MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Joo elikkäs tuossa tollanen Evo 3 on ja swapattu sellanen. Auton ostin Elokuun lopulla.

Onhan tuossa ollut hintaisekseen vehkeeseen nähden paljon pikkuvikoja. Pahin oli hammastangon irtimurtuminen kun ei olla kehdattuj tehdä swapia kunnolla. Kaikki johdoitukset oli just sellasta "nippusiteitä, sähköteippiä ja jotakin apikoliittimiä".. Akkuunkin oli vaan vedetty rengasliittimiä toistensa päälle ja aikamoinen hässäkkähän siinä oli. No laiteltiin ne sitten siistiin nippuun ja vetästiin uudet akunkengätkin.
Hammastankokin oli kestänyt kiinni. Hitsattiin ne murtuneet kiinnikkeet silloin. Samalla vaihdettiin katin tilalle suora putki.

Raidetangon päät vaihdettu kanssa uusiin, öljyt vaihdettu koneeseen, turbon laipantiiviste- sekä pultit vaihdettu uusiin.

Sitä ihmettelin, etä miksi ihmeessä autossa ei ole keskuslukitusta? Vanha omistaja sano että varmaan sulake tai jokin palanut siitä..kuullosti aika paksulta tuo tarina. Olen tarkistanut sulakkeet ja kaikki kunnossa.

Tänään massaan väliaikaisesti turbon öljyputken. Sen paluuputken turbolta öljypohjalle. Tiivisteet siihen tilasin ja tehään itse siihen jostakin teräspunosletkusta korvaava letku, koska aika suolainen hinta olis maksaa 130e tollasesta putkesta.


Tällähetkellä autossa vikaa:

-Entinen kuskinikkuna ei nouse kunnolla, varmaan toinen palikka irti. Ovipahvi pitäis ottaa irti ja katella mitä sieltä löytyy.

-Hks mushroomfiltteri, tuosta rätistähän tulee kaikki jäniksestä pölyyn läpi..

-Kojelaudan kello ei toimi, varmaan johdot irti. Tämäkin tsekataan.

-Penkin lämppärit? Onkos noissa vakio Recaroissa edes mitään vastuksia? Ainaskin johdotukset ja liittimet sieltä tulee. Ja Keskikonsolissa on penkinlämppäri katkaisijat, mutta siitä on se katkaisija rikki. Täytynee uudet hommata.

-Puhallinmoottori jouduttiin vetämään suoralle virralle. Olin onnistunut nimittäin polkasemaan sen johdon poikki ja vastakappaletta ei löytynyt mistään..Tämä kyllä korjataan.

-Johdotuksia vielä pitäis parannella ja vetää akku takakonttiin.

-Turbotimeri sekoilee, välillä alkaa laskemaan itekseen ihan omia aikoja, tuntuis että suuret virtahävikit kun lyöt puhaltimet esim täysille niin alkais laskemaan.

-Seosmittari tuntus näyttävän omiansa välillä.

-Kesärenkaat, tulee kyllä uudet ens kesän asfalteille..

-Ohjausakselin läpivientikumi vähä rikki, johtu siitä kun hammastango irtos kesken ajon kiinnikkeistä.


Saatto tuosta jäädä jokunen juttu vielä kertomatta, mutta vähäsen kiire olis. Tehdään sitten myöhemmin "korjattu" lista ja auton hyvät puolet. Paljonhan tossa pikkuvikaa on, mutta kuuluhan se jo tuon ikäiselle. Tosin ite en kovin innostunut ole tästä kuka tän on Swapannu ku osannu edes hitsata kunnolla. Kauheeta räkäsaumaa ryvitetty sille hammastangolle sillon aikasemmin. Nyt tosiaan vika korjattu. :)

Kyllä tästä vielä saadaan todella hyvä auto ja kun viat on korjattu niin katsellaan vähän virittelyä apexin power fc:n kera. Ja jos auto menee kaupan niin mieluiten vaihtasin uudempaan evoon tai sitten japsipuolelta ajettavaan Evo 3.. :)

Tässä tämä tälläkertaa, myöhemmin lisää.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Nyt on jo kytkin irti, samalla korjattu sähköräpellyksiä. Akku siirtyi takakonttiin, alkuperäsen pohjan kera. Tuettu kunnolla ja virrantulon takaa 50mm2 kaapeli. Tuli vedettyä ne johdot siististi sieltä verhoilun alta niin ettei ne tursota mitensattuun sieltä. Ilmanputsariksi tulee Apexin ilmanputsari ja ahtoputketkin.

