lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

evo4

New Member
Liittynyt
13 Maaliskuu 2010
Sijainti
porvoo
joo elikkäs pitäs lohkari asentaa evo 4seen. pitäisi saada tietää että mistä sopivat osat? olisko jollakin osa numeroita? onko paha asentaa ???
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Ite ostin AD:stä letkulämmittimen alavesiletkuun, muistaakseni se oli 1.8Gti lancerin lämppäri mikä käy myös evoon.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Miksi laittaa letkulämppäri, eikö lohkoon pitäisi sopia 4g63 lohkoelementti esim. GTi Galantista tai uudemmasta 4g63 sohc 16v koneesta?
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Mitens letku lämppäri pelaa kun alaletku menee termostaatille?
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

En nyt muista paljon tuo kustansi mutta ei se kallis ollu, alle 100e...

Ai miksi laittaa letkulämppäri? eikö se nyt oo yks ja sama... ajaa samanasian ku lohkolämppäriki.... ::)

Kyllä tuo on hyvin pelannu, kovillaki pakkasilla kahen tunnin lämmityksen jälkeen tuntu kansi lämpöseltä
 

Pansu

Evo V GSR
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

ah-05 sanoi
Mitens letku lämppäri pelaa kun alaletku menee termostaatille?
Tuon takia ostin tänään ihan lohkoon lyötävän elementin. 69euroa kustansi ja ihan Defen kirjasta löytyy Evo6:lla käypäinen.
 

evo4

New Member
Liittynyt
13 Maaliskuu 2010
Sijainti
porvoo
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

mistä kävit ostaa tuon lohkoon laitettavan lämppärin ym. tarvikkeen? :)
 

Pansu

Evo V GSR
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

evo4 sanoi
mistä kävit ostaa tuon lohkoon laitettavan lämppärin ym. tarvikkeen? :)
Autovaraosaliikkeestä ::) Eiköhän näitä myy jokainen Fixus sun muut Osaset ketjut ja tietty varmaan Motonet.
 

evo4

New Member
Liittynyt
13 Maaliskuu 2010
Sijainti
porvoo
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

onko kukaan ostanut tuollaista pulttikiristeistä lohkaria evo4? jos on niin mistä? :) anteeksi tämä vaiva ;D
 

Pansu

Evo V GSR
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Jos joku kaipaa vähemmän vaivaa, niin minulta löytyy yksi ylimääräinen Defan letkulämmitin. Laitan tuonne myynti -puolelle tarjolle.
 

Jonny

New Member
Liittynyt
23 Heinäkuu 2010
Sijainti
Hki
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Pansu sanoi
Tuon takia ostin tänään ihan lohkoon lyötävän elementin. 69euroa kustansi ja ihan Defen kirjasta löytyy Evo6:lla käypäinen.


Käykö myös Evo IV?
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Kävi tänään kysyys lohkolämmitintä paikallisesta varaosapuljusta,ei oo hyllyssä eikä tukkurilla.
Kuulemma parin viikon päästä ois täällä,tais sanoo hinnaks 65€,juurikin tuo lyötävä malli
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Millanen homma käytännössä toi lämmitin on asentaa? Ostin vastuksen mutta en ole jaksanut vielä asennella, katselin vähän tuonne ahtimen seudulle ja ilmeisesti siihen lähelle se pitäisi laittaa? Joutuuko jotain purkamaan edestä ennen kun pääsee vesiroppuun?

Kiitti
 

Pansu

Evo V GSR
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Twilight sanoi
Millanen homma käytännössä toi lämmitin on asentaa? Ostin vastuksen mutta en ole jaksanut vielä asennella, katselin vähän tuonne ahtimen seudulle ja ilmeisesti siihen lähelle se pitäisi laittaa? Joutuuko jotain purkamaan edestä ennen kun pääsee vesiroppuun?

