- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Eli ongelma on ylläkuvattu, Cordia ei lämpene riittävästi nyt talvella, kesälä ongelmaa ei ollut ja kuumina päivinä ruuhkissa auto lämpeni normaalisti ja flektikin pelasi..
nyt kylmän tultua, niin -5 astetta on maksimi jollon ajon aikana on kierrokset ollu lähempänä 1000 jolloin kuvassa näkyvä lämpömittari on ollut bout samassa missä kuvassakin, ehkä hivenen alempana.. tyhjäkäynnillä auto lämpeää -5 asteella vielä puoliväliin jos seisoo tyyliin 10-20 minsaa, ja flektikin puhaltelee..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/albumi/albums/2005/11-19-ouluntulli/HPIM1137.JPG
mutta tänään on ollut -15 ja tuntu että tyhjäkäynnillä ryyppy lähtipois päältä ja kierrokset siihen 1000rpm tienoilla (oisko noin 1100rpm), mutta heti ajossa lämpötila alkaa laskemaan (puhallin 2-3), että oisko ryyppy joka nostaa kierrokset tyhjäkäynnillä lähemmäs 1500rpm (liikennevaloissa), myöskään flekti ei pyöri varmaan ikinä (niinkuin wanhassa coltissa teki vaikka oli minkälainen pakkanen)
ajossaakaa auto ei mitenkään superhirveän lämmintä puhaltele tyyliin mitä coltti puhalsi.. (vrt siihen lämpöön mikä tulee sillonkun mittari on "puolissa välissä") ehkä korkeintaan haalean lämmintä.. ideoita missä vika ois?
konetilakin on eristetty ulkoilmasta bout, että pahvin laittaminen syylärin eteen tuskin auttaa kun ei se lämpene nytkään niin paljoo edes tyhjäkäynnillä että rupeis pyörimään (odotin jonku 5-10min).. ja ryyppy lähti sit pois ja kierrokset tippu sinne 1k tienoille..
onko termostaatti jumiutunut auki? kuulostaisko siltä? vai onko termostaattia ollenkaan? .
tv. Kylmä on, haluaa espanjan aurinkoon.
ps. mikäs ruuvi on siinä kahvassa mihin kaasuvaijeri tulee, sillä säädetään varman jotain? mutta pyöritelin sitä jotta olisin saanut tyhjkäkäynnin tippumaan, mutta ei.. eli ryyppy mitä ilmeisemmin on päällä kun ei tyhjäkäyntiruuvikaan käyntiin pahemmin vaikuta (kun kesällä siitä sai auton melkein sammumaan.. bensankulutuskin tuntuu olevan huomattavasti isompi kylmällä..
nyt kylmän tultua, niin -5 astetta on maksimi jollon ajon aikana on kierrokset ollu lähempänä 1000 jolloin kuvassa näkyvä lämpömittari on ollut bout samassa missä kuvassakin, ehkä hivenen alempana.. tyhjäkäynnillä auto lämpeää -5 asteella vielä puoliväliin jos seisoo tyyliin 10-20 minsaa, ja flektikin puhaltelee..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/albumi/albums/2005/11-19-ouluntulli/HPIM1137.JPG
mutta tänään on ollut -15 ja tuntu että tyhjäkäynnillä ryyppy lähtipois päältä ja kierrokset siihen 1000rpm tienoilla (oisko noin 1100rpm), mutta heti ajossa lämpötila alkaa laskemaan (puhallin 2-3), että oisko ryyppy joka nostaa kierrokset tyhjäkäynnillä lähemmäs 1500rpm (liikennevaloissa), myöskään flekti ei pyöri varmaan ikinä (niinkuin wanhassa coltissa teki vaikka oli minkälainen pakkanen)
ajossaakaa auto ei mitenkään superhirveän lämmintä puhaltele tyyliin mitä coltti puhalsi.. (vrt siihen lämpöön mikä tulee sillonkun mittari on "puolissa välissä") ehkä korkeintaan haalean lämmintä.. ideoita missä vika ois?
konetilakin on eristetty ulkoilmasta bout, että pahvin laittaminen syylärin eteen tuskin auttaa kun ei se lämpene nytkään niin paljoo edes tyhjäkäynnillä että rupeis pyörimään (odotin jonku 5-10min).. ja ryyppy lähti sit pois ja kierrokset tippu sinne 1k tienoille..
onko termostaatti jumiutunut auki? kuulostaisko siltä? vai onko termostaattia ollenkaan? .
tv. Kylmä on, haluaa espanjan aurinkoon.
ps. mikäs ruuvi on siinä kahvassa mihin kaasuvaijeri tulee, sillä säädetään varman jotain? mutta pyöritelin sitä jotta olisin saanut tyhjkäkäynnin tippumaan, mutta ei.. eli ryyppy mitä ilmeisemmin on päällä kun ei tyhjäkäyntiruuvikaan käyntiin pahemmin vaikuta (kun kesällä siitä sai auton melkein sammumaan.. bensankulutuskin tuntuu olevan huomattavasti isompi kylmällä..