Mikä mieltänne painaa ?

M

mikada

Guest
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
Huoh... Lancerissa raidetangon sisäpää vaihtokuntoinen.... Myös jarrulevyt ja palat.. Myös taakse... Voi voi :/
Nuohan ovat halpoja remontteja. Nykyään saa aika hyvin näköjään ainakin Galanttiin tarvikkeena raidetangon sisäpäätkin ja jopa ihan merkkiosana.
Sitten ei muuta ku talli lämpimäksi ja asennusjuomat talliin :)
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MitsuMi sanoi
Nuohan ovat halpoja remontteja. Nykyään saa aika hyvin näköjään ainakin Galanttiin tarvikkeena raidetangon sisäpäätkin ja jopa ihan merkkiosana.
Sitten ei muuta ku talli lämpimäksi ja asennusjuomat talliin :)
Tilailin ja vaihdoinkin juuri omaan vr4 galanttiin varaosa24:sta sisä-ja ulkopäät suojakumeineen. Hienosti tuli ja saa itse päättää varaosavalmistajan. Vaihtoehtoja on vaan helvetisti, että kannattaa vähän mittailla vanhoja ennen tilaamista.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tuohon firman korttiin, niin itsellä kun on firman kortti, niin välillä hieman hasardia surffailla iipeissä ja seuraavan kerran laskua maksaessa välillä käy mielessä että olisihan tuonkin järkevämminkin voinut sijoittaa..
 

Maxx

Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ST sanoi
Tuohon firman korttiin, niin itsellä kun on firman kortti, niin välillä hieman hasardia surffailla iipeissä ja seuraavan kerran laskua maksaessa välillä käy mielessä että olisihan tuonkin järkevämminkin voinut sijoittaa..

Mitä sää ny ostit? ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Maxx sanoi
Mitä sää ny ostit? ;D
Välillä tuntuu että kaikkea peestä perämoottoriin..

Asiaa ei auta yhtään että himassa välillä kattelen työjuttuja ja rouva vieressä tokasee että tilaa ny mullekkin sit toi ja toi ku siellä olet..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mikä mieltänne painaa ?

Ei taas mene nallekarkit tasan,
En tiedä mikä hitto syö lancerin raidetangon sisäpäät paskaksi... Vaihdoin juuri oikean puolen ja vieläkin kloksui rattia heiluttaessa, no otin vasemman pyörän irti ja yllätys reilu vuositten vaihdettu sisäpää myös paskana :(
Levyt pitää uusia... Huoh taas jää vinssi ostamatta ällään :(
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
Ei taas mene nallekarkit tasan,
En tiedä mikä hitto syö lancerin raidetangon sisäpäät paskaksi... Vaihdoin juuri oikean puolen ja vieläkin kloksui rattia heiluttaessa, no otin vasemman pyörän irti ja yllätys reilu vuositten vaihdettu sisäpää myös paskana :(
Levyt pitää uusia... Huoh taas jää vinssi ostamatta ällään :(
Pistitkö tarvikkeen?

Itsellä ei kestä kuin ~20tkm kerrallaan subessa tarvike, kohtuullisella rengastuksella.

Mukavahan noita on vaihtaa kun ei ole paikat jumissa ja laskun saa aina kirjoittaa takuusta, mutta kyllä tuo sen verran tympii että seuraavaksi menee alkuperäiset.
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

[elle] sanoi
Koska en saa tiedä miksi anomukset hylättiin en tiedäkään, kannattaako "omasta pankista" yrittää hankkia.

[elle] sanoi
..mutta ennen sitä lähtee kyllä hakemus kotikylän pankille :peukku :)

tämä menee OT:ksi.. koska pitäisi olla "mistä olet iloinen"-ketjulla ;D

kannatti (taas) kysyä omasta pankista. Kotikylän OP rulettaa! Tänään tuli viesti että viikon päästä voin hankkia korttini. :peukku
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Mikä mieltänne painaa ?


ST sanoi
Pistitkö tarvikkeen?

Itsellä ei kestä kuin ~20tkm kerrallaan subessa tarvike, kohtuullisella rengastuksella.

Mukavahan noita on vaihtaa kun ei ole paikat jumissa ja laskun saa aina kirjoittaa takuusta, mutta kyllä tuo sen verran tympii että seuraavaksi menee alkuperäiset.
20c8596e16ab6bb54b446daaf2ef0f06.jpg

Tommonen halpa kuin saippua osa...
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Sigma teki tenän. Polttaa 30a ignition fuse kun kääntää virrat päälle tai viimeistään kun koittaa startata.
vr4 ei leimassa, sigma kiukuttelee ja lancer kaipaa syyläriä että voisi ajaa.. no ainakin emännän lankku toimii. Happy wife happy life? ;D
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

akio sanoi
Sigma teki tenän. Polttaa 30a ignition fuse kun kääntää virrat päälle tai viimeistään kun koittaa startata.

