Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evon talvivanteita siloittelin hiomapaperilla,kun oli pinta niin karkea teräskuulapuhalluksen jäljeltä. Jos viikonpäästä pääsis maalaamaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Viikonlopun aikana veeärrään tukivarsi, koiranluu ja tulpat niin uskaltaa ahtaa, tosin nyt loppuu soppa kesken.. Ja emäntä kalvotti sportbackista takasivulasit ja pienellä ohjeistuksella maalaili sisustan listoja. Kyllä siitä vielä hyvä harrastaja saadaan ;D

Niin ja sigman ikkunoiden sähköjä tutkin, viaksi paljastui kosteutta saanut piirilevy ja ainakin yksi kärähtänyt resistori. Uutta osaa odotellen harkitsen jaksaisiko tuota yrittää korjata
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ajovalot piti jumpata vaihtoon eilen.
Melko tasaista (paskaa) laatua Philipsin polttimot kun kestivät vain 11kk, ja kärähtivät samana päivänä.
Onneksi ei ollut pimeää reissussa. ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evo sai uuden lambdan sekä BPR7EIX tulpat. Harmi vain että taisi olla lähes "turha" remppa kun "vika" olikin seosmittarin johdotuksissa.
No nyt kelpaa taas vedellä :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Taistellut taas etujarrujen kanssa.
Mystinen ongelma vaivannut, Brembon jarrusatulan jarrupalojen kiinteät ohjuriosat jotka ovat lähellä
levyä (levyn ulkoreunan puolella), ovat alkaneet ottaa kiinni levyyn, ihan kunnon rohina kuuluu jarrutuksessa normiajossa.
Ihmetellyt tuota tovin jos toisenkin ja tarkistellut moneen kertaan että E5-9 jarruosat tosiaan käy ristiin (alkoi meinaan jo epäilyttää sekin).

Loppupäätelmä oli että pakko olla jotain fibaa navan puolella, laakerissa todennäköisesti?
Pientä klappia laakerissa on jo ollut mutta ajatellut että sen verran pieni, talven to do -listalla siten.
Noh, tuli sitten purettu laakeri / napa irti autosta ja asia alkoi selviämään.
Koko napa-akseli katki boorin keskikohdalta! Ei oo ihme että vähän on alkanut ravistella kovissa jarrutuksissa!! ;D
-->
http://i587.photobucket.com/albums/ss320/Viitama/evo%20napa%20fail2_zps3v3wnrgw.jpg
http://i587.photobucket.com/albums/ss320/Viitama/evo%20napa%20fail_zpszfjm53gt.jpg

Ravistus vaivannut radalla jo hieman kauemmin, ilmeisesti alkanutta murtumaa jo huomattavasti aiemmin.
Ei kellään olis sattumalta hyllyssä uutta E4-6 oem napaa / laakeria jouten?
Toiselle puolelle löytyi hyllystä mutta toisellekin puolelle pitää vaihtaa :)

Ja kiitos TAAS HarriK avusta, toisen puolen napa vaihtui neuvoilla ja avuilla todella nopsaan!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen testailtiin tekelettä. Korpelan sanoin "oli lyhyt matka" ;D
 

