Mikä mieltänne painaa ?

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kirppu1990 sanoi
Se, että joudut sairaalaan suomessa suht vakavien oireiden saattelemana eikä nää p**k**e puhu edes suomea täällä. :seina
Tuttu tunne, mulla tosin ihan mantereen puolella. Tammisaaressa lääkäri ilmeisesti tuli kyselemään vointia anafylaktisen shokin jälkitiimellyksessä (sen jälkeen kun mut oli lanssilla tuotu sinne). Ruotsia sopotti vaikka miten puhuin sille suomea. Ilmeisesti kuvitteli että tämmönen ahdasmielinen maalaispoika naapurin kieltä osais, etenkään lääketieteellistä sanastoa.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jepa. Vihdoin monen koukun jälkeen hesassa sairaalaan. Josko alkaisi kielimuuri hiipua.. kaikkea sitä kuulikin matkanvarrella ;D
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs:

Urran sanoi
Hyvä tarkennus. Koeta puhua Helsinkiläiselle hesasta - sit kuulet miksi kysyin ;)

http://hikipedia.info/wiki/Hesa Tollasen löysin ;D

Ja omaa mieltä painaa se että yskiessä ja aivastaessa sattuu alakylkeen aivan saatanasti.
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

akio sanoi
Hurrihan ihan loukkaantuu tässä ;D ( ei sen puoleen mielestäni kyllä suomen rajojen sisällä kuuluu osata suomea joka nurkassa. Vähintään virallisissa paikoissa)

Asiaan. Sanot vaan kaikkeen "jättekiva" niin hyvä tulee :p

toinen hurri avaa täällä suunsa... tiedän minäkin miltä tuntuu kun ei voi käyttää omaa äidinkieltä sairaaloissa.. mutta kun kaksikielisessä kaupungissa ei toimi ruotsiksi eikä suomeksi vaan pitäisi osata venäjää/afrikkaa niin sitten hermot menee...

Kati, tsemppiä! Toivottavasti saat asianmukaista hoitoa, kieltä huolimatta!
:-*
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Minä kävin tossa Tammisaaren polilla työtapaturman saattelemana ompeluhommissa niin oli niin umpisuomenkielinen lääkäri etten oo ihan heti nähny ja olen myös törmännyt täällä semmoiseenkin ettei ole kumpikaan kotimainen riittänyt.
Huvittavaa kun useasti törmää tuohon ettei Tammisaaressa pärjää suomenkielellä, mä oon vasta reilun 40 vuotta täällä asustanut eikä oo ikinä suomenkielisenä ollut ongelmia :)
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jani T sanoi
Minä kävin tossa Tammisaaren polilla työtapaturman saattelemana ompeluhommissa niin oli niin umpisuomenkielinen lääkäri etten oo ihan heti nähny ja olen myös törmännyt täällä semmoiseenkin ettei ole kumpikaan kotimainen riittänyt.
Huvittavaa kun useasti törmää tuohon ettei Tammisaaressa pärjää suomenkielellä, mä oon vasta reilun 40 vuotta täällä asustanut eikä oo ikinä suomenkielisenä ollut ongelmia :)

Tuli muuten inkoossa vastaan poliisi jolla hoono soomi niin totesin "vi kan nog tala Svenska om det är lättare?" Niin oli sillä hoono rootsikin ?? Tiedä sit mikälie vironvahvistus oli :D
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

[elle] sanoi
toinen hurri avaa täällä suunsa... tiedän minäkin miltä tuntuu kun ei voi käyttää omaa äidinkieltä sairaaloissa.. mutta kun kaksikielisessä kaupungissa ei toimi ruotsiksi eikä suomeksi vaan pitäisi osata venäjää/afrikkaa niin sitten hermot menee...

Kati, tsemppiä! Toivottavasti saat asianmukaista hoitoa, kieltä huolimatta!
:-*

Kiitos. Onneksi jo yhteinen kieli löytynyt. Viipalekuvien tuloksien odottelu painaa mieltä :(
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

[elle] sanoi
mutta kun kaksikielisessä kaupungissa ei toimi ruotsiksi eikä suomeksi vaan pitäisi osata venäjää/afrikkaa niin sitten hermot menee...



