Miksi Rakennat Autoja?

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tässä hieman useamman vuoden ärsyttänyt asia kun eri ihmiset rakentavat autojaan erisyistä.
Mikä on sinun mielenkiintosi rakennella, ja mitkä ovat miinus puolia asiassa.

Syitä on esimerkiksi:
-Rakentamisen ilo
-Rahankulutus
-Ajanviete
-Egon Jatke
-Kilpailua kavereiden kesken
yms.

Miinuspuolia voi olla:
-Rahan meno
-Ei riitä aika/sitä menee liikaa
-Perhe jää kakkoseksi
-Ei jaksa
-Vikaa tulee uuden perään liian usein

jne.

Itse rakennan autoja koska se on harrastus jostai pidän, saa näpertää ja improvidoida ja siinä kuluu aika mukavasti.
Rahaahan siinä aina menee mutta ei kiinnosta vaikka menis 10000€ tai 100€ pää asia että pääsen tekemään jotain josta pidän.
Haluan auton näyttävän itselleni hyvältä ja olevan itselle rakennettu.
Kiva oppia jotakin uuttakin autosta ja välillä tehdä järjettömiä juttuja ja testata rajoja vaikka se välillä kantautuukin huonoksi mutta siinäpähän oppii :D

Miinus puolia on että olen niin nuori ja vasta koulut käynyt ja 13 vuotiaasta eteenpäin elättänyt itseni niin ei ole rahaa ollut paljon, lähinnä vakuutukset ja verot syö rahat ja loppu jää bensaan ja auton huoltoon vuokran ja ruoan jälkeen.

Rakenteluun olisi paikka ja olisi sitä aikaakin mutta raha suoni ei oo vielä itelle osunu kohilleen.

Mutta niin kauan kuin olen osannut kävellä olen ollut autoja laittamassa isän firmassa (R.I.P.)

Ehkä kiinnostus tulee rakenteluun myös siitä että olen taiteilija ja piirrän tälläkin hetkellä taidetta työkseni ja elääkseni niin siinä saa ilmaista itseään ja näkemystään ja luoda ja toteuttaa uusia inspiraatioita :)
 
M

mikada

Guest
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

No minä olen tykästyny noihin museo ikäisiin kulkineisiin ja yksi syy on, että saa ajella semmoisella autolla, jota ei joka kadunkulmauksessa tule vastaan.
Tuosta GDI Galantistakaan raski luopua sen takia, kun siitä alkaa tulla kokoajan vain harvinaisempi :) Ahistais ajella suomalaisten suosikeilla :D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Itseäni kiinnostaa lähinnä tehdä autosta paremmin omaan hanskaan sopiva.
Tämä siis lähinnä ohjaamon, ajoasennon ja ajettavuuden puolelta, ei niinkään ulkonäön.

Motivaatio on kyllä vaihtelevaa, pitäis varmaan ajaa Corollalla niin ei tartteis tehdä mitään ;D
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Mukava aihepiiri näin aluksi :peukku

Itsekin "rakentelen" lähinnä omaa silmää miellyttämään. Muiden mielipiteet tästä "miksi et ostanut suoraan evo vitosta vaan muutat nelosen kalliilla vitosen näköiseksi" ei kiinnostaneet eikä vaikuttaneet.

Itsellä on ihan sama myös, makso mitä makso, se on harrastus. Kallista se he harrastaminen on lähes joka lajissa.

Puuhaamisen into vaan laantui etelään muuttaessa kun ei ole enää kotitallia missä rakennella, kaikki on vähintään 40km päässä. Silti sitä vaan keräilee osia siinä toivossa jos joku päivä tuonne parkkipaikalle jaksaisi mennä rymyämään vielä ;D

Tehonnälkäkin on ollut kokoajan, samoilla on silti menty jo kolme vuotta. Jonain päivänä vielä ;)

Lyhyesti sanottuna rakentelen autoa kun ei hevostakaan pysty muuntelemaan omannäköisekseen ;D
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Kirppu1990 sanoi
Mukava aihepiiri näin aluksi :peukku

Itsekin "rakentelen" lähinnä omaa silmää miellyttämään. Muiden mielipiteet tästä "miksi et ostanut suoraan evo vitosta vaan muutat nelosen kalliilla vitosen näköiseksi" ei kiinnostaneet eikä vaikuttaneet.