Onkos siinä sama kun 1g pajerossa, jossa akun maajohto ja latausjohto hankaavat yhdessä kohtaa niin, että eristeet kuluu rikki ja tulee oikosulku? Johdot ottaisin ekana syyniin
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

korsma sanoi
Onkos siinä sama kun 1g pajerossa, jossa akun maajohto ja latausjohto hankaavat yhdessä kohtaa niin, että eristeet kuluu rikki ja tulee oikosulku? Johdot ottaisin ekana syyniin
Johdot silmäilinkin ekana, sit kokeilin ilman kaikkia turhia härpäkkeitä. Piruttain siirsin startin herätejohtoa hieman. Mitään silminnähtävää ei ollut mutta sen siirron jälkeen toimii :peukku täytyy ajaa hallille huomenna ja tarkastaa. Riitti toi lumessa leikkiminen lancerin kanssa
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Nettiautossa olisi just oikeanlainen subaru, mutta kun pitää olla köyhä.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Motivaation puute auton kanssa ja liian ahneena vielä liikaa töitä haittaamassa vapaa-aikaa.
 

Panda

Member
Club Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2004
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mihin ecu tarvitsee nopeus tietoa, liittyy omaan Pajero projektiin. Sen ymmärrän että vakkari tarvitsee nopeus tiedon, mutta mihin ecu sen tarvitsee.
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Valvira (siis Sosiaali- ja terveysalan lupa ja valvontavirasto) on sitä mieltä että että minun terveys ei nyt ole niin tärkeä...

Minulle määritettiin noin viisi ja puoli vuotta sitten erikoislääkettä kilpirauhasongelmien hoitoon. Lääke on peräisin sian kilpirauhasesta ja se on todennäköisesti ongelma täällä... "Tavallista" kilpirauhaslääkkeet ovat valmistetut synteettisesti. "Turvallisesti labrassa".

Mutta sitä lääkettä ei auta minua! Ja nyt Valvira on päättänyt että lääkärini ei enää saa, Valviran mukaan, kirjoittaa lääkkeitä kilpirauhassairauksiin. :eek: :eek: :eek: :'( :'(


http://kilpirauhaspotilaat.fi/ajankohtaista/laakarilta-vietiin-taas-oikeudet

Puhumme kuitenkin laillisista lääkkeistä, joita on saatavissa Suomessa ja jotka Fimea (Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus) on hyväksynyt...


Thyroxiini ei auta minua. Voin yhtä hyvin nyt jo hakea työkyvyttömyyseläkettä. :seina

Täällä linkki lääkärin facebook sivuun ja täällä linkki adressiin jos haluatte tukea potilaiden taistelu.

Nöyrä kiitos etukäteen.

(voisin tästä aiheesta kirjoita paljon.. mutta saa riittää tällaisena nyt.)
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kertokaahan kokemuksia osta eezy.fi laskutus sivustosta??!!

laskeskelin tuos vuosi tuloja nii 7200e miinus 2880e matkakulut 100km työmatkalta sais nettona VUODESSA käteen????!!!!!

10e tuntipalkalla teen 8h päivässä 5 päivää viikosssa töitä autokorjaamolla ja tossa tulos...

voi hyvää päivää mihin tää maa menee, veroprosenti itellä 10,5 ja tuo eezy.fi ottaa 7% ja koska olen vain työsuorittaja/yrittäjä niin alv 24%

työsopimusta siis ei ole koska olen omantyöni johtaja, saan vain suoritteen jonka teen ja sille annettuun oheis aikaan.

kertokaahan, toimiiko tämä nyt työntekijä/-suorittajan mukaisestai sillä 180e per kuukaus mitä jäis käteen 120h raadetusta kuukaudesta käteen vastuineen ja vavannäköineen niin ei ihan vastaa odotustani... anteeksi sekava känninen viha viesti mutta mit hel****iä oikeesti?!??!!?!?
 

cristan

Active Member
Club Member
Rekisterinhoitaja
Hallitus
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
26 Tammikuu 2003
Sijainti
Hönölä
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

TuplaNokka sanoi
kertokaahan kokemuksia osta eezy.fi laskutus sivustosta??!!

laskeskelin tuos vuosi tuloja nii 7200e miinus 2880e matkakulut 100km työmatkalta sais nettona VUODESSA käteen????!!!!!

10e tuntipalkalla teen 8h päivässä 5 päivää viikosssa töitä autokorjaamolla ja tossa tulos...

voi hyvää päivää mihin tää maa menee, veroprosenti itellä 10,5 ja tuo eezy.fi ottaa 7% ja koska olen vain työsuorittaja/yrittäjä niin alv 24%

työsopimusta siis ei ole koska olen omantyöni johtaja, saan vain suoritteen jonka teen ja sille annettuun oheis aikaan.

kertokaahan, toimiiko tämä nyt työntekijä/-suorittajan mukaisestai sillä 180e per kuukaus mitä jäis käteen 120h raadetusta kuukaudesta käteen vastuineen ja vavannäköineen niin ei ihan vastaa odotustani... anteeksi sekava känninen viha viesti mutta mit hel****iä oikeesti?!??!!?!?