Kielikylpyjä... :D
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Outlander käy nyt jostain syystä rikkaalla ja päästöt kierroksilla ei mene rajoihin. Mitään meikäläisen aivoon menevää syytä en löydä. Tulppia kun katsoo, niin kaikki käy tasaisesti yhtä paksulla.
Ja minkään ei pitäisi olla niin paljoa muuttunut vuodentakaisesta että noin rajua heittoa olisi. :seina
 

petevuan

Galant EA5W, VW T4 2,5 TDI
Liittynyt
16 Marraskuu 2011
Sijainti
salo
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jani T sanoi
Minä kävin tossa Tammisaaren polilla työtapaturman saattelemana ompeluhommissa niin oli niin umpisuomenkielinen lääkäri etten oo ihan heti nähny ja olen myös törmännyt täällä semmoiseenkin ettei ole kumpikaan kotimainen riittänyt.
Huvittavaa kun useasti törmää tuohon ettei Tammisaaressa pärjää suomenkielellä, mä oon vasta reilun 40 vuotta täällä asustanut eikä oo ikinä suomenkielisenä ollut ongelmia :)

Tuolla rannikkoseuduilla on kans noita muutamia huoltoasemia, joissa toisinaan tullu kahviteltua työkeikkareissujen lomassa. Huvittaa aina se niitten tyyli, jos puhuu asiakaspalvelijalle suomea, niin ne silti vastaa ruotsiksi.. :D
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

petevuan sanoi
Tuolla rannikkoseuduilla on kans noita muutamia huoltoasemia, joissa toisinaan tullu kahviteltua työkeikkareissujen lomassa. Huvittaa aina se niitten tyyli, jos puhuu asiakaspalvelijalle suomea, niin ne silti vastaa ruotsiksi.. :D
Lohjan abc:myyjä aloittaa ruotsiksi minun kohdalla
Karjaan abc: Myyjä aloittaa suomeksi minun kohdalla

Eli pääosin suomenkielisessä kaupungissa mut leimataan heti ruotsinkieliseksi ja vahvasti ruotsinkielisessä kylässä leimataan "normi" suomalaiseksi :D
Ei oo yksittäistapaus. Ei haittaa mut huvittaa
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

petevuan sanoi
Tuolla rannikkoseuduilla on kans noita muutamia huoltoasemia, joissa toisinaan tullu kahviteltua työkeikkareissujen lomassa. Huvittaa aina se niitten tyyli, jos puhuu asiakaspalvelijalle suomea, niin ne silti vastaa ruotsiksi.. :D
Tulee mieleen jokavuotinen juthbackan harrasteajeneuvoparkkiin meno,liikenteenohjaaja puhuu minulle ruotsia ja minä sille suomea,eikä kumpikaan ymmärrä toistaan ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

petevuan sanoi
Tuolla rannikkoseuduilla on kans noita muutamia huoltoasemia, joissa toisinaan tullu kahviteltua työkeikkareissujen lomassa. Huvittaa aina se niitten tyyli, jos puhuu asiakaspalvelijalle suomea, niin ne silti vastaa ruotsiksi.. :D
Juuri näin toimi lääkärikin Tammisaaressa. Ja kun oli oikeesti vähän henki kyseessä (ja adrenaliinit suonessa) niin oli likellä etten vähän kutitellut sen lääkärin nenää - onneksi maltoin ja jatkoin puhumalla melko kovaa suomea (silleen että kaikki käytävälläkin varmaan ymmärsi mitä asiaa mulla oli).

Jani se on ehkä et käyt virastoaikoihin niin ne joiden ÄO on yltänyt opiskelemaan myös sen päätoimisen virallisen kielen on töissä ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mikä mieltänne painaa ?

Huoh... K&N E-1008 suodatin Kävis ällään... Kalliiiis! Ja ahtimelta pitäs keksiä lähtö nysä... Huoh :( helppo olis jos olis rahaa :(

Ei kellään olisi vaikka kasassa olevaa turbon kompura outlettiä ( J-pipe ) halpaa evo 4-9
 
