Vs: näin poistat tasapainoakselit (4G63)
Jos ne tasapainoakselit on kunnossa, siis ajoitettu oikein, niin käynti on tasaista. Monessa koneessa on tullut vastaan väärä ajoitus. Nokkaremmejä vaihdettaessa akselit on kääntynyt eri asentoon (muistaakseni kuskin puolen akseli pyörähtää 90 astettaa väärään ihan omasta halustaan, ellei sitä lukitse jotenkin hihnaa asennettaessa) Nyt sitten joskus kehittyi niin tarkka tuntuma, että pystyi sanomaan autosta sillä ajettaessa, onko akselit kohdallaan. Yksi hyvä merkki oli ratin pieni väriseminen (tuntuu käsissä hyvin), olisko ollut jossain rpm:n 3000 paikkeilla.
Sitten vielä tuli yksi juttu mieleen. Akselit taisi saada 1 kierroksen väärään asentoon muuhun koneeseen nähden. Hitto kun en muista, mutta jokin ohje siihenkin oli. Onko nykyisin parempia remminajoitusohjeita, kuin silloin 90 luvun alussa?
Pahin tilanne lienee se, että painot on samaan suuntaan kummassakin akselissa. tällöin alkaa jo kuulumaan resonanssiääniä jopa sisustuksestakin.
Tulipahan vaan mieleen..