MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Olis varmaan hyvä lyödä lukkoon se budjetti tässä vaiheessa ennenkuin joku löytää auton X josta voi juuri sopivasti muodostaa sen budjetin.

Ja se mitä se budjetti pitää sisällään.

Kuten täällä jo sanottu että määräaikaishuollot ja turvavarusteet, ei sisälly tuohon budjettiin?

Mihin mikäkin lukitellaan Määräsaikaishuoltoihin, turvavarusteisiin, muuhun.
Jarrut? Entä jos suuremmat ja paremmat?
Alusta? Entä jos vanha lahoaa?
Renkaat, jos käyttiksestä vaan kuluu ne renkaat muussa ajossa.
Ilmanputsari, vakio vs. vapaastivirtaava?
Putkisto jos vanha lahoaa vs uusi virtaavampi, decat?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

1.8 GDI Carisma 690 eurolla Nettiautosta, Evon tolpat tms, kaikki turha paino pois, AD08R renkaat, jotkut halvat ratapalat. Siinäpä se.

Itseäni tosin ei kiinnosta, käytän rahan vähän uudemman vastaavan kopperon rakenteluun.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Vai pitäiskö noita käsitteitä lainata vähän tuolta katsastuspuolelta esim:

Turvalaitteet ei vaikuta (esim jarrumuutoksista ei prosentteja)
Jos iskarit ihan shaisset niin turvallisuusriskihän se on? eihän sitä leimaakaan heru risoilla pumpuilla?
Renkaat lain sallimissa rajoissa

Kuitenkin turvallisuus ennen kaikkea vaikka budjetti onkin myös avainsana.


Tietenkin sitten moottorin hyötysuhteen parantamiseen viittaavat toimet kuten just putsari viritys ja putkisto niin viritystähän ne on. :)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Oikeastaan jarrut on ne isoin kysymysmerkki, ne kun ovat SEKÄ suorituskykyä parantava, ETTÄ turvallisuutta edistävä osa samaan aikaan. (No okei, on joku kevyempi kuppipenkkikin, mutta kyllä se on silti turvavaruste). Itse jättäisin ehkä jarrujen parantelun budjetin ulkopuolelle, autolla kun on niin paljon mukavampaa ajaa radalla, kun ei tarvitse pelätä jarruja koko ajan...

Muihin osiin voisi olla nyrkkivakio: jos se parantaa kulkua, niin se lasketaan budjettiin.

Ilmanputsarin vaihto toiseen vakioputsariin: huoltoa. Ilmanputsarin vaihtoa viri-viriputsariin -> budjettiin. Putkistossa sama juttu.

Mitä tuohon hintaan tulee, niin ensin kyllä olisi hyvä päästä konsensukseen mm. tuosta rengasasiasta (onko se ns. kuluva osa vai meneekö budjettiin). Koska jos ensin päätetään summa ja sitten siihen pitääkin mahtua yhtä ja toista, niin käy äkkiä budjetit liian ohueksi. Tosin, jos renkaisiinkin sovelletaan tuota em. nyrkkivakiota, niin mites jos kaikki semisliksit (Yokon AD:t, R888, jne) laskettaisiin budjettiin (parantaa kulkua), mutta ns. siviilikuvioiset pallot (joilla ne työmatkatkin ajellaan) ei?

Minusta viimeisen sanan sääntötulkinnoissa saisi aina vetää (muiden) kilpailijoiden ääni (vaikkapa sitte foorumilla äänestämällä). Kaikkea ei kuitenkaan keksitä nyt kattaa säännöillä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Eikö tuolla jossain aikasemmin mainittu kulutusosista että mikäli vaihdetaan orkkis orkkikseen, ei vaikuta budjettiin, jos taas laitetaan tilalle mörkömpää konetta tai parempaa tolppaa, budjettiin. Tulkintaa joutuu kuitenkin käyttämään niissäkin tapauksissa jos laitetaan esim omasta tallista "ylimääräsiä" parempia osia kiinni, jotainhan nekin on joskus maksanut.

Kulutusosien vaihto saman mallin sisältä rikkinäisten tilalle voitais ehkä pitää vielä stockina? (Muistaen Nikon kommentin mitkä lasketaan kulutusosiksi Mitsuissa ;)).

