MTV3 MAX: Virittäjät

Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

ast sanoi
Jos ei tarvitsisi julkisesti esiintyä telkkarissa niin mikä jottei ;D
Höpö höpö ei muutakun sinne vaan. Kaikki kynnelle kykenevät Mitsuklubilaiset lähtee mukaan kannatusjoukkoihin. Kun siinä rekkajaksossa kommentoivat miten iso joukko oli tiimissä :D
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Olipas mainio BMW uusimmassa jaksossa. Jotkut nankingkong ditchfinderit tms. renkaat alla ja 1000+ hv. Varmaan ihan hauska vartilla slickseillä, mutta lähinnä kauhunsekaista huvitusta herätti radalla.

Ensi jaksossa Evo 8.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

ast sanoi
Olipas mainio BMW uusimmassa jaksossa. Jotkut nankingkong ditchfinderit tms. renkaat alla ja 1000+ hv. Varmaan ihan hauska vartilla slickseillä, mutta lähinnä kauhunsekaista huvitusta herätti radalla.

Ensi jaksossa Evo 8.

Tuli kans stekattua tuo jakso. Onhan se ihan kivaa paukutella joka vaihteella rajoittimeen ja polttaa linglonkeja tonttiin. Tosin vois sitä rataakin kiertää.. Ehkä toi olis drifteri sittenkin? :D

Akin evoa ootellessa.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

naurettava esitys pemmiltä ei voi muuta sanoa. vissiin surkein jakso koko virittäjien historiassa.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Makeko sanoi
naurettava esitys pemmiltä ei voi muuta sanoa. vissiin surkein jakso koko virittäjien historiassa.

.. mutta kumi sentään paloi...
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Livenä nähny tuon muutaman kerran. Ekalla kerralla ihmettelin mikä hemmetin palava/räjähtävä lentokone on tulossa.
Toisella kerral tiesi jo ku muutama 2km päässä "varoitteli" itsestään.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

cubeqtio sanoi
Tuli kans stekattua tuo jakso. Onhan se ihan kivaa paukutella joka vaihteella rajoittimeen ja polttaa linglonkeja tonttiin. Tosin vois sitä rataakin kiertää.. Ehkä toi olis drifteri sittenkin? :D

Akin evoa ootellessa.
Vartti autohan tuo oli,ja tuskin tuota varten ajatteli ostaa ratarenkaita ja vartti renkailla ei paljon mutka ajoa ajeta.
Makeko sanoi
naurettava esitys pemmiltä ei voi muuta sanoa. vissiin surkein jakso koko virittäjien historiassa.
Onneksi ensi jaksossa nähdään mitsu omassa elementissään,radan varressa pelti pystyssä. Ja tähän loppuun vielä hymiö ;D
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Mmm, mä tykkäsin bimmeristä, ensimmäinen auto tällä kaudella joka kolahti. Ensinnäkin toi e30 kori on niin sikahieno kaikessa rumuudessaan ja vielä tollanen perusmusta väri päällä. Siihen kun lisätään toi tolkuton voima, rätinä, pauke ja kumin käry niin ei voi kuin tykätä. :peukku
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Omasta mielestä bemari oli myös hieno ja siististi rakennettu,mutta mutkarata ei varmaan ole oikea paikka tuolle autolle.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

No nyt pieni avautuminen... Mitä helvettiä tommonen mitsun ROMU otettu taas tälle tuotankaudelle.???
Kyllä mua hävettää!!!
Viime vuonna ei toiminu vakiona ja nyt ei laitettuna...
Pitäiskö vähän yrittää panostaa enemmän??
Kävi itellä mieles että ilmoittais oman 8, ei vain uskaltanu:)
No ehkä ens kaudelle saadaan joku MITSU mikä edustaa edukseen!!!
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

