Mitsu outlander 2.3 did vm2014 "tirinä" kiihdyttäesaä

Hilma

New Member
Liittynyt
26 Tammikuu 2022
Hei onko kellään ollut vastaavaa konehuoneessa kuuluu kiihdyttäessä ja moottoria kuormittaessa outo sirinä/tirinä?
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
tarkasta pakosarja, tod. näk se on haljennut 4 syl päästä, missä on egr lähtö. Peilillä näkee. auttaa jos ottaa ilmansuodatin kotelon pois.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
onkohan tuo pakosarjan vaihto iso savotta tehdä itse? Jotenkin kalliilta kuulosti merkkiliikkeen 1600 € tarjous osineen ja töineen..

Tarviiko siihen muuta osaa ku itse pakosarjan ja tiivisteen?

mulla vm 2016 ja mittarissa 245 tkm, orkkis pakosarja paikoillaan mutta käryt tulee sisään parkissa. Tuskin siellä mikään muukaan paikka vuotaa kuin pakosarja.
 
Viimeksi muokattu

Hilma

New Member
Liittynyt
26 Tammikuu 2022
Sitä pakosarjan vuotamista vähän arvelin itsekin. Onkohan kellään mitään kokemusta pakosarjan hitsaamisesta. Tai lähinnä siitä onko hitsaus kestänyt?
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Sen mitä eilen illalla kattelin maailmalla olevia forumeita niin pakosarja vaihdetaan alakautta, joten menee nosturihommiksi. Irroitettava DFP ja turbo ensin pois tieltä. Mutta siis periaatteessa olisi vaihdettavissa kun vain olisi nosturi tallissa.

Voisihan sen irroitetun pakosarjan ottaa talteen ja yrittää korjata varaosaksi. Hitsailee teräslappuja halkeamien päälle niin voisi kestää.

The manifold is removed from above
, Disconnnect the plastic turbo hoses,
Remove metal bracket mounted to turbo that bolts to head
Unclip dpf sensor connectors (3)
remove bolts holding upper heat shield (3)
Undo 3 bolts holding DPF to turbo
Undo 2 12mm head size bolts under turbo holding it to a bracket ( not visible)
Undo 3 Bolts holding turbo to manifold
Remove turbo oil feed and return pipes.
Remove turbo
Undo bolts and nuts holding manifold to head

On the left side of the manifold the outlet to the EGR port is smaller. This is where it cracks all around the pipe. You will see black soot on the left side of the manifold

You can remove the lower DPF mounting bolt to make things easier, but this is only accessible from underneath.. This bolt secures the DPF to the transfer case.
 
Viimeksi muokattu

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Ei tossa sun laittamassa ohjeessa kyllä sitä alakautta oteta pois vaan käydään jotain ottamassa pois tieltä. Toki ei ole mulle tuttu auto ollenkaan enkä asiasta tuota laittamaasi ohjetta enempää tiedä, mutta osui vaan silmään.
 

H.T.L

Member
Liittynyt
12 Toukokuu 2019
Mulla kanssa toi pakosarja halki. Tilasin korjausajan merkkiliikkeestä ja heillä hinta 1200 kaikkinensa.
 

AnselmiPanda

Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Viikolla juuri hitsasin tuon EGR putken juuren. Saa nähdä kuinka kauan kestää.
Hommana suht simppeli vaikka aikaa menikin about 7h.
Turbon pultit pakosarjaan ei lähtenyt irti, joten jouduin ottamaan pakettina ne pois. Sopi juuri ja juuri tulemaan pois kun otti turbon säätimen irti.
Sitten pulttipyssyllä lähti helposti auki.

Oma työ ei maksa mitään niin voi kokeilla onnistuuko. Ei innostanut maksaa ~1300€ vaihdosta.

Ehkä juuri tuo tirinä/sirinä hävisi.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
No onko tullut kokemuksia tuon pakosarjan halkeamisesta ja sen hitsauksen kestämisestä?
Mitä tuo materiaali tuossa pakosarjassa on?
Valua vai terästä?
Tietää sitten jos omalle kohdalle sattuu niin olis tiedossa mitä tekee..
Arvelen että jos tulee asia eteen niin laitan lämpösuoja nauhaa sitomaan lämpölaajenemisia .
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Siltä tuo näytti kun tarkastuskameran sinne ujuttelin, en nähnyt mitään hälyyttävää.
 
Ylös Bottom