Kiitti
Itse purin syylärin ja pakosarjan pois edestä, kun samalla vaihdoin pakosarjan toiseen. Helpottaa hommaa muutenkin. Sitten porasin pienen reijän roppuun ja tuollainen 30euron massaulosvetäjä ruuvikärjellä siihen reikään, jonka jälkeen naputteli ropun ulos lohkosta. Putsaus reijälle hiomapaperilla, hydrauliikkatiivisteliimaa pintoihin ja tuollaisella pistepuikolla+vasaralla elementti paikoilleen.
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Kävin viikko sitten kattoos kun kaveri laitto evo5 vastuksen paikalle,poisti pakosarjan suojapellin ja ohjaustehostimen suojuksen.
Aika hankalaa näytti olevan mutta propun pois otto tuotti eniten hankaluuksia,varovasti taitto vinoon et sai lopulta pihdeillä kiinni.
Jos jaksaa irroittaa syylärin nii on paljon enemmän tilaa
 

TRollis

[s]1[/s]2JZ
Liittynyt
13 Lokakuu 2009
Sijainti
Kaljaani
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

On tosi ahdas ja v-mäinen asennettava, mutta tehtävissä. Lämpöpeltien poistolla selvisin ainakin itse. Propun irroitus tosiaan se vaativin toimenpide.

FIN Irrota lämpösuoja pakosarjan päältä sekä kaksi
lämpösuojaa ohjaustehostimen päältä ennen asennusta.
Täytä jäähdytysjärjestelmä autonvalmistajan suosittelemalla
neste-ellä ja ilmaa se ohjeiden mukaan. Tarkista mahdolliset
vuodot.

http://www.defa.com/doc/100/118.pdf
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Tässä on taas yks syy miks olis pitäny ostaa Subaru. :D Siinä on kierteellä oleva roppu ja menee n. 6min kun sen vastuksen asentaa paikalleen.

Voi elämä että joutuu tekeen vaikeesti. Olisko imusarjan alla vastaavanlainen pakkasroppu? Olis varmaan helpompi laittaa.
 

Pansu

Evo V GSR
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Twilight sanoi
Tässä on taas yks syy miks olis pitäny ostaa Subaru. :D Siinä on kierteellä oleva roppu ja menee n. 6min kun sen vastuksen asentaa paikalleen.

Voi elämä että joutuu tekeen vaikeesti. Olisko imusarjan alla vastaavanlainen pakkasroppu? Olis varmaan helpompi laittaa.
Kyllä tuo on mielestäni ainoa edes helposti ajateltava roppu, vielä vähemmän sinne toiselle puolelle pääsee käsiksi ;D
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Kannattaa varoa että ei putoa se proppu lohkon sisälle.
Itellä kävi näin ja joutui hetken askarrella että sai sen vedettyä siitä reijästä ulos.
 

Jonny

New Member
Liittynyt
23 Heinäkuu 2010
Sijainti
Hki
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Voikos sen lohkolämmitimen laittaa sinne imusarjan puolelle oleviin proppuihin?
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Tunari-82 sanoi
Kannattaa varoa että ei putoa se proppu lohkon sisälle.
Itellä kävi näin ja joutui hetken askarrella että sai sen vedettyä siitä reijästä ulos.

Nykyään muuten aika moni asentaja lyö propun suoraan lohkon sisään vaan.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

[jo sanoi
Nykyään muuten aika moni asentaja lyö propun suoraan lohkon sisään vaan.
Niinpä,nykyään moni muukin ""asentaja" tekee mitä sattuu,esim veloitetaan jakopään hilut mutta vaihdetaan vain remmi.


Säälittävää..
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Onkohan seiskassa samat vesiletkut kun evo4-6? elikkäs meniskö sama letkulämmitin kun evo4?
 

Mikael

三菱エボリューション5
Liittynyt
12 Elokuu 2005
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

evo5: een pitäs kans joku lämmitin asennella, ku vaan tietäs nyt että, kumpi? letku- vai lohkolämmitin. Toimiiko tommonen letkumalli nyt moitteetta vai pitäiskö kallistua lohkovastukseen! Kyselin paikallisesta varaosaliikkeestä evo6:sen defan lohkol. sarja sis. johdot, 255€ 8) melko suolanen hinta mun mielestä!
 
M

Mark78

Guest
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Seiskaan tilasin Calixin lohkolämmittimen, vastus maksoi muistaakseni 55€. Letkulämmittimistä ei ole tietoa, että miten mahtaa toimia, siksi teinkin ns. varman valinnan. ;D Pitäisi se vielä joskus askarrella paikalleen.
 