Niin siis työsoppari pitäs aina olla. Oletko siis palkansaaja ja yrittäjä samaan aikaan?
Jos mä saisin kouraan vaivaiset 180e noidenkin työtuntien jälkeen niin jossain mättää joku ja pahasti....ja vaihtaisin työpaikkaa aika äkkiää :)
En edes tiedä mikä toi eezy.fi on enkä kyllä varmaan haluakaan ;D Kiertäisin kyllä kaukaa kun toi näyttäis olevan pelkkää rahastusta ja kusetusta ::) Maksat normi verot ja sitten vielä joku "firma" ottaa oman siivun ja varmaan kaikki normikulutkin niin eihän siitä tosiaan jää paljon omaan taskuun.

Jos olisit perus palkansaaja niin saisit tässä kuussa kouraan n.1388,52e ja kyllähän toi kuulostaa paremmalta kuin toi 180e :peukku

Mutta toki jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta omaan silmään tää näyttää vähintääkin oudolta.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

[elle] sanoi
Valvira (siis Sosiaali- ja terveysalan lupa ja valvontavirasto) on sitä mieltä että että minun terveys ei nyt ole niin tärkeä...

Onpa erikoista.

Tuo koko kilpparihomma on vähän hämmentävä, kun monille yritetään käsittääkseni tuputtaa esim. masennuslääkkeitä, vaikka ongelma on oikeasti kilpirauhasessa.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

TuplaNokka sanoi
kertokaahan kokemuksia osta eezy.fi laskutus sivustosta??!!

laskeskelin tuos vuosi tuloja nii 7200e miinus 2880e matkakulut 100km työmatkalta sais nettona VUODESSA käteen????!!!!!

10e tuntipalkalla teen 8h päivässä 5 päivää viikosssa töitä autokorjaamolla ja tossa tulos...

voi hyvää päivää mihin tää maa menee, veroprosenti itellä 10,5 ja tuo eezy.fi ottaa 7% ja koska olen vain työsuorittaja/yrittäjä niin alv 24%

työsopimusta siis ei ole koska olen omantyöni johtaja, saan vain suoritteen jonka teen ja sille annettuun oheis aikaan.

kertokaahan, toimiiko tämä nyt työntekijä/-suorittajan mukaisestai sillä 180e per kuukaus mitä jäis käteen 120h raadetusta kuukaudesta käteen vastuineen ja vavannäköineen niin ei ihan vastaa odotustani... anteeksi sekava känninen viha viesti mutta mit hel****iä oikeesti?!??!!?!?

Melko edullisesti teet hommia , jos olet TMI tai vastaava ? Löytyiskö siitä tulottomuuteen syy ? 30€/h:kin on vielä edullinen...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mikä mieltänne painaa ?

Tmi ja 22,5e tuntiveloitus tekee ~12e palkan
Ilman mitään työkalu yms kuluja, meillä töissä
Käytetään tälläisiä alihankkijoita joille meidän firma antaa työkalut ja vaatteet
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

en taida olla paras neuvoja. mutta itseni myös työllistävänä suosittelisin veloittamaan enemmän. tuo korvauksesi kuulostaa enemmän siltä jota työntantaja makselee työntekijälleen, kun kantaa sammalla riskin työntekijän sairastumisista ja muusta säädöstä. Riippuen missä päin teet töitä ja mikä työllisyystilanne, niin joka tapauksessa on veloitettava enemmän. kuten laskit yhtälösi ei varmaan toimi.

lopettelin tänään yhden pienen busineksen kun kertyi vain kuluja. laskutuspäätteet, kassaohjelmat, sivustot, sähköpoistit, tilitoimistot (+vuokra) syö aikapaljon. jos eezy.fi kautta em. palveluja niin voihan se jättää muuhun tekemiseen eli yrittämiseen aikaa. silti on huolehdittava tuntiveloitukset riittäviksi.

neuvottele rohkeasti veloitus kohdalleen! Laske vaikka tarvittu vuosiansio miinus lomat ja muut kulut ja näytä se toiselle osapuolelle, pakkohan sen on ymmärtää?!

..kun kirjoitin niin mmc antoikin jo tarkempaa dataa. siitä on hyvä lähteä
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

no tänään ny selvis et todellisuudes miul jääki vähä enemmän käteen, 8 päivästä nettopalkka tuli olee joku n.320e
kaippa pitää alkaa kuiteski toista duunii ettii ku helpompi niit saaha viel kun on jossakin työsuhteessa kun työttömänä.
meinaan mitä laskin niin n.800-1000e kuukaudes jäis käteen nii ei sillä paljoa elä, tietty tyhjääkin parempi.
hyvä työpaikka muuten mutta toi palkotus juttu kusee ja pahasti.
 

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MakeM sanoi
Onpa erikoista.

Tuo koko kilpparihomma on vähän hämmentävä, kun monille yritetään käsittääkseni tuputtaa esim. masennuslääkkeitä, vaikka ongelma on oikeasti kilpirauhasessa.