M

mikada

Guest
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tuohon aikaisempaan kielijuttuun. Vaasassa kaupassa näin, kun asiakas lappoi ensin kassan hihnan täyteen ostoksia ja puhui kassalle suomea. No kassa ei meinannu alkaa puhumaan muuta kuin ruotsia. No tämä asiakas ilmeisesti pahoitti mielensä ja tokaisi, että kun ollaan suomessa niin puhutaan suomea. Jos suomi ei taivu, niin jätän nuo ostokset tuohon ja menen toiseen kauppaan, missä osataan suomea. Nyt alkoi kassalta luonnistumaan suomikin :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

1910c78edd9d43814d7b34c992a6c8d7.jpg


Kyllä ahdistaa yksi auton kokoaminen.... :(
 

TheMan82

R.I.P
Liittynyt
24 Joulukuu 2006
Sijainti
Vaasa
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MitsuMi sanoi
Tuohon aikaisempaan kielijuttuun. Vaasassa kaupassa näin, kun asiakas lappoi ensin kassan hihnan täyteen ostoksia ja puhui kassalle suomea. No kassa ei meinannu alkaa puhumaan muuta kuin ruotsia. No tämä asiakas ilmeisesti pahoitti mielensä ja tokaisi, että kun ollaan suomessa niin puhutaan suomea. Jos suomi ei taivu, niin jätän nuo ostokset tuohon ja menen toiseen kauppaan, missä osataan suomea. Nyt alkoi kassalta luonnistumaan suomikin :)

ite oon tehny saman pari vuotta sitte..ei ruvennu silti puhumaan suomee niin siihe jäi tavarat ja painelin seuraavaan kauppaan... :D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mikä mieltänne painaa ?

Gigantti ku tuli Vaasaan niin mä olin ostamassa digiboxia... Myyjä jutteli ruottia ja mun 4v tyttö kysy että mitä tuo puhuu niin mä sanoin etten tiiä, pitää vaihtaa kauppaa :D
Mut toimii tämä toisinkin päin... Kävi ruotsin kielisiä asiakkaita niin oli pakko pyytää työkaveri selittämään ku ei ite osannut, olihan noi vähän herneet nenässä ku en osannu ruotsia :)

Edit: unohtu se oma mieltä painava asia, 4päivää polven leikkaukseen, ällä kesken eräinen ja hommia olis vaikka miten paljon...
Ja perhanan vakuutus yhtiö pitää paskana olevaa kierukkaa polvessa venähdys vammana joten ei korvaa kuin 6viikkoa... Ja kelan korvaukset on niin ruhtinaalliset :(
 

Dammed

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2010
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Autokuume :eek: Ei sillä että Galantissa mitään vikaa olisi, paitsi mataluus. Järkevinä vaihtoehtoina tullut Outlandereita katseltua. Mutta jotenkin mieli tekisi taas evoa. Olisipa paalua niin yhdistäisi halut ja hakisi _AH_:lta outtiksen. :p
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Ainakin loppuvuos lomautettuna, no jos kotonakin nyt kerkeis paremmin tekeen jotain.
Prkl elementti toimittajat :)
 
M

mikada

Guest
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

TheMan82 sanoi
ite oon tehny saman pari vuotta sitte..ei ruvennu silti puhumaan suomee niin siihe jäi tavarat ja painelin seuraavaan kauppaan... :D
Sulla oli liian vähän ilmeisesti osotoksia. Jos olisit lappanu hihnalle ostoskärryllisen tavaraa ja uhannu ne siihen jättää, niin luulen, että olisi alkanu suomi luistamaan :)
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MitsuMi sanoi
Tuohon aikaisempaan kielijuttuun. Vaasassa kaupassa näin, kun asiakas lappoi ensin kassan hihnan täyteen ostoksia ja puhui kassalle suomea. No kassa ei meinannu alkaa puhumaan muuta kuin ruotsia. No tämä asiakas ilmeisesti pahoitti mielensä ja tokaisi, että kun ollaan suomessa niin puhutaan suomea. Jos suomi ei taivu, niin jätän nuo ostokset tuohon ja menen toiseen kauppaan, missä osataan suomea. Nyt alkoi kassalta luonnistumaan suomikin :)


TheMan82 sanoi
ite oon tehny saman pari vuotta sitte..ei ruvennu silti puhumaan suomee niin siihe jäi tavarat ja painelin seuraavaan kauppaan... :D

MitsuMi sanoi
Sulla oli liian vähän ilmeisesti osotoksia. Jos olisit lappanu hihnalle ostoskärryllisen tavaraa ja uhannu ne siihen jättää, niin luulen, että olisi alkanu suomi luistamaan :)