Haanpää

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2011
Sijainti
Valkeakoski
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Itse hain tänään Evo VI tarkoitetun Defan vastuksen sekä johtosarjan paikallisesta varaosapuljusta. Sai köyhtyä 130€... Eikä yhtään enempää motivoi noi em. kommentit vastuksen asennuksen "mukavuudesta" :D Pakko se sinne on ennen pahimpia pakkasia kuitenkin lyödä.
 

anko

EVO IX
Liittynyt
10 Kesäkuu 2011
Sijainti
Hamina
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Omassani on vastus laitettu senverran hyvin et on sulannu pakosarjaan.. ja puskurissa töpseli "roikkuu", (aattelin talvenaikana poistaa sen) :)
 

Zlade

Evolution V
Liittynyt
2 Syyskuu 2011
Sijainti
Palermo
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Itselle laitoin joku aika sitte evo 5:seen calixin letku mallin. Kaverilla on sama eclipsessä ja toiminut moitteetta muutaman vuoden.. Itse päädyin letku malliin juuri helpommalla asennuksella ;D laiska kun olen ;D paikalliselta fixus kauppiaalta ostin ja hintaa tuli 120€ johtosarjoineen.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Tää on mulle sen verran outo operaatio, että olisko jollain laittaa lyhyt diy ohje? Anteeks kauheesti jos on joku P&P projekti mutta kun ei vaan tiedä mitä siihen sisältyy...



Edit: niin siis tää calixin letkumalli
 

Zlade

Evolution V
Liittynyt
2 Syyskuu 2011
Sijainti
Palermo
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

MSRH sanoi
Tää on mulle sen verran outo operaatio, että olisko jollain laittaa lyhyt diy ohje? Anteeks kauheesti jos on joku P&P projekti mutta kun ei vaan tiedä mitä siihen sisältyy...



Edit: niin siis tää calixin letkumalli

Itse otin kokonaan alavesiletkun pois kuhan ensin purkaa ahto putket edestä... sitten vaan siitä suoralta kohalta letku poikki lämmitin väliin ja lemmarit "pikkasen" kiinni.. letku takas autoon ja kahtoa lopullinen lämmittimen asento sitten lemmarit kiinni.. täts it :) Uudet jäähytysnesteet syyläriin ja paisariin.. auto käyntiin ja termostaatinkotelon päältä ilmaruuvia auki niin poistuu ylimääränen ilma järjestelmästä?! näin itse tein joku ammatti ihminen voi tehdä toisin??? :peukku
 

Mikael

三菱エボリューション5
Liittynyt
12 Elokuu 2005
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Zlade sanoi
Itse otin kokonaan alavesiletkun pois kuhan ensin purkaa ahto putket edestä... sitten vaan siitä suoralta kohalta letku poikki lämmitin väliin ja lemmarit "pikkasen" kiinni.. letku takas autoon ja kahtoa lopullinen lämmittimen asento sitten lemmarit kiinni.. täts it :) Uudet jäähytysnesteet syyläriin ja paisariin.. auto käyntiin ja termostaatinkotelon päältä ilmaruuvia auki niin poistuu ylimääränen ilma järjestelmästä?! näin itse tein joku ammatti ihminen voi tehdä toisin??? :peukku


Tekeekö toi termostaatti mitään hallaa tohon veden lämmittämiseen, kun termari on alavesiletkun päässä? (tästä on jotain kirjoteltu kyllä tässäkin viestiketjussa, mutta en ole oikein saanut selvyyttä asiaan.)
 

terosan

New Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2011
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Laitoin omaan 7:n Defan letkulämppärin kun on tuo lohkoon tulevan lyötävän vastuksen paikka sen verran hankalasti että en hiukan mietittyäni alkanut edes yrittää..

Defan numerot kyseisille tarvikkeille on:
Letkulämmitin DA411421 =36mm letkulle
Johtosrj. DA460785
Sisätilan haaroitus srj. DA460762

Ja itselle laitoin vielä tuon akkulaturin sinne.
Laturi DA450020
Lisäjohto DA460843 =1,5m

Hintaa näille tulee ainakin meillä Varaosamaailmassa yhteensä 369,90
 

Mikael

三菱エボリューション5
Liittynyt
12 Elokuu 2005
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

eikös letkulämmitin toimisi oikein tuossa letkussa num. 11., joka näkyy kuvassa? eikä pitäisi termostaatin toimintaakaan häiritä?
 

Liitetiedostot

  • Tilannekuva 2011-11-08 21-03-08.jpg
    221.2 KB · Lukukerrat 1,242

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Missäs vitosissa on läpivienti sisätilapistokkeelle?
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

MSRH sanoi
Missäs vitosissa on läpivienti sisätilapistokkeelle?
Kutoseen muistaakseni vedin johdon sisälle sieltä oikeanpuoleisen sisälokarin takaa/alta.
Joutuu vaan laittaa jatkoa johtoon,että yltää sitte apukuskin jalkatilaan asti.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Ja alavesiletku on 36mm?
 