No eilinen jaksohan oli just hyvä.Pitkään aikaan saanutkaan nauraa noin hyvin.No olishan se saanut pelatakkin vaikka kunnolla ja pysyä viivojen välissä mutta pääasia että yritetään edes :peukku
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Ei ollut ainakaan turhan "ryppyotsaista" meininkiä eilen ;D
Olisihan se suotavaa että auto toimisi kun sen tälläiseen ohjelmaan ilmoittaa, eikä niin että kaikki on tehty kauhealla kiiruulla ja viime tingassa.Mutta ihan hyvinhän se tuossa aikakierros listalla sijoittui.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Paras kausi tähän mennessä. Erittäin hyvää viihdettä , ei niin totista kuin voisi olla mikä on hyvä asia.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Tuli nyt katseltua tuo NSX jakso ja täytyy että alkuun tuon ominaisuuden alkoivat herättämään omistushaluja ko laitosta kohtaa, mutta sitten kun se kierrosaika joka meni mikankin mielestä ihan nappii, oli vain 0.5s parempi mitä sillä epävireisellä EVO:lla niin alkoi vähän epäilyttämään laitteen suorituskyky.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Viritetyn NSX:n ajaminen ei saanut ainakaan minussa mitään suurempaa wow-efektiä aikaan, vaikka ei se nyt toki huonokaan ollut. Esim ohjaus tuntui epätarkalta Evoon verrattuna. Toki matalissa kaksipaikkaisissa autoissa on tunnelmaa mitä neliovisessa sedanissa ei ole, mutta suorituskykyyn se ei useinkaan heijastu niin kuin voisi kuvitella.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Viimejaksossa ollut "lastuviritteinen" automaatti audi, kiilasi toiseksi , lotuksen perään :nykii
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Toi Audi jakso on kyllä surkea. Musta se ei edes kuulunut tohon ohjelmaan. Kaupasta ostetussa kuosissa, lastua lukuunottamatta ja vielä automaatti ja lähtöpaukulla. Eihän tossa tarvi kuin vähän rallatella, auto hoitaa lähdön ja vaihtamisen ja kuski vaan painelee kaasua pohjaan ja välillä jarruttelee ja pitää ratista kiinni. Näin kärkistetysti sanottuna. ;) Todennäköisesti tuo pieni aikaero johtui siitä että auton kapasiteetti on tuossa ja kuski ei enää pysty parantamaan aikaa kun autossa ei enää riitä ominaisuudet.

En tykännyt yhtään.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

No joo,eihän tuo oikein virittäjät nimiseen ohjelmaan istu,mutta saksassa audilla on tehty jotain oikein kun auto on noinkin nopea.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

ast sanoi
Viritetyn NSX:n ajaminen ei saanut ainakaan minussa mitään suurempaa wow-efektiä aikaan, vaikka ei se nyt toki huonokaan ollut. Esim ohjaus tuntui epätarkalta Evoon verrattuna. Toki matalissa kaksipaikkaisissa autoissa on tunnelmaa mitä neliovisessa sedanissa ei ole, mutta suorituskykyyn se ei useinkaan heijastu niin kuin voisi kuvitella.
OT: Verrataaks me nyt 80-luvulla suunniteltua laitetta minkä ikäiseen Lanceriin? :D Ja verrataanko me sitä normimallia CS-sporttilanccuun vai Type R:ääkö Evoon? :D
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Urran sanoi
OT: Verrataaks me nyt 80-luvulla suunniteltua laitetta minkä ikäiseen Lanceriin? :D Ja verrataanko me sitä normimallia CS-sporttilanccuun vai Type R:ääkö Evoon? :D

Paljonkas se NSX:n "normimalli" aikanaan maksoikaan? Taisi olla hieman useamman CS-lancerin verran. ::) Sen lisäksi NSX on ollut tuotannossa CS-lancerin kanssa samanaikaisesti, joten en oikein ymmärrä argumenttianne. Ja onhan Evon 4G63-tekniikkakin pohjimmiltaan 80-luvun tavaraa.

P.S. Urran, huomasithan sanan "viritetty"? :)
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Audiin on päivitetty myös hiilarijarrut. Todella tylsä laite kyllä, mutta nopea.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

DaJackal sanoi
Paljonkas se NSX:n "normimalli" aikanaan maksoikaan? Taisi olla hieman useamman CS-lancerin verran. ::) Sen lisäksi NSX on ollut tuotannossa CS-lancerin kanssa samanaikaisesti, joten en oikein ymmärrä argumenttianne. Ja onhan Evon 4G63-tekniikkakin pohjimmiltaan 80-luvun tavaraa.