:-\

uskotteko tosiaan että se toimii tolla tavalla? että jos laita riittävästi tavara hihnalle kassaneidon/kassapojan kielitaito automaatisesti parenee? Jos ei osa kun omaa äidinkieltä niin ei "uhkailemalla" toista kieltä rupee sujumaan. Nimim. "kokemusta on"


Omaa mieltä painaa flunssa. (Ja että monet suomen lait "unohdetaan" tai tulkitaan hassusti... :-\)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

[elle] sanoi
:-\

uskotteko tosiaan että se toimii tolla tavalla? että jos laita riittävästi tavara hihnalle kassaneidon/kassapojan kielitaito automaatisesti parenee? Jos ei osa kun omaa äidinkieltä niin ei "uhkailemalla" toista kieltä rupee sujumaan. Nimim. "kokemusta on"

:peukku Suomenkielisten uskomuksista ei kuule ikinä tiedä :D
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

[elle] sanoi
uskotteko tosiaan että se toimii tolla tavalla? että jos laita riittävästi tavara hihnalle kassaneidon/kassapojan kielitaito automaatisesti parenee? Jos ei osa kun omaa äidinkieltä niin ei "uhkailemalla" toista kieltä rupee sujumaan. Nimim. "kokemusta on"

Uskotko että monissa paikoissa (ei kaikissa) se ihan oikeasti toimii niin? Kokemusta on nimittäin täälläkin päin siitä, että jotkut ruotsinkieliset jääräpäisesti kieltäytyvät puhumasta suomea vaikka yleensä sitä ymmärtävätkin.

Esimerkki: emännän isä myi ruotsinkieliselle mökkiläiselle halkoja. Mökkiläinen pamisi svenskaa minkä kerkesi, vaikka jo ensimmäisten vaihdettujen sanojen perusteella oli ilmiselvää että appiukko ei ko. kielestä ymmärrä mitään. No, sitten kun halot oli lastattu ja tuli maksun aika, niin appiukko ilmoitti että 60 euroa kiitos. Mökkiläinen antoi satasen setelin. Appiukko pisti setelin povariin ja sanoi että tasaraha. Ja kas kummaa, kielitaito parani kuin taikaiskusta. ;D

P.S. Kun kuitenkin elämme maassa nimeltä Suomi, niin omasta mielestäni on järjenvastaista että jossain ei saa palvelua suomeksi. Kaupan kassan perussanasto ei kuitenkaan kauheita vaadi vaikka jotenkin kummallisesti suomen kieli ei olisikaan hanskassa. Yhdessä kesässä opettelin palvelemaan saksalaisia mökkiläisiäkin auttavasti heidän kielellään.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

No eipä näköjään ollut apua volvon pakoputkiongelmaan edes AvainVaunulla. Katalysaattorilta taaksepäin tuli koko putki (240€), mutta eikö tuossakin ole kiinnikkeet väärillä kohdilla... Ja viimeistelyn laatu on juuri niin hyvä, kun ranskalaiselta "alkuperäisosalta" voi odottaa. Ihan samaa laatua kuin tarvikeosissa, hitsattu läjään sinkityksen jälkeen ja saumat ärvöttää.

Taidan tehdä tuohonkin rosteriputkiston, niin tulee sopiva ja voisi jopa kestää...
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nostokurki sanoi
No eipä näköjään ollut apua volvon pakoputkiongelmaan edes AvainVaunulla. Katalysaattorilta taaksepäin tuli koko putki (240€), mutta eikö tuossakin ole kiinnikkeet väärillä kohdilla... Ja viimeistelyn laatu on juuri niin hyvä, kun ranskalaiselta "alkuperäisosalta" voi odottaa. Ihan samaa laatua kuin tarvikeosissa, hitsattu läjään sinkityksen jälkeen ja saumat ärvöttää.

Taidan tehdä tuohonkin rosteriputkiston, niin tulee sopiva ja voisi jopa kestää...
Mä palauttaisin sen... Ja kehuisin alkuperäis laatua ISOILLA KIRJAIMILLA!!
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Mikä mieltänne painaa ?