Seuraavaksi kytkin kiinni ja tsekata varashälyttimien liittimet kun ei toimi...
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Dodiin tuli vaihdettua etulambda. Koiranluutkin pitäis ensviikolla vaihtaa. Kasata kytkin ja selvittää johtuko se sähkövika nyt siitä palaneesta pääreleestä vai mistä. Vaikeaksi menee jos vika ei löydy siitä.

Autoon on siis tulossa Exedyn 6-lapainen Sintteri-kytkin, paineasetelma sekä painelaakeri.

Vois laittaa kaksipyöräisen myyntiin ja miettiä jos niillä rahoilla ostais jonkun alustasatsin. ;)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Noniin nyt alkaa auto olla kasassa, pikkuhiljaa vaihdelaatikko alkais olla booreilla. On se piru niin tarkka menemään paikalleen.. :)

Sähköviat selvisikin huonosta maadotuksesta, oli palanut jotaki shaibaa siihe maajohdon liittimelle ja päärelettä ei tarvinnut vaihtaa.. ;) Jakoblokilla vedettiin päävirtakaapelit kuntoon ja auton sähköt on jo kasassa ja akku hienosti takakontissa. Tänään ehtii ehkä laittaa auton kasalle. Ja siitä kytkimestä, siihen tuli exedyni 4-lapainen sintteri 6-lapaisen sijasta.

Nyt autossa siis toimii sähköt ja kaikki muutkin systeemit mitä laiteltiin tässä, paitsi kytkimestä ei vielä tietoa.. :p

Paljon vielä kasaamista, mutta kunhan laatikko menee suosiolla paikalleen niin kyllä sen ehkä tällepäivälle saa kasalle. ;)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Noniin tuossa torstaina saatii auto lopullisesti valmiiks, mutta oltiin unohdettu startilta yks virtajohto. En tiedä miks oltiin irrotettu sitä edes, mutta kummiskin kaikki kondiksessa ja kytkin pelittää hienosti. Tosin jouduttiin säätämään se painelaakerin haarukka niin, että se irrotti se kytkin. Siis sieltä tarkitusreiästä mikä on laatikon alapuolella.

Kaikki sähköt toimii kivasti ja nyt alko rahan palaminen taas :D

Kiva luisupulkkahan tuo on ;)

Kuvia myöhemmin. :)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Tulin eilen vaihdettua Denson tulpat, seuraavaksi sitten iridiumia kehiin. Torstaina pesin auton ja maanantaina piti poliisin käskystä irroittaa xenonit.. ;D

Vois katellaa Agm akkua tuohon ja jonkunsorttista akkulaatikkoa sille tänhetkiselle akulle.

Varmaa tuossa parin viikon kuluttua ois öljyjenvaihdon aika ni vois samalla tsekkailla crankwalkin, mites muuten tarvitaanko siihen joku ihan oma mittatyökalu? Kun koitin tuota crankwalk topiccia lukea niin ei sieltä saanu oikee selvää vastausta. Ja tässä samalla vois vaihtaa kampiakselin stefan kun pikkasen tihkuttelee. Onkohan tuo stefa minkä hintanen, kellä kokemuksia?

Ja ens kuussa auto lähtee ehkä AM-Worksille penkkiin tarkistettavaksi ja vois ennen sitä ostaa sen Apexin kuivasuodattimen.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Tuli taas pestyä ja puunattua auto.. ;) Näillä keleillä turhaa, mutta kutostie kivasti suolaa pintaa niin pestään enneku pinttyy pahemman kerran.