Liitetiedostot

  • kaevuri.jpg
    kaevuri.jpg
    264.3 KB · Lukukerrat 800
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Datsuniin puljasin "uudet" jarrusylinterit etupyöriin, ja sain jopa etujarrut toimimaan joten kuten. Säätöä vielä kaipaa, mutta toimii. Takajarruissa ei käynyt niin hyvin, ilmausnippa katkesi ja toista puolta en edes yrittänyt aukaista... Onneksi on niihinkin jo uudet osat olemassa :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kävin aamulla ennen töitä valuttamassa sigmasta maitokahvit pihalle ja tulin lopputulokseen että työkaverin opelissa on palanut venttiili
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
kävin aamulla ennen töitä valuttamassa sigmasta maitokahvit pihalle ja tulin lopputulokseen että työkaverin opelissa on palanut venttiili
Kummallista maitokahvia sigmassa, kun siintä pystyy työkaverinkin autosta päätellä vian.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tommyz sanoi
Kummallista maitokahvia sigmassa, kun siintä pystyy työkaverinkin autosta päätellä vian.
ropasin opelia kun kahvit valui astiaan :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
kävin aamulla ennen töitä valuttamassa sigmasta maitokahvit pihalle ja tulin lopputulokseen että työkaverin opelissa on palanut venttiili
Ohjurinkumit varmaan irti,alkaa syyä öljyä ja sitten kun vaan ajetaan öljyä lisäillen,palaa pakoventtiili.
Laita uudet kumit liiman kanssa kiinni.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tunari-82 sanoi
Ohjurinkumit varmaan irti,alkaa syyä öljyä ja sitten kun vaan ajetaan öljyä lisäillen,palaa pakoventtiili.
Laita uudet kumit liiman kanssa kiinni.
Täytyy miettiä jaksaako tehä edes. Sinäänsä ei ois paha kun toi kone on niin helposti käsillä
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Yarppaniin lisävalojen johdotuksia. Ja "Uus vanha" Evo toimitettu ST-motorsille hoitoon :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen tuli laiteltua taas evoa katsastus kuntoon, samalla tuli huomattua että takana vetarin stefa ilmeisesti vuotaa jonkiin verran kuskin puolella. onkohan kuinka suuri operaatio ruveta vaihtamaan vai kannattaako viedä pajalle? onhan sitä kaikenlaista tullut tehtyä mutta paikka ja työkalut ovat mitä ovat :-[ Mistähän voisi olla edullisen viellä moinen stefa ja kannattaisko samalla vaihtaa muutakin?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tukivarsien maalailua ja jarrusatulat kunnostelin, kun vahingossa tallille tulin. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sigmasta imusarja kokonaisuudessaan ja vähän kaiken näköistä pois tieltä. Jos huomenna lähtis kansi
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
Sigmasta imusarja kokonaisuudessaan ja vähän kaiken näköistä pois tieltä. Jos huomenna lähtis kansi
ja niinhän se lähti. Ilmeisesti vääränlainen kannentiiviste ollut viimeeksi niin ei ollut vesi kiertänyt kunnolla
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nrostedt sanoi
Mimmonen paperisota mahtaa olla konttorilla? Massat määräytyy vissiin akseleiden ja vetopään mukaan?
No on toi kärry kumminki 2700kg kokonaispainolla jo leimattu niin kyllä sillä tuota moottorilapioo saa viedä...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantista tuli revittyä kaikki ohjaustehostimen letkut konehuoneen puolelta irti, aika jumppa tässäkin oli mutta lähtivätpä kuitenkin..huomenna kasaus uusilla rojuilla ja toivon mukaan ei vuoda enää solkenaan niinkuin edellinen tuppasi loppuvaiheessa tekemään. :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kylppärin lattiaa piikkaan.Kovvoo hommoo :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No nyt on Galantin moottoriin öljyt vaihdettu pidemmän kaavan kautta: huuhtelin 2 kertaa polttoöljyllä, 50-50 sekotus moottoriöljyä ja pö:tä. N.5 minuuttia tyhjäkäyntiä ja kevyttä kaasuttelua kummallakin kerralla.

Tuloksia raportoin aikanaan, ilmenee jotain tai ei.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Opelin ja sigman kansirempat saatu päätökseen ja kaupan päälle laittelin vielä lanceriin roiskeläpät ja veeärrään talvirenkaat kun 2 kesärengasta sakoilla ja kahdessa hyvässä oli reiät. Jos nyt kerkeisi hetken taas tehdä jotain muuta
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Revin jälkiasenteisen lasiantennin irti autosta kun se kärähti... ja poltti mankasta radion ja takalasilämmittimen pari lankaa. Löin auton käyntiin ja radion päälle, pistin lasinlämmittimet päälle kun oli lasit jäässä, kuului "kiva" vinkaisu radiosta joka mykistyi... Sitten alkoi tuoksua tuttu palaneen elektroniikan käry :peukku joka loppui kun sammutin mankan.

Lasiantennin vahvistin ottaa syöttönsä mankan herätteestä. En tiedä mitä sit tapahtui, ilmeisesti sitten lasilämmittimen ja lasiantennin välistä iski eristeen läpi ja poltti molemmat kerralla? Eikä tuo antennivahvistin mitään erota, eli suora 12V taisi pamahtaa radiovirittimelle joka tykkäsikin siitä huonoa. Noh, uuden mankan osto eteen.... Onneksi bluetooth toimii, samoin suurin osa lasilämmittimestä.