Itsellä on ihan sama myös, makso mitä makso, se on harrastus. Kallista se he harrastaminen on lähes joka lajissa.

Puuhaamisen into vaan laantui etelään muuttaessa kun ei ole enää kotitallia missä rakennella, kaikki on vähintään 40km päässä. Silti sitä vaan keräilee osia siinä toivossa jos joku päivä tuonne parkkipaikalle jaksaisi mennä rymyämään vielä ;D

Tehonnälkäkin on ollut kokoajan, samoilla on silti menty jo kolme vuotta. Jonain päivänä vielä ;)

Lyhyesti sanottuna rakentelen autoa kun ei hevostakaan pysty muuntelemaan omannäköisekseen ;D

miultki kaikki kysy et miks en ostanu suoraan evoa ku hommasin evo lookkisen, ensinnäkin, pitää vähä ansaita et semmotteen ansaitsee omistaa, oon aina maksanu omat kulut nii en oo mikää teini porvari poika ja pappa talar alla... ajan sillä mikä ny on lähinnä sitä, ja vaihoin tuon eclipseen kun siihen alko nii huonosti suomesta saamaan osia ja ku kokoaja se parkkiksel rikottii nii meni hermot... nyt on kaikki maailman vakuutukset ja autoha menee talliin joka ilta ku vaa mahollista.

joo poikkes aiheesta, mutta kiva kuulla että siellä mennään vähän samalla asentaalla (y) :)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Miksi rakennan autoja?

Joutuu tekemään töitä paljolti ja se aika mitä saa puuhastella ja askarrella, tasapainottaa mukavasti. Lisäksi on mukavaa haastaa itseään erilaisten projektien myötä. Suorituskyky kiinnostaa suuntana eniten vaikka kaikki autot on koreiltaan ja muilta osin rajustikkin muutettuja. Johtuu hyvin pitkälle siitä että se auto edustaa sitä mitä itse haluan ja millainen sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä, tai sitä on halunnut jo silloin kun hiekkalaatikolla leikittiin ;D

Kyllä usein tuntuu että 5 autoa on vähän liikaa harrastamiseen mutta hyvällä organisoilla saa valmista myös muistakin, muiden hommien ohella.

Myös tärkeä puoli on että autoharrastuksen kautta pääsee helposti tutustumaan samanhenkisiin ihmisiin :peukku
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Mä en itseasiassa pidä juurikaan siitä itse rakenteluprosessista, mutta sitten kun auto on valmis, kaunis ja nopea, se on jotain niin hienoa. Mutta, voisinhan mä laittaa vaikka Tepin tekemään sen auton mun puolesta, mutta mä en koskaan kehtaisi sanoa että ajelen mun poikaystävän rakentamalla autolla. On paljon hienompaa sanoa, että mä olen tämän tehnyt. ;D

Mua vaan häiritsee eniten oma ikäni. Mä tunnen olevani jo vähän ulkopuolinen, liian vanha. +40 vuotias äiti-ihminen kun ei nyt vaan oikein tunnu kuuluvan porukkaan ja se pistää vituttaan. Nykyään on muutenkin nuorilla niin paljon paremmat mahkut rakennella ja harrastaa autoja kuin silloin kun mä olin parikymppinen. Olen tästä kovin katkera vanha ämmä. :D

Ja sitten tietty toi ratatouhu. Se vaan on niin hienoa. Onhan tossa pari kilpuriaihiotakin odottamassa, mutta se aika ja raha uupuu. :seina

Eli rakentelen autoja, saadakseni sen huiman adrenaliinikuohun ajaessani sillä perhanan hienosti kiihtyvällä ja käyttäytyvällä upealla autolla ja kuunnellakseni kun pellin alla suhisee. Siitä mä saan suurimmat kiksit ja sen eteen olen valmis uhraamaan sekä aikaa että rahaa..
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Taannoin nuorempana ja huomattavasti terveempänä remppasin autoo sieltä sun täältä , välillä maalia ja toisella kertaa hitsipillillä reikää umpeen jos ei helmasta niin isompaa pakoputkee teesse itse .