Sitte joutu kytkimen säätöhommiin, piti vähän sitä haarukan luona olevaa pulttia säädellä. Kun intoa riittää niin ei siihen hommaan tarvinnut edes nosturia, ihan omassa tallissa tunkin kanssa tein, tosin vähän hankala kun ei sinne sovi työkalut niin naputella talttapäällä.

Nyt alkais auto huutaa alustan massausta, joten jos sais pesastua alustan ja koteloinnit niin vois massailla jos jostaki sais hallia päiväksi.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Joopa, oli suunnitelmat kovat tänki auton puolesta, tehdä napakka/varma ja mukava käyttöauto, mutta ei tunnu kestävän kasassa. Nyt autosta joko napsahti kytkin tai vaihteisto tai molemmat.

Kunhan asiat selviää kun saan hallin lainaan niin katsotaan mitä tehdään. Nyt ekaksi täytyy soittaa vakuutusyhtiölle, että auto seisontaan.

Ja jos kunnollisesti sais rakennettua evo 5/6 koneelle kiinnikkeet, niin voisi melkein suunnitella moottorin vaihtoa.

Nyt lähdetään liikkeelle siitä vian diagnosoinnista ensiksi, sitten alkaa pikkuhiljaa ropotella tavaraa.

Muutenkin pitää tsekata mikä moottoriohjaus koneessa on, onko vakio vai uudemman evon vai onko vaan se HKS nopeudenrajoitin boxin ohittaja.

Jos uudemman evon moottoriniohjaus voi penkissä autoon jotakin jopa tehdä..KMS ohjelmaa meinasin kesäks, mutta katotaa nyt mihin suuntaan tässä mennään.

Listaa vähän:

-Kytkin?
-Vaihteisto?
-Jopa uudemman evon kone?
-Bensapumppu, walbro tai bochin 044
-Apexi suodatin
-Vähän rosteria tulpan johtojen suojiksi venttiilikopan päälle ja putsarin lämpökoteloksi
-Alusta/kotelointi massaa ja maalia
-KMS laajakaista lambda
-D2 korkeus/jäykkyys säädettävä alusta
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Niin ja tänne sitten kommenttia/ohjeita ja vinkkejä mistä kannattais lähtee taas liikenteeseen.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=41509.0
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Nooniin, no nyt tänään oli sitten homman nimi motin irroitus! Ja hyvinhän se irtos sieltä, aikaa meni semmone vajaa 6h taukoineen päivineen! ;)

Lisää juttua täällä tuosta motin irroituksesta.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=40596.0

Ja kuvia koko autosta tulee myöhemmin, sekä Projekt(e)ista, eli myös vanhasta kytkinrojektista.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Tänään sitten kytkin otettiiin irti ja valmishan sekin oli. Kytkinlevyn keskiö aivan rikki. Jopa booritus oli mennyt levyltä.

Sitte pitäis alkaa tilailemaan osaa autoon.

-Pultit koneeseen
-Kansipahvi
-Venttiilikopan tiiviste
-Pakosarjan tiiviste
-Imusarjan tiiviste
-Kampiakselin stefa jakopään puolelta, ehkä kytkimen puolelta myös
-Jakohihna
-Kiristinrullat
-Laturin moniurahihna
-O-tehostajan moniurahihna
-Vesipumppu
-Kytkin (voi olla, että tulee takuussa uusi.)
-Ehkä kevennetty vauhtipyörä
-Suuttimille tiivisteet (0-renkaat)
-Venttiilin nostimet


Jos näitä osia edes jotakin löytyy hyllystä, niin saa tarjota! Ostan mielelläni! ;)

Ja niistä sitten juttua tuolla keskustelupuolella, jopa yyveetä saa laittaa jos haluaa. :)

E: Lisäystä hankintalistaan!