Koitin etsiä netistä, täältäkin, tietoa taikka varoituksen sanoja että voiko noita vetää samalle lasille "päällekkäin" ja kun en mitään negatiivista arviota löytänyt, niin kokeilin. Hyvinhän tuo toimi lähes vuoden, mutta en suosittele :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pajeron runkoa saatu hieman eteenpäin. Hitsaus hommat hitsattu, runko maalattu ja alotettu kasaus.
 

Liitetiedostot

  • 20151003_151009.jpg
    20151003_151009.jpg
    181.2 KB · Lukukerrat 982
  • 20151004_154901.jpg
    20151004_154901.jpg
    202.2 KB · Lukukerrat 1,003
  • 20151011_175237.jpg
    20151011_175237.jpg
    244.4 KB · Lukukerrat 1,014
  • 20151011_175313.jpg
    20151011_175313.jpg
    274.6 KB · Lukukerrat 966
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Oli vähän pitkä viikonloppu, tuli kolmeen päivään varmaan yli 50 hallituntia.

Ensin hakkailin jonkun aikaa Evon pohjasta ruuvaria läpi:

IMG_20151016_140157.jpg


Lopulta päästiin vähän mukavampiin hommiin, ja kasailtiin tilalle 65mm downpipe:

IMG_20151018_172719%7E2.jpg


received_1205198436173289.jpeg


IMG_20151018_172745.jpg


12166832_1205198546173278_986648406_n.jpg


Tervetuloa boost creep ;D

Hyvin tuli kyllä lisää runtua alas ja keskialueelle. Ottaa sen vakio 0,7 bar heti 2500 kierroksen jälkeen, mutta 5500 kierroksesta eteenpäin alkaa ahdot karata. Järkevintä olis varmaan portata hukkis ahtimesta?
Jos ensin koittais vetää suoraan kellolle paineet niin näkee onko säätimellä mitään vaikutusta.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Paljonko nuo nyt sitten ahtavat vapaasti virtaavalla pakoputkella? Tuntuu todella kummalliselta jos oikeasti ongelmaksi asti kun uudempia ahtimia taas on vaikea saada pitämään tarpeeksi ahtoja yläkierroksilla. Jos ahdot eivät karkaa liian korkeaksi niin silloinhan tuosta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Samahan se on yrittääkö hukkaporttia pitää epätoivoisesti kiinni jäykällä kellolla ja säätimellä vai onko se portti itsessään sen verran ahdas että ahdot nousevat.

Jos taas hakee jotain vakioahtoja niin miksi edes alkaa virittämään putkistomuutoksilla ellei hommaa ole valmis viemään maaliin asti?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Muistaakseni mulla nousi aina 1.5b asti. En kyllä koskaan uskaltanut rajottimelle asti vetää.

Portti on nimenomaan liian pieni. Jos moottorin sisuskalut on vaihdettu niin eihän tässä ole mitään ongelmaa. ;)

Edit. Tarkistin projektipäiväkirjasta 1.3b
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eli aika sopivalle tasolle nousi ainakin tuossa tapauksessa siis varsinkin jos E85 siirtyy käyttämään, mutta miksei bensallakin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Jos taas hakee jotain vakioahtoja niin miksi edes alkaa virittämään putkistomuutoksilla ellei hommaa ole valmis viemään maaliin asti?

Niin, eihän siinä jos olisi könttänä laittaa pari tonnia. Tää opiskelijan elämä on vähän sellaista, et ei ole varaa tehdä kaikkea kerralla :)
Nyt oli vaan hyvä sauma tehdä downpipe, kun piti käydä muutenkin laittamassa autoa landella.

lancer evo-r sanoi
Eikä kuulema hyöttyäkään. :(

Okei, mä taas olen saanut DSM-foorumeilta sen kuvan että sillä ratkeaa. Outo juttu kyl, jos se paremmin virtaava hukkis ei auttais mitään, mikä sen ilmiön taustalla sit on?
 
