LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

-JP- sanoi
Osia löytyy ihan joka puolelta , ei ole mikään ongelma. Kyllä tältä foorumilta kysymyksiin vastauksen saa , jos vaan kysyy.

Muista nämä : Kannattaa olla myös jokin toinen kulkine käytössä kun evon ostat. Jätä tilille rahaa älä laita kaikkia rahoja Evoon.

Tuota konversio asiaa on kyllä keskusteltu jo useaan otteeseen mut silti suosittelisin lähtökohtaisesti autoa jossa ohjaus on samalla puolen kuin tehtaalta lähtiessä. Voi sen konversion tehdä hyvin ja uskoisin, että se joka on tehnyt hyvän konversion on tehnyt asiasta jonkilaista dokumentaatiota ainakin kuvia. Yksilöitähän nämä on käy kattomassa kunnolla ajan kanssa valoisalla ja käy nosturilla.

Evoa ei kannata pelätä. Kestäviä autoja kun vaan huoltaa asianmukaisesti. Mulla oli useita vuosia ainoana autona ja hyvin pärjäs. Eihän se koskaan haittaa olla jokin muukin kulkupeli ja rahaa kannattaa tosiaan varata.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

pexi sanoi
Aika harva evo on tehtaan jäljiltä. Osaan on vaihedettu alustaa, osaan tehty moottori ja osaan käännetty ohjaus jne.. Eli jälkikäteen on räpelletty. Nuo kaikki asiat voi tehdä hyvin tai huonosti. Mikä siitä ohjauksen käännöstä tekee niin helvetin kriittisen, se kun on paljon helpompi projekti kuin moni muu asia auton rakentamisessa?
Pointti on siinä, että jos et tiedä juuri tuosta yksilöstä, on turha tulla sanomaan sitä räpellykseksi tms. Kommenttisi kertovat jo sen, että ymmärrät konversiosta yhtä paljon kuin sika sateliitista, joten jos ei ole faktaa keskustelun alla olleesta autosta, niin sitten on parempi pitää mölyt mahassa.

Juurikin näin. Kannattee käydä katsomassa ja ajamassa kyseinen yksilö.
Lelumaan kommenteista näkee että pää ei ole muuta ku lakkia varten niin se on helppo täällä kertoilla eri näkökulmia.
Itseasiassa aika harvoin enään evoja on "räpeltämättömiä" kaikkiin on yleensä ainaki putkisto tai alusta vaihdettu. Suurimpaan osaan paljon muutakin.
Eli ei kannate välttämättä pelätä sitä ettei auto ole juuri sellainen ku tehtaalta tullessaan.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

lelumaan.niksu sanoi
Ps. samaa pistehitsausten irrottelua ja uudelleenhitsausta se kolarikorjauskin pääosin on sen jälkeen, kun kori on mitoissaan sillä erotuksella, että joutuu naputtamaan ja oikomaan yms.

Pakko avautua: juuri tämä sen eron tekeekin. Kerran plastisoitunut metalli ei palaudu alkuperäisiin mittoihinsa naputtamalla, vaan myötämisen seurauksena mitat heittävät aina jostain kohdasta hieman. Tämän lisäksi jo vaurioituneen metallin lujuusominaisuudetkin ovat erilaiset. Jos vaikkapa nosturipuomi olisi keskeltä ylikuorman seurauksena nitkahtanut, niin ei sitäkään vedetä penkissä suoraksi ja todeta että ei kun takaisin käyttöön.

Edellä mainitusta huolimatta ajan itsekin kolarikorjatulla autolla erittäin tyytyväisenä.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Varoitus, viesti on puhtaasti :eek:fftopic

Basbarduu sanoi
:eek:fftopic siirsin osan LHD vs. RHD keskusteluista pikaisesti tänne. Itkekää jos siltä tuntuu minä meen syömään lissää kinkkua.

Ihan kysymyksenä, menikö homma mielestäsi nyt tuubiin vai olisiko kuitenkin pitäny siirtää kaikki tai jättää kaikki siirtämättä?

kirppu1990 sanoi
Lopettakaa jätkät tuo jatkuva iniseminen konversioista tai menkää siihen tarkoitettuun topiciin itkemään. V*tuttaa joka välissä aina tämä sama taistelu. Jos olisin alkuperäinen kysyjä niin tämän perusteella en tulisi toiste kyselemään. Hyi. Hävetkää.

Niitä asiallisia vastauksia minäkin peräänkuulutan, mutta tuntuu olevan mahdotonta, kun kiihko-oikeistolaisilla on vielä enemmistö.
Joka kerta kun joku tästä aiheesta jotain kysyy, pitää jonkun "neron" kirjoittaa jotain idioottimaista ilman mitään perusteita, johon on sanottava jotain vastaan. Ei mulla mitään sitä vastaan ole, jos puhutaan faktoista, niin että kokonaisuuskin pysyy kasassa, mutta tästäkin aiheesta suurin osa vetää pelkällä mutulla, niin ei se ainakaan tässä topic:ssa ketään palvele ja mielestäni silloin asiaan pitää jotain sanoa. Toki jos yksittäisiä henkilöitä, foorumia tai kerhoa palvelee se, että paskaa saa puhua, mutta niihin ei saa sanoa vastaan, niin sittenhän olen ihan väärällä asialla.

