liikaa aiheen vierestä olleita viestejä omaksi ketjukseen.

Yritetään pitää keskustelu tässä asiallisena ja kiistellään LHD vs. RHD yms. aiheista muualla.

Antakaa palautetta, jos mielestänne oleellinen viesti on karannut pois. Vahinkoja sattuu fiksummillekin, joten varmasti myös minulle.
 
Ylös Bottom