Yhteenveto: Pidetään autot mahd lähellä stockia ja budjetti mahd pienenä, tämähän oli koko aloituksen pointti. Ja herrasmiehen sanaan voi luottaa.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Minä ehdottaisin että jos jotain hajoaa ja sen samalla päivittää paremmaksi, niin budjettiin laitetaan tarvikeosan ja viriosan hintaerotus.

Esimerkki 1:

Etujarrut finaalissa. Uudet levyt ja palat tarvikkeena 100€, mutta osallistuja vaihtaa tilalle purku-3000GT:stä/Evosta otetut isommat jarrusatulat bracketteineen (hinta purkaamolla esim 200€) sekä näihin uudet palat camskilliltä 50€ -> budjettiin 200 + 50 - 100 = 150€. (Jatkossa jos vaihdetaan jo kiinni oleviin päivitettyihin satuloihin tarvikepaloja niin näitä ei budjettiin, mutta jos vaihdetaan vaikka 120€ redstuffit -> budjettiin 120 - 50 = 70€.)

Esimerkki 2:

Etuiskarit hajalla ja katsastus pomppaa näiden takia. Uudet tarvikkeena 100€/pari. Osallistuja päättää panostaa oikein kunnolla ja ostaa halvimman BC-alustan 700€ -> budjettiin 700 - 100 = 600€. (Huom. samalla vaihtuvat toki takaiskaritkin, mutta koska niitä ei ole todettu rikkinäisiksi, niistä ei hyvitetä toista satasta.)

Esimerkki 3 (varmaan tulkinnanvaraisin juttu):

Renkaat sakoilla. Uuden kierroksen hinta normaaleja kulutusrenkaita 300€. Osallistuja ostaa 600€ ratarenkaat (kuitenkin katulailliset, eli pyörivät alla katukäytössäkin!) -> budjettiin 600 - 300 = 300€.


Vai meneekö liian vaikeaksi?
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Heh, tulikin tänään ostettua 2g eclipse. Pitäs vaan käydä hakeen se virosta.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

DaJackalin ehdottama voisi tulla myös kysymykseen. Tälleen ne säännöt pikku hiljaa hioutuu, kun niitä vähän aikaa hierotaan.... :)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Jarrujen, alustan, renkaiden osalta ehdotettu "osahyvitys" voisi ehkä toimia: se antaisi hieman liikkumavaraa siihen mihin panostaa, kuitenkin samalla ohjaten valintoja mahdollisimman budjettitehokkaisiin palikoihin. Renkaiden osalta vaan hinnoittelu on aika hankalaa, mutta ehkä siihen voisi leipoa jonkun kiinteän "sakon" semislikseille tms. (Semisliksit -> automaattisesti XXX euroa budjettiin?)

Keskustelua.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Niko Päivinen sanoi
Välimallin Galantteja on tosiaan vilkuiltu "sillä silmällä" (melkein mikä vaan kone, 1.8-2.5), C5-C6 Colt/ Lancer, CB, CA Colt/Lancer..... Space Runner (jos löytäis), Carisma 1.8 (ei GDI), mutta ne on harvinaisia. Niin paljon vaihtoehtoja. Teoriassa.
Täälä jämpällä on yks runneri myynnis mutta varmaa jotai jumppaa on ennenku on leimalle...
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Mielestäni hyvä idea kun jätetään nämä kilpavarustelijat kotiin.

Käytännössä parempia jarrupaloja sun muita voi vaihtaa vakiojarruihin, mut mielestäni sitten kun lähdetään asentelee monimäntäsatuloita sun muuta niin semmosessa ei rahat riitä mitenkään ("oho löyty parin tonnin jarrut viidelläkympillä, what a day!-miehet) kun budjetti on järkevä.
Eri asia on esim vaikka mielestäni saman mallin ei merkin sisällä tapahtuvat muutokset, esim. e3x voi vaihtaa varmaan suhtedukkaasti ne tuplamäntä satulat jos semmoset jostain löytää.. Tai parannella joltain osin vaihtamalla vaikka 5 pulttiset navat tms. pikkuosat, mut mielestäni heti kun aletaan vaihtelee isoja bremboja tms. niin mennään ajatuksen ohi.. + keskimäärin ei pitäisi budjetinkaan riittää.. ei nekään ilmaisia ole..