Täällä kun tuntuu useampikin henkilö tietävän nämä konversion riskit ja haitat niin hyvin, niin tehkää nyt joku "tee nämä asiat ennen konversio auton ostoa" topic, niin sen voi sitten aina linkata "varoitukseksi" kun joku jotain kysyy, ei tule sitten näitä keskusteluja niin paljoa, pääsee modetkin helpommalla.
 

Mikkis

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2014
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

lelumaan.niksu sanoi
Oli konversio tehty miten hyvin tahansa niin tämä "teippihirvitys-lhd-nelonen-vitosen koneella" on ollut viimeisen 26 kuukauden sisällä neljällä yksityisellä omistuksessa. Auto on vaihtanut omistajaa viimeksi syyskuussa ja sitä ennen huhtikuussa. Ensimmäinen yksityinen omistaja malttoi ajaa sillä peräti n. 9 kuukautta. Nyt laite on taas myynnissä reilun kolmen kuukauden omistuksen jälkeen.

Joku näistä omistajista huomasi oston jälkeen, että autossa on vitosen kone ja oikein kirjoitteli siitä tännekin.Luin sen verran huolimattomasti tuon ilmoituksen ensin, että pääsi tämä unohtumaan.

Nelosia on ollut monta myynnissä 5-6 tonnilla eli hyvin sopii linjaan tuo lähes tuplahintakin. Ei kun ostamaan vaan, jos siltä tuntuu. Varsinkin kokemattoman pojan kannattaa ostella mahdollisimman paljon jälkirakennettu auto ja kysellä foorumeilla pärjääkö sillä arkiajossa.

Tuossa myyntitahdissa ei nyt mitään epänormaalia tänä päivänä ole vaik autossa ei mitään vikaa olisikaan, joten se ei vielä todista mitään! Tosiaan nuo edeltävät omistajat varmaankin kyllästyneet siihen rikkinäisen vaihdelaatikon tuomaan jurinaan, nyttenhän siihen on vaihdettu toinen vaihdelaatikko tämän nykyisen omistajan toimesta.

Varoppas lelumaa sanojasi! jos olen evoista suht kokematon niin tekeekö se musta kokemattoman pojan? Sun jutuissasi ei edelleenkään mitään järkeä eikä fiksua sanaakaan. kysyin jo aiemmin mikä evo sulla ollut tai on?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Väärä topic, mutta menköön, kun nää on sekaisin muutenkin....

lelumaan.niksu sanoi
Mitä jos tekisit itse tuon topicin?

Huoh, väännetään nyt sitten rautalangasta.
Täällähän teitä tietäjiä on foorumi pullollaan. Tehkää te, kun aina äänessä olette kaikkien tietoineen niistä riskeistä.

lelumaan.niksu sanoi
Kun evon hankintahinta on 4-6 tonnia (kolmonen tai nelonen), niin omistaja tuskin on rahakkaimmasta päästä ja helposti konversiokin pyritään tekemään mahdollisimman halvalla ja lopputulos on sen mukainen.

Mikä korrelaatio projektiaihion hankintahinnalla on omistajan varallisuuteen ja projektin lopputulokseen? Vai voiko tästä tehdä päätelmiä siitä sinun "ei vähäpäästöisen" projektin laadusta ja pankkitilin saldosta? Sen aihionhan on ollut pakko olla halpa, kun se kerran on noin vanha ja vielä kolaroitukin.

En väitä että päätelmä olisi oikea, mutta karu esimerkki siitä että tällaisissakaan asioissa ei kannata yleistää.
Sama pätee näiden käytettyjen autojen ostamiseen, alkuperäiskuntoinen evo tms. voi olla kunnon pommi tai aivan helmi. Kuten se rakennettukin. Yksilöitä kaikki, joissa moni muukin asia, kuin rakentelun määrä tai auton ikä vaikuttaa auton "laadukkuuteen" merkittävästi.
Tässä tämä koko homman juju on, mikään yleistys ei käyttetyjen autojen ostamisessa ole lähellekään 100% varma neuvo ja kokemattoman ei kannata mitään autoa ostaa ilman "apuvoimia", oli se sitten orkkis tai rakennettu, eikä ainakaan evoa, M-bemaria tai jotain muuta vastaavaa.
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

pexi sanoi
Tämäkin kommentti kertoo aika paljon ymmärryksestäsi konversiosta. Jos joku tekee "muutamalla satasella" evoon konversion, näkee sokea aasikin että ei ole kovin hyvin tehty....
Toinen juttu on se, että kukaan ei ole noita bisnes mielessä tehnyt moneen vuoteen, kokeilla voi, mutta ei siitä bisnestä saa. Eiköhän nämä suomessa tehdyt ole lähes kaikki itselle tehtyjä tai teetettyjä. Aika moni harrastaja vaan pistää auton kiertoon muutaman kuukauden sisällä valmistumisesta/ostamisesta, eikä se silti automaattisesti tarkoita että se olisi huonosti tehty.

Miten LHD:n ylläpito ja ajaminen on kalliimpaa kuin RHD:n?