-Murroksien suojakumit eteen
-Raidetangon päät
-Raidetankojen sisäpuoliset haitarit
-Koiranluut eteen
-Putkiston tiivisteet
-JDM pönttöä tuon tämänhetkisen fujitsubon tilalle.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Camskilliltä löytyy melkein kaikki tarvittava! Sieltä sitte tilausta tekemään. :)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Tänää illalla/yöllä tuli purettua jakopää + apulaitteet. :)

Huomenna aattelin ottaa kannen veks ja putsailla vähän osia :)

Ö-pumpun tp-akseli oli pari hammasta jälessä. Onks sil suurempaa merkitystä ollut, kun kone ei ole juurikaan erikoisemmin resonoinut. Ainut, että pari nostinta nakutti. Ne tosin tilaan uudet.

Ja vesipumppu oli kärsinyt korroosiosta, liekkö laskettu vesien kanssa viimekesää...tai vaikka joka kesä. Sitä korroosiota nimittäin oli kaikkialla missä vesi oli liikkunu. Mikä tohon auttas et sais kanavat puhtaiks kunnolla?

Tosin ei autossa ollut lämmityspuolella mitään onkelmaa. :)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Dodiin. Jäänyt tyystin nyt tämä kirjoittelu pois täältä, mutta nyt joutaa taas. :)

Tosiaan pariviikkoa sitten tuli jo purettua autosta loput hilppeet, kansi, ö-pohja sekä vauhtipyörä.

Nyt ois osalista aikalailla selvä mitä tässä nyt tarvitaan. Ainaha sinne jotaki lisäks saa hommata ;)

Tiivisteet:

-KAIKKI tiivisteet koneeseen
-Erikseen kannentiiviste
-Erikseen imusarjan tiiviste
-Suuttimien 0-renkaat
-Fujitsubon putkistolle tiivisteet laippoihin, joku cat-back putkisto kyseessä

Kannen osia:

-Venttiili varsien kumit x 16
-Hydrauliset venttiilien nostimet x16
-Pinnapultit lohkoon
-Lukitemutterit pinnapulteille

Jakopään hilppeet

-Kiristin
-Vapaapyörä
-Jakohihna
-Moniurahihnat laturille sekä ohjauksen tehostajalle
+Vesipumppu (Hommattu jo, kiitos MCF jäsenistölle!)

Moottoriin yleensä

-Magnecor tulpanjohdot
-Denson tai NGK:n iridiumit

Alusta

-Tein korkeus/jäykkyys säädettävä alusta
-Murroksen suojakumit eteen
-Ohjausvaihteen suojahaitarit
-Ohjausakselin läpivientikumi
-Raidetangon päät
-Molemmat koiranluut eteen


Muuta hilpettä

-Koneen kiinnikeet, mieluiten uretaaniset
-Kytkin (takuuseen tuo taitaa mennä)
-Maalia osille, värivalinta kesken
-Bensapumpun kansi (murtu paineputken mutka, oli edellisen omistajan ryttäämä valmiiks..)
-Tein korkeus/jäykkyys säädettävä alusta
-Tusina öljy ja bensasuodattimia
-Starttimoottori?
-Rosterisuojukset tulpanjohdoille, sekä ilmanputsarille
-Kesärenkaat


Osat pesen, hion ja puhallan koululla. Maanantaina se taas alkaa niin alkaa pikkuhiljaa se roudaaminen sinne sitten.

Kannen osat kun tulee niin laitan kannen koneistamolle jossa saavat myös kasata kannen, nostimet, venavarren kumit sekä venttiilit.

Varmasti jäi jotakin sanomatta, mutta lisäilen sitten myöhemmin lisää juttua. Nyt joutaa pestä ja maalata auton irto-osat. Vaihdaa murooksen suojakumit yms muuta pientä. Ja lohkokin pitäis pestä huolella.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Pitkän harkinnan jälkeen päädyn mieluiten tuohon D2 alustasarjaan. :)

Sitte pitäis tehdä jarruille päivitystä, annetaan satuloiden olla vielä alkuun alkuperäset, mutta levyt ja palat pitäis uusia.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Dodiin, herätellääs!

Elikkästä tuossa ensiviikolla lähtee koneistukseen osat, lohko + kansi. Oli nimittäin päässy liekkirenkaat hakkaamaan lohkon pintaan jälet niin pitää myös lohkon pinta koneistaa.

