Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

HemppiDSM

1G Eclipse
Liittynyt
22 Huhtikuu 2016
Moro vaan!

Ostin eilen tommosen 94- Eclipsen ja varaosat tuntuu olevan kiven alla, voisko joku kertoa mistä moiseen löytyy varaosia? Ilmeisesti Galantin osat käy mutta kaipaisin vähän selvennystä. :)
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

Samanlaisella ajelen itsekin, aika iso osa GTi Galantin osia tosiaan käy ja saa esim. Motonetista. Koneen osat ja eturipustuksen osat ainakin, sillä erolla että Galantissa on 4-pulttinen napa. Omasta kokemuksesta pakosarja ja takapyörän laakeri ovat sellaisia ainakin, mitkä pitää olla juuri Eclipseen tehtyjä.

Lue http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=57341.0, tuolla on muutama hyvä linkki

edit: Tosiaan aika harva Suomi-putiikki tuntee Eclipseä ollenkaan, joten jos tiedät mikä Galantin osa käy niin kysy Galantilla.
 

HemppiDSM

1G Eclipse
Liittynyt
22 Huhtikuu 2016
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

Selvä homma. Mutta edelleen ihan hukassa näiden varaosien kanssa. :/ Pitäisi öljyt vaihtaa eikä hajuakaan mikä Galantin suodatin tohon sopii?

Öljynsuodatin mm Mitsu dsl
Sopivuudet:
- Galant-TD/TDi 2,0 93->

Öljynsuodatin mm. Hyundai OE-laatu
Sopivuudet:
- Galant-V6/GDi 93->

Mikähän se näistä sitten on? On tuola motonetissä vielä lisääkin vaihtoehtoja.
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

TDi tai V6 mallien osat nyt ei ainakaan käy, pitää olla 16 venttiilisen 2.0 litraisen koneen osat. Olen huomannut että laittamalla vuosimalliksi -91 saa parhaan vastaavuuden. (edit: Tai oikeastaan -90, esim. lämmityslaitteen puhallin on sama -90 mallissa ja eri jo -91 mallissa)

Merkki: Mitsubishi
Malli: Galant 1984-1992 (etuveto)
Vuosimalli: 1991

15-6103 Öljynsuod Fiat/Mazda/Mitsu "Mann" Sopivuudet: - Galant-Bensa 91-> Mann-suodatin

Tuon minä laittaisin, ellen väärin muista niin juuri tuon itsekin hain viimeksi. Hassua että sama käy myös mun 1.3 litraiseen Lanceriin.
 

HemppiDSM

1G Eclipse
Liittynyt
22 Huhtikuu 2016
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

Kiitos Mikez! Sitten vielä pitäis oikeat sytytystulpat ja ilmansuodatin löytyä...
Entäs mikä jakohihna tommoseen Eclipseen passaa? Mikä muuten on vaihtoväli tuohon?
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

HemppiDSM sanoi
Kiitos Mikez! Sitten vielä pitäis oikeat sytytystulpat ja ilmansuodatin löytyä...
Entäs mikä jakohihna tommoseen Eclipseen passaa? Mikä muuten on vaihtoväli tuohon?
Ole hyvä :peukku

Tulpista ja suodattimesta en nyt äkkiseltään muista, jakoremppakin tässä on vielä edessäpäin, pitäisi tehdä asap mutten ole vielä saanut aikaiseksi. Muistaakseni sama kartiomallinen suodatin löytyy joistain Galanteista ja tulpat otin NGK:n oppaan mukaan. Sen verran olen itsekin opiskellut että tässä olisi täysin sama jakopää kuin GTi Galantissa ja vissiin ekoissa Evoissakin, mutta haulla löytyy tältä foorumilta tietoa ellei joku muu ehdi lisää kertomaan tähän. Vaihtovälistä olisi muistikuva että 60 tkm tai 5-6 vuotta. Tarkkana saa olla kiristimen kanssa ja nokkien, kampuran ja tp-akselien ajoitusten kanssa (voivat olla "merkissä" mutta kierroksella pielessä jos pääsevät pyörähtämään remontin yhteydessä).

Linkkejä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=55458.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29017.0
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

On olemassa myös sellaisia palvelevia varaosaliikkeitä mitkä löytävät ihan suoraan Eclipseen sopivat osat. Motonet ei toki ole sellainen...
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

DaJackal sanoi
On olemassa myös sellaisia palvelevia varaosaliikkeitä mitkä löytävät ihan suoraan Eclipseen sopivat osat. Motonet ei toki ole sellainen...
Osaset tuntee auton mutta myyvät paljon eioota, haluatko valaista enemmän?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

Mikez sanoi
Osaset tuntee auton mutta myyvät paljon eioota, haluatko valaista enemmän?

Ainakin Lappeenrannan Osasilla on sen verran pätevät heput että löytävät kyllä sopivat palikat Eclipsen tiedoillakin.

Yksi mahdollisuus on tehdä itse hieman lisätyötä: etsiä joltain jenkkisivulta (esim. Rockauto.com) sopivat osat ja kysellä niillä osanumeroilla - tai työntää rockautosta napatut osanumerot esim. findpart.org:iin ja katsoa mihin muiden valmistajien numeroihin ko. osa linkittyy ristiin. Yleensä jollakin numerolla liikkeestä kysellessä tärppää.
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

DaJackal sanoi
Ainakin Lappeenrannan Osasilla on sen verran pätevät heput että löytävät kyllä sopivat palikat Eclipsen tiedoillakin.

Yksi mahdollisuus on tehdä itse hieman lisätyötä: etsiä joltain jenkkisivulta (esim. Rockauto.com) sopivat osat ja kysellä niillä osanumeroilla - tai työntää rockautosta napatut osanumerot esim. findpart.org:iin ja katsoa mihin muiden valmistajien numeroihin ko. osa linkittyy ristiin. Yleensä jollakin numerolla liikkeestä kysellessä tärppää.
Yksi hyvä linkki lisää kirjanmerkkeihin, tattista :peukku

Itse olen sen verran tympääntynyt etsimään ja sovittamaan osia (kai juuri Motonetin puutteiden vuoksi) että olen jokaisen osan pyrkinyt selvittämään itse mahdollisimman tarkkaan ja tilaamaan sieltä mistä halvimmalla saa. Osasetilla on kyllä varsin pätevää henkilöstöä Jyväskylässäkin, kyllä osa on aina löytynyt, jos vain osaa on ollut enää saatavilla. Ei vain aina ole se halvin.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

Lisäksi Nimark.fi tuntee Eclipsen osia vinon pinon ihan suoraan. (Osat tulee noin viikossa tilauksesta, ilmainen postitus jos tilauksen arvo on yli 100€.)

Bonuksena joitain osia löytyy viron pojilta, alvadi.ee.
 

makkis

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2016
Sijainti
Kouvola
Vs: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 Varaosat??

Paikallinen Fixus-ketjun myymälä (AutoPro) on mulle ainakin osannut myydä suoraan Eclipsen osia ihan rekkarin perusteella.
Tähän mennessä ostettua on etuiskarit, etupyöränlaakeri, ilmansuodin, öljynsuodin, tulpat. Oli varmasti jotain muutakin, mutta jotenkin käsittämätöntä kun on auto mihin ei meinaa osia löytyä (vain Eclipseen tarkoitettuja) ja sit kaikki "huolto/kulutus" osat löytyy paikallisen varaosapuljun hyllystä suoraan.
 
Ylös Bottom