Pexi älä vaivaudu niinku aiemmin sanoin lelumaan pää on vain lakkia varten.
Ei kannate tällaisten kokemattomien nuoruuden intoa puhkuvien teinien kans alkaa väitteleen. sit ku ne keksii jostain muutakin tuloa entä kelan päivärahat niin ehkä otetaan herralta joku vinkki!

Pexi me ollaan viel se vähemmistö tääl mut antaa olla,me tiedämme mitä teemme ;)

Anteeksi kauheasti hirvee oftopicci!!!
:)
 

Mikkis

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2014
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

MitsuT sanoi
Pexi älä vaivaudu niinku aiemmin sanoin lelumaan pää on vain lakkia varten.
Ei kannate tällaisten kokemattomien nuoruuden intoa puhkuvien teinien kans alkaa väitteleen. sit ku ne keksii jostain muutakin tuloa entä kelan päivärahat niin ehkä otetaan herralta joku vinkki!

AAMEN! :peukku

Nostaisi kyllä foorumin profiilia kun tommoisesta lelumaan teinistä päästäisi eroon, en ole edelleenkään kuullut pojalta yhtäkään fiksua lausettakaan :seina

Rahaton junnu jolla ei mitään kokemusta varmaankaan yhtään mistään :-[

Sori lievä offtopici mutta alkaa pää räjähtää tuohon jäbään ;)
 

Mikkis

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2014
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

DaJackal sanoi
Anteeksi nyt vain, mutta kannattaisiko hieman varoa menemästä henkilökohtaisuuksiin?

Tässä keskustelussa se olet nimittäin lähinnä sinä, jolta en ole kuullut yhtään fiksua lausetta. Niin ylikriittinen kuin lelumaa onkin mielipiteessään, niin sanoissa on kyllä ihan totuuttakin, enkä niiden perusteella todellakaan lähtisi lelumaata haukkumaan kokemuksettomaksi tunariksi. Katsotaanpas:

-Olet itse jo maininnut, että et kykene autolle juuri mitään omin avuin tekemään (johtuuko sitten taidoista, ajasta, fasiliteeteista vai mistä, mutta kuitenkin) -> lelumaan varoitukset "projektien" ostamisesta on ihan paikallaan
-Rahaa on, mutta toista autoa ei, joten osto arveluttaa jos auto seisoo remontin takia pidempään -> miksi? ostaa sen tonnin käyttöritsan sitten toiseksi autoksi jos ns. "shit happens". Kun sanojesi mukaan kilometrejäkään ei paljoa tule.
-Yleisestikin säikähdät heti jos joku mainitsee, että 15-20v vanha ~300hp nelivetoauto ei ole niin käyttövarma peli että sitä kannattaisi pitää ainoana autona ::)
-Et tunnu ottavan mitään varoituksia autoon tehdyistä muutoksista (konversio, koneen vaihto) kuuleviin korviisi -> todellakin kannattaisi ottaa huomioon, sillä jos et itse voi korjata niin korjaamolla vianetsintä ja -korjaaminen on kallista kun paja joutuu ensin selvittämään mitä autoon on tehty ennen kuin päästään selvittämään vikaa (etenkin sähkövikojen metsästys on todella kallista jo 100% vakiokuntoiseen, joten räpelletyn auton tapauksessa saa laittaa eteen kertoimen 2-5)
-Vaikka harrasteauto onkin, niin historiatietojen myyntitahti herättäisi myös minussa epäluuloja


Konversiossa itsessään ei ole lähtökohtaisesti sen enempää pelättävää, mutta jos autoon on tehty konversio, vaatii työn laadun tarkastus hieman enemmän ymmärrystä ja vaivannäköä (=yksi iso tarkistuskohde lisää listalle). Mahdollisuus haukata p**kaa kasvaa siis huomattavasti. Itse tykkään ajaa vasemmalta, joten jos Evo-ostoksille lähtisin, niin ehdottomasti etsisin LHD-konvertoidun version, mutta ennen ostopäätöstä a) tarkkailisin markkinoita melko pitkään, jotta saisin hyvän käsityksen tarjonnasta ja b) pyytäisin jotakuta ko. autoista paremmin ymmärtävää mukaan pientä vaivanpalkkaa vastaan.

Tuskin näitä konversioita juuri kukaan tienestimielessä tekee, mutta kun vähän vähemmän kokeneella ropaajalla yleensä osaaminen on heikompaa, polte päästä ajamaan on kova ja projektin pitkittyessä laatuvaatimuksetkin tuppaavat laskemaan reippaasti, niin se herkästi heijastuu tuloksiin hutiloituina ratkaisuina. Yksi erittäin potentiaalinen kohde tehdä jotain v**uiksi on esimerkiksi sähköt. Kaikki eivät ole yhtä taitavia ja kärsivällisiä kuin MitsuT ja Pexi.

Kyllä se on tämä lelumaa joka törkeästi tämän henkilökohtaisuuksiin menemisen täällä aloitti, vihjailuja rahattomasta pojasta, kokematon kuski ym tuli kokoajan..Erikoisia johtopäätöksiä täysin tuntemattomalta kaverilta eikä liittyneet asiaan mitenkään. Mutta nyt puolestani piste tuolle hänen kanssaan vääntämiselle, jatkan itse vain ja ainoastaan asialinjalla täällä jatkossa.
Anteeksi jos jonkun mielen pahoitin.