Samalla hoonataan pytyt ja wisecoille uudet männän renkaat. :peukku Autoon tulee uudet laakerit ainakin kiertokangille, MUTTA jos runkolaakeritkin ovat jo aikansa eläneet ei niiden osalta säästetä. :)

Täydellinen tiivistesatsi tulee autoon + uudet venttiilien nostimet. Kannenpultitkin tulee ehkä uudet. ARP pultit sinne on vaihdettu, mutta koneistaja sanoo onko ne valmiit vaihtoon vaiko pidetään.

Tekniikka on varmasti läjässä jo 2,5 viikon päästä.

Tuli myös tehtyä kiva löytyö kun piti tsekata mikä ecu autossa on. Sellasta johtosätöstä, että nostettiin koko kojelauta irti ja tinaa + kutistesukkaa + abikoita + s-teippiä + nippusiteitä täytynee hommata. Ja ihan kiva kun mikään plussajohto ei ollu suojattu mitenkään, kaikki avoinaiset päät pystyi ottamaan kiinni runkoon. Ja yksikin johto oli jo tummunut..Välillä tuntuu et ois vaa palanu koko "romu" ni ois vakuutusten myötä saanu toisen. Autohan on todella hyvässä jamassa koriltaan ja kohta myös koneeltaan, mutta minkäs sille mahdat jos entinen omistaja on ollut peukalo keskellä kämmentä ja räveltänyt kaikki mistä kiinni saa p*skaksi. Joskus tekisi mieli sanoa, että kannattaako omistaa tuollainen auto jos sille ei osaa tehdä mitään ja ei pidetä huolta.

Niin ja sitten avasin ecun, koska huomasin sen olevan avattu jo aikaisemmin. No sinne oli sitten jotakin muutosta tehty kartastolla, koska sinne oli vaihdettu jokin piiri. Siinä luki 750cc, tussilla kirjoitettu tuo teksti jos en väärin muista. Lueskelin tuosta, niin jotakin juttua oli fuelflexistä? En saanut varmaa selvyyttä, mutta mikä tuo fuelflexi on? Jostakin oktaaniarvoista ne puhuvat.. ???

Siltikään ei olla vielä luovutettu ja elvytetään peli nyt kunnolla kuntoon. Silti tästä jää vaa sellane olo, etten koskaan osta enää swapattua ohjausta JOS siitä ei ole kuvia näyttää miten homma tehty. En edes kehtaa laittaa kuvia miten puolitiehen tuo oma konversio on jäänyt, että miten joku edes kehtaa tehdä hommat noin.. HUHU. Hammastangon kiinnityskin näytti siltä, että olisi 6mm puikolla töpeksitty kiinni.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Noniin, nyt on lohko ja kansi koneistamolla. :peukku

Uusien palikoiden hankinta edessä vasta kun lohko purettu osiin. Uudet kk-laakerit tulee varmasti kummiskin.

Uudet männärenkaat + hoonaus. Uudet hydraulinostimet + venavarrenkumit + koneistus kanteen. Lohkokin koneistetaan, koska kansipahvi oli vähän tehnyt jälkeä liekkirenkaiden kohdalla.

Sitte joutaakin rakennella autoa sähköjen osalta. Purin sisustankin, että työtilaa riittää.

Jos jollakin löytyy vähänajettuja kesärenkaita sopuhintaan profiililla 205 50 R17 saa ilmoitella. Tai sitten tilaan uudet camskilliltä. ;)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Nyt noita sähköhommia tässä tehty jokusenverran ja huomasin, että Ecun kuoret oli avattu joskus (nylpätty ruuvit.) No tilannehha oli sellainen, että sieltä löyty ihan toisenlainen tuotenumero siitä ecusta mikä siellä sisällä oli. Kuoret oli kylläkin Evo III omat, mutta sisältä löytyi tälläinen JE331B666A, googlekaan ei auttanut asiaa.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Joopa, tilanne on nyt sellane et meneeki männät uusiks. Ylikokoon porautus ja uutta mäntää sisään.