ärsyttää kun kysyy jälleenmyyjältä tarkempaa teknistä tietoa kestävämmistä auto-osista ja saa vastauksena "kyllä vakio kestää", eli ei vastausta kysymyksiin.. Ja kun kysytään uudestaan tulee "ei ole tietoa, mutta kuulemma erittäin kestävä ja erittäin kallis" :seina :seina :seina :seina

Tulee mieleen vanha muisti (noin 10 v) kun olimme ostamassa uusi stereo autoon ja kävimme paikallisessa elektroniikkakaupassa tiedustelemassa asiaa.. Kysyimme jos tietty stereomalli toistaa mp3-tiedostot. Vastaus oli (ylimielistä) "Ei, mutta onkohan se tarpeellista?"

No, jos jälleenmyyjä ei ole kiinnostunut palvelemaan potentiaalisia asiakkaita voimme ottaa yhteyttä suoraan valmistajalle.. (juu, ei ole tullut tehtyä kauppoja siinä elektroniikkakaupassakaan sen jälkeen... )
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

akio sanoi
Lohjan abc:myyjä aloittaa ruotsiksi minun kohdalla
Karjaan abc: Myyjä aloittaa suomeksi minun kohdalla

Eli pääosin suomenkielisessä kaupungissa mut leimataan heti ruotsinkieliseksi ja vahvasti ruotsinkielisessä kylässä leimataan "normi" suomalaiseksi :D
Ei oo yksittäistapaus. Ei haittaa mut huvittaa

Kumma juttu ku sä oot ihan kurdin näköinen
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jahvetti sanoi
Mä palauttaisin sen... Ja kehuisin alkuperäis laatua ISOILLA KIRJAIMILLA!!

Näinpä tein, muutaman hetken tutkaili tietokonetta ja tuli siihen lopputulokseen että heidän kauttaan ei tuohon autoon sopivaa pakoputkea saa ja palautti rahat.

Eli palataan aikaisempaan, ja kiroillaan tarvikeosien kanssa...
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Toi legnum. Yhen vian korjaat, niin toinen ilmestyy mystisesti. :seina

Alkaa kuulostamaan se myyntiin laitto ihan hyvältä vaihtoehdolta. Kunhan nyt saisi edes siihen kuntoon, että voi ehjänä myydä. :nykii
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Olivat sitten laittaneet melkeen jokaiseen telkänpönttöön kameran Kemi-Oulu välillä...
Varmaan yheksään kymmenestä tolpasta. Ei kestä enään ajaa, et kahessa edellisessä
oli kamera, niin tuskin on kolmatta putkeen ;D

BTW: Miksi renkaapaineen tinkaus topikki on lukitettu??
Eipä ollukkaan. Kattoin et on lukon kuva, mut oli laitettu aloittajaksi, niin voisin muka lukitasen...
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nostokurki sanoi
Näinpä tein, muutaman hetken tutkaili tietokonetta ja tuli siihen lopputulokseen että heidän kauttaan ei tuohon autoon sopivaa pakoputkea saa ja palautti rahat.

Eli palataan aikaisempaan, ja kiroillaan tarvikeosien kanssa...
Tee se rosteri
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Saatananvitun DNA! Paljoo ei tuu ite telkkaria katottua, lähinnä Discoveryä, mutta lähinnä muksujen takia on korttissa kanavia vähä reilummin. Viime vkl piti pikkasen kiekkoa katsoa, no hävinny koko vitun sport2 listalta.
Ei katottu kiekkoo ei. No sitä tässä viikolla selvitelly ja VHF antenni hakemaan. No ei ollu mastovahvistimessa paikkaa VHF:lle. -> uusi sellainenkin hakemaan.
Kaikki paikalleen ja kanavahaku käyntiin, ei näy vieläkään. Lisää selvitystä ja kas, pitää olla vielä AntennaHD ready tv/boxi, et näkyy ne kanavatkin, mitkä ei oo HD kanavia. No ei vittu ole! -> Tässä sitten pohtimaan että vaihtaako toimiva 50" tv vai ostaa erillinen boxi. Sillä lailla. :seina
No rahalla siitä selviää, ei siinä mitään, vituttaa vaan kun aikaisemmin kaikki tarvittava näkyi ja nyt pitää sitten investoida, että voi niitä samoja ei-hd-kanavia katsoa taas.