No niin takaisin asiaan, kyllä mä jo omat johtopäätökseni olen näistä saaduista vastauksista tehnyt tuosta kyseisestä yksilöstä..kiitoksia vaan kaikille jotka näkivät vaivaa vastailla.
Onhan tuossa paljon kyseenalaisia juttuja mm ohjauksen puoli vaihdettu, kone vaihdettu 4sta 5seen ja sitten vielä brittituonti niin pohjakin saattaa olla surullista nähtävää..eikä tuohon mitään huoltohistoriaakaan ole sekä saattaa olla kolaroitukkin joskus kun kuvissa apparin puolella lievä sävyero. Niistä sähköistä puhumattakaan, ne on varmasti vedelty ihan hujanhajan kun tuo nykyinen omistajakin sanoi että niissä sähköissä paranneltavaa olisi.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

"Onko kenelläkään tietoa tastä yksilöstä....?"

Ja siitä se TAAS lähti. ;D !
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

J. Puhakka sanoi
vaikka Pexi sanoskin että "ei RHD:lla voi ajaa"

Eihän Pexi niin sano tai ole sanonut. Olen minäkin ihan riittävästi RHD:lla ajanut, mutta minä tykkään ajaa autoa siltä puolelta, miltä sitä tässä maassa kuuluu ajaa, enkä ikinä hankkisi RHD:ta käyttöautoksi, tuskin edes harrasteautoksi.
Tämä taas on mun oma mielipide, ja mulle on edelleen aivan sama mistä penkistä kukin haluaa sitä rattia vääntää.
Se on tää ainainen ininä näistä konversiosta, niiden automaattisesta huonoudesta ja siitä että se ei kannata, mikä pistää vihaksi. Varsinkin kun suurin osa kommenteista tulee henkilöiltä jotka eivät kyseisestä toimenpiteestä omaa mitään kokemusta tai käsitystä. Tää nyt on verrattavissa siihen, kun joku alkaisi täällä kertomaan, että mitään uudelleen rakennettua moottoria ei kannata ostaa, vaikkei ole ikinä edes mäntää nähnyt kuin korkeintaan kuvissa. Eiköhän siitäkin nousisi jonkinmoinen keskustelu.

Se on kumma että mitään kritiikkiä ei tule, jos joku käyttää useita k€ levikkeisiin, moottoriin, alustaan tms. mutta annas olla, jos joku käyttää rahaa konversioon, tai haluaa ostaa konvertoidun auton, niin on se suurimman osan mielestä vaarallista tuhlausta yms. mitä ei iki maailmassa pitäisi tehdä, kun sillä RHD:lkin pärjää. Eihän tässä nyt ole kyse siitä millä pärjää.
Tälläkin foorumilla on monia autoja joihin on työnnetty rahaa isoja summia asioihin joita en itse koskaan tekisi, mutta en silti ole arvostelemassa niitä tuhlaukseksi, järjettömyydeksi tai kertomassa että kyllä ilman noita muutoksiakin suomen liikenteessä pärjää. Itse asiassa suurin osa noistakin autoista on mielestäni toteutukseltaan ihan hyviä osa suorastaan loistavia. Jokainen tehköön mitä haluaa. Tuolla liikenteessä pärjää käytännössä millä vaan, mikä nyt on tieliikenteeseen rekisteröity.

Jos jostain riskeistä haluaa varoittaa, kannattaa se sitten tehdä perustellusti. "Älä osta konversio autoa" ei palvele ketään, ellei siihen perään kerrota miksi. Ja siihen ei ihan riitä "se voi olla huonosti tehty".

-JP- sanoi
"Onko kenelläkään tietoa tastä yksilöstä....?"

Ja siitä se TAAS lähti. ;D !

Ei -JP-, se lähti siitä että tuohon kysymykseen tuli (TAAS) idioottimainen vastaus. :)

PS. RHD miehet ja naiset vois kans hiukan katsoa sinne vessan peiliin, ennen kuin hirveästi arvostelee konversio asioita, eihän sitä oikealta ajamistakaan saa täällä arvostella.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

^- Oli mielessä myös kirjoitella ,ettei kukaan ikinä tai juurikaan koskaan sano pahaa sanaa ,jos joku hakkaa "parinvuoden" säästöt 600+hv virityksiin ja auto on "katukaytössä" ajokelvoton näiden toimien jälkeen...

Ennemmikin käy ainakin tällä foorumilla päinvastoin ,eli se "housutkostuu" ja "lapaseen !" ,huutelu alkaa vaikka ei oltaisi nähty kuin kopio dynovedosta.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

lelumaan.niksu sanoi
Nettiautossa on nytkin hieman yli 18000 eurolla lhd-kasi ja alle 20000 eurolla lhd-ysi, joka on Suomi-auto ja säännöllisesti huollettu. Jos sulla on lompakko/rahoitus kunnossa, niin kannataisiko laittaa vähän enemmän rahaa kiinni ja ostaa mieluummin sellainen?