On mullekin kirjoitettu rauhoittavat lääkkeet... onneksi en koskaan käynyt edes hakemaan ne apteekista.

ok.. tuleehan nyt kuitenkin mun tarina.. Modit saa siirtää jos haluavat ;D Mutta ehkä tämä tarina voi olla hyödyksi. Joko minulle tai jollekin muulle.

Minulla ei ole koskaan ollut "riittävästi" huonot arvot että minua olisi otettu vakavasti, vaikka oli erittäin huono olo/vointi. Olin erittäin väsynyt vaikka nukuin paljon, minulla oli kuiva iho, päästä lähti hiusta (paljon), oli keskittymisvaikeuksia jne jne.. (täällä oire-lista, noista minulla oli useita)

Paikallisen terveyskeskuksen lääkärit vaan sanoivat: "tule takaisin puolen vuoden jälkeen niin voimme tarkistaa sun verinäytteet uudestaan..." (Ja meillä on suvussa todettu kilpirauhasen sairaudet eli siitä syystä he suostuivat ottamaan ne näytteet... Siskoilla on lääkitys, isällä ja mun kolmella tädellä myös..)

En jaksanut leikkiä sitä leikkiä enää, vaan otin yhteyttä Alavetelissä toimiva yksityislääkäriin (MedWind niminen lääkärinvastaanotto). Siellä lääkäri kuunteli minua ja näki minut. Ihmisenä, ei pelkkä niminä/numerona. Hän ei katsonut vain ja ainoastaan mun verinäytearvoja vaan kysyi millaisia oireita minulla oli jne. Hän lähetti minut labraan ottamaan lisää näytteitä, ei pelkkä nuo "tavalliset kilpirauhasnäytteet". Leena (siis lääkäri) halusi poissulkea muut sairaudet ennen kuin minulle määrättiin kilpirauhaslääkkeet.

Leena määrätti minulle Thyroxin, verinäytteiden ja oireiden perusteella hän ei nähnyt syytä miksi minun pitäisi kärsiä enää vaan oli sitä mieltä että ainahan kannattaa kokeilla jos lääkkeet auttaa. No, thyroxin auttoi hieman.. Siis arvot paranivat.. mutta oireet eivät hävinneet, ei edes vähenneet. Yritin (-lääkärin määräyksen mukaan-) ottaa isompi annos thyroxinia... Oireet eivät hävinneet mutta tuli muita ongelmia... Paniikkikohtaukset ja univaikeudet.

Tällä hetkellä en itse ymmärtänyt että thyroxini aiheutti paniikkikohtaukset... Oli töissä paljon stressiä silloin (tai ainakin minä koin se sillä tavalla..) ja kävin työterveyslääkärissä ja kerroin hänelle paniikkikohtauksesta. Hän määrätti minulle rauhoittavat lääkkeet.

Ennen kuin lähdin pois työterveyslääkäristä kysyin että voiko liikaa thyroxiä aiheuttaa tällaista, työterveyslääkäri totesi että varmasti voi ja ehdotti että vähentäisin annosta..

Otin yhteyttä MedWindiin. Onneksi löytyi vielä toinen vaihtoehto, sian kilpirauhasesta tehty Thyroid-lääke. Laillinen lääke, mutta KELA:lta ei saa tukea.. eli kallis. (Pieni vertailu: Thyroxin maksaa ~0,07€/kpl (kela korvauksen jälkeen), Thyroid ~0,40€/kpl) ja reseptin uusinta vaatii uusi erikoislupa FIMEA:lta.

Olisin (melkein) ollut valmis uhraamaan oikean käteni saadakseen terveyteni kuntoon niin tämä oli "halpa" tapa ja olin kieltämätta valmis kokeilemaan.

Ja se auttoi! Oireet vähenivät, suurin osa niistä jopä hävinneet. Vihdoinkin sain elämäni takaisin. :)
(Tuo hymiö ei kuvata mun tunteita riittävästi, mutta..)

Ja nyt elämäni muuttuu huonommaksi. Ilman Thyroid-lääkkeitä en todennäköisesti jaksa käydä jokapäivä-töissä eikä harrastaa autoilua. Onneksi elään Suomessa, niin valtio ilomielisesti maksaa sairauspäivärahat :deadhorse
(OK, voi olla että olen tyhmä.. mutta olen mielummin töissä käyvä terve ihminen joka maksaa veroja kuin se että olen apaattinen ja saikulla... )


Kiitos että jaksoit lukea. En halua että säälit minua, haluan vaan jakaa tarinani.
Jos on kysyttävää, laita vaikka YV.
 

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Hei Elle, onko sulta koskaan mitattu veren varastoraudat? Jos ei, niin kannattaa ehdottomasti käydä mitttauttamassa. (eri asia kuin hemoglobiini). Ilman rautaa ei T4->T3 muunnos toimi kunnolla, ja koska Thyroxin sisältää vain T4-hormonia, niin silloin siitä ei ole huonoon oloon apua, koska muunnos ei toimi. Varastorautojen vähyys aiheuttaa siis täysin samoja oireita, kuin kilpparin vajaatoiminta! Joita on mm. vilun tunne, matala kehonlämpö (alle 36 °C), huono muisti, väsymys, masennus, kuiva iho yms.