Ja ihan periaatteesta, minkä vitun takia pitää alkaa toimivaa digitan verkkoa karsia ja rakentaa toista? Saatanan tunarit! Yhenkin DNA:n pomon kun tapaan, niin nappaan kravatin siltä umpisolmuun samantien. Vitun mulkut! Paska firma! Himassakin pakko olla niitten paska netti, kun eivät kusipäät vuokraa verkkoa ainoalle kunnolliselle operaattorille, eli soneralle. Duunin puolesta kaikki laitteet on Elisan verkossa ja toimimatonta paskaa sekin. Priva puhelin sonera, ja toimii joka paikassa. VITTU!
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Dammed sanoi
Autokuume :eek: Ei sillä että Galantissa mitään vikaa olisi, paitsi mataluus. Järkevinä vaihtoehtoina tullut Outlandereita katseltua. Mutta jotenkin mieli tekisi taas evoa. Olisipa paalua niin yhdistäisi halut ja hakisi _AH_:lta outtiksen. :p
Kannatetaan. :D

Mulla myynti-ilmoituksessa kuitenkin lukee että perhe tarvitsee tilaa ja vaihto mahdollinen halpaan käyttikseen, niin kaikkea muuta jengi kyllä tyrkyttää. Esim. S3 Audi tai joku sedan mallinen BMW on aika kaukana siitä mitä mielessä. ::)

Kuten tänäänkin Maatsin kanssa juttelin, niin jos olisi varaa hankkia kokonaan toinen perhekuljetin ja mitsun voisi säilyttää itsellä niin silloin voisi olla Mivec-tekniikka vakavasti harkinnassa. :driver
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Pitäs ostella kaikkee pientä... Mutta jokainen juttu maksaa ~100e ja kun niitä on parikymmentä juttua niin se on aika sopiva raha jo asioihin mitä ei ihan välttämättä tarvi :(
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

@Pexi: ei se Sonerakaan aina autuaaksi tee... Melkein missä muussa hommassa tahansa voin tehdä hommat uusiksi moneen kertaankin, mutta telkkari- ja tietokonejutut saa savun nousemaan korvista heti, jos ne ei helposti ala pelittämään. Nimimerkillä "samanlaiset herneet meni nenään Viihdepaketin digiboxisekoilun ja Soneran puhelinautomaatin kanssa keskustellessa..." Ei voinut puhua sisällä puhelimeen lasten kuullen, joten menin pihalle noitumaan ja sain aikaan naapuritonteilla melkoisia naurunpyrskähdyksiä. Ai saa**na että meinaa lämpö nousta pelkästä ajatuksestakin kun muistelee menneitä... ;D
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Skydiver sanoi
@Pexi: ei se Sonerakaan aina autuaaksi tee...

No juu, se nyt on (toistaiseksi) ainoa, minkä toimivuudessa ei minulla koskaan ole ollut ongelmia.
Lähinnä tuossa DNA:ssa ottaa kuulaan, kun toimivaa systeemiä piti mennä muuttamaan, mutta mikään ei kuitenkaan parannu. Olisivat laittaneet ne pelkät HD:t sinne VHF:ään, niin ok. Mutta nyt ne pari kriittistä, tavallista digi kanavaa piti siirtää sinne. Se pistää vihaksi, niin että saatan huomenna vielä käydä niiden konttorilla kertomassa mielipitteeni.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Skydiver sanoi
Anna palaa vaan... ;D

Pitäs mennä sinne pääkonttorille. Minä kun en syyttömiä duunareita hauku.
Eihän se niiden vika ole, että niiden duunissa on kuspäitä täynnä oleva johtoryhmä. Sinne joryyn pitäs päästä kertoo pari tarinaa elävästä elämästä. :mad:
 

HeroinesHero

New Member
Liittynyt
8 Joulukuu 2010
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Hohhoijaa, audiin tuli tehtyä jarrurempat, putsit ja kliinit, sitten paukahti kytkimen pääsylinteri... Auto nyt Kangasalla ja meikä Espoossa, rahaa mitä ei olis nyt justiinsa poltettavaksi, palaa ihan tarpeeksi :seina
Toivottavasti tulee skruvatilta oikeet varapalikat että saa ton diisseliraketin kondikseen, myyntiin ja mitsuja tiirailemaan ::)
 
Ylös Bottom