Pakko sekaantua sen verran, että nuo alkuperäiset suomiautotkaan ei välttämättä ole kovin hääppöisessä kunnossa.
Ihan samoista hommista kannattaa olla peloissaan kun japsituonneissakin, huonosti pidetyt varmasti jo tosi ruosteessa. Varmaan tosiaan parasta jos saa jonkun näistä autoista tietävän mukaan katsomaan.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

-JP- sanoi
^- Oli mielessä myös kirjoitella ,ettei kukaan ikinä tai juurikaan koskaan sano pahaa sanaa ,jos joku hakkaa "parinvuoden" säästöt 600+hv virityksiin ja auto on "katukaytössä" ajokelvoton näiden toimien jälkeen...

Ennemmikin käy ainakin tällä foorumilla päinvastoin ,eli se "housutkostuu" ja "lapaseen !" ,huutelu alkaa vaikka ei oltaisi nähty kuin kopio dynovedosta.

Kai se johtuu lähinnä siitä, että konversio parantaa lähinnä omistajan feng shuita. Lisäteho ainakin useimpien mielestä sen sijaan on ihan jees juttu.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

lelumaan.niksu sanoi
Sen sijaan sun neuvoja on syytäkin arvostella, kun kehotat itseään amatööriksi kutsuvaa ottamaan jonkun mukaan ja menemään katsomaan autoa, jossa on vaihdettu ohjaus, moottori, vaihdelaatitkko, tuotu briteistä, vaihtaa omistajaa keskimäärin puolen vuoden välein yms.

Osaatko sä edes lukea? Missä kohtaa olen kehottanut ketään mennä katsomaan juuri tuota autoa jonkun kaverin kanssa? Enkö mä juuri ole todennut että mitään vanhempaa evoa ei kokemattoman pitäisi ostaa, eikä ainakaan ilman apuja.

nokonzok sanoi
Kai se johtuu lähinnä siitä, että konversio parantaa lähinnä omistajan feng shuita. Lisäteho ainakin useimpien mielestä sen sijaan on ihan jees juttu.

Juuri tätä tarkoitin edellisessä viestissä. Vastaava kommentti rhd:lla ajamisesta nostaisi kamalan haloon, mutta tästä aiheesta se onkin ok. Johtuiskohan siitä, että kaikki modetkin ajaa oikealta...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

pexi sanoi
Juuri tätä tarkoitin edellisessä viestissä. Vastaava kommentti rhd:lla ajamisesta nostaisi kamalan haloon, mutta tästä aiheesta se onkin ok. Johtuiskohan siitä, että kaikki modetkin ajaa oikealta...

Mä en oikeesti ymmärrä mitä sä tarkoitat. Se, että valtaosa on sun kanssa ei mieltä ei vielä tarkoita, että täällä olisi suuri salaliitto käynnissä.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

nokonzok sanoi
Mä en oikeesti ymmärrä mitä sä tarkoitat. Se, että valtaosa on sun kanssa ei mieltä ei vielä tarkoita, että täällä olisi suuri salaliitto käynnissä.

Salaliittoteroriat mainittu. :) :popcorn
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

On ihmisiä joiden on vaikea ajaa vasemmalta puolen.

On ihmisiä joiden on vaikea ajaa oikealta puolen.


Ja sitten on ihmisiä joiden on vaikeata ajaa kummaltakaan puolelta.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

nokonzok sanoi
Mä en oikeesti ymmärrä mitä sä tarkoitat. Se, että valtaosa on sun kanssa ei mieltä ei vielä tarkoita, että täällä olisi suuri salaliitto käynnissä.

Sitä että rhd:lla ajamista tai muita auton rakentamisia täällä ei saa arvostella, ja jos niin kuitenkin tekee, siihen puututaan heti, mutta jostain syystä konversio on aiheena vapaata riistaa. Ja jos siihen erehtyy sanomaan jotain vastaan, niin sittenhän se haloo vasta nousee. Osittain se varmaan johtuu juuri siitä, että teitä rhd veivareita on täällä foorumilla enemmän.
Kuten totesin, vastaava kommentti jossain toisessa yhteydessä rhd kuskin jdm lippiseksen asennosta olisi varmasti aiheittanut mekkalaa.
Eikä näiden kahden ketjunkaan moderointia mallisuoritukseksi voi sanoa. Syytähän en tiedä, kunhan spekuloin.

mitsumikko sanoi
Niin p**k**e... Jos joku päättäski tehä RHD konversion :-*

;D Kyllä joku sen vielä tekee, onhan se oikeelta ajaminen niin paljon parempaa. ;)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Huomaathan Pexi, että sinä et ainakaan ole keskustelua valmentamassa. Mä en ihan kyllä edelleenkään ymmärrä mikä siinä niin hermoon osuu. Ei täällä kukaan sua ole haukkunut. Enkä kyllä ihan viime ajoilta muista mitään suuria RHD-vääntöjä.

Iso mies, munat ja kaikki. Jos en paremmin tuntisi luulisin tyhmäksi. Peace and love.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

pexi sanoi
ok. Johtuiskohan siitä, että kaikki modetkin ajaa oikealta...