Oli 3 ja 2 meinannu jurahtaa kiinni, kyllä se kone on nakuttanu ja pahasti, oivoi. No nyt sitte kun saadaan kone koneistamolta, ni mitä laajakaistaa suosittelette? En tota KMS-laajakaistaa ota, koska en KMS Ecuakaan hommaa tohon. Innovatea? Ja downpipeen?

Sitte joo ensviikonloppuna laitetaan sähköt kasalle, meinasin kattoa sen Ecun sijoituksen niin, että sitte sen laajakaistan asentaminen ei tuota tuskia pikkuväleissä. Vai lähteekö noista tuo kojelaudan päällinen irti ollenkaa? Jos sen saa irti ni ei hommassa sitte ole varmaan kauheesti onkelmaa.

Maatsin kanssa eile juttelin tosta bensapumpun paineputkesta ni kyllä se oli sitä mieltä, että korjata se kannattaa, että tuskin nyt uuden rungon hommaaminen kannattaa.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Tänää koululla pesin moottorin palikoita ja puhaltelin lasikuulalla. Uutta maalia saa siivapyörät, moottorin jakopään rungonpuoleinen moottorituki. Ja sensellasta.

Pittää se panostaa nytte samal sitte toho moottoritilan ulkonäköön. :peukku

Ja huomenna maalataan sitten.

Ja se kuvakin pitäs siitä Ecusta ottaa, kun muistaa. ;D
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Joo nyt tosiaan on maalailtu kaikki oikeastaan maalattavat palikat. :) Venttiilikoppa vielä pitäs maalauttaa ja ajattelin tehdä jännän valinnan, sähkösininen / hopea.

Moottori on vielä palikkana koneistamolla, koska sinne yks metsätraktorin motti tuli ja sanoin, että tehdään nyt ne työt tärkeysjärjestyksessä. Ennemmin se urakointi on tärkeämpää kuin pillurallin heitto. ::) :p

Sitte vielä tuli muutosta ja hommaan sen PLX DM-6 + SM-AFR laajakaista lambdan.

Nyt tullu pestyä ahtoputket pesurissa ja vieläkun sais ultraäänipestyä tuon imusarjan + suuttimet ni avot! Ja missähä näitä suoritettas?

Nii ja tossa oliki Mikunin koko suutintukki ja siinä vihreät suuttimet. Ilmeisesti Evo8 suuttimet?
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Noniin, herätellääs. :)

Homma vähä pitkitty, koska koneistamolla oli yks evo 8 kone enne omaa mottia ja kyseisen koneen omistaja ei toimittanu osia ajoissa ja homma pitkitty useilla viikoilla ja nyt sen oli pakko jäädä sopimuksen takia lomille heinäkuuksi. No Ranaconilla on tilaus sisällä sisältäen ;
- 85,5 Wisecot
- ACL kk-laakerit sekä runkolaakerit
- 6,5 ventiililukot (osasin hävittäää....) ;D
- Venavarren kumit
- Venttiilien nostimet
- Jakopäähän kaikki hilkkeet ja kilkkeet

+ AMMATTITAITOINEN KONEISTUS JA KAIKKI MOOTTORIN MITTAUKSET

Ja osia on itekki tilailtu.

Mamasanilta

- Laajakaista
- Bensapumppu
- Ilmanputsari
- BC-racingin alusta
- Redstuffin jarrupalat
- Jarrulevyt myöhemmin sitten

Futurezilta

- Apexi putsari
- Öljypaine mittari

Myöhemmin tänäään Camskilliltä.


Sitte vielä jos löytys jostakin 3-pluginen uudemman evon säädettävä ecu, tai siis enemmän säädettävä. :)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Noniin.

Koneistamolla ollaan palattu taas työntouhuihin ja vielä ois yks kyssäri, mites tuo Flexin tekeminen Evo kolmoseen..? Ois RE85 tullut myyntiin tuohon lähipaikkakunnalle.

Pitäisköhän sittekin laittaa ne viinamännät sinne oottamaan jos sen flexin sais aikaseks. Itellä ei sellasee taitoa eikä tietoa riitä joten sanokaa te ketkä niiden kanssa osaa näprätä mitä kannattaa tehdä.