Poikkeuksena toki tähän sääntöön että jos ostaa auton vaikka nyt 2ke ja siinä on mukana jotain niin sen pitäs kelvata.. toki tässä kans se että ei voi kätevästi mitään turbomonsteria kaupitella kaverille "virallisesti parilla tonnila" ja auto täynnä hipopalikkaa.. vois kuvitella että jokainen haluais pitää tän niinku rehellisenä? Tosin onhan näissä "pelataan huvikseen puulaaki"-peleissäkin aina se joku super-urheilija joka ei omassa luokassaan pärjää hirveen hyvin, mutta joka tulee hampaisiin asti varustautuneena uusimmalla gearilla, pelaa joka pelin niinku ois finaaliottelu ja taputtelee itteään selkään kun pärjäs niin hyvin vaikka muut oli vaan huvikseen pelaamassa :peukku

Samaten renkaista että sliksit pitäisi kieltää vaan mielestäni ajatus tuossa ois että normaaleita katurenkaita, esim just vaikka elämänsä ehtoo puolella olevia renkaita.. voisin kuitenkin kuvitella että kovin kiukkusta autoa ei tuolla rahamäärällä todennäköiesti rakenneta, paitsi just sopivasti venyttämällä konseptia. Sitä en tiedä onko tuo kovin turvallista..

Ja mielestäni katsastettu auto pitäisi olla, koska se nyt jo selkeesti rajoittaa rankimpia kevennyksiä ja muitakin "virityksiä"
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

J. Puhakka sanoi
Mielestäni hyvä idea kun jätetään nämä kilpavarustelijat kotiin.

Samaten renkaista että sliksit pitäisi kieltää vaan mielestäni ajatus tuossa ois että normaaleita katurenkaita.

Ja mielestäni katsastettu auto pitäisi olla, koska se nyt jo selkeesti rajoittaa rankimpia kevennyksiä ja muitakin "virityksiä"

Clubilla on edelleenkin Ratapäivistä voimassa olevat säännöt ja ohjeet.

Eli :

- Kaikenlaisilla katsastetuilla autoilla voi osallistua oli se sitten edullisempi tai kalliimpi , varusteltu tai vähemmän varusteltu.
- Slickseillä ei saa ratapäiville osallistua.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

-JP- sanoi
Clubilla on edelleenkin Ratapäivistä voimassa olevat säännöt ja ohjeet.

Eli :

- Kaikenlaisilla katsastetuilla autoilla voi osallistua oli se sitten edullisempi tai kalliimpi , varusteltu tai vähemmän varusteltu.
- Slickseillä ei saa ratapäiville osallistua.

Olin vaan pikaisesti lukevinani että tuossa oli jotain keskustelua että ei välttämättä tarvis auton olla katsastettu/tai kilvissä, mutta hyvä näin. :peukku
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

-JP- sanoi
Clubilla on edelleenkin Ratapäivistä voimassa olevat säännöt ja ohjeet.

Eli :

- Kaikenlaisilla katsastetuilla autoilla voi osallistua oli se sitten edullisempi tai kalliimpi , varusteltu tai vähemmän varusteltu.

Tarkoitit varmaan:

Sallitut ajoneuvot:
Kaikki Mitsubishit ja Badge Engineering -autot ovat sallittuja - MIKÄLI ovat katsastettuja tai tieliikennekelpoisia ja rata-ajoon vaadittavassa kunnossa (ei vuoda nesteitä, jarrut kunnossa ja turvalaitteet ehjät). Autot voivat olla myös punakilpisiä, kunhan noudattavat yllämainittuja vaatimuksia (vakuutuksissa ja fyysisesti ehjä).
 

Skiigge Böy

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2014
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Asiaan sen kummemmin puutu, mutta kunhan pari pointtia tuli mieleen pyöräpuolen ratahommista...
Liikennevakuutus pitää ehdottomasti olla voimassa radalla ajettaessa mikäli ei halua omasta pussista alkaa makseleen vastapuolen mahdollisia kalusto ja henkilövahinkoja sekä ansionmenetyksiä... Siinä touhussa menee herkästi rahat, ja kämppä alta.
Mukavaa olisi tietää, että saako katsastamattomaan autoon liikennevakuutusta. Mikäli saa, mitä se korvaa ja kenelle ja missä määrin.