Pitänee pistää seuraavan moden hakuehtoihin että pitää olla omistuksessa ainoastaan LHD autoja, ettei foorumin tasapaino järky.
Huikee idis.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Slider sanoi
Pitänee pistää seuraavan moden hakuehtoihin että pitää olla omistuksessa ainoastaan LHD autoja, ettei foorumin tasapaino järky.
Huikee idis.

OT: Mulla on ainakin eniten MHD vehkeitä.. ;)
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

onko tämä se uusi offtopic? vmp sanon minä. Sotikaa ryhmäyksityisviesteillä.
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

:eek:fftopic Pahoittamatta kenenkään mieltä... Tässä on taas hyvä muistutus itelle, miks en juurikaan näe tarvetta omalle projektitopicille. :-\
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Maxxximus sanoi
:eek:fftopic Pahoittamatta kenenkään mieltä... Tässä on taas hyvä muistutus itelle, miks en juurikaan näe tarvetta omalle projektitopicille. :-\

Itse en taas ymmärrä miksi ei?, eikös niitä päiväkirjoja tehdä niinku itselle? ei muille?.. Ja ainahan voi vaan pyytää moderaattoreita siivomaan kaikki kommentit pois jos ahdistaa ja jos jollain on aikaa kähdä kertomassa sinne miksi LHD/RHD/MHD/whatever on vaan niin pop? ??? ei voi tietää.. (Tai lyö lukkoon koko ketjun :D)

Totuushan on että jos jotain internettiin kirjoittaa niin varmasti jollain on aina oma mielipide asiaan.. Ja jos ei moista halua niin sitten jep.. ei kannata kirjoittaa ehkä.. ;D
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

J. Puhakka sanoi
Totuushan on että jos jotain internettiin kirjoittaa niin varmasti jollain on aina oma mielipide asiaan.. Ja jos ei moista halua niin sitten jep.. ei kannata kirjoittaa ehkä.. ;D

Siinäpä se vastaus omasta kirjotuksesta löytyykin ;)

Ite pidän kyllä itelleni projektipäiväkirjaa kuvallisessa muodossa ja on yleisesti katsottavissa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Maxxximus sanoi
Siinäpä se vastaus omasta kirjotuksesta löytyykin ;)

Ite pidän kyllä itelleni projektipäiväkirjaa kuvallisessa muodossa ja on yleisesti katsottavissa.

OT: Älä nyt ole tuollainen. Itseäni kiinnostaa ainakin - tosin näen miten sun prokkis etenee tuolla sosiaalisessa mediassa. Kiitos siitä. :)
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Julkinen anteeksi pyyntö lelumaalle. Jokaisellahan on oikeus omaan mielipiteeseen.
Menin henkilökohtaisuuksiin jolle ei ollut tarvetta.
Jatketaan tästä.
-MitsuT-
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Huhhuh....
;D ;D

Olipas taas....
Aika viihdyttävää luettavaa...

Ja mikä on se tulos...

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja siihen kummalta puolelta vai keskeltä autoo tai mitä vaan ajaa... ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Vasemmistoliitto Ja LHD !! :peukku 8) Vähemmistön puolesta Foorumin massaa vastaan !! :)

Postinjakamisesta sen verran ,että asuinalueella missä kotiosoite on Posti ajaa LHD pakulla ja jakaa postin ihan jalan laatikoihin.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Entäs minä , Tepi &Tamus, mystinen yms seka kuskit ? Mehän se vähemmistö porukka ollaan ku ei kelvata kumpaankaan puolueeseen.... :D

:popcorn
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Kukahan se vähemmistö jos otetaan huomioon kaikki muut kuin evot tonnarit ja vr?
Uskoisin että voorumilla aika paljon carisma lancer pajero ym ns normimitsuja :p
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

-JP- sanoi
Vasemmistoliitto Ja LHD !! :peukku 8) Vähemmistön puolesta Foorumin massaa vastaan !! :)

Postinjakamisesta sen verran ,että asuinalueella missä kotiosoite on Posti ajaa LHD pakulla ja jakaa postin ihan jalan laatikoihin.

Meille tuli just RHD Caddyllä päiväposti :)

Itselleni ratin sijainti autossa on yksi niistä tärkeimmistä asioista jolla on merkittävä vaikutus ajomukavuuteen. Siis ratin sijainnilla kuljettajaan nähden, oikealla tai vasemmalla puolella on lähes yhdentekevää. Perheessä on tällä hetkellä 2 kpl LHD ja 1 kpl RHD autoja.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

akio sanoi
Kukahan se vähemmistö jos otetaan huomioon kaikki muut kuin evot tonnarit ja vr?
Uskoisin että voorumilla aika paljon carisma lancer pajero ym ns normimitsuja :p

Se onkin sellainen "laskennallinen" tuotos/tulos , eniten ääntä ja meteliä tulee "oikealta" , : "JDM ,JDM, RHD RHD , housut... ja lapaseen !"

LHD ihmisten ei ehkä tarvitse pitää meteliä ? En tiedä ,mutta näin se jostain syystä on ?


