mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

mikav

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2009
onko jollakin tietoo asiasta kun en ite oo aivan varma kun en ole ikinä vielä asentanu ite ?
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Eli siihen punaisella merkittyyn letkuun joka menee siihen mutkaputkeen ennen kaasuläppää.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

asia selvä pitää ruveta asentelee kiitos kuvasta.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

tota millä ahdoilla toimii parhaiten ? Ettei ala pätkii ? ja millä pystyy hoitaa et se kestäis 1.5 bar max vaikka ei niin paljon käytäkkään..
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

mikav sanoi
tota millä ahdoilla toimii parhaiten ? Ettei ala pätkii ? ja millä pystyy hoitaa et se kestäis 1.5 bar max vaikka ei niin paljon käytäkkään..
1.5bar ja konees sanoo moro jo....etkai ajellut jo? Meinaa kone nakuttaa noil paineil jo todella paljon ja ei kestä.
riippue putkistosta ja imupuolesta ilmamäärän mittaus vaikuttaa. Ei ahdot niinkään. Mullakin tuuppaa fuelcuttia jo nyt alta 1bar ahdoilla... tosin softa vielä siis vakio
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

kyllä oon ajellu mut en oo nostattanu ahtoja. kun ahdot on 1.1 niin toimii mahtavasti sen yli kun menee niin alkaa pätkiminen ja piikki oli 1.3
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Harri K sanoi
1.5bar ja konees sanoo moro jo....etkai ajellut jo? Meinaa kone nakuttaa noil paineil jo todella paljon ja ei kestä.
riippue putkistosta ja imupuolesta ilmamäärän mittaus vaikuttaa. Ei ahdot niinkään. Mullakin tuuppaa fuelcuttia jo nyt alta 1bar ahdoilla... tosin softa vielä siis vakio

Jos 1.5 bar meinaa laittaa niin koneen vahvistuspaketti vaan kehiin eli veiviä mäntää yms :) Ja tottakai isommat ahtimet..ja bensansyöttö ja ja....


Joku ominaisuus tossa moottorissa tekee sen että nakuttaa herkästi.

mikav: valitettavasti tästä ei automaatilla ja noilla ahtimilla mitään rakettia saa. Kannattaa pitää ne ahdot sillleen että piikkaa siinä 1.1 bar ja kaasupohjassa vetää 0.9 tjtn, kun et ole kuitenkaan karttoihin koskenut.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

kyllä manulla huomaan hyvin eron :)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

vakio kytkimellä mennää niin pitkään kun toimii.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

En usko että kytkimen kanssa tulee mitään ongelmia josset lauchaile. Luulis tollasen vakiokykän kestävän "normiajossa" täydellisesti, vaikka vähän enemmän onkin vääntöä tarjolla.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Jos se toimii sillä 1.1 barilla niin pidä siinä?

Jos ei riitä niin sitten tulee siisti osuus. Tarvitset uuden bensapuolen (suuttimet, pumput, linjat), enemmän ilmaa koneeseen (ahtimet, välijäähdytin, filtterit, putket, mittalaitteet), enemmän ilmaa koneesta ulos (outletit, downpipet, cat-bäkki) ja sitten vielä ECU jolla ohjaat kaikkia näitä muutoksia. Noiden jälkeen sulla on voimaa kun pienessä pitäjässä, ekana pettää kytkin ja sitten alkaa laatikon kuoret venymään. Saat ne kestämään niin alkaa paukkua niveliä, vetareita ja samalla huomaat, ettei auto enään pysähdy tehon takia joten tarvitset uudet jarrut...

Näissä kaikissa yksikkö on tuhat euroa. Niitä sitten menee useita mutta lähtöhinta on aina tonni.