Ideahan tässä hieno, mutta mun mielestä nyt on lähdetty liikkeelle vähän väärästä päästä. Jos tätä on tarkoitus ajaa samaan aikaan MCF:n ratapäivillä muiden ratapäivään osallistuvien kuskien kanssa niin noi vakuutus judanssit kannattaa selvitellä enemmän ku tarkkaan.
Just my two cents...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

dani sanoi
Tarkoitit varmaan:

Sallitut ajoneuvot:
Kaikki Mitsubishit ja Badge Engineering -autot ovat sallittuja

Ovat etusijalla ,mutta kaikilla merkeillä voivat jäsenet osallistua. Näin on ollut niin kauan kuin minä muistan.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Skiigge Böy sanoi
Asiaan sen kummemmin puutu, mutta kunhan pari pointtia tuli mieleen pyöräpuolen ratahommista...
Liikennevakuutus pitää ehdottomasti olla voimassa radalla ajettaessa mikäli ei halua omasta pussista alkaa makseleen vastapuolen mahdollisia kalusto ja henkilövahinkoja sekä ansionmenetyksiä... Siinä touhussa menee herkästi rahat, ja kämppä alta.
Mukavaa olisi tietää, että saako katsastamattomaan autoon liikennevakuutusta. Mikäli saa, mitä se korvaa ja kenelle ja missä määrin.

Ideahan tässä hieno, mutta mun mielestä nyt on lähdetty liikkeelle vähän väärästä päästä. Jos tätä on tarkoitus ajaa samaan aikaan MCF:n ratapäivillä muiden ratapäivään osallistuvien kuskien kanssa niin noi vakuutus judanssit kannattaa selvitellä enemmän ku tarkkaan.
Just my two cents...
Voimassa oleva liikennevakuutus on yksi vaadituista asioista mcf ratapäiville aikoville. Siirtokilpien saaminen edellyttä liikennevakuutusta tai siirtovakuutusta(sama asia). Leimassa ei auton tarvitse olla. Mikäli tulee paikalle trailerilla on muistaakseni ainakin puhuttu että pitää olla todistus voimassaolevasta liikenevakuutuksesta. Kyllä tosiaan vakuutuksen aina saa(lain puitteissa), ja sellainen kannattaa jo ihan itsensäkin takia ottaa vaikka auto jolla aikoo radalle ei kadulle mene.

Kilvettömiä autoja on ratapäivillä ollut useita eikä siitä ole koitunut ongelmia.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

-JP- sanoi
Ovat etusijalla ,mutta kaikilla merkeillä voivat jäsenet osallistua. Näin on ollut niin kauan kuin minä muistan.
Vielä vähän offtopickia mutta lainaus oli siis ihan viime vuoden ratapäivätopikista. Ja kyllä, ovat sallittuja toistaiseksi, mutta Mcf budgetsarjaan ei muita kelpuuteta ;).
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

dani sanoi
Vielä vähän offtopickia mutta lainaus oli siis ihan viime vuoden ratapäivätopikista. Ja kyllä, ovat sallittuja toistaiseksi, mutta Mcf budgetsarjaan ei muita kelpuuteta ;).

Kyllä kyllä.

Toivoisin kaikkien "budget trackcar" keskusteluun osallistuvien ainakin yrittävän kirjoittaa asiat siten ,ettei joku ulkopuolinen lukija tai jäsen saa väärää käsitystä siitä millaisella tai millä autolla voi Kerhon ratapäiville osallistua.

Ei muuta , jatkakaa.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Siis oikeesti? Saako Mitsuclubin ratapäiville tulla muunkin merkkisellä autolla kuin Mitsubishi / muut MMC, jos on jäsen?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Teemu T. sanoi
Siis oikeesti? Saako Mitsuclubin ratapäiville tulla muunkin merkkisellä autolla kuin Mitsubishi / muut MMC, jos on jäsen?

Kyllä toistaiseksi.

Etusijalla kuitenkin omat merkit , jos tulee radalla ruuhkaa niin muut merkit jäävät varikolle.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Toistetaan nyt vielä kerran: aivan kaikki ratapäivien säännöt koskevat budjettiluokkaa siinä missä kaikkia muitakin. Ne ovat AINA ne ylätason säännöt, joita noudatetaan. Koskien vaikka vakuutuksia, varusteita, renkaita, ajosääntöjä, mitä vaan. Esim. jos ratapäiville tulisi autoille leimapakko, niin se tulee silloin automaattisesti myös budjettiluokan autoille, riippumatta siitä mitä aiemmin asiasta on mahdollisesti sovittu. Kannattaa siis varautua myös sellaisiin muutoksiin, joita ei vielä kukaan tiedä.