Monesti käy niin ,että kun joku on aikeissa ostaa LHD Evon ,niin alkaa huuto ja neuvominen siitä , ettei se RHD:llä ajaminen ole vaikeaa tai ,että RHD auton saa edullisemmin.

Kukaan ei vielä ole muistaakseni tuonut julki sitä yhtä ja ainoata syytä missä RHD saattaa olla parempi kuin LHD ?

- Moottoriradoilla on yleensä enemmän mutkia jotka kääntyvät oikealle. Kuljettajan painopiste on edullisemmassa asemassa kuin LHD:llä ajettaessa.
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

-JP- sanoi
Se onkin sellainen "laskennallinen" tuotos/tuolos , eniten ääntä ja meteliä tulee "oikealta" , : "JDM ,JDM, RHD RHD , housut... ja lapaseen !"

LHD ihmisten ei ehkä tarvitse pitää meteliä ? En tiedä ,mutta näin se jostain syystä on ?


Monesti käy niin ,että kun joku on aikeissa ostaa LHD Evon ,niin alkaa huuto ja neuvominen siitä , ettei se RHD:llä ajaminen ole vaikeaa tai ,että RHD auton saa edullisemmin.

Kukaan ei vielä ole muistaakseni tuonut julki sitä yhtä ja ainoata syytä missä RHD saattaa olla parempi kuin LHD ?

- Moottoriradoilla on yleensä enemmän mutkia jotka kääntyvät oikealle. Kuljettajan painopiste on edullisemmassa asemaassa kuin LHD:llä ajettaessa.
Kyllähän se "yksi ja ainoa" käytännössä merkittävä syy kai useimmissa tapauksissa on tuo mainitsemasi hinta ennemmin kuin rataominaisuudet. Sekä se että joitakin malleja ei ole saatavilla kuin JDM-malleina.

Ainakin itselläni merkittävin tekijä oli raha. Mieluumminhan sitä vasemmalta ajaisi, mutta kun ei taskussa syvyys riittänyt. Sinällään ei kyllä henk. koht. ole ongelma ajella oikealtakaan. Ainoa mainitsemisen arvoinen haitta on tuo parkkihalleihin ajaminen, näin omasta mielestäni.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

ast sanoi
Itselleni ratin sijainti autossa on yksi niistä tärkeimmistä asioista jolla on merkittävä vaikutus ajomukavuuteen. Siis ratin sijainnilla kuljettajaan nähden, oikealla tai vasemmalla puolella on lähes yhdentekevää.

Tätä täytyy kyllä oikean pituisena ihmisenä kompata ;D

-JP- sanoi
Kukaan ei vielä ole muistaakseni tuonut julki sitä yhtä ja ainoata syytä missä RHD saattaa olla parempi kuin LHD ?

- Moottoriradoilla on yleensä enemmän mutkia jotka kääntyvät oikealle. Kuljettajan painopiste on edullisemmassa asemaassa kuin LHD:llä ajettaessa.

Sama pätee IMO myös kadulla, jotenkin tuottaa nautintoa kun pystyy ajamaan oikealle kääntyvät mutkat tosi tarkasti reunalla.

Tokihan kyllä itsekin ajaisin vasemmalta, ja esimerkiksi ysillä, jos olisi tuota Jounin mainitsemaa rahaa.
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Mä tunnustaudun kyllä enemmän tuonne LHD puolelle kuin RHD. Mutta turha siitä on meteliä pitää ja mun ei tarvi ketään lähteä neuvomaan tai sanomaan että onpa huono valinta ostaa RHD auto. Kun se ei edes sitä ole. Siihen on varmasti ihan hyvät syyt ja sillä pärjää siinä missä LHD-autollakin. Hauskahan noita väittelyitä on lukea. Itsekin muistan kuinka olin ihan varma että RHD-auton jossain vaiheessa vielä ostan. Evoa hankkiessa tuli sekin taas mieleen ja jopa harkitsin sitä. Mutta päädyin sen jälkeen siihen että en saa siitä enään mitään kiksejä ja paljon mielummin hommaan LHD auton. Se nyt on jokaisen oma valinta ja arvio minkä auton haluaa ja missä ratti saa sijaita jne. Ainoat itselleni tärkeät perusteet miksi lähtisin RHD-autoa katsomaan on se että sen voisi saada edullisemmin tai että kyseistä automallia ei ole tehty LHD:nä.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Eipä se rhd mitenkään parempi ookkaan (tai lhd parempi). Mielipide.
Mua ei mäkkärin autokaistalla tai foorumin parkkihallissa haittaa irroittaa vyötä (vaikka onkin nelipiste) ja vähän kurottaa. Jotain se haittaa niin siinähän haittaa :p

Oon aina ajanu oikealla kädellä ekasta autosta asti ennenkuin pienessä päässä oli että joskus omistan rhd niin sopii jo siitäkin paremmin.

Kerran jopa pelasti korvauksilta kun vasemman autopaikan omistaja väitti että olen kolhinut sen autoa. "miks mä kolhisin autoa mun auton vasemmalla kun ratti on oikealla?" :D
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Mr mmc sanoi
Entäs minä , Tepi &Tamus, mystinen yms seka kuskit ? Mehän se vähemmistö porukka ollaan ku ei kelvata kumpaankaan puolueeseen.... :D

:popcorn
Mutta mehän ollaa parhaita... :)
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Ei mitään merkitystä kummalla puolella ajaa. Samalla tavalla tuntuu vilkun viiksi olevan "väärällä" puolella :D

2kpl rhd, 2kpl lhd.