On hyvinkin todennäköistä, että et saa lääkäriä ylipuhuttua jotta saisit lähetteen labrakokeisiin, koska lääkäreiden mielestä pelkkä hemoglobiinin mittaus riittää kertomaan raudan tason. Asia ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, vaan hemoglobiini voi olla ihan normaalilla tasolla vaikka varastoraudat ovat pielessä. Tässä kohtaa suosittelisinkin Cityterveyttä, jossa voi käydä arvot mittauttamassa ilman lähetettä kohtuulliseen hintaa. On myös hyvä tiedostaa, että esim. keliakia saattaa aiheuttaa raudan (ja muidenkin hivenaineiden) imeytymishäiriöitä ja täten hoitamattomana johtaa puutostilaan.

Jos labrojen saanti on vaikeaa, tai venyy pitkälle niin sinuna kokeilisin hakea rautakuurin heti alkuun. Huomaat kyllä olossa jos raudasta on ollut puutetta. On myös hyvä tietää, että jos raudanpuutos on päässyt pitkälle, niin normaaleihin veriarvoihin pääseminen voi vaatia jopa vuoden tankkauksen! Kannattaa myös liittyä Facebookissa ryhmään "Kilpirauhasen vajaatoiminta (hypothyroidism)", jossa on paljon fiksumpia ihmisiä kuin minä, joilta voi kysyä lisää tietoa. :)
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Täälä oli yle tehnyt jutun aiheesta.
http://yle.fi/uutiset/kilpirauhashoidosta_valviran_hyllyttama_laakari_en_olisi_uskonut_etta_nain_voi_kayda_oikeusvaltiossa/8666704
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

6vuoden "tauon" jälkeen istahdin ralliin kartturiksi. Toki ns. "pimeä" kisa mutta myöskin uusi kuski mulle. Mekaanikkona tuota Civic TypeRää on tullut kyllä rassailtua.
Aamulla jo kartturi sai laittaa "hanskat" käteen ja ottaa räikän myös käteensä ja vaihtaa tulpat. Hestecin moottorinohjaus kun ei tykänny -18 asteesssa käynnistää autoo vaan kasteli tulpat. Onneks toisil tulpil lähti tulille.
Ek1 meni plörinäks molempie sähläyksen vuoksi ja ek2:lla sukellettiin 10m enne maalia siimojen alle väärälle tienpätkälle ja peruuteltiin takas ja menetettii 7-9sec. Muuten ois luokkapohjat ollu lähellä siinäki stagella. Sitt ek3lla joka oli mulle lähes "kotitie" ni rääpästiin ne luokkapohjat! 9km lennettiin aika kovaa ja keskinopeus saatiin 94kmh. Ei koko kisas 100 kuskista kuin 5 ollu vissii nopeempia. Sitte ek4 joka oli sama kuin aiemmi ajettu ek2. Koitettii viel et napataa sinneki ok aika kun oltii alle 10sec päässä luokkavoitostakin.
No siellä hitaan risteyksen jälkee raana auki ja vetari vissii meni ja alko ravistaan. Lukko piti kuiteki hyvin ni jatkettii kunno kyytiä kunnes vasen-oikee mutkayhdistelmässä auto ei imeny enää sisään vaan ajettiin ulkopenkasta läpi ja vasen etupyörä kiveen. Siinä katsojat änkes yli 3min autoo tielle takas ja köröteltii sitte maaliin.
Harmittaa ku kuskille hyvä testikisa vähän meni pipariksi. Onneks uudelle Bollwerkin suorakytki lootalle saatii hyvä testikisa ja nyt se pelaa! Pientä säätöö ensvkolle siis ja ensi lauantaina pojat raapasee F-rallisarjassa Jämsässä!

