Maalaaminen ja pohjatyöt

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

sävytetyt työkalumaalit roks :peukku ;D

onnistuu meikätumpelokin ilman valumia ;D
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

Kohvi sanoi
itse harjoittelin pikkutyttönä kolikoli pulloilla maalaamaan skootterin katteita sitä mukaan kun sai rahaa kerättyä uusiin materiaaleihin ;D
Itseltä on välillä karannyt tuo alkoholin käyttö käsistä mutta se on johtunut ihan siitä kun on haalinut liikaa projekteja työn alle.. Onneks on vielä 2 viikkoa LOMAA 8)
jollain muullak irojekteja???

Ei maalareilla mitään lomaa ole. lomat menee firkkujen parissa sitte :D
 

Kohvi

Evolution IX
Liittynyt
6 Marraskuu 2008
Sijainti
Suomi
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

UITTO- sanoi
jollain muullak irojekteja???

Ei maalareilla mitään lomaa ole. lomat menee firkkujen parissa sitte :D

Nyt on oikeesti kk:n lomasta se kaksi viikkoa puhdasta lomaa :D ...No okei tää viikko menee ihan oman auton värkkäilyyn ja vähän bmw:n kiilotusta joka tuli maalattua yli alkulomasta ::)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

Kohvi sanoi
En ymmärrä tätä "tein itse ja säästin" siis minkä takia nähdä vaivaa tehdä itse noita isompia maalauksia (varsinkin kun ei ole kokemuksia) koska niitä varten on ihan ammattilaisia jotka antsaitsevat leipänsä sillä.
Sen mä ymmärrän kun vaihtaa itse pyörät alle tai tekee pieniä huoltoja.
On niitäkin tapauksia jotka eivät pysty itse noita pyörien vaihtoja tai pieniä huoltoja tekemään.
Silloin viedään korjaamolle auto.

Maalarit on syntynyt maalariksi ja he ovat siinä lahjakkaita. On kyllä niitäkin jotka on väärällä alalla.

ps.
Anteeksi! olen noussut tänään väärällä jalalla, mutta tämä on vain minun mielipide ja ei ollut tarkoitus suututtaa ketään :peukku

Se on se ku iskee se vitutus että pakko on jotain puuhastella auton parissa, monet ovat semmoisia itse mukaanlukien. Ei esim antais luonto periks maksaa jostain öljynvaihdosta jollekkin, ei ikinä. Tuo maalaushomma on kyllä semmoinen että vaatii sen verran välineitä että se on niitä ainoita hommia josta voisin maksaa toiselle.
 

marlboro

A6 1.9TDI avant -00 -ex galant -00 gls
Liittynyt
11 Huhtikuu 2003
Sijainti
Parkano
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

nostokurki sanoi
Sinuna odottaisin että lakka kuivuu kunnolla, sitten vesihioisin hienolla (1500-2000) paperilla ja myllyttaisin. Tulee muuten eeppinen kiilto ja syvyys :)

Pitää koittaa tuota ;) vielä jos joku neuvoisi tuon lakan ,että vetelenkö ohuilla vai paksulla kerroksilla? kannattaako lakka ohentaa? kun ohjeessa on 0-5% mutulla sanoisin itse että kannattaa. noita osia tuossa on vielä iso pino maalattaviksi :D
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

L.Knuuttila sanoi
Pitää koittaa tuota ;) vielä jos joku neuvoisi tuon lakan ,että vetelenkö ohuilla vai paksulla kerroksilla? kannattaako lakka ohentaa? kun ohjeessa on 0-5% mutulla sanoisin itse että kannattaa. noita osia tuossa on vielä iso pino maalattaviksi :D
Eri lakoille on eri menetelmät ruiskutuksille, tosin niitä voi kyllä aika vapaasti improvisoida,

Korjausmaalauksissa suositellaan käyttämään järjestystä: Ensin puolikuiva tasainen harsopinta, välihaihdutus ja sitten märkä kalvo päälle.

Ylimaalauksissa itse käytän niin, että harso ja kaksi eeppistä märkää päälle.

Noita tapoja on monia, sama koskee myös akrylli 2k-maaleja omassa käytössä.

Ohennukset menee aika perstuntumalta myös, itse käytän debeer- lakkoja, jotka on 2:1+5%ohenne Itse ohennan 10prosenttia, tuo 5pros on vaan valmistajan voc luokitusten takia, tietokoneen sekoitusohjelma ei anna yliohentaa lakkaa koska voc arvot nousee liikaa.

Kun vähän yliohentaa lakkaa saa huomattavasti nätimmin asettuvan pinnan pienemmällä lakkamäärällä, joka on rahaa omaan pussiin. ja jos vetää kaksi kerrosta yliohennettua niin tulee oikein nätti pinta.
Tuo 10%ohennus ei ole paljon jos joku sitä pelästyy.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

vahemmissa autoissa oli kova sana kun sekotti vasaralakkaa ja miranolia ;D
tuli kestävä ja kiiltävä pinta ;D

niin en ymmärrä tuon taivaalista oikeesta maalauksesta :-X
 

marlboro

A6 1.9TDI avant -00 -ex galant -00 gls
Liittynyt
11 Huhtikuu 2003
Sijainti
Parkano
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

Ohensin lakkaa vähän reilummin,säädin ruiskua "pehmeämmälle" ja sitä lakkaa ei tosiaan kannata säästellä ;D ja ihan hyvää nyt tuli kun toista autoa maalailin :) jos ei kattella niitä satoja roskia mitä lakkaan tuli... kuva
tohon "appelssiini lakkaan" tehosi hienosti se vesihionta+myllytys :)

olenko tuhlari jos käytän 0.5l raakaa maalia konepeltiin ja puolikkaaseen takaoveen? mipan metallihohto,3 kerrosta.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

L.Knuuttila sanoi
Ohensin lakkaa vähän reilummin,säädin ruiskua "pehmeämmälle" ja sitä lakkaa ei tosiaan kannata säästellä ;D ja ihan hyvää nyt tuli kun toista autoa maalailin :) jos ei kattella niitä satoja roskia mitä lakkaan tuli... kuva
tohon "appelssiini lakkaan" tehosi hienosti se vesihionta+myllytys :)

olenko tuhlari jos käytän 0.5l raakaa maalia konepeltiin ja puolikkaaseen takaoveen? mipan metallihohto,3 kerrosta.

jep, tein saman käsittelyn moottoripyörän tankille kun sivuille tuli appelsiinia :)

mut toi maalimäärä... Ei mun mielestä paha. Koko auton maalaa kuulemma ympäriinsä 2 litralla, jos pohjalla sama sävy. Itsellä meni helmoihin, kaariin ja ovien alareunoihin melko tarkkaan 2dl maalia ja 1.3dl lakkaa. Kovetteineen ja ohenteineen.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Maalaaminen ja pohjatyöt

Samaa mieltä Jounin kanssa.

MUTTA,jos saumaa tiivistää sialla,niin sian olen aina vetänyt puhtaalle pellille.
 
Ylös Bottom