Sen ruuvin asentaminen oli huonoin idea ikinä. ;D
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Slider sanoi
En usko että kytkimen kanssa tulee mitään ongelmia josset lauchaile. Luulis tollasen vakiokykän kestävän "normiajossa" täydellisesti, vaikka vähän enemmän onkin vääntöä tarjolla.

mikav sanoi
niin luulis kestävän

Vaan eipä kestä. Legussa on aivan alimitoitettu kytkin jo valmiiksi. Se yksi mikä meillä lastutettiin alkoi luistattaa kytkintä isommilla vaihteilla vaikka ennen lastua ei oltu havaittu minkäänlaista ongelmaa. Eli tuskin on kovin pitkäikäinen tuo vakiokytkin.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

ruuvin hommaus oli järkevää mut jos alkaa paikkoja hajoomaan niin sillon laitetaan uutta osaa kiinni :)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

nokonzok sanoi
Vaan eipä kestä. Legussa on aivan alimitoitettu kytkin jo valmiiksi. Se yksi mikä meillä lastutettiin alkoi luistattaa kytkintä isommilla vaihteilla vaikka ennen lastua ei oltu havaittu minkäänlaista ongelmaa. Eli tuskin on kovin pitkäikäinen tuo vakiokytkin.

Kuinka kulunut se kytkin oli ja launchattiinko sitä ennen tai jälkeen "lastutusten"? Enkä minä sitä sano että se vakiokykä kestäisi maailman tappiin mutta jos joku 20nm tulee lisää ahtojen nostolla, niin ei kyllä ihan heti terveessä kytkimessä pitäisi alkaa näkymään..
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Slider sanoi
Kuinka kulunut se kytkin oli ja launchattiinko sitä ennen tai jälkeen "lastutusten"? Enkä minä sitä sano että se vakiokykä kestäisi maailman tappiin mutta jos joku 20nm tulee lisää ahtojen nostolla, niin ei kyllä ihan heti terveessä kytkimessä pitäisi alkaa näkymään..

Kyllä näissä mahtaa helposti tulla moninkertaisesti tuo vääntö pienemmälläkin ahtojen nostolla. Yksi 20nm ei ole mitään turbovermeessä. Oma mitsu (neloskone kylläkin) sai +50% vääntöä softalla ja putkistolla. Ahdot nousi 0.2bar.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Slider sanoi
Kuinka kulunut se kytkin oli ja launchattiinko sitä ennen tai jälkeen "lastutusten"? Enkä minä sitä sano että se vakiokykä kestäisi maailman tappiin mutta jos joku 20nm tulee lisää ahtojen nostolla, niin ei kyllä ihan heti terveessä kytkimessä pitäisi alkaa näkymään..

Persdynolla mitattuna tuli aika paljon enemmän kuin 20 nm tuolla lastulla. Ahdot oli muistaakseni 1,1 - 1,2 tasolla. Launchia ei meidän toimesta harrastettu ennen eikä jälkeen, luisto alkoi nimenomaan isoilla vaihteilla kaasua painettaessa. Ja fakta on, että Legussa on köykäinen kytkin voimavaroihin nähden.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

No tuollainen 50% onkin jo aika paljon. :D Käsitin että aloittaja oli vaan nostamassa ahdot nyt aluksi sinne barin hujakoille tekemättä mitään muita muutoksia esim. softaan.. :)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Slider sanoi
No tuollainen 50% onkin jo aika paljon. :D Käsitin että aloittaja oli vaan nostamassa ahdot nyt aluksi sinne barin hujakoille tekemättä mitään muita muutoksia esim. softaan.. :)

tepi voi kertoa kestikö vakiokytkin...muistelin et sai aika pian vaihtaa sekin heti parempaa...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Tepi o lauchannu ku viimeistä päivää sillä iha salettii. :D
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Laitappa ekaks uus putkisto, ahdot 1.1, trimmaat karttoja ecusta ja uus välijäähdytin. Jos viel tuntuu siltä että tää ei liiku, lue alla oleva offtopic:


Nimimerkki "app" kiteytti aika hyvin tämän asian. JOS nyt järkevästi ajatellaan (mitä me ei koskaan tehdä), "perus" perhe-auto auto ei ole paras mahdollinen aihio pommin rakentamiseen.
Kannattais ehkä valita alle auto, jota insinööri on tehtaalla suunnitellu siihen suuntaan, että sitä "kannattais" rakentaa ittelleen ruumisarkku.
:eek:fftopic
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Ihan vaan semmoinen kysymys tähän liittyen että mistä tämmösen turbosmartin turboruuvin sais.. (tietenkin niitten sivuilta) mutta on ollut vähän ongelmia aina noitten lähetyksien kanssa.. Ku luvataan ja luvataan että tulee silloin ja sit kestääkin 3viikkoa.. mutta onko missään suoraan esim tiskillä näitä..
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Riiviö sanoi
Ihan vaan semmoinen kysymys tähän liittyen että mistä tämmösen turbosmartin turboruuvin sais.. (tietenkin niitten sivuilta) mutta on ollut vähän ongelmia aina noitten lähetyksien kanssa.. Ku luvataan ja luvataan että tulee silloin ja sit kestääkin 3viikkoa.. mutta onko missään suoraan esim tiskillä näitä..

Suosi Suomalaista ja osta mieluummin kipsiltä kuulajousi: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23623.0
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Kipsiltä saa ja toimii.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Biim sanoi
Suosi Suomalaista ja osta mieluummin kipsiltä kuulajousi: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=23623.0
Suomalaisuudesta en menisi takuuseen, mutta toimii ..
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

LegnumVR4 sanoi
Suomalaisuudesta en menisi takuuseen, mutta toimii ..

Myyjä on niin pohojanmaalainen kuin olla ja taitaa ja kaikki osat rakennetaan joka tapauksessa kiinassa merkistä riippumatta.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Ihan vaan viel semmon typerä kysymys että tarvinko kaks näit kuulajousiventtileitä vai?
http://www.dnsf.org/forum/index.php?PHPSESSID=daca9692fb0aef489e7f7ddda4588f08&action=dlattach;topic=42768.0;attach=39812;image
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Riiviö sanoi
Ihan vaan viel semmon typerä kysymys että tarvinko kaks näit kuulajousiventtileitä vai?
http://www.dnsf.org/forum/index.php?PHPSESSID=daca9692fb0aef489e7f7ddda4588f08&action=dlattach;topic=42768.0;attach=39812;image
Et. Haaroitetaan vain molemmille turboille venttiilin jälkeen.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

ehtiihän tuolla ihan kivasti vakionakin ni miks nostaa paineita ku ei noin pienistä ahtimista saa yhtään mitään muuta kuin loppujen lopuks ison laskun ku ne hajoo ja leipoo kiinni.
otin hölmösti asennetun apex'i:n filsun irti, hommasin uuden vakio-filsun vakio-koteloon ja vähän preppasin ilman kulkua maskista, nyt on hyvä :) mahtava alavääntö tossa moottorissa ;) me like! ;D

harkitsin itsekin alkuun laittavani paineensäätimen mut unohdan sen tyystin kyllä!
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Sampza sanoi
ehtiihän tuolla ihan kivasti vakionakin ni miks nostaa paineita ku ei noin pienistä ahtimista saa yhtään mitään muuta kuin loppujen lopuks ison laskun ku ne hajoo ja leipoo kiinni.
otin hölmösti asennetun apex'i:n filsun irti, hommasin uuden vakio-filsun vakio-koteloon ja vähän preppasin ilman kulkua maskista, nyt on hyvä :) mahtava alavääntö tossa moottorissa ;) me like! ;D

harkitsin itsekin alkuun laittavani paineensäätimen mut unohdan sen tyystin kyllä!

Eipä tuo mikää raketti ole..ehkä ensimmäisenä autona tuntuu hetken kivalta mut "potku" puuttuu ;)
Nim. useempi "vakio" ahdettu omistettuna...

Toki tuollakin ehtii hyvin ja osaava ottaa tuosta kaiken irti vakionakin jo auton käsittelyllä, mutta fakta on silti että autolla on massaa jonka vuoksi "woiman" tuntuakaan ei niin ole ;)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Harri K sanoi
Eipä tuo mikää raketti ole..ehkä ensimmäisenä autona tuntuu hetken kivalta mut "potku" puuttuu ;)
Nim. useempi "vakio" ahdettu omistettuna...