Krister

Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2006
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Mikael sanoi
Tekeekö toi termostaatti mitään hallaa tohon veden lämmittämiseen, kun termari on alavesiletkun päässä? (tästä on jotain kirjoteltu kyllä tässäkin viestiketjussa, mutta en ole oikein saanut selvyyttä asiaan.)

Sama kiinnostaisi itseänikin.. Eli tekeekö letkulämppärillä mitään Evon koneessa? Jos termari alavesiletkussa niin lämppäri lämmittää vain vettä syylärissä?
 

Dammed

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2010
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Itse en kyllä suosittele tuota letkulämppäriä..evossa siitä ei kyllä mitään kokemusta mutta datsunissa se ei toiminut ollenkaan. Joskus lähti huonommin käymään lämmityksen jälkeen kuin kylmänä ;D

Omaan neloseen lohkolämmittimen asensin eikä minun mielestä ole todellakaan paha homma asentaa. Itsellä asennuksessa meni n. 15 min :) pakkasproppu lähti hienosti piiiiitkällä harjaterästangolla ja vasaralla ;D toinen pää tangosta vain proppua vasten ja toinen pää tuli jostain ahtimen vierestä johon riitti pari lyöntiä vasaralla..minun mielestä evossa proppu ei eden voi tippua lohkon sisään. Tai ainakin minulla se säilyi niin ehjänä ettei olisi millään mahtunut.
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Dammed sanoi
Itse en kyllä suosittele tuota letkulämppäriä..evossa siitä ei kyllä mitään kokemusta mutta datsunissa se ei toiminut ollenkaan. Joskus lähti huonommin käymään lämmityksen jälkeen kuin kylmänä ;D

Omaan neloseen lohkolämmittimen asensin eikä minun mielestä ole todellakaan paha homma asentaa. Itsellä asennuksessa meni n. 15 min :) pakkasproppu lähti hienosti piiiiitkällä harjaterästangolla ja vasaralla ;D toinen pää tangosta vain proppua vasten ja toinen pää tuli jostain ahtimen vierestä johon riitti pari lyöntiä vasaralla..minun mielestä evossa proppu ei eden voi tippua lohkon sisään. Tai ainakin minulla se säilyi niin ehjänä ettei olisi millään mahtunut.


Paljos lohkolämppäri kustantaa ilman sisätilapistoketta viitoseen?
 

Mikael

三菱エボリューション5
Liittynyt
12 Elokuu 2005
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

MSRH sanoi
Paljos lohkolämppäri kustantaa ilman sisätilapistoketta viitoseen?

just eilen tilasin paikallisesta varaosakaupasta evo5 täydellisen defan lohkol. sarjan 170e
 

musi

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2009
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Olin jo äsken menossa tilaamaan letkulämppäriä,mutta ajattelin vielä miettiä että josko kuitenkin laittaisi lohkoon vastuksen.Halvempi hinta ja mahdollinen parempi toimivuus kiinnostaa
Mun pitää kuitenkin syyläri purkaa irti niin jos sillä saa sinne lisää tilaa samallahan tuo menisi. Onko se proppu jakopään suunnassa vai siellä toisessa päässä konetta?

Mitä tuo lyötävä malli vaatii asennukselta? jonkun lukkoliiman ilmeisesti? Pääseekö sen lyömää hyvin jos pakosarja on paikallaan?
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Ainakin 3:ssa on koneen takana eli tulipellin puolella. Parikin proppua an sillai et pääsee hyvin iskemään ne pois. Ei sitten missään tapauksessa liimalla kiinni. Defalta löytyy malleja jotka ankkuroidaan kiinni ja ei vuoda.

Mikä on lohkon propun halkaisia vai löytyykö suoraan hyllystä tohon 3:n lohkolämppäriä??
 

Haanpää

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2011
Sijainti
Valkeakoski
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

andyman sanoi
Olin jo äsken menossa tilaamaan letkulämppäriä,mutta ajattelin vielä miettiä että josko kuitenkin laittaisi lohkoon vastuksen.Halvempi hinta ja mahdollinen parempi toimivuus kiinnostaa
Mun pitää kuitenkin syyläri purkaa irti niin jos sillä saa sinne lisää tilaa samallahan tuo menisi. Onko se proppu jakopään suunnassa vai siellä toisessa päässä konetta?