Eikä esim skylleä saa sillä toisenpuolen ohjauksella vaikka kuinka rahaa laittaisi kiinni (tai siis saahan rahalla vaikka ja mitä), niin ei paljon vaihtoehtoja sen suhteen ollut jos kyseisen auton haluaa.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Mr mmc sanoi
Entäs minä , Tepi &Tamus, mystinen yms seka kuskit ? Mehän se vähemmistö porukka ollaan ku ei kelvata kumpaankaan puolueeseen.... :D

:popcorn

En mäkään voinut ajaa oikealta ennenkuin ajoin. Nyt se on jopa varsin nautinnollista joten en ymmärrä konversioita. Tosin sulavasti sitä hyppää puolueesta toiseen. Mä oon vissiin takinkääntäjä.

Mutta itse topiciin: Siis mitä vittua? :D Aivot sulaa lukiessa.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Herrat on kautta aikain ajanu oikealta. Ei kalossit kuraannu kun nousee autosta.


Kovasti käy näköjään konversion tehneiden tai sellaisen omistavien itsetunnolle jos joku ei halua sellaista autoa ihan periaatteesta ostaa oli miten hyvin tai huonosti tehty.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

pexi sanoi
Ihan kysymyksenä, menikö homma mielestäsi nyt tuubiin vai olisiko kuitenkin pitäny siirtää kaikki tai jättää kaikki siirtämättä?

Ilmoitin että siirsin ihan oman mieleni mukaan, eli oletan menneen "tuubiin."

pexi sanoi
Sitä että rhd:lla ajamista tai muita auton rakentamisia täällä ei saa arvostella, ja jos niin kuitenkin tekee, siihen puututaan heti, mutta jostain syystä konversio on aiheena vapaata riistaa. Ja jos siihen erehtyy sanomaan jotain vastaan, niin sittenhän se haloo vasta nousee. Osittain se varmaan johtuu juuri siitä, että teitä rhd veivareita on täällä foorumilla enemmän.
Kuten totesin, vastaava kommentti jossain toisessa yhteydessä rhd kuskin jdm lippiseksen asennosta olisi varmasti aiheittanut mekkalaa.
Eikä näiden kahden ketjunkaan moderointia mallisuoritukseksi voi sanoa. Syytähän en tiedä, kunhan spekuloin.

;D Kyllä joku sen vielä tekee, onhan se oikeelta ajaminen niin paljon parempaa. ;)

Sellainen kerho, kuin sen jäsenet. Asiasta on keskusteltu ja toistaiseksi ei ole ollut tarvetta lyödä Päivikorttia pöytään. Korkeintaan pientä Suvi-sensuuria.
Kerro toki mitenkä kuuluisi moderoida? Aktiivisille modeille löytyy aina tilaa. Jos joku tuntee tulleensa loukatuksi niin minut tavoittaa YV:llä.

Seuraava ei ole suunnattu Pexille:
Oman mielipiteeni tähän olen tuonut julki jo aikaa sitten ja ei ole tarkoitus maalailla mitään piruja seinille. Tuo konversio ei ole minun mielestäni mikään pieni toimenpide ja sen vuoksi kehoitan ostajaa laittamaan jäitä hattuun ja tutkimaan auton mahdollisimman hyvin. Mielestäni Evot 1-9 alkaa olla jo sen verran iäkkäitä, että vastaan voi toki tulla vaikka millaisia viritelmiä. Tuo konversio on yksi niistä ja huonosti toteutettuna se voi olla erittäin vaarallinen. En käsitä miksi tästä pitäisi vaieta. Syyksi tarjotaan sitä että joku toinen modi on paljon vaarallisempi? Mielestäni se ei poista ensimmäisen riskiä.
Ainakin oma tarkoitukseni on ollut vain ja ainoastaan olla avuksi uutta autoa ostavaa henkilöä kohtaan.
Ihan mielelläni ajaisin LHD Evo V:llä enkä todellakaan ole tuommoista konversiota vastaan. Henkilökohtainen mielipiteeni on muodostunut ajan myötä nuita konversio autoja tarkasteltuani. Ajatuskin muutamasta tuo pahan mielen ja en keksi niille konversioille muuta syytä kuin ahneuden.
En myöskään kehoita ketään sivuuttamaan konversio autoa vaan tutkimaan sen erittäin tarkasti vaikka tarkastihan nämä on tutkittava jo muutenkin.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: LHD Konversiosta herännyttä keskustelua

Ollaanhan täällä kehoitettu ensi evoilijalle olla ostamatta monta muutakin autoa jonkun muun syyn takia. Esim eikös täällä joskus kysellyt rakennetun evo:n, eikun viritetyn cb lancerin perään ja sen ostoaikeet lytättiin heti.

Eikös jossain konversiossakin ollut jo ohjausvaihdekkin löysässä, kun diy miehellä jäänyt momentit katsomatta.
 
Ylös Bottom