Tämä ei mahdollisesti toteutessaan korvaa mitään olemassaolevaa, eikä todellakaan ole ainoa tapa osallistua ratapäiville.

Ja tätä ajetaan, jos ajetaan, ratapäivillä muiden ohella. Samaan aikaan. Kukaan ei edes huomaa eroa entiseen, paitsi toivottavasti muutaman uuden auton ja kuskin mukana olosta.
Eli ei mitään erillistä rata-aikaa, yhteislähtöä tai muuta. Tämä ei ole lähellekään mitään samanlaista kuin aiemman linkin k@kka-cup. Pohjimmiltaanhan tämä pelkästään tapa innostaa jäseniä radalle, ja leikkimielinen pistelasku, ei muuta. Pistelaskukin toimii osallistujien toimesta foorumilla, eli siis omatoimisesti.

(tästä saa vapaasti kopata tekstiä avausviestiin)
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Olisko aika ruveta skriivailee noita sääntöjä ylös, uuteen topikkiin vai tämän alkuun? Voin koittaa väsätä yhteenvetoa tähän astisista keskusteluista.

Jos saatais budjetin raamit suunnilleen alueelle jotta hätäsimmät/nopeimmat pääsee tekemään mahdollisia autohankintoja tätä ajatellen. Viilauksia varmaan tulee koko ajan ja vielä "leikin" ollessa alkanutkin.
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Eikö ketään muuta ihmetytä tuon kokonaisuuden lähtökohtainen idea yhtään? Näin koko ikänsä erilaisia urheilulajeja harrastaneena ja kilpailleena en oikein ymmärrä miksi tuollaiseen osallistuisi? Siis mitään ei voita ja säännöt jalostuvat sekä niistä äänestetään ja pisteitä lasketaan kaikessa sovussa. Tuon pitäisi kannustaa osallistumaan ratapäiville ja vielä sijoittamaan muutama eurokin johonkin autoon. Ehkäpä tuo sitten joillekin uppoaa, mutta näin omana henkilökohtasena mielipiteenä en näe kovin mielenkiintoisena. Pointsit kuitenkin siitä jos tuollainen puuhataan käyntiin ja jos se siitä vielä jalostuu sellaiseksi että porukkaa lähtee mukaan. Ja vielä suuremmat pointsit jos tuo oikeasti tuo sellaista porukkaa mukaan ketkä eivät muuten noilla ratapäivillä jo ole käyneet tai ole aikoneet käydä :)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Midnight Walker sanoi
Eikö ketään muuta ihmetytä tuon kokonaisuuden lähtökohtainen idea yhtään? Näin koko ikänsä erilaisia urheilulajeja harrastaneena ja kilpailleena en oikein ymmärrä miksi tuollaiseen osallistuisi? Siis mitään ei voita ja säännöt jalostuvat sekä niistä äänestetään ja pisteitä lasketaan kaikessa sovussa. Tuon pitäisi kannustaa osallistumaan ratapäiville ja vielä sijoittamaan muutama eurokin johonkin autoon. Ehkäpä tuo sitten joillekin uppoaa, mutta näin omana henkilökohtasena mielipiteenä en näe kovin mielenkiintoisena. Pointsit kuitenkin siitä jos tuollainen puuhataan käyntiin ja jos se siitä vielä jalostuu sellaiseksi että porukkaa lähtee mukaan. Ja vielä suuremmat pointsit jos tuo oikeasti tuo sellaista porukkaa mukaan ketkä eivät muuten noilla ratapäivillä jo ole käyneet tai ole aikoneet käydä :)

Eipä oikeastaan, tai itse olen lähinnä kiinnostunut tästä. Ideanahan tässä on osaltaan osoittaa se ratapäiville ei välttämättä tarvitse mitään evoa tai muutakaan ratatykkiä, vaan perus autokin käy. Joillekinhan se voi tulla yllätyksenä että jotkut ihmiset jopa saataa käyttää noita ~1000e autoja jokapäiväisessä ajossaan, niin ei tarvitse ostaa erikseen sitä ratapäivä autoa.

Kyllähän tänäpäivänä järjestetään leikkimielisiä kilpailuja vaikka mistä, ei sen aina tarvitse olla niin vakavaa ja palkintona mammonaa.