P.S. Urran, huomasithan sanan "viritetty"? :)
Heh, joo CS/CT vertauskuva oli semisti provo :D Mutta karvalakki N-SEX oli kyseessä ja tarkka ohjaustunto, jäykkä alusta ja race-henki ei ole karvalakin lähtökohdat. Vähän sama kun menis ajamaan esim. Jaguaria ja odottaisi näitä tuntemuksia. Sitä ei todella tehty esim. kilpa-auton rungoksi. Toisin kun ärrä. Ja tosiaan tuo ohjaustuntuma on mun kokemusten mukaan autossa kun autossa parantunut kokoajan iän myötä (niissä missä siis ylipäätään on hyvä ohjaus, esim. Lanceri kautta aikain) -> siksi painotus siihen että 80-luvulla suunniteltu. Hyviä moottoreita on kuitenkin valmistettu kautta aikain joten mun mielestä ohjaustuntuman vertaus moottoriin ei ole reilu.

Viritetty viritetty mutta jos auto on varttijätkän käsissä ja alustalle tehdyt muutokset käsittääkseni kierros R888 nahkoja niin alustan osalta "viritetty" lienee turha termi :D
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Urran sanoi
Ja tosiaan tuo ohjaustuntuma on mun kokemusten mukaan autossa kun autossa parantunut kokoajan iän myötä (niissä missä siis ylipäätään on hyvä ohjaus, esim. Lanceri kautta aikain) -> siksi painotus siihen että 80-luvulla suunniteltu.
Ootko ajanut vanhemmalla kuin Ck-korisella?

Vanhemmat aivan kamalia (näin oman mittapuun mukaan..),ihan kuin ilmalaivaa ohjastaisi viuhkoilla kovalla tuulella..
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Mielestäni ohjelmasta selviää aika hyvin miten erilaiset/eri aikakautena suunnitellut autot toimivat :

Lotus muihin nähden alitehoinen ,mutta kun auto on varta vasten radalle tehty niin luonnollisesti kierrosaikakin on silloin kova.

NSX , yli kaksikymmentä vuotta vanhalla tekniikalla pärjää viritettynä joten kuten.

AUDI TT suoraan Laakkosen pihasta radalle ja pärjää vertailussa muihin nähden melko kivasti , vaikka ei ole muuta kuin hivenen tehoa nostettu.

Kenellekkään ei varmaankaan jää epäselväksi mitä autotehtaiden inssit touhuavat työkseen.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

:eek:fftopic
ST oon mä joku reilut 1000km rullannut CC korisella 1996 mallin (olikohan GLX) farkulla :D Nimenomaan vähän samat tuntemukset. Siks viittasin et melko reilua verrata tommosta 80-luvulla suunniteltua laitetta nykyaikaisempiin :D

Ja onko CK kori sama kuin CG ja CH (korityyppi CS) eli 2001-2007?
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

ast sanoi
Kuka hakee mukaan ensi kaudeksi? ;D

http://www.mtv3total.fi/virittajat/rekry

Sä olisit niin oikea ihminen tohon ohjelmaan. Hae, ole kiltti. ;D

Mä voisin muuten hakea Viljon kanssa mutta luulen että a) ei päästäis edes paikalle tai b) se hajois radalle. :p
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Taidanpa laittaa hakemuksen, kyllähän coltilla vois mennä rataa kiertämään ;D
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

-JP- sanoi
Lotus muihin nähden alitehoinen ,mutta kun auto on varta vasten radalle tehty niin luonnollisesti kierrosaikakin on silloin kova.
Pakko kysyä kun jäi vähän kaivelemaan. Miten niin alitehoinen? Auto on käsittääkseni punnattu 680kg painavaksi kulmapainoja säädettäessä. Siihen nähden >300hp tehot on jopa tuolla vertailussa aika h*lvetin isot kun vertaillaan hp/Kg. Ilmoitettu 260hp oli ohjelmaan ilmoittautumisteho, se kun oli vielä keväällä 2012 vapari. Lotus oli kuvaushetkellä remmitetty. :)