Vs:

Bensapumpun ja suodattimen vaihtelin. Sahailin ne bensalinjat poikki ja nostin tankkilaitteen ylös todetakseni että siellä oli jo wallu. No mutta nyt on uus :)

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Niin, eihän siinä jos olisi könttänä laittaa pari tonnia. Tää opiskelijan elämä on vähän sellaista, et ei ole varaa tehdä kaikkea kerralla :)
Nyt oli vaan hyvä sauma tehdä downpipe, kun piti käydä muutenkin laittamassa autoa landella.

Okei, mä taas olen saanut DSM-foorumeilta sen kuvan että sillä ratkeaa. Outo juttu kyl, jos se paremmin virtaava hukkis ei auttais mitään, mikä sen ilmiön taustalla sit on?

Soittelin sillo joskus Turbo-pajalle. Olisko ollu KH-Motors. (En muista enään) Niin epäili että siinä ahtimessa ei ole tarpeeksi tilaa portata porttia riittävän isoksi. Sen takia suositeli toista ahdinta.

Kokemusta ei siis ole mutta luotin asiantuntijan sanaa. :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Maalasin kontin pohjan ylä- ja alapuolelta, kun oli korikitit sopivasti kuivunu.
Sitten lätkäsin pakosarjan ja turbon konehuoneeseen sovitteluun. Sopihan ne.
Seuraavaksi sitten pitäisi tehdä dp:lle tilaa, eli kone takas pukkiin ja laturin ja öljynsuotimen siirto, öljytikun putken modaus, tehostimenpumpun kiinnitysraudan muokkaus.
Lisäksi etuhäkin muokkaus, etta saa syylärin sopimaan, ja ja ja. Eiköhän noi nyt ensin, niin katsotaan lisää. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nostin galanttia muutaman sentin, on muuten aivan saatanan ruma, mut nyt on "käytännöllinen" ja "hyvän näköinen" niinkuin täällä homma menee... ;D ;D

Sit tuli käytyä kaikki pyöräkotelot paskasta ja ruostetäplistä käytyä läpi ja vedettyä sinkkimaalia päälle. Täytyy viellä massata perässä kun kerkiää. Ja laitoin viellä pohjapanssarinkin, eli talveen valmistautumista.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Almera sai tänää uuden lukkopellin ja ehjät pintapellit, huomenna konehuoneen kasaus loppuun.. Samalla tuli kuivateltua lanceria sisältä..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No en varsinaisesti rassaillut mitään, mutta sain viimein tallin siihen kuntoon että pääsi ajamaan autot sisään!

Evo jäi talviunille ja Galantti ois tarkoitus laittaa aluksi käyttiskuntoon, katsotaan mitä siihen myöhemmin keksitään :)

DSC_0247.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mårå

No rassautin -14 Outlande disukkaan Termo Top 5 Webaston,,,,,,aivan v...n kallista mutta elämä on :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

-11 1.6D päästöpasuunan EGR irrotettu! 3h irrotusaika (etukelkan, dpf ja putkiston irrotus yms muuta sontaa).
Mut Laakkosen 8h työajassa ollaan vielä :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihtelin tuohon diesel-Accordiin kytkimen pääsylinterin ja polttoainesuodattimen. Kuinka voi olla tuo suodatin tuossa i-CTDi:ssä niin hankalassa paikassa, kun on kumminkin 40 tkm välein vaihdettava perushuolto-osa? Oli pirun ahdas vaihtaa myös tuo kytkimen sylinteri, mutta sitä nyt ei tarvi niin usein vaihdella.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Maxx sanoi
^ oliko se suodatin rintapellissä kiinni?

Oli se, tulipellin ja moottorin välissä, ja pirun ahtaasti. Olen sen kerran vaihtanut aikaisemmin, mutta silti sai muistella, että kuinkas se nyt lähteekään. Ilmeisesti sama homma on kaikissa i-CTDi-koneisissa (CR-V, FR-V jne.) Öljynsuodatin on kumminkin ihan paraatipaikalla heti koneen edessä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^ joo kyl se alkaa siitä sujuun ku tarpeeks monta kertaa sen tekee, nimimerkillä ex-työpaikassa tehty muutama näitä honda-huoltoja
 
Takaisin
Ylös Bottom