Meillä on muutenkin tarkoitus hommata emännälle talviauto, niin ajattelin käyttää sitä mahdollisesti kesäisin ratapäivillä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

ite oon ajanut satoja kierroksia radalla "Tavallisella" autolla ja aina on ollut yhtä kivaa, samaan aikaan VR-4 on seissyt kotipihalla :peukku
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Kaikenlainen liian extreme kilpailutoiminta on pidetty tarkoituksella pois ratapäiviltä. Ja on syytäkin. Sen takia tätäKÄÄN ei minusta ole järkevää yrittää liian totiseksi. Ja.... eihän sieltä ratapäiviltäkään mitään voita... :)

Toistan, jälleen kerran: jos tällä saadaan lisää ja uutta porukkaa ratapäiville, niin minusta tavoite on saavutettu. Pisteistä viis. Uskon myös, että sitten jos/ kun ratakärpänen puraisee näitä mahdollisia uusia tulokkaita, niin budjettiluokka jää nopeasti taakse innostuksen ja varustelun kasvaessa. Ja mikäs sen parempaa, silloin on minusta tavoite saavutettu jo tuplasti.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Tietysti vähän myöhästä ehdotella tähän, kun porukka suunnittelee täyttä häkää budjekti cuppia, mutta miksei vois tehdä "clubin ratakuski" cupin ?

Samalla budjekti tasoisella autolla eri kuskit ajais Lämmittely kierroksen ja nopean kierroksen? Vähän niin kuin topgearissa? Tämmöstä me jo Tamuksen kanssa viime vuonna suunniteltiin. Foorumin ratakuskit sais nähdä kuka on kuka ja ei kertaakaan ajaneet sais vähän tuntumaa ?

Luulen että Team Fullboosti pystyis irroittamaan tähän hommaan sopivan etuvetoisen auton ajettavaksi. Kustannuksia jos jaettais niin voisi tuoda vaikka omat bensat / etanolit? . Tietysti jos joku voisi lahjoittaa parit renkaat, joku toinen jarrupalat yms niin saisi sitten jo hyvän ajokokemuksen ?
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Niko Päivinen sanoi
Kaikenlainen liian extreme kilpailutoiminta on pidetty tarkoituksella pois ratapäiviltä. Ja on syytäkin. Sen takia tätäKÄÄN ei minusta ole järkevää yrittää liian totiseksi. Ja.... eihän sieltä ratapäiviltäkään mitään voita... :)

Toistan, jälleen kerran: jos tällä saadaan lisää ja uutta porukkaa ratapäiville, niin minusta tavoite on saavutettu. Pisteistä viis. Uskon myös, että sitten jos/ kun ratakärpänen puraisee näitä mahdollisia uusia tulokkaita, niin budjettiluokka jää nopeasti taakse innostuksen ja varustelun kasvaessa. Ja mikäs sen parempaa, silloin on minusta tavoite saavutettu jo tuplasti.

Samaa mieltä olen tuosta että hyväkin pitää se extreme kilpailutoiminta poissa sieltä ratapäiviltä. Ja ymmärtääkseni ratapäivillä ajetaan lähinnä itseään vastaan tai eihän sitä kilpailuksi kait mitenkään voi mieltää? Tai mistä mä tiedän kun en ole siellä ollut :) Ja sitte paluuna tähän budget trackcar asiaan niin onhan tuossa jo selvästi muutamia ketkä ovat asiasta kiinnostuneita. Hyvä niin. Toivotaan että asia saavuttaa sen mitä haetaan eli muutama uusikin kiinnostuu asiasta. Näin kilpailuvietin omaavalle henkilölle kyseinen "kilpailu" on liian leväperäistä. Jos ratapäiville tulisin niin lähtisin siinä tapauksessa ihan ratapäivien vuoksi :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Midnight Walker sanoi
Samaa mieltä olen tuosta että hyväkin pitää se extreme kilpailutoiminta poissa sieltä ratapäiviltä. Ja ymmärtääkseni ratapäivillä ajetaan lähinnä itseään vastaan tai eihän sitä kilpailuksi kait mitenkään voi mieltää? Tai mistä mä tiedän kun en ole siellä ollut :) Ja sitte paluuna tähän budget trackcar asiaan niin onhan tuossa jo selvästi muutamia ketkä ovat asiasta kiinnostuneita. Hyvä niin. Toivotaan että asia saavuttaa sen mitä haetaan eli muutama uusikin kiinnostuu asiasta. Näin kilpailuvietin omaavalle henkilölle kyseinen "kilpailu" on liian leväperäistä. Jos ratapäiville tulisin niin lähtisin siinä tapauksessa ihan ratapäivien vuoksi :)