Osat on siis jo tilattu ja öljpaineanturi sekä redstuffit vielä tulossa. Jarrulevyt pitäis tilata kanssa vielä, mutta ne nyt saa odottaa.

Piukkuhiljaa alkaa kasaaminen autolla. Aikataulut meni täydellisesti v*tuiks, mutta eikös se ole täysin normaalia näissä projekteissa.. :) ;D
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

http://www.ebay.com/itm/mitsubishi-LANCER-evo-lancer-1-2-3-engine-ecu-hks-computer-kansia-race-md312468-/251118910760?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a77da7d28

Tuollanen Ecu on itelläki, siis sisältö. JE331B666A lukee tuossa reunassa. Onkohan kellään kokemusta?
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Noniin sitte alkais olla oma rojekti finaalisuoralla :)

Taino, einyt iha mut melkei ;D

Kone ois valmis , ois ensviikolla reissu hakemaa sitä ja vielä ne specsit pääs vaihtelemaan. ::)

Moottorissa nyt ;

Lohkon setit ;

- SuperTechin takomännät 85,5mm.
- Eaglen kanget.
- Arp pultit kaikkialla, kone on tehty siis niille sopivaksi.
- Acl monikerroslätty kanteen.
- Öljypumppu mitattu ja sekin on ok.
- Kampiakseli kiilloitettu
- Ei tasapainoitettu Racers placella, vaan koneistaja on sen itse "painottanut"
- Acl Race laakerit, kaikki.
- Ja tietenkin vanhoilla tiivisteillä! Eiku.. ;D (Ainahan se on jossain rakosessa säästettävä)

Kanteeki kilkettä ;

- Uudet nostimet 3mm öljyholella.
- Venat puhallettu ja ne oli iha menevät setit viel!
- Uudet venavarrenkumit.
- Venttiilien lukot.

Sitte lohkon ulkopuolellekki jotai uutta tullu hommattua, vahinko kai..

- Jakopäähähihna.
- Uudet rullat jakopäähän.
- Kiristinpatruuna.
- Vesipumppu.

Muita juttuja myös ;

- Apexi putsari. (Futurez)
- Intake -putki pitäis tehä uus, alumiini / rosteri.
- Koiranluut eteen.
- Raidetangonpäät eteen.
- Uudet kumihaitarit hammastangolle.
- Murroksen suojakumit eteen / taakse. (Taakse jälkitilaus camskilliltä)
- Red stuff- jarrupalat.
- Bc-racing BR-TYPE coilisetti.
- Walbro 255lph
- Uusia bensasuodattimia muutama
- Öljysuodattimia muutama enemmän.
- ProSport öljypainemittari + anturi. (Futurez)
- Plx laajakaista paketti. (Mamasan)
- Uus kytkinlevy Exedy 4-lapane jousitettu sintterilevy. (asetelma oli senverra tuore 7tkm ajettu, että jäi vaihtamatta + painelaakeri)
- Jotttai jäi kertomatta mutta ketä tuo nyt haitttaa.

Nii ja tosiaa koneseen on jo pyöritetty öljypaineet ja hyvin pelittää.

Sitte on tässä itekki kaikennäköstä puuhailtu. Auto on massattu miltein kokonaan, pohjasta vähä massaamatta koska oli vittumaine lattialla massata tunkin + 500 puukalikan kanssa :D Ensin harjateräksellä hiottu paskat pois ja sitte breakcleaneril pohja puhtaaks ja massat päälle Ja tekemistähä vielä riittää ja camskilliltä viel yks palikkatilaus tehtävä. Sitte sähkörävellykset korjattu, penkit märkäimuroin vielä, jarrulevyt varmaan tilaan jossain vaiheessa, saa nähä tilaanko heti koeajon jälkeen ja kiroan koko jarrut vai mite teen.. 8) Imusarja pesty, ahtoputket pesty. Cooleri + öljylauhari vielä löpöllä kiiltäväks ni hyvä tulee, EHKÄ. Kaikkia muitakin osia pesty koululla pesurissa.