Se on se lineaarinen vääntökäyrä ja balanssissa oleva kevyt kori. Niillä pääsee aika lujaa.

asthan lupas jo ilmottautua? :D Me jäädään Antti venaamaan jaksoa missä Mika kiertää <1:20 sun evolla ;) Ja ei Virittäjät lenkki vaan normi.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Lotuksessa oli kyllä ainakin kuvassa Hoosierin sliksit, joilla saanee sekuntikaupalla eroa katuslikseihin verrattuna..
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

MakeM sanoi
Lotuksessa oli kyllä ainakin kuvassa Hoosierin sliksit, joilla saanee sekuntikaupalla eroa katuslikseihin verrattuna..

Eikös hooserielläkin ole e/dot hyväksyttyjä slickejä. Eli mitä ne kauppaa (www.carpower.fi)
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

tepi sanoi
Eikös hooserielläkin ole e/dot hyväksyttyjä slickejä. Eli mitä ne kauppaa (www.carpower.fi)
Juu, mutta jos sulla on kaks vesiuraa niin kai se on vähän eri asia kun r888:n kuviointi?
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Mun mielestä voidaan puhua vastaavista renkaista koska molemmat on tosiaan katulaillisia. Ja Virittäjät ohjelmassa varmaan kaikki valitsee parhaakseen näkemänsä viritykset. Oli se sitten Yokohaman Advan kisasliksit tai maastorenkaat. Mut ainakaan Porsche miehet ei kokeneet noita niin "eri tasoisina". Mulla ei oo hajuukaan :D
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

ast sanoi
Dot merkitty rengas ei ole katulaillinen Suomessa.
Eikö?

Ainakin leimamies sanoi että vanhempiin vessoihin käy,eli ei tarvitsisi olla e-merkitty.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

ST sanoi
Ainakin leimamies sanoi että vanhempiin vessoihin käy,eli ei tarvitsisi olla e-merkitty.

Viite asetukseen, lakiin, direktiiviin tai vastaavaan kiitos, muuten kuitattakoon leimamiehen tietämättömyytenä. Käytännön esimerkkinä kaikenikäisiin JDM autoihin on vaadittu vuosikausia E-hyväksytyt renkaat rekisteröintikatsastuksessa.

Veikkaan että tällä viitataan muinaiseen säädökseen 1256/1992 ja sen muutokseen 280/2001:
"1. M- ja N-luokan ajoneuvon renkaiden, pinnoitettuja renkaita lukuun ottamatta, tulee olla e-hyväksytyt moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen renkaista ja renkaiden asentamisesta annetun neuvoston direktiivin 92/23/ETY mukaisesti tai E-hyväksytyt säännön n:eek: 30, 54 tai 64 sellaisen version mukaisesti, joka vaatimustasoltaan vastaa mainittua direktiiviä. Muun kuin EY-tyyppihyväksyttyyn M1 -luokkaan kuuluvan ajoneuvon renkaina hyväksytään myös yhdysvaltalaisen standardin mukaiset DOT-merkinnällä varustetut renkaat."

Valitettavasti jo säädös 541/2002 muutti sen muotoon:
"1. M- ja N-luokan ajoneuvon renkaiden, pinnoitettuja renkaita lukuun ottamatta, tulee olla e-hyväksytyt moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen renkaista ja renkaiden asentamisesta annetun neuvoston direktiivin 92/23/ETY mukaisesti, sellaisena kuin se on muutettuna Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivillä 2001/43/EY, tai E-hyväksytyt säännön n:eek: 30, 54 tai 64 sellaisen version mukaisesti, joka vaatimustasoltaan vastaa mainittuja direktiivejä."

Ja ajoneuvolaki 1090/2002 kumosi koko roskan. Nykyisin renkaista voimassa ovat nähdäkseni EU direktiivit jotka siis vaativat E-hyväksyntää. On melko selvää että tuoreiden rengasmallien kohdalla tai paistoleimojen ollessa uudemmat kuin 2002 on aika turha selittää renkaiden olleen alla jo tuon säädöksen 280/2001 ollessa voimassa...