Videonpätkäki jo on netissä :
http://jkralli.kuvat.fi/kuvat/Videot/Keurusselk%C3%A4+2016/Keurusselk%C3%A4+-16_57.wmv
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mitenkäs toi tutkinto? Jos kuus vuotta on edellisestä kerrasta, en enää oo ihan ajan tasalla miten noi menee mut mun käsityksen mukaan tutkinto uusitaan jos viiteen vuoteen ei oo kisailtu (tosin itsellä tutkinnot on menny umpeen jo aikaa sitten oli aikaraja melkein mikä hyvänsä :D )
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jani T sanoi
Mitenkäs toi tutkinto? Jos kuus vuotta on edellisestä kerrasta, en enää oo ihan ajan tasalla miten noi menee mut mun käsityksen mukaan tutkinto uusitaan jos viiteen vuoteen ei oo kisailtu (tosin itsellä tutkinnot on menny umpeen jo aikaa sitten oli aikaraja melkein mikä hyvänsä :D )
kysees harrasteralli eli akk:n ulkopuolinen taho. Ei vaadita kuin ajokortti.
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
6vuoden "tauon" jälkeen istahdin ralliin kartturiksi. Toki ns. "pimeä" kisa mutta myöskin uusi kuski mulle. Mekaanikkona tuota Civic TypeRää on tullut kyllä rassailtua.
Aamulla jo kartturi sai laittaa "hanskat" käteen ja ottaa räikän myös käteensä ja vaihtaa tulpat. Hestecin moottorinohjaus kun ei tykänny -18 asteesssa käynnistää autoo vaan kasteli tulpat. Onneks toisil tulpil lähti tulille.
Ek1 meni plörinäks molempie sähläyksen vuoksi ja ek2:lla sukellettiin 10m enne maalia siimojen alle väärälle tienpätkälle ja peruuteltiin takas ja menetettii 7-9sec. Muuten ois luokkapohjat ollu lähellä siinäki stagella. Sitt ek3lla joka oli mulle lähes "kotitie" ni rääpästiin ne luokkapohjat! 9km lennettiin aika kovaa ja keskinopeus saatiin 94kmh. Ei koko kisas 100 kuskista kuin 5 ollu vissii nopeempia. Sitte ek4 joka oli sama kuin aiemmi ajettu ek2. Koitettii viel et napataa sinneki ok aika kun oltii alle 10sec päässä luokkavoitostakin.
No siellä hitaan risteyksen jälkee raana auki ja vetari vissii meni ja alko ravistaan. Lukko piti kuiteki hyvin ni jatkettii kunno kyytiä kunnes vasen-oikee mutkayhdistelmässä auto ei imeny enää sisään vaan ajettiin ulkopenkasta läpi ja vasen etupyörä kiveen. Siinä katsojat änkes yli 3min autoo tielle takas ja köröteltii sitte maaliin.
Harmittaa ku kuskille hyvä testikisa vähän meni pipariksi. Onneks uudelle Bollwerkin suorakytki lootalle saatii hyvä testikisa ja nyt se pelaa! Pientä säätöö ensvkolle siis ja ensi lauantaina pojat raapasee F-rallisarjassa Jämsässä!

Videonpätkäki jo on netissä :
http://jkralli.kuvat.fi/kuvat/Videot/Keurusselk%C3%A4+2016/Keurusselk%C3%A4+-16_57.wmv

Hyvin tuntu olevan porukkaa liikenteessä, ku eilen ajelin töistä pois tuosta Lompparin ohi ja Keuruun läpi siinä kahden jälkeen.. Bemaria näky pääsääntösesti olevan, jokunen vanhempikin, mm mini jne.. ja yks Evokin tuli vastaan.. taisivat just tulla sieltä Harrilta päin.. ;)

-Eki
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tori.fiissä oli 1995 musta siisti 3000gt vr4 kone paskana 3k....olin päivän myöhässä...tuliko tänne jollekki ::)
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

[elle] sanoi
Valvira (siis Sosiaali- ja terveysalan lupa ja valvontavirasto) on sitä mieltä että että minun terveys ei nyt ole niin tärkeä...

Minulle määritettiin noin viisi ja puoli vuotta sitten erikoislääkettä kilpirauhasongelmien hoitoon. Lääke on peräisin sian kilpirauhasesta ja se on todennäköisesti ongelma täällä... "Tavallista" kilpirauhaslääkkeet ovat valmistetut synteettisesti. "Turvallisesti labrassa".

Mutta sitä lääkettä ei auta minua! Ja nyt Valvira on päättänyt että lääkärini ei enää saa, Valviran mukaan, kirjoittaa lääkkeitä kilpirauhassairauksiin. :eek: :eek: :eek: :'( :'(



http://kilpirauhaspotilaat.fi/ajankohtaista/laakarilta-vietiin-taas-oikeudet

Puhumme kuitenkin laillisista lääkkeistä, joita on saatavissa Suomessa ja jotka Fimea (Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus) on hyväksynyt...


Thyroxiini ei auta minua. Voin yhtä hyvin nyt jo hakea työkyvyttömyyseläkettä. :seina

Täällä linkki lääkärin facebook sivuun ja täällä linkki adressiin jos haluatte tukea potilaiden taistelu.

Nöyrä kiitos etukäteen.

(voisin tästä aiheesta kirjoita paljon.. mutta saa riittää tällaisena nyt.)

Terve. Tiedän mitä tuo kilppariongelma teettää.. väsyttää ja väsyttää..maha sekaisin, reipas ylipaino ilman syytä yms. Mulla tuo styroksin ( tyroksiini) syönti auttaa aika hyvin mutta välillä on ongelmia mm. nukkumisen kanssa.

Välillä petivaatteet märkänä hikoilusta vaikka makkarissa lämmöt 18 astetta. Välillä unet 3-13 tuntia ilman selitystä. Arvot kuitenkin olleet mittauksissa ok.

Järjetöntä byrokratiaa taas kerran :mad:

Jaksamisia.. Laitan nimen adressiin.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Sanakirjassa kohdassa "katastrofaalinen epäonnistuminen" on varmasti kuva EA Galantin ajovaloista. Jumalauta mitä paskaa.