Camskilliltä ;

- Koneen kannattimet
- Koiranluut taakse
- Ja jottai mitä keksii :D Harvoin sitä hirveen ylimäärästä tilaa, kyllä niillekki käyttöä löytyy jossai vaiheessa.

Sitte turbo huoltoon FIN-turbolle. Ja 18g siipi kompuralle.

Öljyt pitäis kans hommata nyt, Redstuffia varmaan perää + laatikkoo + jakolaatikkoo. Ja Castrollin Edge Sporttia koneeseen. Suositelkaaa?!?! Siis tuonne perää + vaihelaatikkoo + jakolaatikkoo. Ja ohjauksen tehostajaöljyt kans uudet! Suositelkaa..

Nii ja ois myynnissä Evo 3,III oma kansiPAHVI. Tuli täydellisen tiivistesetin mukana.

Koneen on mitannu ja rakentanu Mika Korhonen, Saimaan Kansityö OY.

SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI.

Sit jos tepi viel tekis juttuja tolle miu "orkkis?!" Eculle ni ois hyvä.

Ja ainii, renkaat vielä talveks noille 17"..

Ja kun kone keulilla, on edessä nelipyöräsuuntaus + sitte penkitys.

Ja aattelin vielä jos nakuvalon tekasis. Onko moni tehny?

Taas tälläne sarjassamme isompi sepitys, mutta nyt oli aikaa ja innostusta! :)

Kai tästä hyvä tulee, ainaki kone on hyvä! :peukku


JA jotai jäi varmasti kertomatta. ;)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: MitsuEvo3sen projektipäiväkirja. Evo III.

Taas ollu hiljasta. Ei näissä projekteissa pidä kiirehtiä, ja jos ei lottovoittajakaan ole niin raha rajoittaa tekemistä :)

Nyt on autossa jo moottori keulilla, saas nähdä miten painelaakeri toimii kun jouduin itse sille vääntämään rautalangasta kiinnityksen kytkinhaarukkaan. Tää rojekti karkas iha yli tarkotuksen, siis iha oikeesti....Kukaa ei oo sanonu miule viel et JOKU ROTI, mut ketkä tän lukee ni varmasti sanooo.. :D

Elikkäs nyt siihen tulee uusi turbo, FIN-Turbolta tilasin, vähä toiveosista tehty turbo.

-56mm billet kompura ja sakkauskanavisto
-61mm turbiini, V-band liitos downpipeen
T350r on turbon malli, mutta ei sillä mitään löydä..

Ulkoisella hukkaportilla tämä tulis.

Uus pakosarja + downpipe + racekatti, loppuputkistosta en tiedä vielä mitä sen kanssa teen, fujitsubo on katilta taakse.

Voitin kaverin firman Carelia Tuning arvonnasta K&N kartiosuodattimen 4" kiinnityksellä ;D Menis ilmeisesti suoraan tähän uuteen turboon. Onhan tuo Apexilainenkin hyllyssä.

Uudet ahtoputket ehkä...ei välttämättä vielä. Intake-putki tullee kyl uusi..

Suuttimet kanssa uudet ois tarkotus ostaa, mutta saa nähdä mitkä ostaisin.

Sanokaas nyt oma mielipide, mitä nuo vakionokat jaksaa? Kun enskesänä ois tarkotus kummiski ottaa hevosvoimia jonkunverran, joku 450+ kaakkia, niin onko nuo vakionokat sitte liian matalanosteiset?

Säädettävät koiranluut ostin eteen + moottorin kannatinkumin jakopään puolelle. Projektikuviakin vois laittaa..herjaa vaa tää foorumi et on liian isoja tiedostoja, mitäs sen kanssa tehdään?

Sitte parit alipaineasiat pitäis kysyy, mutta kuvia kun ottais ni vois näyttää imusarjasta suoraan ne putket mitkä on jo ennestään tukittu.

EGR poistettu, mutta pitäis viel tulpata se?

Sitteku sais hoidettua iha pikkuasian, nostasin tämän ahterini ilmaan, menisin mitsuun, ottasin ecun pois, menisin postiin ja lähettäisin tämän tepille... ;D ;D
 
Ylös Bottom