End of story ellei jollain ole parempaa tietoa kuin tämä nopeasti netistä kaivettu.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Nyt se tärkein kysymys mikä vaikuttaa koko kysymyksen juureen: Voiko ns. kisasliksi olla DOT hyväksytty? Vai onko niin (kuten E-hyväksytyissä) että sen tulee sopia tielle niin hyvin että käytännössä menetetään vauhtia radalla :) Ei DOT hyväksytyt takavalot oo sen kummempia kun E-hyväksytyt esim.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Urran sanoi
Nyt se tärkein kysymys mikä vaikuttaa koko kysymyksen juureen: Voiko ns. kisasliksi olla DOT hyväksytty? Vai onko niin (kuten E-hyväksytyissä) että sen tulee sopia tielle niin hyvin että käytännössä menetetään vauhtia radalla :) Ei DOT hyväksytyt takavalot oo sen kummempia kun E-hyväksytyt esim.

No sen nyt näkee sokea reettakin että E-hyväsyntää tuollainen Hoosierin kisarengas ei saa, vaikka DOT sille onkin myönnetty. Ajaisin itsekin moisella, JOS niitä olisi saatavilla E-hyväksyttynä, mutta ei ole.

Nopeusvaikutukseen en ota kantaa kun en ole renkaita kokeillut.

Jatkossa ero tulee kasvamaan kun EU-direktiivit painottavat entistä enemmän melua, polttoaineen kulutusta ja märkäpitoa.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

9xxFIN jätkät oli testannut noita Hoosiereja R888ia vastaan eikä juuri pidossa/kierrosajoissa olleet saaneet eroa. Sitä mä vähän niinkun hain takaa. Meinaan vaan kun sanottiin että Hoosiereilla saa sekuntikaupalla aikaa pois vs. R888 :)
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Tämä uusin nissan jakso oli kyllä aika tylsä, auto oli enemmän show laite kuin rata-auto, vaikka sillä sen 5000km oli rataa kierrettykin.
Vielä kun se ei sattunut toimimaan :(
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Tämäkin kertoo jo jotain tosta Hoosierin DOT-hyväksynnästä:

http://www.hoosiertire.com/rrtire.htm sanoi
WARNING: D.O.T. labeled Hoosier Racing Tires meet Department of Transportation requirements for marking and performance only and are NOT INTENDED FOR HIGHWAY USE. It is unsafe to operate any Hoosier Racing Tire including DOT tires on public roads. The prohibited use of Hoosier Racing Tires on public roadways may result in loss of traction, unexpected loss of vehicle control, or sudden loss of tire pressure, resulting in a vehicle crash and possible injury or death.

Mitä nyt tuolta 9xxfinnistä foorumista haeskelin, niin joku ainakin kehui paljon paremmin pitäväksi kuin yksikään semisliksi?
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Ratakarjut kyllä noita kehuu paljon nopeammaks renkaaks. Ei ihme sillä sehä vastaa lähes slicksejä kumiseokseltaan. Toisin kun 888:t tai A048. Kestoltaan luonnollisesti ei päästä noiden tasolle.
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Make my bad. Sekotin Federaleihin :(

Mut jos noille luvataan 20 lämpösykliä niin eikös noi jo käytännössä oo ratasliksit sit :D
 
Vs: MTV3 MAX: Virittäjät

Urran sanoi
9xxFIN jätkät oli testannut noita Hoosiereja R888ia vastaan eikä juuri pidossa/kierrosajoissa olleet saaneet eroa. Sitä mä vähän niinkun hain takaa. Meinaan vaan kun sanottiin että Hoosiereilla saa sekuntikaupalla aikaa pois vs. R888 :)

Tuossa taannoin yks työkaveri vouhkas kans noista Hoosier kumeista. Hinnoiltaan aika paljon kalliimmat kuin esmes. 888 , joka nyt kyllä pitäis aika monelle riittää.
 
Takaisin
Ylös Bottom