Kyllä ainakin kerran kannattaa käydä katsomassa varsinkin kun omistat auton joka ei ihan heti hajoa , eli autosta ei tarvitse murehtia.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

OT: Todellisuus MCF & SCF ratapäivistä: Ekat 60min kaikki radalla. Lopun aikaa siellä pyörii vakiovehkeet kun hifivehkeet on joko A. Levällään tai B. niitten kuskit syömässä. :D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

cubeqtio sanoi
OT: Todellisuus MCF & SCF ratapäivistä: Ekat 60min kaikki radalla. Lopun aikaa siellä pyörii vakiovehkeet kun hifivehkeet on joko A. Levällään tai B. niitten kuskit syömässä. :D
Èrittäin hyvin tiivistetty!
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Ensimmäinen luonnos: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=53965.0

Edelleen keskustelu tähän, päivitän luonnosta sen mukaan kun tarvii.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Budjetti minusta ok. Mutta sitten tarvitsisi alkaa miettimään jotain pohjustusta noille pisteille.
Esim 1 kierros on 1 piste.
Osallistuminen 25 pts?

Pitäiskö ottaa Top gearista tuttu budjetti pisteytys? 1 piste jokaisesta eurosta alle budjetin ja -1 jokaisesta yli budjetin?
Toi tosin taitaa olla aika överi esim 300e auto -> 1000pts. Mutta esim 1pts/10e?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Siitä sitten aihiota..

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/colt/6933391
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Minusta Danin ehdotus vaikuttaa ihan hyvältä. Itseasiassa, minusta tässä ei edes voi mennä kauhean pahasti pieleen, tässä keskustellaan lähinnä nyansseista. Kunhan suurin osa on ehdotuksen kannalla, niin sillä mennään... Ja tässä on vielä aikaa hieroakin noita sääntöjä, jos vasta 2016 aloitellaan.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

On teillä hyvin aikaa vaikka jo aloitella tänä vuonna. Tällä hetkellä näyttää siltä ,että Toukokuussa aloitellaan Kerhon ajoharjoittelut.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Niko Päivinen sanoi
Minusta Danin ehdotus vaikuttaa ihan hyvältä. Itseasiassa, minusta tässä ei edes voi mennä kauhean pahasti pieleen, tässä keskustellaan lähinnä nyansseista. Kunhan suurin osa on ehdotuksen kannalla, niin sillä mennään... Ja tässä on vielä aikaa hieroakin noita sääntöjä, jos vasta 2016 aloitellaan.

Hyvä hyvä. Tuo budjetointi oiskin varmaan nyt tässä kohtaa se tärkein että jengi pääsee hordaamaan.

Toi pisteytys vaatii ihan oikeasti miettimistä ja laskemista jotta siitä saadaan järkevä, melkein pitäis tehdä excelipohja ja tehdä kokeiluja jotta näkee kunnolla miten kaikki vaikuttaa kaikkeen.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

-JP- sanoi
On teillä hyvin aikaa vaikka jo aloitella tänä vuonna. Tällä hetkellä näyttää siltä ,että Toukokuussa aloitellaan Kerhon ajoharjoittelut.

Henk koht mulla ei ole mahiksia tänä vuonna.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Jos löytyy vaikka pari autoa niin mahdollisuus hieroa pisteytys asiaa tänä vuonna ,sekä hakea miten saatte homman toimimaan käytännössä.
 

4 WD Laser

Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2003
Sijainti
Pirkanmaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

Mulla ois hyvä korinen saksantuonti 1g vapari eclipse, sporttinen aihio. Veroja ei maksettu eikä rekisteröity niin ois just sopiva ratapeliksi...
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: MCF budget trackcar - ehdotus vuodelle 2016

4 WD Laser sanoi
Mulla ois hyvä korinen saksantuonti 1g vapari eclipse, sporttinen aihio. Veroja ei maksettu eikä rekisteröity niin ois just sopiva ratapeliksi...

Ei muuta kun touhuumaan. Vai olitko kenties myymässä sitä?
 
Ylös Bottom