Mitä tuo lyötävä malli vaatii asennukselta? jonkun lukkoliiman ilmeisesti? Pääseekö sen lyömää hyvin jos pakosarja on paikallaan?

Jos nyt puhut Evo nelosesta, niin helpoimmalla varmaan pääsee kun ottaa jäähdyttimen kokonaan ja tehostajan pumpun lämpösuojan irti, sitten poraa reiän varovasti jakopään puolella olevaan reunimmaiseen roppuun ja jollakin liukuvasaran tyylisellä vekottimella sen ropun nyppäsee pois.

Sitten hioo reiän reunat siistiksi hiekkapaperilla ja naputtelee suorassa asennossa vastuksen sinne liitin alaspäin sojottaen (kannattaa kokeilla että liitin mahtuu kiinni ennen kun lyö vastuksen pohjaan), siihen vastuksen kaulan ja lohkon reunan väliin jää pieni väli, eli sitä siis ei tarvitse lyödä kiinni asti (eikä kai menekkään määräänsä pidemmälle) ? Itse en käyttänyt mitään liimoja, eikä ole hikoillut yhtään ja hyvin on toiminut muutenkin.

Kannattaa muistaa suojata se vastuksen ja johdon välinen liitin hyvin, ellei halua tehdä joka vuosi tota vastuksen vaihtoa. Se siis sulaa tosi nopeasti siinä pakosarjan ja ahtimen vierellä. Pakosarjan lämpöpelleistä en tiedä ovatko tiellä vai ei, itsellä niitä ei ole ollut hetkeen paikallaan joten eivät olleet tiellä :)
 

musi

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2009
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Haanpää sanoi
Jos nyt puhut Evo nelosesta, niin helpoimmalla varmaan pääsee kun ottaa jäähdyttimen kokonaan ja tehostajan pumpun lämpösuojan irti, sitten poraa reiän varovasti jakopään puolella olevaan reunimmaiseen roppuun ja jollakin liukuvasaran tyylisellä vekottimella sen ropun nyppäsee pois.

Sitten hioo reiän reunat siistiksi hiekkapaperilla ja naputtelee suorassa asennossa vastuksen sinne liitin alaspäin sojottaen (kannattaa kokeilla että liitin mahtuu kiinni ennen kun lyö vastuksen pohjaan), siihen vastuksen kaulan ja lohkon reunan väliin jää pieni väli, eli sitä siis ei tarvitse lyödä kiinni asti (eikä kai menekkään määräänsä pidemmälle) ? Itse en käyttänyt mitään liimoja, eikä ole hikoillut yhtään ja hyvin on toiminut muutenkin.

Kannattaa muistaa suojata se vastuksen ja johdon välinen liitin hyvin, ellei halua tehdä joka vuosi tota vastuksen vaihtoa. Se siis sulaa tosi nopeasti siinä pakosarjan ja ahtimen vierellä. Pakosarjan lämpöpelleistä en tiedä ovatko tiellä vai ei, itsellä niitä ei ole ollut hetkeen paikallaan joten eivät olleet tiellä :)
Sorry, unohtu mainita että viitoseen olen lämmitintä asentamassa. Tosiaan syyläri vuotaa niin vaihdan sen samalla. Kiitos hyvistä vinkeistä!
 

musi

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2009
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Tuli lohkovastus laitettua vitoseen paikalleen. Ei ollut vaikea tuo propun poisto, vaikeampi oli saada lyötyä kunnolla vastus paikalleen. Ei tuo nyt kauheasti vaikeampi ole laittaa kun letkumalli, nesteet joutuu kuitenkin ottamaan pois niin syylärin irroitus ei ole kuin 5 minuutin juttu siihen päälle. Hyvät pihdit on kyllä must kun proppua vetää pois. Pakosarjaa ei mielestäni kannata poistaa jos ei ole mitään muuta tarvetta sen poistolle.
Mietin sellaistakin että olisin hitsannut jonkun tangon siihen proppuun, ja heittovasara tyylisesti vetänyt sen propun paikaltaan, mutta lähti tulemaan niin nätisti että ei tarvinnut tuota hitsaus ideaa kypsytellä enempää.
 

atee

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2013
Vs: lohkolämmitin ja sisätilan pistoke evo 4

Mitkäs mahtaa olla esimerkiksi defan tarvikenumerot tarvikkeille evo nelosta varten? Eli lyötävä lämmitin, johtosarja yms?
 
Ylös Bottom