Toki tuollakin ehtii hyvin ja osaava ottaa tuosta kaiken irti vakionakin jo auton käsittelyllä, mutta fakta on silti että autolla on massaa jonka vuoksi "woiman" tuntuakaan ei niin ole ;)

Joo tuon huomas hyvin radalla. Ohi mentiin suoralla että heilahti.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Harri K sanoi
Eipä tuo mikää raketti ole..ehkä ensimmäisenä autona tuntuu hetken kivalta mut "potku" puuttuu ;)
Nim. useempi "vakio" ahdettu omistettuna...

Toki tuollakin ehtii hyvin ja osaava ottaa tuosta kaiken irti vakionakin jo auton käsittelyllä, mutta fakta on silti että autolla on massaa jonka vuoksi "woiman" tuntuakaan ei niin ole ;)

no, gti almeran, gt primeran, octavia rs:n (lastutettu 210hv), toyota soarerin (vakio tomaatti) jälkeen tuo liikkuu kyl ihan kivasti :)
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Sampza sanoi
ehtiihän tuolla ihan kivasti vakionakin ni miks nostaa paineita ku ei noin pienistä ahtimista saa yhtään mitään muuta kuin loppujen lopuks ison laskun ku ne hajoo ja leipoo kiinni.
otin hölmösti asennetun apex'i:n filsun irti, hommasin uuden vakio-filsun vakio-koteloon ja vähän preppasin ilman kulkua maskista, nyt on hyvä :) mahtava alavääntö tossa moottorissa ;) me like! ;D

harkitsin itsekin alkuun laittavani paineensäätimen mut unohdan sen tyystin kyllä!

Tuolla kuulajousiventtiilillä on tosin muutakin parannusta havaittavissa kuin mitä pelkkä paineen nosto saa aikaan. Eli vaikka pitäisi ns. maksimipaineet about samassa kuin vakio, on todettu että vehje herää tuntuvasti alempaa, manuaalilla tämä saa aikaan sen että voi vetää monesti isommalla vaihteella taajamassa kuin mitä ennen ruuvin asennusta. Tämä omakohtainen kokemus siis 6g Galantilla, ja samaa olen kuullut näistä 8g mallien omistajilta.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Sampza sanoi
ehtiihän tuolla ihan kivasti vakionakin ni miks nostaa paineita ku ei noin pienistä ahtimista saa yhtään mitään muuta kuin loppujen lopuks ison laskun ku ne hajoo ja leipoo kiinni.
otin hölmösti asennetun apex'i:n filsun irti, hommasin uuden vakio-filsun vakio-koteloon ja vähän preppasin ilman kulkua maskista, nyt on hyvä :) mahtava alavääntö tossa moottorissa ;) me like! ;D

harkitsin itsekin alkuun laittavani paineensäätimen mut unohdan sen tyystin kyllä!

Mä en ainakaa hetkeäkään ajais ilman kipsiventtiiliä. Koska kun tossa on kuiteskin kyseessä kone joka ei ylhäällä oikein herää olisi syytä että se lähtisi ahtamaan herkemmin isolla vaihteella. Tässä hyödyntää juuri kuulajousi jonka avulla ahdot nousee nopeammin ja tulee semmonen pieni illuusio voimasta. Vakiona kys auto oli suorituskyvyltään itselle lähes pettymys. Kyllähän tuo nyt 200 heppasiin verrattuna kulkee ihan toisella tavalla mutta kyllä se soppakin maistuu niin iloisesti että eiköhän se kannata ottaa kaikki ilo irti ;D Ei ne ahtimet siitä mihkään hajoa, mitsu tekee parempia turboja kun joku garret.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Riiviö sanoi
olisiko kenelläkään kunnon kuvaa tuosta kuulajousiventtiilin asennuksesta? jos ois niin ois kiva katella

Katsoppas tämän threadin toinen postaus.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

dani sanoi
Tuolla kuulajousiventtiilillä on tosin muutakin parannusta havaittavissa kuin mitä pelkkä paineen nosto saa aikaan. Eli vaikka pitäisi ns. maksimipaineet about samassa kuin vakio, on todettu että vehje herää tuntuvasti alempaa, manuaalilla tämä saa aikaan sen että voi vetää monesti isommalla vaihteella taajamassa kuin mitä ennen ruuvin asennusta. Tämä omakohtainen kokemus siis 6g Galantilla, ja samaa olen kuullut näistä 8g mallien omistajilta.