Ei se, että niillä ei näe juuri mihinkään. Sen vielä sietää. Mutta kun se polttimon vaihtaminen on tehty puolimahdottomaksi. :seina :seina :seina

Ajelin pari kk toinen ajovalo pimeänä kun muistelin takavuosilta että sen vaihtaminen on ihan kauhea homma. No, nyt kuitenkin iski inspiraation poikanen niin ajattelin suorittaa. Ei olisi pitänyt. Ensinnäkin sen polttimon saaminen oikeaan asentoon on jo vähintäänkin riittävän vaikeaa, kun eihän siellä ole oikein kunnollista "pesää" mihin se polttimo loksahtaisi mennessään oikein. Tähän kun lisätään se, että polttimon paikalleen lukitseva rautalankajousi on aivan käsittämättömän surkea, niin tuhoon tuomittu on ajatus nopeasta polttimon vaihdosta. :mad:

Onneksi ajovalo on vain kolmella pultilla kiinni, joten maski edestä irti, pultit pois ja ajovalo käteen niin lienee helpompaa. No joo, olisi jos johdot eivät olisi niin helvetin naftit ja liittimet niin tiukassa että ei lähde millään. :seina :seina Viskilasi käteen ja jatketaan huomenna valoisalla...

Ei vain yksinkertaisesti voi käsittää miten noin helppo perushomma on tehty niin vaikeaksi idioottimaisilla ratkaisuilla. Tilaa kuitenkin on sen verran, että jos olisi yhtään normaalin kaltainen polttimopesä + lukitus niin vaihto olisi helppo, eli muotoilullisista syistä ei ole kysymys. Ei taida olla toista autoa missä polttimon palaminen aiheuttaa äkillisiä mielihaluja paalata koko kapistus. :mad:
 

Peksih

Member
Liittynyt
20 Toukokuu 2015
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

DaJackal sanoi
Sanakirjassa kohdassa "katastrofaalinen epäonnistuminen" on varmasti kuva EA Galantin ajovaloista. Jumalauta mitä p*skaa.

Ei se, että niillä ei näe juuri mihinkään. Sen vielä sietää. Mutta kun se polttimon vaihtaminen on tehty puolimahdottomaksi. :seina :seina :seina

Ajelin pari kk toinen ajovalo pimeänä kun muistelin takavuosilta että sen vaihtaminen on ihan kauhea homma. No, nyt kuitenkin iski inspiraation poikanen niin ajattelin suorittaa. Ei olisi pitänyt. Ensinnäkin sen polttimon saaminen oikeaan asentoon on jo vähintäänkin riittävän vaikeaa, kun eihän siellä ole oikein kunnollista "pesää" mihin se polttimo loksahtaisi mennessään oikein. Tähän kun lisätään se, että polttimon paikalleen lukitseva rautalankajousi on aivan käsittämättömän surkea, niin tuhoon tuomittu on ajatus nopeasta polttimon vaihdosta. :mad:

Onneksi ajovalo on vain kolmella pultilla kiinni, joten maski edestä irti, pultit pois ja ajovalo käteen niin lienee helpompaa. No joo, olisi jos johdot eivät olisi niin helvetin naftit ja liittimet niin tiukassa että ei lähde millään. :seina :seina Viskilasi käteen ja jatketaan huomenna valoisalla...

Ei vain yksinkertaisesti voi käsittää miten noin helppo perushomma on tehty niin vaikeaksi idioottimaisilla ratkaisuilla. Tilaa kuitenkin on sen verran, että jos olisi yhtään normaalin ;)kaltainen polttimopesä + lukitus niin vaihto olisi helppo, eli muotoilullisista syistä ei ole kysymys. Ei taida olla toista autoa missä polttimon palaminen aiheuttaa äkillisiä mielihaluja paalata koko kapistus. :mad:

Tästä voidaan olla kyllä montaa mieltä ;) . Pikasimmillaan tuon vaihtaa todella sukkelaan verrattuna moneen muuhun autoon. Mm. 2-gen avensiksessa konehuone niin pieni että kummallakin puolella on aina jotain edessä ja sormet verissä joutuu (ainakin näillä nakkisormilla) arpomalla koittamaan saada ne paikalleen niin että kuviokin olisi kohdallaan. Jossain uudemmassa rellussa tartti purkaa sisälokari ja koittaa sieltä sokkona laittaa paikalleen.

Ei kyllä hajua onko tuolla kutosen konehuoneessa (jos sitä nyt tarkoitetaan) vielä jotain ylimääräistä niissä nurkissa mutta ainakin GDi koneisessa EA:ssa yllätyin vaihdon helppoudesta vrt. kahteen ylläolevaan vaikka kaikki ot+ilmastoinnin romut onkin siellä apparin puolen valon edessä.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Ainakin mun pianistin näpeillä mahtuu suht hyvin ;D mutta sitä "jousta" kannattaa vääntää vähän kireämmäksi. Tämän lisäksi olen katsastusjumppaa varten tehnyt johtoihin pienet muutokset niin lähtee 100x helpommin irti
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

DaJackal sanoi
Sanakirjassa kohdassa "katastrofaalinen epäonnistuminen" on varmasti kuva EA Galantin ajovaloista. Jumalauta mitä p*skaa.