Yhen katonkautta ympäri mällätyn hiluksinki tuunailin kuosiin mutta sen jälkeen jäänyt vähemmälle, jostain kun saisi uuret jalat niin voisi enemmänki tuunailla, tallista löytyy kyllä isukin vanha lanceri 16v aihioksi jos kipinä viälä iskee ...

Musta tuo rakentelu on siksi mielekästä että siinä näkyy oman käden jälki ja tietää mikä se auto on kun käy sen läpikotasin mitä misäkin on ..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Harrastus, nyt on onneksi kääntynyt pakko laittaminen harrastukseksi kun on erikseen käyttöautot ja harrasteet, toki mä aina rakennan jotain mikä ei ole ihan tavallista... Vielä kun sais sen oikean harraste auton, starionin ;)

Vanha sitä alkaa olemaan mutta haittaako tuo?

Toki on sitä aina jotain värkännyt noihin käyttiksiinkin kun ei vaan malta olla..
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Tamus sanoi
Eli rakentelen autoja, saadakseni sen huiman adrenaliinikuohun ajaessani sillä perhanan hienosti kiihtyvällä ja käyttäytyvällä upealla autolla ja kuunnellakseni kun pellin alla suhisee. Siitä mä saan suurimmat kiksit ja sen eteen olen valmis uhraamaan sekä aikaa että rahaa..

Itsellä periaatteessa sama vika paitsi mun ratapeli ei suhise, se vaan kiertää p€rkeeleesti ;D
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Tamus sanoi
Mä en itseasiassa pidä juurikaan siitä itse rakenteluprosessista, mutta sitten kun auto on valmis, kaunis ja nopea, se on jotain niin hienoa.

Itsellä tavallaan päinvastoin. Tykkään näpertää ja askarrella, kun se on jotenkin niin terapeuttista "omaa aikaa" vaikkakin välillä vastustaa. Autoilla ei sitten niinkään itse tule edes ajeltua. Outtiskin vaimon pääasiallinen käytttöauto ja itse sitten ajelen työmatkoja joillain rotjakkeilla. Onhan se mukava tehdä autoista sellaisia, että ne edes hieman eroaa tuolta massasta.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Tykkään rakennella nopeita sellaisista autoista joita ei monella ole. Ja sitten ajaa maksimilla radalla. Mitään ihan toivottomia lähtökohtia en jaksa kuitenkaan alkaa jalostamaan, jotain osaa pitää olla saatavilla.

Siksi kai Evokin piti myydä kun ryökäleet ostitte Japanin tyhjäksi niistä ja siitä tuli tusina-auto täällä. Joka toinen alkoi olemaan yhtä rakenneltukin ;D
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

ast sanoi
Tykkään rakennella nopeita sellaisista autoista joita ei monella ole. Ja sitten ajaa maksimilla radalla. Mitään ihan toivottomia lähtökohtia en jaksa kuitenkaan alkaa jalostamaan, jotain osaa pitää olla saatavilla.

Siksi kai Evokin piti myydä kun ryökäleet ostitte Japanin tyhjäksi niistä ja siitä tuli tusina-auto täällä. Joka toinen alkoi olemaan yhtä rakenneltukin ;D

Mä ratkaisin ongelma laittamalla aluksi miedon turbon ja kaaret. Tulevaisuudessa vähän lisää.. :D
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

Onpahan hyvä syy olla tallilla, kun on projekti kesken. Ei tarvi kotona olla. ;D
No ei vaan. Itse rakennan sellasta mitä ei muilla ole, tehon nälkä se itsellä on mikä määrää, kaikki mikä kiihtyy nopeesti ja menee kovaa on jees! :peukku
 

m_pajula

Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2013
Vs: Miksi Rakennat Autoja?

1.koska voin.

2.tykkään peltitöistä, pohjatöistä ja maalauksesta.

3. mukava elvyttää varsinkin noita vanhempia autoja jotka muuten menisivät osiksi/jokkikseen/sulattoon.

4. kustannus kysymyskin oikeastaan kun kaiken tekee itse niin rahat Melkein riittää harrastukseen ::)

5. muualla teettämällä saa aika monesti huonon työnlaadun ja kalliin hinnan samassa paketissa.

auton pitää olla pikkuisen erikoinen, harvinainen tai tulla muuten omien visioiden mukainen että motivaatio tekemiseen löytyy.
 
Ylös Bottom