eli ymmärränkö sit oikein et parantaa joltain osin polttoaine-taloutta? vaikkei sillä olekaan merkitystä kun työmatkakin on niin lyhyt(12km).
tuo oma legnumi vetää kyl 5.vaihteella 50-rajoituksellakin ihan mukisematta.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

^^Onko sulla manuaali vai automaatti ? 50km/h 5 vaihteella ei meinaan tee automaatille hyvää...ei voitele läheskään samaan tapaan kuin esim 70km/h ajaessa. Huomasin itselläni ainakin sen että vaihtaa liian isolle kaupunkinopeuksissa...meno muuttuu sellaiseksi "jurnutukseksi"...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Sampza sanoi
tuo oma legnumi vetää kyl 5.vaihteella 50-rajoituksellakin ihan mukisematta.
Mä en ainakaan raaskisi ajaa vitosella 50km/h. Alamäkeen tyhjäkäynnillä; miksei, mutta tasasella / ylämäkeen edes osakaasulla en ajaisi. Oma maalaisjärki sanoo että toi rasittaa jo kohtuuttomasti voimansiirtoa.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Spol sanoi
^^Onko sulla manuaali vai automaatti ? 50km/h 5 vaihteella ei meinaan tee automaatille hyvää...ei voitele läheskään samaan tapaan kuin esim 70km/h ajaessa. Huomasin itselläni ainakin sen että vaihtaa liian isolle kaupunkinopeuksissa...meno muuttuu sellaiseksi "jurnutukseksi"...

manuaali ja ihan tasaisella olen kokeillut miten moottori vääntää. normaalisti ajaessa 5-vaihteella 60 ylöspäin...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Jatketaan OT:ta. Itselläni ei autom. suostu tipilläkään laittamaan vitosta päälle alle 60km/h...
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Ja omassani automaatti on väkisellä työntämässä vitosta silmään 50 vauhdissa, tipillä sitten tulee taajamassa ajeltuakin koko ajan.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

_AH_ sanoi
Jatketaan OT:ta. Itselläni ei autom. suostu tipilläkään laittamaan vitosta päälle alle 60km/h...

siinä 60 hujakoilla se tunkee vitosta mulla sisään normaalilla automaatilla ajettaessa. Joskus 50kmh saattaa jo tuupata sisään tasasella kun turbiini on lukittunut.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

PetuS sanoi
Et. Haaroitetaan vain molemmille turboille venttiilin jälkeen.

Elikkä siis.. tuota letkua ei siis ole jo valmiiksi haaroitettu molemmille wastegatelle?
ainakin http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/turbosmart/ tämän mukaan menee ihan simppelisti yks letku bleedin kautta wastegatelle ja itse ruuville
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Riiviö sanoi
Elikkä siis.. tuota letkua ei siis ole jo valmiiksi haaroitettu molemmille wastegatelle?
ainakin http://hemppis.1g.fi/kuvat/legnum/turbosmart/ tämän mukaan menee ihan simppelisti yks letku bleedin kautta wastegatelle ja itse ruuville
On haaroitettu.
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

nyt on kipsi ruuvi asennettu ja hyvin toimii :)
http://img215.imageshack.us/i/kipsiruuvi.jpg/
http://img704.imageshack.us/f/koney.jpg/
 
Vs: mihin letkuihin asennetaan turboruuvi vr-4 twin turboon

Sampza sanoi
no, gti almeran, gt primeran, octavia rs:n (lastutettu 210hv), toyota soarerin (vakio tomaatti) jälkeen tuo liikkuu kyl ihan kivasti :)

noi sun edelliset vessat on vaan sutinu vajaavetosena ;D

mut onhan se totta et jos paljo alkaa paineita nostelee ni saattaa pakopaineetki nousta melkosiksi...
 
Takaisin
Ylös Bottom