Mes81 Evo 5

Mes81

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2019
Taloustilanteesta johtuen pari vuotta nauttinut Citroen C2 1.4 käyttökulkineesta. Vei, toi ja halvat kulut. Ei muuta posiitivista kerrottavaa :)

Taloustilanne kohuntunut ja jotain kivempaa käyttöautoa oli tarkoitus hankkia tilalle. Audi S3:t oli melko halpoja ja sellasta piti lähteä kattomaan. Sattumalta viereen autokauppaan oli tullut myyntiin musta evo. Oli ennakkoluuloja rhd-ohjauksen vuoksi, mutta päätettiin koukata autokaupan kautta ennen audia. Kävelin autokaupan pihalle ja Evo tuli vastaan heti kulman takaa. Näin naaman ja tiesin ettei mitään ole tehtävissä. Ostan auton jos koeajolla ei ilmene mitään ihmeellistä. Pakotin ilmeen peruslukemalle hintaneuvotteluja varten ja myyjä lähti hakemaan avaimia koeajolle. Koeajolla ei ilmennyt mitään ja kaupat tehtiin.

Rhd-ohjaukseen on kahden viikon jälkeen tottunut täysin ja nykyään lhd autot näyttää oudolta. Auto vaikuttaa tekniikaltaan vakiolta pois lukion 3" catback putkisto. Suorituskyky on jo tälläisenään huikea. Ajatuksena on pitää auto alkuperäisenä ja ympärivuotisena käyttöautona. Rakastumisen merkkejä on ilmassa ja saa nähdä miten tämän kanssa käy. Yksi harrasteauto löytyy jo ja toista ei kaivattaisi.
 

Liitetiedostot

  • 2.jpg
    2.jpg
    357 KB · Lukukerrat 163
  • 3.jpg
    3.jpg
    390.1 KB · Lukukerrat 159

Mes81

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2019
Aina himoinnut BBS-Lm vanteita tai replicoita ja tähän piti sellaiset hommata. Japanracing kevätale oli kuitenkin niin kova, että tälläset tuli. Renkaat Michelin Super Sports 245/35. Täyshuolto tehty myös. Tulpat, suodattimet, nesteet ja öljyt AYC-öljyjä lukuunottamatta. Hyvin on toiminut auto kaikin puolin.

Alusta ja putkiston vaihto vielä lähiviikkoina.
 

Liitetiedostot

  • a3.jpg
    a3.jpg
    257.4 KB · Lukukerrat 141
  • IMG_20190422_234639.jpg
    IMG_20190422_234639.jpg
    394.3 KB · Lukukerrat 174
  • IMG_20190423_000428.jpg
    IMG_20190423_000428.jpg
    338.6 KB · Lukukerrat 154

Mes81

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2019
Putkisto päivitty 3" rosteriseen. Cat-back on Blitz ja alkuosa Ebay kamaa. Katin tilalle de-cat. Hitsasin V-Bandit kaikkien laippojen tilalle ja outletin lähdön muokkasin 3" ja paremmin virtaavaksi.

Tuli yllättävän hiljanen putkisto. Tyhjäkäynnillä on matala ja ilman täyttävä basso pienellä kurnutuksella. Matka-ajossa hiljanen ja mielyttävä. Rosterin rääkymistä ei ole mitä jäin kaipaamaan.
 

Liitetiedostot

  • a1.jpg
    a1.jpg
    752.2 KB · Lukukerrat 119
  • a2.jpg
    a2.jpg
    762.1 KB · Lukukerrat 118
  • a3.jpg
    a3.jpg
    492.3 KB · Lukukerrat 121

Mes81

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2019
Alkuperäinen ratti ja vaihdekeppi olivat huonossa kunnossa. Molemmat päivittyivät uusiin yhtenäisellä väriteemalla. Ratti on pienempi 330 mm.

Ajettavuuteen pientä päivitystä. Etu- ja takapoikkituet ebaysta ja iskarit vaihtuivat uusiin Tein Flex Z.

6 tkm huolettonta ajoa toistaiseksi takana(koputtaa puuta). Bensan kulutus yllätti alussa, mutta kyllä tuo koko rahan edestä antaa ajofiiliksiä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_201904_232442.jpg
    IMG_201904_232442.jpg
    343.5 KB · Lukukerrat 154
  • IMG_20190422_234543.jpg
    IMG_20190422_234543.jpg
    425.9 KB · Lukukerrat 147
  • IMG_20190602_180011.jpg
    IMG_20190602_180011.jpg
    315.2 KB · Lukukerrat 147
  • IMG_20190604_0832339.jpg
    IMG_20190604_0832339.jpg
    453.2 KB · Lukukerrat 142

Mes81

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2019
Puolivuotta evoilua takana ja ensimmäistä kertaa jätti tielle. Kampiakselin hihnapyörän vulkanointi petti. Uusi hihnapyörä tilattu ja samalla koko jakopää kuntoon.
 

Liitetiedostot

  • wide.jpg
    wide.jpg
    332.3 KB · Lukukerrat 154
  • IMG_20190813_120309.jpg
    IMG_20190813_120309.jpg
    436.5 KB · Lukukerrat 154
Ylös Bottom