Mitsubishi L200 mysteeri vika

Iippo__

New Member
Liittynyt
8 Tammikuu 2021
Nyt tarviis apuja, eli mitsun moottorin vikavalo syttyi yks kaks ajaessa, ei ota kierroksia tyhjäkäynnillä pystyy ajamaan ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen vikavalo katoaa mutta, kun kierrokse nousee yli 1000 niin vika valo syttyy eikä ota sen jälkeen kierroksia, edelleen tyhjäkäynti ok, polttoaine suodatin vaihdettu, ahtoputken käytin irti, ei yliahda, lataus mitattu, ei ylilataa. Paikallisessa korjaamossa yritetty lukea vikakoodia, testeri näyttää että, jossain boxissa on jotain vikaa, mut ei sen tarkemmin kerro että, missä. Onko kenelläkään ollu vastaavia oireita? Mistä kannattais lähtee vikaa etsimään?
 
Nyt kokeiltu sellasta et, uus ECU boxi vaihdettu, ei tullu muutosta, seuraavaksi vietävä Mitsulle jos, sais jotain vikakoodia luettua siellä
 
Tällä viikolla kävi auto Mitsun merkki liikkeessä diaknosoitavana, sanoivat että, ecuun ei saa yhteyttä ja ahtopaineanturi antaa vikakoodia, noh ahtopaine anturi vaihdettu, mutta vika ei kadonnut mihinkään mikä perkele siinä autossa vittulee!!!? Sanoivat mitsulla et, ecu on paskana vaikka on vaihdettu sekii, tosin vaihtolaite kyseessä, aikasempi korjaaja oli yhteydessä siihen firmaan josta se tuli, epäilivät et, ei pitäis kyllä olla vikaa siinä mutta, toki on mahdollista. Ecu boxi lähtee takas sinne ja takuuseen laittavat uuden, ensviikolla sit vielä kokeiltava josko korjaantus
 
Onko vika selvinnyt itellä saman kaltaista oiretta lukuun ottamatta ahtopaineanturin vikakoodia.
 
Mulla teki samaa vuosi sitten eli moottorivalo syttyi, jos nopeasti kiihdytti. Käytin vikakoodin lukijalla ja ahtopaineanturivika olisi kyseessä. Aloin etsimään anturia ja huomasin moottorilta anturille menevä putki oli irti moottoripuoli päästä ja muutenkin vaurioitunut. Löysin sopivan kokoisen putken ja vaihdoin tilalle. Tämän jälkeen ei kertaakaan vikavalo ole syttynyt vaikka reilusti kiihdyttelisi. Olisiko putki tukossa tai halki ko. tapauksessa.
 
minulla saman lainen ongelma kuin tuossa valoittajalla ollut. Tässä etsinyt vikaa kun auto lähtenyt käyntiin ja käynyt tyhjäkäynti, eikä ottanut kierroksia. Diesel korjaamolla olivat tutkineet ja todenneet että pumppu vika. Uusi pumppu ja sen jälkeen auto ei ole lähtenyt käyntiin. Merkkikorjaamossa vaihtaneet Immo poksin ja ei käyntiin. Ecua käyttäneet korjauksessa ja ei vaikutusta. Merkkikorjaamossa olivat sanoneet että ajonesto ok. Mutta pitää vaihtaa moottorin ohjausyksikkö? Ihmettelen mikä on nyt alkuperäinen vika ollut?
 
Takaisin
Ylös Bottom