Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Millä kannattaisi lähteä kiillottamaan kanavia? Vinku tai dremel luultavasti näppärin mutta minkälaisella terällä? Nyt kaivattaisiin vinkkejä kyseisen homman tehneiltä. :peukku
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Ei kiilloteta. Toisaalta tästä nyt ei haittaa kovin paljon ole kun mitsuissa suuttimet aivan kannen tuntumassa, itse en kiillottaisi, vaarana se ettei polttoaine sekoitu kunnolla ilmaan jos pinnat peilit.

Pakopuolella homma auttaa ettei kanavat karstoitu niin nopeasti.

Mikäli moiseen ryhdyt suosittelen paineilmatyökaluja, juurikin vinku sekä kunnon liuskakaralaikka ajaa asiansa.

Edit

Siis virsikirja, eli sellainen jossa on pieniä hiomapaperiliuskoja.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Imupuolen kanavia ei tosiaan KIILLOITTAA kannata,mutta pahimmat purseet yms kannattaa poistaa jos nysvätä jaksaa.

Itse olen useamman kannen/imusarjan "putsannut",ja käytössä ollut 125W "dremel"-kopio,jossa käyttänyt virsikirjaa/hiomarullaa/pientä kiviterää,riippuen hieman paikasta miten päässyt työstämään.

Paineilmavehkeet mielestäni liian rajuja noihin hommiin,voi äkkiä honasta liikaakin..

http://paskanmyivat.com/EXE/Moottori,laatikko/photos/kansi03.html
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Kiitoksia..Taas ollaan fiksumpia. Pakokanavat taidan kiillottaa kun kone nyt on levällään jo ja imupuolella noita purseita ei kamalasti ollutkaan pientä kulmaa jossain jotka taidan hioa pois. :driver Mukava kun auto on ajokunnossa toisella koneella niin voi tämän rakennella rauhassa diy hengessä ja välttyä virheiltä kun on aikaa kysyä ennenkuin alkaa tekemään.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Perusparantelut mitä maalaisjärjellä pystyy itse tekemään ettei ihan metsään mene on innerien teroitus, eli jos vaikkapa imuventtileitä kaksi ja molemmilla omat kanavat niin tämä jakaja muotoillaan terävämmäksi, sama toki toimii pakopuolellakin. Seuraava kohde virtaussuunnassa POIKKIPINTAISET skröbelöt, kanavan suuntaisista ei ole haittaa niin paljon. Venttiilien ohjainten kuhmuja voi muotoilla mikäli ihan kirveellä veistetyt sekä on varma että kannessa tavara riittää.

Viimeisin ja varmasti suurimmasta osaa kansista löytyvä venttiilien takana olevat koneistusjäljet ja kanavat.

Tärkeimmät huomiot:

Mieti mitä teet.

Yritä saada samanlaiset kanavat kaikista.

Hionnan esim viilalla jälkeen hio viilattu kohta lähelle samaa karheutta kuin muukin kanavan osa.


Tästä mun näkökannat, saa valita vapaasti :)
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Kiitän ja kumarran. ;D Oma tietämys virittelyssä rajoittuu pitkälti kaks tahtisiin mutta jossei jotain uutta kokeile niin ei silloin voi oppiakkaan. :p
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Hylkäsin koko kannen modauksen ja laitan sen vaan kuntoon mutta..Onko kaikissa 4g15 8venttiilissä koneissa tämmöinen palotila kannessa? Lähinnä tuo ihme kolo tuossa tulpan edessä hämmästyttää..Mikä sen funktio on? Toisekseen onko 8v koneen lohko sama 16venttiilisten ja 12 venttiilisten kanssa? Kolmanneksi laitan kuvan laatikosta (joka ilmeisesti on 4 vaihteinen koska merkintä laatikossa on mk200,korjatkaa jos olen väärässä) josta on murtunut ilmeisesti joku alumiinin pala.. Onko tämä kohta oleellinen laatikon kiinnityksen kannalta lancerissa vai jotain muuta varten? Kyllähän tuosta jotain kivaa keksii vaikka putkiautoon.. ;D Meni vähän offtopiciksi mutta en jaksa joka asiasta tehdä omaa aihetta.

Palotila:
2012-11-27-108.jpg

Laatikko:
2012-11-27-111.jpg
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Eikö tuo laatikon kiinnityksen kannalta ole aika oleellinen kun tulee laatikon kiinnike tuohon? (runkopalkkiin kiinni)
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

Harri K sanoi
Eikö tuo laatikon kiinnityksen kannalta ole aika oleellinen kun tulee laatikon kiinnike tuohon? (runkopalkkiin kiinni)
Hyvä tietää..En nimittäin ite purkanu lootaa pois joten ei hajuakaan mitä tuossa on ollu kiinni. ::) No tämä menee sitten hyötykäyttöön johonkin hilavitkuttimeen. :peukku
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

8v ja 12v kannet saa ristiin, lohkon suhteen.mutta ainakin jakopää voi tuottaa sillonkin ongelmia.toinen ero on myös männät,ne ovat erilaiset 12v ja 8v koneissa keskenään.jolloin puristus suhteet on katottava tarpeen mukaan jos jotain viristä tahtoo tehdä.

16venasta en ole verrannutkaan suoraan,mutta eri ajankohtina ollu levällään ja ulkomuistista sanoisin että ei edes kantta saa lohkoon kii suoraan(mutta tämä ihan mutua)

jos tässä nyt 4 g15 lohkoista kansista puhutaan( 16 venasta 4g15 konetta tosin ei edes ole)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

mikko412 sanoi
16 venasta 4g15 konetta tosin ei edes ole
Onpas,uudemmissa Colteissa ainakin,ei vain tänne lipposlovakiaan ole tuotu.
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

ST sanoi
Onpas,uudemmissa Colteissa ainakin,ei vain tänne lipposlovakiaan ole tuotu.
¨
Lainaus wikipediasta:
4G15:
The SOHC 4G15 displaces 1.5 L (1,468 cc) with a bore and stroke of 75.5 mm x 82.0mm. A version of the 4G15 was produced with gasoline multi port injection. It has approximately 92 hp (69 kW) on the 1993 Mirage model. There is also a DOHC 16 valve variant which is uncommon. A DOHC MIVEC turbo variant of the engine is also still in production to date (4G15T), serving in the Mitsubishi Colt series, offering 163 hp (122 kW) on the latest Colt Version-R (with exhaust enhancement). The most powerful version yet of this engine is found in the Brabus Smart Forfour, with a total output of 177 hp.

Mäntäjumppa olikin tiedossa..Hitto kun tässä ei osaa päättää myynkö koneen pois laatikkoineen vai laitanko alakerran omaani tuolla 4g13:sen kannella.. Helpommalla pääsisi kun vaan ostais 4g15 12valve koneen mutta tarviiko sitä aina helpolla päästäkkään. ;D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Millä kiillottaa kanavat kannesta?

http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1455923

Siitä äkkiä virinokkaa tilaukseen ja kansitöitä tekemään! ;D
 
Ylös Bottom