Ei se, että niillä ei näe juuri mihinkään. Sen vielä sietää. Mutta kun se polttimon vaihtaminen on tehty puolimahdottomaksi. :seina :seina :seina

Ajelin pari kk toinen ajovalo pimeänä kun muistelin takavuosilta että sen vaihtaminen on ihan kauhea homma. No, nyt kuitenkin iski inspiraation poikanen niin ajattelin suorittaa. Ei olisi pitänyt. Ensinnäkin sen polttimon saaminen oikeaan asentoon on jo vähintäänkin riittävän vaikeaa, kun eihän siellä ole oikein kunnollista "pesää" mihin se polttimo loksahtaisi mennessään oikein. Tähän kun lisätään se, että polttimon paikalleen lukitseva rautalankajousi on aivan käsittämättömän surkea, niin tuhoon tuomittu on ajatus nopeasta polttimon vaihdosta. :mad:

Onneksi ajovalo on vain kolmella pultilla kiinni, joten maski edestä irti, pultit pois ja ajovalo käteen niin lienee helpompaa. No joo, olisi jos johdot eivät olisi niin helvetin naftit ja liittimet niin tiukassa että ei lähde millään. :seina :seina Viskilasi käteen ja jatketaan huomenna valoisalla...

Ei vain yksinkertaisesti voi käsittää miten noin helppo perushomma on tehty niin vaikeaksi idioottimaisilla ratkaisuilla. Tilaa kuitenkin on sen verran, että jos olisi yhtään normaalin kaltainen polttimopesä + lukitus niin vaihto olisi helppo, eli muotoilullisista syistä ei ole kysymys. Ei taida olla toista autoa missä polttimon palaminen aiheuttaa äkillisiä mielihaluja paalata koko kapistus. :mad:

Kannattaa koittaa stiloon vaihtaa polttimoita
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Lisätään tähän vielä C2 vectra.. kerran kun on taittunut ns. kynnet umpiosta, niin eihän se poltin siellä pesässä pysy ilman fyllinkiä.. voiko se rautalanka olla niin kallista, ettei voi kunnon lukitusta rakentaa prkl.. :seina

-Eki
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

aamulla tallista ulos ajaessa etupyörän alle jäänyt jääkikare heitti carisman etupäätä ~5cm sivulle ja totta helkatissa otti apparin peili kiinni oven pieleen
ja tuhanen kappaleiksi ulkokuorta myöten :seina
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
aamulla tallista ulos ajaessa etupyörän alle jäänyt jääkikare heitti carisman etupäätä ~5cm sivulle ja totta helkatissa otti apparin peili kiinni oven pieleen
ja tuhanen kappaleiksi ulkokuorta myöten :seina

"Hienoa kun on talli niin auto säästyy ulkoilman rasitukselta talvisin..."
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
aamulla tallista ulos ajaessa etupyörän alle jäänyt jääkikare heitti carisman etupäätä ~5cm sivulle ja totta helkatissa otti apparin peili kiinni oven pieleen
ja tuhanen kappaleiksi ulkokuorta myöten :seina
Jotenkii ei yllätä kelle tämäkin taas sattui ;D
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

^Tarkennetaan ylläolevaa vielä sen verran, että tiedän kyllä monissa autoissa tuon polttimon vaihdon olevan varsin paskaa hommaa tilarajoitteiden takia. Tässä tapauksessa vain turhauttaa järkyttävästi se, että kun mitään tuollaisia ongelmia ei ole (kutoskoneisessakaan), vaan polttimon vaihto olisi oikeasti nopeaa jos olisi tuo pesä + klipsi asialliset. Esim. Sigmassa on (ainakin toisella puolella) paljon vähemmän tilaa ja silti vaihtuu parissa minuutissa.

Ja ei muuten ole vieläkään vaihdettu, katsotaan josko aamulla.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Nykyinen kaupankäyntikulttuuri.

Listaan että tälläinen auto puretaan, kysy hinta/hinnat.

kysyt hinnat osille x y ja z. Vastaus jonka saat:

Mitä tarjoat?

voi v*tun kilinkellit. S*tana että sapettaa kun ensin pitää sitten kysyä ja vastaus on mitä tuo.

Ajatteleeko ihmiset ahneuksissaan että joku tarjoaa reilusti ylimääräistä tai että hintaa saisi nostettua kattoon kun alustava tarjous on heitetty.

(pitkä litania rumia kirosanoja)

:seina
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Heh. Samaa olen monesti itse kiroillut. :D

Tälläkin foorumilla on kyllä ne tietyt henkilöt tuolla myyntipuolella, joilla on paljon tavaraa myynnissä, ja (järkevät) hintapyynnöt suoraan ilmotuksessa. Liekkö sitten sattumaa että näiden samaisten henkilöiden ilmotuksia saa olla aika useasti poistamassa, kun niissä lukee MYYTY. :p
 
Ylös Bottom