Liimalasin irrotus kotikonstein?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Eli pitäs takalasi irroittaa ehjänä,
Ideoita miten liimalasin saa ehjänä irti?
Ja koti konstein ehkä olis kyl imukupit käytössä mutta mitä muuta tarvitaan?
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

Mr mmc sanoi
Eli pitäs takalasi irroittaa ehjänä,
Ideoita miten liimalasin saa ehjänä irti?
Ja koti konstein ehkä olis kyl imukupit käytössä mutta mitä muuta tarvitaan?
ohkanen vaijeri?
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

ohkasta sinettilankavaijeria tms + päihin puusta tms palaset+2 henkilöä. Toki ensin pitää puukolla tms irrottaa reunaa että saa vaijerin jostain nurkasta tökkästyä läpi.
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

Älä pety jos epäonnistut, hajosi noita takalaseja töissäkin porukalla välillä :)
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

Tuuli- vai takalasi kyseessä? Ton kahvapuukon unohtaisin heti kättelyssä, sillä jos jollain saa lasin helposti rikki. Ylhäällä mainittu neliölanka varmasti paras vaihtoehto tai jos ei sitä onnistu saamaan ni sitte tolla mattopuukolla tosiaa sisäkautta hitaasti puukottaen. V*ttumainen homma mutta todennäkösesti säilyy ehjänä. ;D
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

Mr mmc sanoi
Takalasi... Eikä varaa rikkoa :D

eli ainut vaihtoehto on mattopuukko, vaatti aikaa ja ehkä vähän vertakin ;D langalla saa telottua lasia kiertävät listat/kumit rikki varmasti jos ne on liimattu kiinni.
just joku aika sitten galantista revin lasin legnumiin =2x lasin irti nyhräys kun halusin jättää legnumin lasinki ehjäks jemmaan.
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

Helppohan toi nyt on kunnon mattopuukolla irti kaivaa. Lähes 100% varmasti alkuperäinen liimasauma ja karkastu lasi kestää vähä kiilaakin.
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

juu mattopuukko ja sisäpuolelta pikkuhiljaa saa ehjänä.ja riippuen kulmista niin liimaa voi olla paksultikin. ei todellakaan kannata edes karkastua lasia hirmusesti kiilata,kokemusta on muutama viiminen sentti ja lankun takapikkuikkuna tuhannen palasina.tuulilasien kohdalla yleensä ollu orkkis liima todella kovaa tavaraa,uudelleen liimatut/vaihdetut lasit liima pehmeämpää--->helpompi sahata/leikata irti.

jos kaveri matkassa niin ihan vaijerilla sahaamalla saa kans irti,mutta silloin voi ympärillä olevat muovilistat kärsiä nopsasti.riippuu toki kummoisessa syvennykses lasi on kii .

toi linkin irrotuskalu ei mielestäni kovinkaan käytännöllisen näköinen,en ole testannu kuitenkaan.

ps kun ostaa virosta auton ni vaihdettu lasi lähtee melkein oven kii paiskaamalla :nykii sain sigman tuulilasin helposti irti ku oli kii silikonilla ja sekin irti jo valmiiksi 3 sivulta ;D elikun liimailee uuden lasin kii ni asian mukaset liimat et kori kestää hirvikolaritkin.


ja sigman pikkutakasivulasit on kii ihan pultein ;)ihan vaa tiedoks,siihen sigmaan sitä takalasii oot kuitenki vaihtamas :p

ja ylipäätään tota hommaa helpottaa mitä lämpimämpi tila missä tekee liimat aina notkeempia lämpösenä.gti lankun lasi lähti todella mukavasti kesällä kun aurinko porotti pilvettömältä taivaalta ja sillon oli orkkis liimat lasin välis.
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

No ihan joka kodissa ei tieten ole, mutta jos vaikka lainaan jostain saa niin induktiokuumennin on oiva peli liimalasin irroitukseen.
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/609024/SikaTack-Drive-tuulilasisarja

Tuossa tulee mukana se neliölanka joka edellä jo mainittu. Itse pari lasia irroittanut ja liimannut tuolla sarjalla.
Jotkut puukapulat vain tosiaan lankaan kahvoiksi, niin hoituu.
 
Vs: Liimalasin irrotus kotikonstein?

Mä oon vaihtanut langalla ainakin pari sataa tuulilasia. Ehdottomasti helpoin ja siistein tapa, verrattiin sitten vetokahvaan, paineilmaleikkuriin tai mihin tahansa puukkoon. Lanka vaan lasin keskivaiheilta läpi ylä- ja alasaumasta, kahvat kiinni ja ensin sahaten vaikka vasen reuna irti ja sitten oikea. Siisti tehdassauma sahautuu parissa minuutissa. Jos on oikein paljon liimaa välissä, voi lanka katketa sen viisikin kertaa, mutta pikkumurheita. Monta kertaa vaihdettu tuulilasi voi kyllä viedä helposti tunninkin irrottaa. Siihen päälle vanhojen liimojen siistimiset.

A-pilarin muovit kannattaa irrottaa ja samoin seurata, ettei lanka nirhaa kattoverhoilun etureunaa rösölle.
 
Takaisin
Ylös Bottom